Onrust in Spanje kort voor WK: 'Een pyromaan die zijn eigen huis in de fik steekt'

    Onrust in Spanje kort voor WK: 'Een pyromaan die zijn eigen huis in de fik steekt'

    woensdag 13 juni 2018 om 07:54

    Dat de Spaanse bondscoach Julen Lopetegui na het WK aan de slag gaat bij Real Madrid, heeft voor beroering gezorgd in Spanje. Dat stelt correspondent Edwin Winkels bij het NOS-programma Langs de Lijn En Omstreken.

    "In de Spaanse media wordt hij gezien als een pyromaan die zijn eigen huis in de fik steekt", zegt Winkels. "Niemand, maar dan ook helemaal niemand zag dit aankomen. Het is als een bom ingeslagen in het Spaanse kamp in Rusland. Real Madrid heeft de Spaanse bond pas een kwartier voor het bekendmaken ingelicht. Die wisten er ook niet van af."

    Nog geen maand geleden verlengde Lopetegui zijn contract bij het Spaanse elftal tot en met het EK van 2020. De bond krijgt nu een vergoeding van twee miljoen euro. Winkels denkt dat de aanstelling van Lopetegui grote gevolgen zal hebben voor de nationale ploeg op het WK. "Er is enorm veel kritiek vanuit de Spaanse media op het moment van de aanstelling. Real Madrid en Lopetegui zetten het succes van Spanje op het WK op het spel."

    "Hij is eigenlijk een heel ander persoon nu", vervolgt Winkels. "Na het WK is hij de trainer van onder anderen Sergio Ramos, Isco en Marco Asensio. Maar ook van Ronaldo die bij de tegenstander speelt vrijdag. En het is maar de vraag hoe de andere spelers hierop reageren."

    De bondscoach liet weten zich volledig op het Spaanse elftal en het WK te richten, maar daar is Winkels niet van overtuigd. "De afgelopen dagen was hij ook aan het onderhandelen en dus buiten het veld er niet met zijn hoofd bij. Daarnaast is Real Madrid ook al bezig met volgend seizoen. Zo is het nog maar de vraag of bijvoorbeeld Ronaldo en Bale blijven. Daar speelt hij nu ook een rol in."

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 08:05
    Stom ook om dat voor een WK bekend te maken, dat gaat wrijving geven in de selectie
    Vind ik leuk
    jari4ever +976
    woensdag 13 juni 2018 om 08:07
    Nou heftig hoor
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:59
    Aldus de Lorre-reflex; klakkeloos papegaaien.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:05
    Alles beter dan jou domme gelul maat:)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:09
    Thuis zullen ze wel uitkotsen of nie met dat domme gezwam
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:47
    Is het waarachtig, primeurknulletje? Vertel daar eens iets over morgen met je nieuwe dagaccountje. Je mag snel praten want uiteraard luistert niemand mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:04
    Ongelooflijke grote kwal ben je niks meer niks minder
    Vind ik leuk
    Candela32 +1034
    woensdag 13 juni 2018 om 10:11
    Edwin winkels is anti hoofdstad Madrid.. gooit nog altijd een bom en sensatie..hij geniet hiervan..

    Als t over Madrid gaat en vooral real Madrid, neem ik hem nooit serieus
    Vind ik leuk
    JanNL +38
    woensdag 13 juni 2018 om 08:06
    Dit zal niet al te veel invloed hebben op de spelersgroep. Gaan gewoon de finale halen.. En daar gaan ze af tegen Brazilië.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:09
    Spanjaarden zijn geen Nederlands die alles maar klakkeloos slikken
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:10
    Jij slikt vanavond weer bij de Goffert, Nikos?
    De boffert van de Goffert.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:01
    Aan het tegendeel van deze boterzachte drijfzandbewering mag uiteraard meer waarde gehecht worden.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +298
    woensdag 13 juni 2018 om 08:11
    Ze zullen er niet wakker van liggen.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2307
    woensdag 13 juni 2018 om 08:07
    Dit is echt op je eigen bord schijten.
    Vind ik leuk
    r4vje +153
    woensdag 13 juni 2018 om 08:08
    Zeer slecht moment gekozen om dit bekend te maken. Als Spanje nu niet weet te presteren dan wordt dit item gebruikt om zowel Real als Lopetegui met de grond gelijk te maken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134553
    woensdag 13 juni 2018 om 08:49
    Zoals ik al eerder zei: oerdomme timing
    Vind ik leuk
    Tweey +1132
    woensdag 13 juni 2018 om 09:56
    Volwassen kerels, gelouterde voetballers, multimiljonairs. Als die daar van in de war raken hebben ze professionele hulp nodig. Nee, wacht dat is dan al te laat voor ze.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:56
    Nou, prima toch? Zo kan hij Ronaldo ook nog even aan het werk zien en beoordelen of zo'n excorbitant salaris wel terecht is. in het Spaanse elftal spelen die gasten van Madrid en Barcelona toch ook samen, en hoe.
    Zijn toch doorgewinterde profs.
    Vind ik leuk
    ricjuh +211
    woensdag 13 juni 2018 om 11:00
    Wat een onzin...

    Waarom zou je iemand anders behandelen omdat hij een nieuwe baan heeft gevonden?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7870
    woensdag 13 juni 2018 om 11:13
    Je speelt voor je land en niet voor je trainer!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onrust in Spanje kort voor WK: 'Een pyromaan die zijn eigen huis in de fik steekt'