Of ik teleurgesteld was in Ajax? Ja, sowieso. Dat was wel jammer

    "Of ik teleurgesteld was in Ajax? Ja, sowieso. Dat was wel jammer"

    dinsdag 12 juni 2018 om 21:10

    Timothy Fosu-Mensah vindt het nog altijd jammer dat Ajax hem op zestienjarige leeftijd geen contract aanbood. De inmiddels twintigjarige Oranje-international verkaste op vroege leeftijd naar Manchester United. 

    "Ik was al zestien, dus Ajax kon al met een contract komen. Of het een domme zet was van Ajax om geen contract aan te bieden, weet ik niet", begint Fosu-Mensah in Bij Andy in de Auto. "Ze bleven wachten en er kwam buitenlandse interesse. Ik houd wel van een avontuurtje en vervolgens heb ik de keuze gemaakt om weg te gaan."

    "Of ik teleurgesteld was in Ajax? Ja, sowieso. Dat was wel jammer. Een contract is wel iets speciaals. Zeker bij Ajax, het is de grootste club van Nederland. Dus daar onder contract staan is helemaal speciaal", aldus Fosu-Mensah, die afgelopen seizoen werd verhuurd aan Crystal Palace. Na de zomerstop sluit de Nederlander weer aan bij de hoofdmacht van United.

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 21:12
    ach ja , kan gebeuren dat je zo'n speler laat vertrekken. Fosu is een vd weinigen die het wel lijkt te redden in engeland, AJAX is de beste
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2058
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:54
    Oranje leeuwinnen winnen door schitterende goal van lieke martens...beeste speelster van de wereld...en op vp hebben ze het weer over een ajax speler die in het 2e van ajax geflopt is....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:04
    Ja is toch logisch. Ze speelt niet bij Ajax. Anders had je echt wel een bericht of 5 gezien.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Inderdaad maar geen kwestie van voorkeur zoals ik hier veelvuldig wordt gesuggereerd maar van.... geld.
    Loop voor de grap 's het lijstje headlines langs; 80% van de Ajax gerelateerde topics heeft verreweg de meeste reacties. Ik weet niet wat de ratio lezer-reageerder is maar alleen al reacties ne likes leveren niet alleen eenmalige lezers op maar ook mensen die checken wie hen heeft gelijked of heeft gereageerd, enzovoorts.
    Wat was het ook al weer, 'clickbaits'? 'Klikaas' in het Nederlands. En wij bijten massaal. Wij zijn dus eigenlijk aasgieren. En kennelijk vinden nogal wat supporters van verschillende clubs nieuws over Ajax een smakelijk hapje. Om heel verschillende redenen, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7952
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:06
    Die Martens is in alle aspecten beter dan haar teamgenoten en tegenstanders.

    Schakelde pas vanaf minuut 65 ongeveer in, heb haar toen nog tot het einde tot wel 5x toe een tegenstander zien passeren alsof ze niet eens meededen...
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2058
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:19
    Naar binnen trekken en schieten....net Robben.
    Als zij een man had geweest hadden we naar het WK gegaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:13
    Was spanning ten top met dreigend puntverlies. Zeer fraai vrijgespeeld en beheerst geschoten. Heerlijke uitgangspositie voor laatste pot tegen nr 2, Noorwegen; genoeg aan gelijkspel voor kwalificatie WK
    Vind ik leuk
    Cookee +8945
    woensdag 13 juni 2018 om 15:50
    Ik hoop niet dat ze inzetten op een gelijkspel, want dan gaat het mis. Hun kracht ligt voorin, daar moet je het verschil maken.
    Vind ik leuk
    BartBroos +229
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:13
    Ach Ja je mist niks bij ajax
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:13
    Fuck off.... in die tijd gaf Ajax pas vanaf 18e spelers een contract... toen was de financiele situatie ook wel ietsjes anders nl... meneer Mensah was zelf gezwicht voor de doekoe dus nou niet lopen zeiken op je club waar je alles hebt geleerd, maar gewoon kleur bekennen
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:18
    Sommige pas op hun 19de jaar... Veltman
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    loterius +55
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:25
    Neen chuckei88 toen was de begeleiding van de spelers gewoon niet optimaal, net zoals dat nu nog steeds niet het geval is..Met daarbij komende gebrek aan ervaren spelers met leiderkwaliteiten in het 1ste team, je staat er volledig alleen voor als je nu doorstrooomt. Psv of ajax is gewoon gen geweldige plek om als toptalent door te stromen naar het 1ste team. Het gebrek aan ervaren spelers met coachingskwaliteiten in ajax 1 is schrijnend.en tot overmaat van ramp als binnen3 invalbeurten niet direct onderscheidend bent of beslissend dan zijn er al fluitconcertjes te horen vanaf te tribunes!! van de ultra critische ajax en psvfans. Ik zou als kluivert liever mijn heil elders zoeken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:29
    Loop niet zo te bleren om niets als je niet weet wat er bij Ajax in de jeugd gebeurd.... azijnzeiker.... niet voor niets heeft Ajax deze week weer 6 hele grote taleneten binnenboord weten houden .. uit handen van die aasgieren uit Engeland... snel Brexit doorvoeren zijn we daar ook van af
    Vind ik leuk
    loterius +55
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:31
    Ik blijf erbij dat je als toptalent beter niet bij psv of ajax blijft. De begeleiding is gewoon niet optimaal en het gebrek aan ervaren spelers met coachingskwaliteiten in het 1ste team is een verdere reden om verder te kijken.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:37
    Wat loop jij hier nu te lullen sukkel...De laatste 3 jaren doorgebroken en kans gekregen jeugdig talent : de Ligt, Onana, Van de Beek, Mazraoui, Eitink, De Jong, Kluivert, Dolberg, reken ik Nouri, Zeefuik, Ekkelenkamp, Sierhuis, ff niet mee... wat bazel je nou? Noem eens 1 andere topclub waar er meer zijn doorgebroken... en dan niet aankomen met spelers die 2 a 3 wedstrijdjes zijn ingevallen
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:59
    Het spijt me hoor maar die lb en eitink en zeefuik zijn ook maar een paar keer ingevallen/2x basisspeler ofzo. Blijven er zes over. Prima spelers en goede aantallen overigens hoor..
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:10
    Haal Eiting eraf dan houdt je nog 7 spelers over die allemaal meer dan 5 wedstrijden hebben gespeeld... hoe staat het met jouw cluppie dan? Bovendien gaan die 7 spelers straks gewoon 150 tot 200 miljoen opleveren voor Ajax... ben benieuwd naar de stats en prospects van jouw club
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:19
    Bijlow vente nieuwkoop malaccia. Tel daar de zelf opgeleide vilhena jpb en van beek (vPersie tel ik niet eens) bij op en dan zal je zien dat we het echt niet slecht doen. Dat je gelijk weer n dik verhaal denkt te moeten aanzetten vind ik een beetje jammer....geef daar ook geen aanleiding toe volgens mij maar ach zal wel compensatiedrang zijn
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:28
    haha.. Bijlow heeft 2 wedstrijden gekeept, vente 2 of 3, Nieuwkoop geloof ik niet 1 x , ok max 2 x... als jij dit soort jongens mee rekent en zelfs van Persie even aanhaalt, kan ik ook Veltman, Huntelaar gaan noemen... en wat gaan al die namen die jij hier noemt opleveren als ze over 3 jaar allemaal verkocht worden/zijn? 20 miljoen?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:47
    Volgens mij zeg ik alleen dat mijn club het niet slecht doet qua zelf opgeleide spelers...meer niet. En even voor de goede orde...nieuwkoop veeeeel vaker basisspeler geweest. Bijlow zal eerste keeper worden en vente is naast zijn 4 basisplaatsen ook vaak genoeg ingevallen. Dat speculeren en tof doen over transfersommen in de toekomst laat ik lekker aan jou over. Je hebt er namelijk geen flikker aan zo lang het zich niet vertaald naar betere of vergelijkbare vervangers.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:05
    Sorry Blijdorp.. even voor jou... ik ben welliswaar Ajacied maar niet zo n idioot die dan maar alles wat uit Rotterdam of Eindhoven komt standaard wil afzeiken... sterker nog.. ik heb ook een profiel op Fr12.. niet om te lopen rellen, maar ik wil graag weten hoe Feijenoorders denken of het een en ander... dat vormt een objectiever beeld in bepaald zaken.. maar dat terzijde... Bijlow is absoluut 1 van de grootste keepertalenten van Nederland maar ben benieuwd of hij komend jaar de kans krijgt boven de 2 routiniers... Malacia was een prima stand in tijdens de blessure van Haps, maar ik denk ik wel weer 2 in de pikorde... Vente vrees ik gaat het niet redden bij Feijenoord.. Nieuwkoop twijfelen ook heel veel supporters van Feijenoord aan of die het gaat redden... verder komt er niet veel door vanuit de onder 19 misschien een Burger of Kokcu.. pas in de onder 16 zitten een paar pareltjes... jullie grootste probleem is gewoon het ontbreken van Jong Feijenoord die niet de stap heeft genomen in de piramide (Foutje Van Geel) EN de aasgieren uit engeland die steeds jullie 16 jarige talenten wegkaapt.. Bogarde en Chong bv... varkenoord wordt geleidelijk aan ingehaald door PSV en AZ met de jeugd afdeling.... erg jammer.. want DAT was de oplossing voor Feijenoord... de jeugdopleiding... maar ik vind het een stuk minder dan 5 jaar geleden..
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:20
    Nette analyse en sportief dat je als ajaxied de klasse van de relevatie van het seizoen, Hirving “Chucky” Lozano, als avatar neemt. Had ook jahanbaksh kunnen zijn maar die is er al even.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:43
    @Counterattack ... prima voetballer hoor, had zelfs gehoopt dat ajax hem eerder al gehaald had... maar, even voor jou.. het is mijn eigen bijnaam .. al 37 jaar, lol
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:30
    -bijlow krijgt een kans ipv Jones of zal worden verhuurd aan een ed club
    -malaccia idd 2e voor dit jaar. Maar erna vermoedelijk basis en haps verkopen.
    -nieuwkoop kwakkelt met blessures....vergelijbaar in kwaliteit met karsdorp. Komt er wel mits goede voorbereiding
    -vente: hele slimme spits maar minder geschikt voor opportuun voetbal. Alles over de grond is goed en heeft slimme loopacties. Meningen idd verdeeld maar ik zie het in hem zitten.
    -o19...Geertruida burger kokcu toure en el bouchataoui heb ik veel vertrouwen in. Net als wehrmann...die is het meest rijp om bij de selectie aan te schuiven (Ook ouder met zijn 19 jaar). Maar zij zullen het zelf moeten doen...ik hoop dat ze allemaal zullen doorbreken. Edit:spelling
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:48
    Ik hoop het met je... Ik denk dat het oppoetsen van de jeugdafdeling /opleiding nog belangrijker is dan Feijenoord City... soms bekruipt mij nl het gevoel dat supporters van Feijenoord denken dat zodra het nieuwe stadion er is Ajax binnen 2 a 3 jaar bijgehaald is... en daar maken al die supporters een hele grote denkfout...Ajax zal nl ook niet stilzitten.. en over 3 a 4 jaar wanneer dat stadion klaar is, heeft inmiddels Ajax ook een hypermodern stadion en jeugdcomplex gerealiseerd (investering resp 50 en 35 miljoen) en zal het EV meer dan 300 miljoen zijn... dat gat wordt de komende 10 jaar niet overbrugd.. zie eerder dat Feijenoord wel eerder PSv voorbij gaat streven
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:31
    had jij deze nette reactie niet meteen in het begin kunnen geven , in plaats van die arrogante praat die je in je eerste reactie geeft
    bij deze neem ik mijn woorden in mijn andere reactie terug
    sorrie !!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:21
    Maak je niet zo druk jongen... En buiten dat is het wel goed dat Ajax nu IETS meer kijkt naar wat meer ervaren spelers van buitenaf om deze talenten te begeleiden.. Want je moet het met mij eens zijn dat je op zo'n leeftijd wel een beetje sturing kan gebruiken. En dan bedoel ik niet die lul uit Arnhem!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:29
    de stats en prospect van zijn club ????
    feyenoord werd vorig jaar kampioen met een aantal zelfopgeleide spelers , en jullie al 4 jaar niet .....
    maar blijf maar lekker arrogant doen hier
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:52
    Sorry maar jij ziet deze toevalstreffer als standaard? En wij zij arrogant... iedereen heeft gezien en gemerkt dat de gunfactor bij feijenoord lag.. en het was ook mooi zo... maar denk nou niet dat feijenoord op gelijke tred staat met PSv en Ajax... ook al doen de kampioenschappen dat zgn anders indiceren... Feijenoord ligt (helaas) echt nog wel wat nivo's achter op accommodatie, financieel, scouting, jeugdafdeling
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:02
    nou de jeugdopleiding is best goed toch , en als feyenoord een nieuw stadion krijgt kunnen ze zomaar het gat met PSV en Ajax overbruggen
    het kan echter ook zijn dat door slechte financiering het gat nog groter word
    al denk ik wel dat PSV en Ajax aan de top van hun financiele mogelijkheden zitten
    meer tv geld zit er voorlopig niet in , en door de zwakke nederlandse competitie gaat er waarschijnlijk ook geen een zender meer betalen als FOX nu doet , want die schrijven nog steeds rode cijfers geloof ik
    als PSV en Ajax niet gaan presteren in europa , dan zal de shirtsponsering ook niet veel meer worden , en dan zullen de buitenlandse clubs dadelijk ook minder gaan betalen voor de spelers van Ajax en PSV
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 00:10
    Hoe kom je erbij dat Feijenoord dan gaat inlopen op Ajax gaat... allerleerst duurt het minimaal 4 a 5 jaar voordat alles er staat... je hebt bij Ajax gezien dat voordat een nieuw stadion "eigen"wordt dat ook wel 2 a 3 jaartjes duurt.. daarbij zal niet meteen alles 100 % op orde zijn in het nieuwe stadion.. en Ajax zal de komende jaren niet stil gaan zitten.. transfergelden die Ajax bv nu opstrijkt kan Feijenoord ook over 6 a 7 jaar nooit aan tippen.... ik durf te beweren dat als Ajax de komende 5 jaar 3 x kampioen wordt.. de afstand voor PSv en Feijenoord de komende 10 jaar niet meer te overbruggen zal zijn.. wel kunnen jullie PSV achterhalen, want die moeten zich steeds vaker in allerlei bochten wringen om bij de top van Nederland te horen, ondanks 2 kampioenschappen de laatste 3 jaar
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:18
    en toen werd jij wakker uit jou droom ofniet
    ten eerste ben ik supporter van de club die sinds de eeuwwisseling de recordkampioen is van Nederland
    en hoe ik er bij kom dat feyenoord in kan lopen ???
    bij ajax lukt het al jaren niet om met veruit de hoogste begroting de beste te zijn , en dan heb ik het niet over de laatste 4 jaar
    5 keer kampioen in 18 jaar tijd met de hoogste begroting van nederland
    volgens mij is ajax de club die een afstand moet overbruggen
    maar blijf jij maar denken dat je met topaankopen als labyad en Bande , en niet te vergeten schuurs met 2 jaar jupiler league ervaring kampioen gaat worden
    ik lach gewoon .....
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 00:27
    Doe niet zo bekrompen joh door aan te komen met de kampioenschappen... waarvan je er eentje op de laatste speeldag kado kreeg van ons.. het gaat erom dat Feijenoord, die nu nog ver achter ligt op allerlei gebied (financieel, accommodatie, scouting, jeugd) met de komst van Feijen oord City misschien idd een inhaalslag kan gaan maken, alhoewel dat zeker wel wat jaartjes duurt.... maar potentie zit er wel degelijk.. PSV heeft gewoon het steeds lastiger om een Ajax bij te benen waar het gaat om de samenstelling van de selectie (huurcontructies, gedeeltelijke eigendomscontructies) .... bedragen die Ajax krijgt voor haar spelers kan PSV doorgaans alleen maar van dromen of er gaat daar nog heel veel van af... ga het allemaal niet nog een keer opschrijven maar de kans is groot dat over 5 jaar PSv definitief is afgehaakt bij Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:36
    kado van jullie ?????
    volgens mij kregen jullie in de thuiswedstrijd tegen utrecht een kado van de scheids waardoor jullie in de laatste wedstrijd kampioen konden worden
    ook heeft PSV dat seizoen meer speelrondes bovenaan gestaan dan Ajax , ondanks overwintering in de CL iets wat ajax al een jaar of 15 niet gelukt is , dus PSV was dat jaar gewoon de terechte kampioen
    en omdat niemand het grote ajax meer kan bijbenen lukt het jullie al 2 seizoenen niet om bovenaan te staan in een eredivisie die nergens in europa meetelt
    blijf jij maar lekker arrogant verder dromen met je "grote" ajax , om supporters als jij word er in alle voetbalstadions gejuicht als ajax geen kampioen word
    en wij hebben eventueel nog een troef in handen die ajax niet meer heeft
    wij kunnen namelijk nog naar de beurs gaan en aandelen uitbrengen
    die troef hebben ze in amsterdam namelijk al verspeeld
    en weet jij zelf eigenlijk wat je allemaal aan het typen bent
    in je ene reactie vraag jij je eigen af hoe ik erbij kom dat feyenoord kan inlopen op psv en ajax
    en nu zeg je dat feyenoord kan inlopen als feyenoord city komt
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 00:45
    haha, sukkeltje ben je ook he? Over 5 jaar definitief afgehaakt... met je kinderachtige gelul.... jullie houtje touwtje beleid is uitstel van executie...
    over 3 jaar wij meer dan hypermoderne accommodatie, 300 miljoen plus EV en vervolgens onbereikbaar geworden voor jullie... wen er maar vast aan en geniet dus nog maar even van dit kampioenschap... je hoeft geen helderziende te zijn om bovenstaande conclusie te kunnen trekken... dream on
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:53
    zorgen jullie maar eerst eens dat je een speelronde bovenaan staat in de eredivisie sukkel
    en dat jullie talenten niet na 1 jaar weg willen ,zelfs jullie eigen talenten willen zo vlug mogelijk weg daar , en dat een trainer langer als een jaar blijft zitten
    jij bent net zo'n pannekoek als degenen die het beleid bepalen in amsterdam
    kneusjes zoals jij die ergens stil zijn blijven hangen in de tijd maken het voor eindhovenaren zo leuk hier
    als ik in mijn glazen bol kijk dan denk ik dat met de aankopen bande labyad en schuurs volgend jaar de CL naar amsterdam gaat
    200 miljoen op de bank en dan komen ze niet verder als deze spelers
    als ik jou was zou ik vast met een slaapzak op het museumplein gaan liggen , dan heb je zeker plaats .....
    en kom eens een keer met feiten baby ipv net te doen alsof jij de toekomst kan voorspellen , het enige wat je daar mee bereikt is dat iedereen je uitlacht
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 11:33
    Jullie "talenten" zouden ook binnen een jaar willen vertrekken als ze A) uberhaubt (is Duits) een kans krijgen van jullie behoudende coach en B) een aannod zouden krijgen van 3,4 miljoen per jaar voor 5 jaar.... tja.. zelfs Luukie en Jeroentje willen nu vanwege het uitblijven van een fatsoenlijke aanbieding gewoon weer bij tekenen om maar 1 reden: is is gewoonweg niets beters voor ze
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:44
    bij jullie vertrekken ze allemaal omdat ze een keer een prijs willen pakken in hun carriere , en omdat het ieder jaar weer een verassing is wie er trainer is
    en ga jij eerst je huiswerk maar eens doen kneus
    laat die 2 hersencellen maar eens werken voordat je weer iets doms zegt
    ik heb hier thuis een pop van chuckie , en die is slimmer als jij
    zoet, hendricks, brenet , bergwijn en locardia allemaal talenten van PSV die dit jaar onder Cocu gespeeld hebben en KAMPIOEN zijn geworden eikel
    ga jij maar vlug je jomanda jurk aantrekken en in je caravan de kermissen langs om in je glazen bol de toekomst te voorspellen , want daar ben je nogal goed in denk je zelf
    ik kan wel vast jouw toekomst voorspellen , je gaat dit jaar over van groep 3 naar groep 4
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 11:52
    Jij bent echt niet de slimste he? Jij denkt echt nog steeds dat voetballers het doen voor de liefde voor de club? Voor de prijzen? Forget it.. het nieuwe voetbalklimaat heeft maar 1 motivatie overgehouden ... helaas... en dat is geld... Een Kluivert die zijn logo kust, zijn hele leven lang bij Ajax heeft gespeeld, gaat gewoon maar om 1 reden weg: 5 x een jaarsalaris van 1,4 miljoen = 7 miljoen (heb ik even voor jou uitgerekend omdat je zelf dat blijkbaar niet zo goed kan)... net 19 en nog net haartjes op zijn zakje maar wel miljonair...
    Ën jij, niet de meest slimme supporter van het PSV garde.... denkt niet dat als Bergwijn (btw Ajax opleiding) morgen een 5 jarig contract kan tekenen voor 1,1 miljoen per jaar (5,5 miljoen voor jou even uitgerekend) bij Southampton dit vanwege zijn liefde voor PSV naast zich neer gaat leggen... stop het gezeik over kampiuoenschappen en clubliefde.. het gaat spelers maar om 1 ding : doekoeeeeeeee
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:00
    het verschil is dat deze talenten bij PSV afscheid nemen met een prijs
    bij Ajax gaan ze weg zonder prijsjes , daarom vertrekken ze ook al na 1 jaar
    maar blijf jij maar lekker verder kwijlen pannekoek
    bergwijn kon naar torino , maar bleef liever bij psv
    dat is het grote verschil tussen eindhoven en de homo hoofdstad van europa
    en volgens mij ben jij zo dom dat je nog steeds niet snapt waar het in het voetballen om draait KAMPIOENSCHAPPEN !!!!!!!!!!!
    maar ben jij maar blij met al het geld dat bij jullie op de bank staat
    misschien kun je v/d sar een brief schrijven met het verzoek om de seizoenskaarten voor de kindertribune te verlagen zodat jij van je mama ook een seizoenskaart mag
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Neem ff je pilletje... calm down... niet zo goed voor je hart... en anders gewoon weer even naar je begeleider...die weet wel wat je moet doen om tot rust te komen... veel plezier nog komende zomer... Ajax zit je wel heel erg hoog he? Toch stiekem bewondering? Nog 3 tot max 5 jaar... dan is het gebeurt met PSV als topclub ... jullie haken definitief af ..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:44
    5 keer kampioen in 18 jaar , jullie zijn al lang afgehaakt eikel
    volgens mij zit het kampioenschap van PSV jou nog veel hoger
    wij lachen nog steeds het hardste , vooral omdat ook Feyenoord meer prijzen pakt in Nederland
    jullie zijn op dit moment de nummer 3 van nederland met je begroting van 100 miljoen , daarom zijn jullie allemaal zo gefrustreerd
    lekker deze zomer naar zee met je ouders , en vergeet je zwembandjes niet ......
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 16:51
    Jij bent echt een mafkees he? je snapt niet echt veel van dit spelletje, dus als je met grote mensen wil meepraten, verdiep je dan eerst ff, anders gewoon je mondje houden... staat nl zo dom....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:01
    hahahaha ga een ei leggen pannekoek
    met grote mensen meepraten zegt hij
    jij komt nergens met feiten eikel , het enige wat jij hier doet is als een soort jomanda de toekomst proberen te voorspellen kwiep
    en een beetje bazelen dat prijzen niet belangrijk meer zijn in het voetbal
    nee clubs starten aan een seizoen maar vinden prijzen winnen niet belangrijk
    ga jij maar gewoon buitenspelen dombo , en kom maar praten als je wat nuttigs te melden hebt ipv die open deuren die jij intrapt zoals dat voetballers alleen maar voor het geld kiezen
    dat was echt schokkend nieuws gisterenavond toen ik dat las
    misschien dat jij je beter kunt verdiepen in het slechte beleid van je club op dit moment , want volgens mij woon jij al een paar jaar onder een steen
    maar blijf jij maar lekker verder dromen over al die kampioenschappen die Ajax de aankomende jaren volgens jou gaat halen
    het mooie is dat je dat elke reactie herhaalt maar dat je nog geen 1 feit hebt kunnen opnoemen waardoor dat geloofwaardig is
    het is net een sprookjesboek wat jij aan het voorlezen bent
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 17:18
    Sukkeltje ben je ook.. voor mij te min om ook maar meer woorden aan vuil te maken...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:28
    jij bent hier de grootste sukkel , je kan het gewoon niet winnen van mij hahahaha
    blijf jij maar lekker verder dromen over je aanstaande kampioenschappen
    droom ook maar verder over je aanstaande miljardairschap
    en droom ook maar lekker verder over je aanstaande bruiloft met Kim Kardashian
    blijf jij maar lekker in je sprookjeswereld sukkie
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 17:51
    Winnen van jou? wist niet dat we bezig waren met een wedstrijd... geeft even aan hoe simpele ziel jij bent... schat je in op een jaar of 16 gezien je taalgebruik en het schelden... je zet je zelf zo voor schut mafkees, alleen je domheid laat je dit helaas niet inzien
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:56
    hahahahahaha nee jij zet je eigen niet voor schut met je toekomst voorspellingen en jouw beweringen dat prijzen niet meer belangrijk zijn in het hedendaagse voetbal
    geen prijzen= minder sponsors=minder geld, over domheid gesproken
    en met mijn 16 jaar ben ik nog altijd 10 jaar ouder als jij
    fijne avond nog , al is die voor jou bijna voorbij want het is bijna bedtijd
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2850
    woensdag 13 juni 2018 om 07:52
    @chuckie88
    Je vergeet erbij te vermelden dat Ajax, omdat ze het financieel ook kunnen, de beste jeugdspelers elders weghalen oa Onana en Dolberg in jouw rijtje, dat het dan ook makkelijk praten is dat Ajax veel jeugd laat doorbreken.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 11:38
    Haha... verhaaltje van de kip en het ei: ze kunnen dit soort bedragen investeren in het aankopen van jonge talenten door goed scoutingswerk en jonge spelers degelijk kansen te geven en beter te maken en dan weer tegen mooi bedrag te verkopen... Onana en Dolberg hebben samen 1.300.000 gekost... zal je al vast een geheimpje verklappen... komen nog veel meer talentjes aan... aangekocht of eigen jeugd.. hoe je ze ook wilt noemen... heeft Ajax in ieder geval geen windeieren gelegd.. en ja... voor weer allerlei supporters uit Rotterdam en Eindje gaan reageren... Ja, ook Ajax heeft er veel gehaald die het uiteindelijk niet geworden zijn en zelfs geflopt zijn, maar dat blijft lastig.. Een Lobotka werd uiteindelijk niet goed genoeg bevonden maar kan dit jaar zo maar een transfer maken van 20 miljoen... its all in the game.. some you win some you lose, maar dat is nou net wat ik hierboven beschreef.... Dat is het beleid van Ajax... zelf spelers opleiden en in vroeg stadium jonge taltenten aantrekken oimdat die nog betaalbaar zijn en in uiterste situatie spelers kopen voor Ajax 1 als je ze zelf niet kan "leveren"
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Hou 's op met dat gescheld. Kun je niet normaal praten over voetbal? Je mening wordt er niet meer waard van, en die van een ander niet minder. Zelfbeheersing is een mooi doel in het leven.
    Vind ik leuk
    Cookee +8945
    woensdag 13 juni 2018 om 15:55
    Als aansluiten bij de eerste selectie "doorbreken" is?
    Dan heb ik net een porshe gekocht, al liep ik alleen even in de garage.
    Jongen er loopt geen talent bij Ajax en de spelers die jij goed vind hebben helemaal niks bewezen.

    Ik noem AZ, daar zit echt talent.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:25
    Ik kan bij deze clubs niet in de keuken kijken. Weet niet hoe valide je punt is. Maar hoe je binnen een professionele club vanuit de jeugd opbouwt naar het eerste elftal is in Nederland inmiddels echt een serieus vraagstuk geworden. Mannen als Bastiaan Riemersma (Hoof jeugdopleiding Willem II) leggen de vinger op de zere plek. Veel te vroeg scouten en daardoor jongetjes onder 10 jaar min of meer uit hun verankering losrukken. Veel te vroeg selecteren, en dan vooral op techniek om ook met de pupillen- en zeker met de jeugdelftallen al kampioen te worden
    Gevolgen:
    - scouts zien de laat geboren talentjes in een jaargang over het hoofd (ja, dat is onderzocht en bewezen);
    - laatbloeiers krijgen geen contracten omdat zij met 15 nog niet zo ver zijn als de snelgroeiers (ook dat is aangetoond);
    - de jongens die minder vaardig aan de bal zijn maar wel met veel overzicht spelen komen maar mondjesmaat door;
    - jongens die vroeg ontworteld zijn hebben geen reden meer om zich serieus aan een club te hechten.

    En, ik denk dat je daar gelijk in hebt, hoe groter de club en hoe groter de druk hoe groter het risico dat jongens door de mazen glippen.

    En supporters zijn de kwaal van deze tijd. Als zo'n joch van 18 kortstondig uitblinkt wordt het op een voetstuk geplaatst en als het even minder gaat wordt die er genadeloos van afgetrapt. En dan het liefst niet met inhoudelijke argumenten maar met persoonlijke aanvallen. Alleen maar omdat zo'n kereltje in de projectiezone van een voetbalsupporter is geraakt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    woensdag 13 juni 2018 om 15:22
    Snap je punt, maar ik ben het totaal niet eens met je.... sterker nog... willen wij Nederland nog ooit wereldkampioen worden of serieus mee doen, moetn we beginnen om kinderen vanaf 6 a 7 jaar te selecteren en optimaal te trainen... alle andere goedbedoelde visies zijn teveel gebaseerd op toevalstreffers...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:17
    Hmm. Die goed bedoelde visies zijn onderbouwd en worden sinds 15 jaar in de meer dan 300 Duitse voetbalacademies toegepast. Wint zo langzamerhand ook in sommige Nederlandse clubs aan terrein. Wel kwestie van lange adem. Hoop dat we met een consequente uitvoering binnen 8 tot 10 jaar weer aansluiting vinden bij het Europese topvoetbal.
    We zullen het tegenkomen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6583
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:47
    AJAX

    De jonge verdediger vertrok anderhalf jaar geleden van Ajax, dat wilde wachten met een contract tot hij 17 jaar was, naar Manchester United. „Al mijn vrienden en de jongens waar ik mee optrek wonen in Amsterdam. Dus het wonen in Manchester is rustig, maar dat is juist wel positief. Dan kan ik me beter richten op het voetbal.”

    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:14
    Groen
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +14248
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:14
    Ze hebben allemaal haast tegenwoordig op hun 16de he
    Vind ik leuk
    Foebele +47087
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:14
    Makkelijk gelul weer, ze hadden zeker geen plan met je... In die fase was Ajax zo naief om te denken dat ze, ondanks dat spelers op hun 16e wettelijk een contract konden tekenen, dit niet hoefde te doen en die jongens dan de club toch wel loyaal zouden blijven.

    Ze hoopte zo de jongens minder snel te verpesten met het grote geld, maar die naieve houding werkt dus niet en toen kwamen er clubs die wel geld boden en werd zo'n jongen wijsgemaakt door zijn zaakwaarnemer dat Ajax geen vertrouwen in hem zou hebben...
    Vind ik leuk
    Muscles +239
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:15
    Fosuh een goede en volwassen speler, later welkom bij Ajax
    Vind ik leuk
    chuckie88 +728
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:54
    gaat Ajax denk ik nooit doen.. een speler terugkopen voor 15 miljoen die op zijn 16 gratis de deur is uitgelopen.. dat verlies hebben ze genomen, maar dan geef je tevens een verkeerd signaal af aan de andere jeugdspelers.... misschien PSv.. die is goed met het opvangen van oud"spelers van Ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:18
    Ja je zult altijd zien dat er spelers weggestuurd worden en daarna doorbreken ook in het geval van Fosu-Mensah. Van de meeste jongens die weg gestuurd worden hoor je niks meer van alleen van een paar spelers en daar ligt dan een vergroot glas op. Gisteren ook Lobotka in de jeugd van Ajax kon hij er echt helemaal niks van nou zou die voor een top transfer staan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1339
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:04
    Fosih mesah is niet weggestuurd, hij is zelf vertrokken.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2850
    woensdag 13 juni 2018 om 07:55
    Quincy Promes
    Vind ik leuk
    Mari +5349
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:25
    Meneertje had haast. Hij wilde zo te lezen bepalen: nu een contract.
    Vind ik leuk
    jave +1491
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:26
    Warme club..
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:30
    Brrrrr
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:06
    Simpele...
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:32
    Trol?
    Wat is je mening?
    Lees dit en vertel dan wat over je eigen club.


    Ajax heeft een paar keer met een alternatieve shirtsponsor gespeeld. Op 1 april 2007 droeg Ajax in de wedstrijd tegen Heracles Almelo de naam Florius op het shirt. Florius is een onderdeel van ABN AMRO en was destijds net gelanceerd. De laatste compettitiewedstrijd in het seizoen 2007/2008, eveneens thuis tegen Heracles Almelo, stond Dance4Life op het tenue.Dit was een gebaar van ABN AMRO, die na dat seizoen stopte met sponsoring en de laatste wedstrijd het hele sponsorpakket aan Dance4Life doneerde. Op 24 januari 2010, bij de wedstrijd Ajax-AZ, speelden beide ploegen met Giro 555 op het shirt om aandacht te vragen voor het gironummer van de samenwerkende hulporganisaties, ten bate van de aardbeving in Haïti. Hetzelfde gebeurde op 13 april 2011 toen Ajax een benefietwedstrijd speelde tegen Shimizu S-Pulse ten bate van de ramp in Japan. De shirts met Giro 6868 werden later geveild. Op 1 april 2012 speelde Ajax wederom tegen Heracles Almelo met een andere shirtsponsor. Op deze dag prijkte het logo van "Fonds Gehandicaptensport" op het shirt. Ajax' shirtsponsor AEGON ondersteunt al jaren het Fonds Gehandicaptensport en wilde met deze actie samen met Ajax en de Ajax foundation aandacht vragen voor de start van de jaarlijkse collecteweek. Ook op 7 april 2013 speelde Ajax met Fonds Gehandicaptensport op het shirt, weer was Heracles Almelo de tegenstander. Op 30 maart 2014 prijkte het Fonds Gehandicaptensport wederom op het shirt. Ditmaal was FC Twente de tegenstander
    Vind ik leuk
    DEWEE +1965
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:53
    je had ook nog even kunnen wachten als het zo speciaal is,zeker bij Ajax. 16 jaar.....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2850
    woensdag 13 juni 2018 om 07:57
    Wachten waarop?
    Hem werd toch GEEN contract aangeboden?
    Ohw wacht.................lag aan hem zelf.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10625
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:59
    'Ik was al 16'

    Sinds wanneer is dat een prestatie?
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1339
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:03
    Ach zo zijn er wel meer die van een avontuurtje houden..eindigt vaak in tranen. Lol
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:10
    Wat een beleid zeg....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 03:16
    Ja had gekund mattie....
    maar blijkbaar was deze weg voor jou iets beter.
    al zit je nu wel veel op de bank, maar je vulde wel al je zakken.
    Kinderhandje was toen snel gevuld??
    Nu grote gaatjes vullen ..
    Of zakken blijven vullen is aan jou...
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2803
    woensdag 13 juni 2018 om 05:02
    Ach ja, we kunnen ze niet allemaal hebben
    Vind ik leuk
    r4vje +153
    woensdag 13 juni 2018 om 08:15
    Wat een verwachtingen had je dan toch al op je 16e, dan is Mazraoui toch een beter voorbeeld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Of ik teleurgesteld was in Ajax? Ja, sowieso. Dat was wel jammer"