Update: 'Arsenal heeft Duitse doelman binnen en legt hem voor vijf jaar vast'

Update: 'Arsenal heeft Duitse doelman binnen en legt hem voor vijf jaar vast'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 19:59wo 13-06-2018 om 19:59

Arsenal is zeer bedrijvig op de transfermarkt. De Londenaren hebben nu ook een nieuwe doelman gevonden. Bernd Leno komt over van Bayer Leverkusen, meldt BILD woensdag.

Volgens de doorgaans goed ingevoerde Duitse krant wordt de deal binnenkort wereldkundig gemaakt. Leno had een transferclausule van twintig miljoen euro in zijn contract staan, maar die was slechts geldig tot eind april. Leverkusen kan daardoor vragen wat het wil, maar lijkt genoegen te nemen met een bedrag tussen de twintig en 25 miljoen euro.

Leno wordt bij Arsenal de eerste doelman. De Tsjechische routinier Petr Cech maakt een pas op de plaats en wordt zijn stand-in. Leverkusen weet al enige tijd van de vertrekwens van Leno, die buiten de Duitse WK-selectie viel. Met Lukas Hradecky haalde de club al een opvolger in huis.

Arsenal staat naar verluidt ook op het punt om Lucas Torreira binnen te hengelen. De Uruguayaanse middenvelder komt voor 25 miljoen over van Sampdoria. Eerder legde de club van de nieuwe manager Unai Emery al Stephan Lichtsteiner vast.

Update 18/6 19.59: Arsenal en Leno zijn eruit, meldt Der Kicker maandag. Arsenal betaalt 25 miljoen voor de doelman, die dinsdag een vijfjarig contract zal gaan ondertekenen, wanneer hij zijn medische keuring doorstaat.

Plaats een reactie

woensdag 13 juni 2018 om 08:59
Bernd Leno verdient wel een mooie transfer een goede keeper.
Vind ik leuk
dhrwobo +36549
woensdag 13 juni 2018 om 09:27
Zeker, van de drie aankopen die in dit artikel benoemd worden zal Arsenal van hem het meest gaan genieten. De overige spelers zijn volgens mij niet heel bijzonder en typische Arsenal-aankopen.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 21:50
Dat is niet helemaal waar, Torreira is een beest op “6” goed verdedigend en een prima inspeelpass.
Vind ik leuk
Thilo +2748
woensdag 13 juni 2018 om 09:03
Karius 2.0.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 09:03
Never nooit.
Vind ik leuk
Rodajc +17393
woensdag 13 juni 2018 om 10:44
Leno is echt veel beter dan Karius.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 09:06
Arsenal gaat wel hard sinds Arsène Wenger weg is.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 09:23
Ja echt wel, sindsdien is veteraan Lichtsteiner al gecontracteerd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 09:23]
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 09:10
Uitstekende keeper. Versterking voor Arsenal en the premier league
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 09:31
Ik hoop echt dat Torreira komt. Precies het type speler dat Arsenal nodig heeft
Vind ik leuk
fr0do +1490
woensdag 13 juni 2018 om 09:32
Eindelijk een goede aankoop van Arsenal. Top keeper!
Vind ik leuk
RtdDub +13434
woensdag 13 juni 2018 om 09:45
Net niet keeper.

Hoop van die Duitse keepers moesten maar eens een percentage van hun verdiensten naar Neuer overmaken want door heem komt het dat al die clubs nu denken dat iedere Duitse keeper goed is.

Ter Stegen doet het nu goed maar was de eerste paar seizoenen middelmaat bij barca
Trapp is klaar bij PSG, gaat nu naar Dortmund maar dat is ook een kerkhof voor keepers.
En dan hebben we nog Karius en ik zal er best nog wel 1 of 2 vergeten.
Leno wordt ook niks.
Vind ik leuk
HenkieADO +532
woensdag 13 juni 2018 om 09:55
Net niet keeper?

Doet het al jaren uitstekend bij Leverkusen.. voor de rest een vrij waardeloze beredenering die je geeft..
Vind ik leuk
RtdDub +13434
woensdag 13 juni 2018 om 10:00
Ja... net niet keeper.
Zijn er sowieso al 3 Duisters die beter gevonden worden door Low.
Vind ik leuk
HenkieADO +532
woensdag 13 juni 2018 om 10:32
aha, weer een goede beredenering!

Omdat Low 3 keepers beter vindt dan Leno is Leno een net niet keeper..

Dus in jouw ogen is Leroy Sane een net niet speler?

Vind ik leuk
RtdDub +13434
woensdag 13 juni 2018 om 10:34
Lees dit even dan:

https://paininthearsenal.com/2018/06/09/arsenal-big-problem-bernd-leno/

Vind ik leuk
HenkieADO +532
woensdag 13 juni 2018 om 10:41
Nog steeds niet overtuigd van wat je allemaal zegt..

laten we het maar afwachten, ik zeg je dat Leno een uitstekende keeper is die punten gaat pakken voor Arsenal.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
woensdag 13 juni 2018 om 10:57
Ik beredeneer mijn gedachtes ten minste nog met behulp van iemand die lijkt te weten waar hij het over heeft.

"Ik zeg je dat" is geen beredenering maar meer een uitspraak van zelfbenoemde autoriteit op het onderwerp.




Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 09:56
Eindelijk een goeie transfer van dat arsenal als ik hun was goeie verdediger halen middenvelder en of draxler of malcom halen
Vind ik leuk
G.Kopf +3388
woensdag 13 juni 2018 om 10:13
Slim, topaankoop. Tot nu doet Arsenal het prima.
Vind ik leuk
Vato75 +2218
woensdag 13 juni 2018 om 11:36
Arsenal volgend seizoen gewoon weer 6e
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws