'Mooie stap lonkt voor NAC-uitblinker: Ligue 1-club legt bod neer bij City'

    'Mooie stap lonkt voor NAC-uitblinker: Ligue 1-club legt bod neer bij City'

    woensdag 13 juni 2018 om 09:09

    Thierry Ambrose is komend seizoen mogelijk te bewonderen in de Ligue 1. L'Equipe meldt dat Girondins de Bordeaux een 'stevig bod' heeft uitgebracht op de 21-jarige aanvaller van Manchester City.

    Ambrose maakte het afgelopen seizoen op huurbasis indruk bij NAC Breda. In dertig wedstrijden voor de Brabanders scoorde hij tien keer. Met die statistieken lijkt hij Bordeaux te hebben overtuigd. De Fransen zijn bereid om het tot medio 2020 lopende contract van Ambrose bij Manchester City af te kopen. Ook de Belgische topclub Anderlecht zou echter interesse hebben.

    In maart vertelde Ambrose nog dat onder meer diverse Nederlandse clubs hem volgen.  De Fransman  komt uit de jeugdopleiding van Auxerre en vertrok in de zomer van 2013 naar Manchester City. Hij zat in 2014 één keer bij de wedstrijdselectie van de Engelse topclub, maar zijn debuut in de hoofdmacht maakte hij niet.

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 09:14
    Zal Menno bouhuizen niet leuk vinden;-)
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13513
    woensdag 13 juni 2018 om 09:20
    NAC,levert via huur,geld op aan City. Goed handelshuis zo voor City
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:24
    Ja en het kost NAC helemaal niks en ze krijgen nog geld ook bij een transfer. kut voor NAC zeg.....
    Vind ik leuk
    Breda83 +1519
    woensdag 13 juni 2018 om 09:25
    Plus dat NAC, voor een speler die ze niets gekost heeft, die ze niet zelf hadden kunnen opleiden (want dan was hij op z'n 16e wel door PSV, Feyenoord of Ajax weggekaapt) en nooit zelf hadden kunnen betalen ook gewoon een bonus van zo'n 2% - 2.5% van de transferwaarde krijgt. Toch mooi meegenomen, kunnen ze weer het salaris van een eigen speler van betalen.
    Vind ik leuk
    Vites1892 +399
    woensdag 13 juni 2018 om 09:40
    City 2 daar in Breda. En over onze club maar klagen dat we chelsea 2 zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:46
    Wij zijn city 4 hoor. En laat ze maar klagen; dit is nou eenmaal de tendens en zolang de club naast de huurlingen investeert in eigen spelers zodat het aantal huurlingen steeds minder wordt, hoor je mij niet klagen.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    woensdag 13 juni 2018 om 09:22
    Kijk, dit levert NAC dus geld op. Dit is zo’n mooi onderdeel van de NAC/City constructie.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    woensdag 13 juni 2018 om 10:03
    Een leuk verdienmodel. Het gaat niet heel hard, maar er is totaal geen risico, afgezien van de huisvestingskosten. Dit zou wel eens het verdienmodel van de meeste eredivisieclubs kunnen worden, via de buitenlandse spelers kunnen we dan aardig mee in Europa. Zo doen alle gearriveerde clubs dat eigenlijk ook,met dit verschil dat de spelers niet gehuurd, maar gekocht worden.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    woensdag 13 juni 2018 om 10:12
    Iedereen heeft me hier uitgelachen maar ik verwacht ook dat dit het model is waar de kleinere clubs mee gaan werken. Ik vrees alleen dat de kleinere buitenlandse clubs net even iets sneller schakelen waardoor alle grote clubs zometeen hun constructies rond hebben en de Nederlandse clubs, op NAC na, mogen aankloppen bij de Hoffenheims, Valencia’s en West Hams van deze wereld.

    Van Roma, Juve en Porto weet ik dat ze in Nederland kijken naar een partner. Juve heeft ooit Den Bosch benaderd maar dat niveau is te laag. Roma wil ook graag met NAC en Porto keek naar Roda voordat ze degradeerden. Er speelt dus wel iets.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    woensdag 13 juni 2018 om 15:58
    Porto? Ik weet van niks? Zijn wel in gesprek met Schalke wat ik gehoord heb, past ons beter als medekoempels.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    woensdag 13 juni 2018 om 16:34
    Schalke is ook een mooie partij.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:27
    Yep....en de volgende groei briljanten uit City staan al weer klaar om de oversteek te maken.......kan niet wachten tot ze bekend worden gemaakt.
    Vind ik leuk
    Breda83 +1519
    woensdag 13 juni 2018 om 09:34
    Zit nogal eens op Twitter te snuffelen en dan lees je nog wel eens wat;

    Luka Ilic gaat zeker komen, en schijnbaar gaan we ook Lorenzo Gonzalez en Douglas Luiz mogen verwelkomen.

    We weten het binnen nu en 2, 5 week!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:30
    deze periode voelt een beetje als 5 december wanneer de kadootjes worden uitgepakt...
    Vind ik leuk