PSV-spits hakt volgende week de knoop door: 'Drie clubs mogen nog hoop koesteren'

    PSV-spits hakt volgende week de knoop door: 'Drie clubs mogen nog hoop koesteren'

    woensdag 13 juni 2018 om 08:08

    Sam Lammers hakt begin volgende week de knoop door over zijn toekomst. De 21-jarige spits van PSV heeft de clubs voor het uitkiezen. Onder meer sc Heerenveen hoopt hem op huurbasis over te nemen van de Eindhovenaren.

    Lammers voerde onlangs een gesprek met trainer Jan Olde Riekerink van de Friezen. "Daar hield Sam een goed gevoel aan over", zegt John Lammers, de oom en zaakwaarnemer van de jeugdinternational, in de Leeuwarder Courant. "Het gaat in zo'n gesprek niet alleen om wat voor plannen een club met een voetballer op het veld heeft, zoals de speelwijze, maar je wilt dan ook weten wat voor type karakter tegenover je zit. Heerenveen was goed voorbereid. Maar dat gold ook voor bijvoorbeeld PEC Zwolle en NAC Breda."

    Ook onder meer FC Emmen, VVV-Venlo en Heracles hebben interesse in Lammers, die afgelopen week nog op bezoek was in Almelo. Die clubs lijken evenwel achter het net te vissen. "Voor Sam is het belangrijk dat hij volgend seizoen dertig wedstrijden voetbalt", vervolgt John Lammers. "Als dat gebeurt, dan gaat hij doelpunten maken en anderen beter laten voetballen. Hij komt later deze week (donderdag, red.) terug van vakantie. Dan gaan wij de opties nog eens naast elkaar leggen en maakt Sam een beslissing."

    Poll

    Naar welke club moet Lammers gaan?

    (3336 stemmen)

    Plaats een reactie

    Blijdorp010 +9004
    woensdag 13 juni 2018 om 08:17
    Ik denk dat lammers tekort komt voor Heerenveen..momenteel in Ieder geval.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    woensdag 13 juni 2018 om 08:23
    ik denk het namelijk niet :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:28
    Heerenveen neemt inderdaad wel een grote gok als ze Lammers tot hun eerste spits torpederen.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    woensdag 13 juni 2018 om 08:32
    ik denk dat Lammers het met gemak aan kan. voor PSV komt hij nog net even iets te kort maar bij Heerenveen kan hij zich ontpoppen tot een echte nummer 9
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:07
    Momenteel? Maar over anderhalve week niet meer? Of over zes weken?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 13 juni 2018 om 14:17
    Dit hele seizoen....
    Vind ik leuk
    r4vje +162
    woensdag 13 juni 2018 om 08:21
    Denk dat hij beter voor PEC kan kiezen.
    Vind ik leuk
    Johnnie +764
    woensdag 13 juni 2018 om 08:21
    Ik had begrepen dat zijn verhuur deel uit had gemaakt van de onderhandelingen omtrent dumfries. Althans dat melde vp gisteren toch?
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    woensdag 13 juni 2018 om 08:40
    Ja, zo had ik ook begrepen. Een dag eerder was het nog Heracles omdat daar ooit een foto met hem was gemaakt met plaatselijke bobo's. Voor het eerst dat NAC erbij staat, dus die heeft hem misschien morgen voor een dag.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16102
    woensdag 13 juni 2018 om 09:02
    Die jongen is gewoon op tienertoer.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:04
    Vp meld wel meer haha
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:26
    Heracles zou hem ook nooit huren lijkt me. Heracles koopt potentieel talent en huren bij hoge uitzondering incidenteel een speler zoals Gladon. Vermeij begint ze er van zelf wat vaker in het netje te leggen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Stuiterbal +599
    woensdag 13 juni 2018 om 08:30
    Wat moet Lammers in Heerenveen? Ik denk niet dat hij hier zal slagen, en waarom zouden wij deze speler huren? Zit de scouting slapen? in het buitenland lopen wel betere spelers die ook betaalbaar zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    woensdag 13 juni 2018 om 08:33
    die jongen heeft veel potentie dus waarom niet, komt net te kort voor PSV en heerenveen is (met alle respect) wel een paar maten minder
    Vind ik leuk
    alffie +1907
    woensdag 13 juni 2018 om 08:39
    Ik denk dat hij beter naar pec had kunnen gaan, daar wekelijks kunnen spelen, Heerenveen toch hoog gegrepen.hij moetvan ervaring op doen
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    woensdag 13 juni 2018 om 10:38
    Heerenveen zal echt wel garanties geven en vertrouwen hebben anders melden ze zich niet bij psv
    Vind ik leuk
    alffie +1907
    woensdag 13 juni 2018 om 13:06
    Klopt denk ik ook @krom, maar iets garanderen aan een speler die nog niet veel op eredivisie heeft laten zien als ze dat gedaan hebben lijkt me ook niet slim
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    woensdag 13 juni 2018 om 13:26
    garantie kan zijn dat ze hem in ieder geval 7 wedstrijden het vertrouwen geven
    Vind ik leuk
    Hans Worst +866
    woensdag 13 juni 2018 om 08:47
    Ik zou naar Emmen gaan. Niks te verliezen daar, en een trainer die goed aanvallend voetbal wil.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1336
    woensdag 13 juni 2018 om 09:29
    Je gaat voor je ontwikkeling niet naar Emmen sorry hoor..
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    woensdag 13 juni 2018 om 08:50
    Ik zeg almelo;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +171615
    woensdag 13 juni 2018 om 08:54
    Hij maakt het bijna bekend....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:17
    PSV moet Lammers houden en regel matig opstellen , i.p.v. Luuk . Zo maakt hij ook minuten

    Gr . Jeroen (Budel)
    Vind ik leuk
    Darter 876 +708
    woensdag 13 juni 2018 om 09:39
    Met Luuk en Sam welke spitsen heeft PSV nog meer dan?
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +484
    woensdag 13 juni 2018 om 09:49
    gaat 100% naar heerenveen
    Vind ik leuk
    heur es +721
    woensdag 13 juni 2018 om 09:53
    Komt voor alle 3 de clubs te kort, laat staan voor PSV. Ik zou zeggen Eindhoven of Helmond Sport. Dat is je plafond!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:55
    Lammers zal zich goed kunnen ontwikkelen in heerenveen ..
    De club heeft bewezen spiten beter temaken en speelt aanvallend ..
    Bewezen met uth ..van Nistelrooy..Tomasson..dost ..allback..Larsson...
    Een ploeg als emmen zal veel onderdruk komen tespelen en aanvallend niet zonsterk naar voren komen als heerenveen ..
    Pec leuke club maar speelt totaal anders dan zijn club psv en als hij daar ooit in de basis wil dan is spelen op zelfde wijze een jaar 100% voordeel voor hem ..
    Zou als ik hem was jaartje friesland doen ...
    Nac .. ach leuk ....niet meer dan dat
    Vind ik leuk
    Alwetend +249
    woensdag 13 juni 2018 om 10:41
    Uth en Dost zeg je? Uth raakte geen pepernoot en ps bij heracles is hij gaan scoren. Dost was de aanvoer beter maar is ook gevormd bij heracles!
    Vind ik leuk
    Damaverick +164
    woensdag 13 juni 2018 om 11:46
    Nou je kunt je naam wel aanpassen, want alwetend ben je niet

    Uth speelde in de jeugd bij Heerenveen en schoot daar al vanaf alle standen er in. Hij had alleen de pech dat Finnbogason dat ook in het 1e deed.
    Daarom werd hij verhuurd (en omdat Riemer het in eerste instantie niet in hem zag zitten)
    Bij Heracles speelde hij leuk maar dat hij daar pas begonnen is met scoren is bullsh*t.
    Dat deed hij pas echt in Heerenveen
    Vind ik leuk
    Alwetend +249
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Als jij dat zo ziet zal dat wel door clubliefde komen. Heerenveen staat er natuurlijk om bekend goede spitsen te hebben, maar was het alleen niet eens met de namen die genoemd werden.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    woensdag 13 juni 2018 om 13:51
    Goede spitsen heeft H'veen al jaren niet meer. Tevreden, Goochannejad... is lang geleden waar jij je mening op baseert.
    Vind ik leuk
    Damaverick +164
    woensdag 13 juni 2018 om 21:55
    Heeft niets met clubliefde te maken (en is ook een zwak argument binnen een discussie)

    Gewoon simpele feiten
    - Uth scoorde in de jeugd van Heerenveen regelmatig
    - werd verhuurd doordat Finnbogason rondliep en vd Velde het niet zag zitten in hem
    - scoorde bij Heracles niet bijster veel (ook logisch met Rosheuvel op de flank)
    -scoorde pas bij Heerenveen regelmatig

    Kijk de feiten en statistieken maar op na... Kom dan maar weer terug.
    Wellicht ben je dan wel alwetend ;)
    Vind ik leuk
    Mackan68 +43
    woensdag 13 juni 2018 om 16:11
    Uth raakte geen pepernoot? Je doet je naam geen eer aan want je bent dus alles behalve alwetend. Uth kreeg door de prestaties van onze superspits Finnbogason weinig tot geen kans van van Basten. En dat kun je terecht noemen. Omdat Heerenveen toch graag wilde zien wat hij in zijn mars had verhuurden ze hem aan Heracles met optie tot koop. Die werd gelukkig niet gelicht waardoor Uth in zijn laatste jaar in Heerenveen zijn klasse liet zien. Hij kreeg zelfs Slagveer aan het scoren en dat zegt veel kan ik je zeggen. Ook bij Hoffenheim heeft hij het daarna prima gedaan ondanks de aanwezigheid van Kramaric. Nu de stap naar Schalke. Deze slimme en nuchtere jongen weet de juiste stappen te zetten in zijn ontwikkeling!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    Damaverick +164
    woensdag 13 juni 2018 om 21:58
    Niet helemaal juist grote vriend Mackan.

    De optie werd wel gelicht door Heracles, echter Uth koos voor Heerenveen ipv Heracles

    Voor de rest geen speld tussen te krijgen
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    woensdag 13 juni 2018 om 13:49
    Sam, geloof nooit een trainer voor een seizoen, ze voorspellen je een echte kans, maar als Veerman er 3 injast, dan zit je op de bank van H'veen een heel lang jaar, te kijken naar een team met een fout shirt dat middenmoot speelt.
    Ik zou PEC kiezen.
    Vind ik leuk
    Mackan68 +43
    woensdag 13 juni 2018 om 16:15
    De beste zal gaan spelen. Lijkt me een vrij logisch verhaal. Naast Veerman hebben we ook Hornkamp nog die bewezen heeft een zelfde soort spits te zijn als Huntelaar. Met een neusje voor de goal. Als Sam echt zo goed is al iedereen wil doen geloven zal hij in de basis staan. Als hij daar zelf aan twijfelt kan hij beter voor een ander club kiezen. Dan kan Heerenveen in ieder geval een spits kopen en als die goed presteert de winst zelf allemaal opstrijken. Ik ben benieuwd hoe creatief Hamstra is in dit verhaal met doorverkoop afspraken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    woensdag 13 juni 2018 om 17:04
    Als je de eigen spelers niet goed genoeg vindt dan huur je een speler van een andere club, jij maakt hem meer geld waard en je betaalt ook nog zijn salaris, dat kan wel uit voor PSV.
    Ik denk dat Sam meer kansen krijgt bij PEC.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 05:29
    Uth had zijn nieuwe werkgever in duitsland vast niet tedanken aan slecht jaar heereenveen denk ik ..
    En al jaren geen hoede spits nee de laatste was de minste in de rij van goede ...al was zijn eerste jaar met 20 best goed natuurlijk .. dit jaar ppppp nog temin voor top oss
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws