'Ajax, Feyenoord of PSV toonde geen interesse. Jammer voor die clubs toch, hahaha'

'Ajax, Feyenoord of PSV toonde geen interesse. Jammer voor die clubs toch, hahaha'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 11:11wo 13-06-2018 om 11:11

Alireza Jahanbakhsh weet nog goed dat NEC interesse in hem had. De uitblinker van AZ wist nog niets van de club uit Nijmegen en kende alleen de topdrie uit Nederland.

"Ik speelde met het nationale elftal onder 19 jaar (van Iran, red.) een toernooi en Carlos Aalbers zat namens NEC op de tribune", vertelt Jahanbakhsh aan het Algemeen Dagblad. "Ik kende NEC totaal niet. In Iran kennen we alleen Ajax, Feyenoord, PSV en AZ. Na NEC kwam AZ. Nee, Ajax, Feyenoord of PSV toonde destijds nooit interesse. Jammer voor die clubs toch, hahaha!"

Jahanbakhsh staat voor zijn tweede WK. Zijn eerste speelde hij vier jaar geleden in Brazilië. Iran slaagde er bijna in om Argentinië op een gelijkspel te houden. "Messi moest eraan te pas komen om ons met 1-0 te verslaan", lacht de buitenspeler. "Ik mocht dat duel invallen. Voetbal betekent alles voor me. Als kind, tussen mijn zevende en twaalfde jaar, probeerde ik allerlei sporten uit."

Jahanbakhsh hield zich niet alleen maar bezig met voetbal. "Ik deed een jaar aan gymnastiek, maar ook twee jaar heel serieus aan kungfu, de Chinese vechtsport. Later stond ik als handballer op de drempel van het nationale team. Ik deed aan zaalvoetbal en ook daar kwam ik bij de nationale jeugdploeg onder 14 jaar. Maar voetballen op het veld, dát was mijn ding."

Plaats een reactie

Thilo +2748
woensdag 13 juni 2018 om 11:12
Ook in die volgorde idd
Vind ik leuk
dhrwobo +36540
woensdag 13 juni 2018 om 11:31
De volgorde in de ranglijst is al jaren niet meer zo geweest op het moment dat de prijzen verdeeld werden hoor ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 11:13
En nu kent niemand NEC meer.. ☹
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 13 juni 2018 om 11:25
Nou jij en dan de vitesse trollen anders wel. Zijn er druk mee bezig!
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:45
Dit is gewoon realistisch en een neerwaartse lijn die al jaren bezig is. Ik had weer hoop na het seizoen met Faber maar we zijn weer terug bij af, sterker nog, weer iets verder afgezakt. Nog geen 3000 scc's verkocht en nog geen een aanwinst voor de selectie..

Verder wat die "trollen" (zoals jullie ze noemen) ook doen, ik doe er niets mee. Ik kijk er over heen en reageer er niet op.

Beetje kansloos gedrag, waarbij ik meer medelijden heb met de persoon omdat hij waarschijnlijk een heel zielig leven heeft. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gepest is en op deze manier een reflectie geeft met de problemen waar hij tegenaan loopt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:46]
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 13 juni 2018 om 12:49
Zijn trouwens 3007 kaarten al verkocht, in lijn met vorig seizoen. En aanwinsten, daar kan ik nog niks over zeggen. We hebben nog 9 weken tot de openingspot tegen Cambuur.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:53
Ik heb me gister ook weer laten overhalen.
Heb erg veel vertrouwen in de Gier maar de selectie, zoals die er nu uit ziet is gewoon echt heel slecht..

Hopelijk kunnen ze kadioglu goed verkopen zodat er wat spelers gehaald kunnen worden..
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 13 juni 2018 om 13:12
Coutinho is een eerste stap. Maar ze moeten wel sneller zijn, er zijn aardig wat spelers transfervrij op te halen maar met Twente, Roda en Sparta is de concurrentie om die spelers te contracteren moordend.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:17
Inderdaad. Mooie eerste aanschaf!

Oversier heeft al 2 goede dingen gedaan. 😅
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 13 juni 2018 om 13:47
Baby stapjes he 😉
Vind ik leuk
Cookee +11834
woensdag 13 juni 2018 om 13:46
Cambuur heeft nog helemaal niks binnen, die gokken op 'ontwikkel-spelers'. Dus alvast gefeliciteerd met de eerste punten. De KnvB gunt Cambuur al jaren een onmogelijke start. IN de ED eerst Ajax, Fey en PSV in de 1e 4 wedstrijden.... toen Graafschap als eerste en nu NEC.
Die man bij de bond moet betaald worden door H'veen, kan niet anders.
Vind ik leuk
NvC +6853
woensdag 13 juni 2018 om 13:49
Of meteen de moeilijkste potten doen en dan heb je ze gehad? ;) Kan ook. Maar de KNVB gaat nooit iedereen tevreden stellen. Zo speelt NEC liefst 3x tegen een Jong ploeg op maandagavond als ze versterkingen hebben van het eerste.
Vind ik leuk
Cookee +11834
woensdag 13 juni 2018 om 16:13
Nou nee, de eerste wedstrijden meteen verliezen dan sta je al 6 pts achter en zeker in degradatie is dat veel en bij een club als Cambuur begint na 1x verliezen het gemor al.
H'veen krijgt bijvoorbeeld elk jaar als eerste de promovendus die dan nog onzeker acteert, hoppa 3 pts binnen.
Cambuur moest ook steeds op maandag tegen de beloften of zondag als die zaterdag gespeeld hadden.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:19
Niemand heeft last van zijn Nek.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 11:15
En in Nederland kent waarschijnlijk niemand een of andere Iraanse voetbal club.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 11:47
Persepolis?
Vind ik leuk
Echt? +4587
woensdag 13 juni 2018 om 15:15
Fortuna Teheran
Vind ik leuk
henkvlis +4160
woensdag 13 juni 2018 om 11:15
Alireza Jahanbakhsh heeft een goed seizoen achter de rug, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer en 1 goed seizoen geeft geen garantie dat je de komende jaren op hetzelfde niveau presteert.
Voor hem is te hopen van wel, maar je moet er wel ook zelf aan blijven werken en niet denken dat je er al bent.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3572
woensdag 13 juni 2018 om 11:45
Hij heeft een seizoen achter de rug met een hoog rendement. Goed spelen doet hij al 2 a 3 seizoenen.
Vind ik leuk
pinkelman +4108
woensdag 13 juni 2018 om 14:17
Ziet er in alles toch beter uit dan de overhypte Lozano.
Complete speler die ik in het buitenland wel zie slagen als een van de weinige uit de eredivisie.
Vind ik leuk
Sytz +3826
woensdag 13 juni 2018 om 11:19
Nee, Ajax, Feyenoord of PSV toonde destijds nooit interesse. Jammer voor die clubs toch, hahaha!"

https://www.fr12.nl/nieuws/32025-jahanbakhsh-acht-zich-klaar-voor-stap-naar-feyenoord.html

Hier zegt hij toch echt dat Feyenoord weliswaar niet concreet werd maar wel interesse had.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
woensdag 13 juni 2018 om 11:52
Dit gaat over voor hij naar NEC\Nederland kwam.
Vind ik leuk
kwartje50 +1015
woensdag 13 juni 2018 om 11:22
heel jammer
Vind ik leuk
hassel +805
woensdag 13 juni 2018 om 11:34
Niks jammer, one season wonder. Presteert nooit in topwedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 11:38
Bruce "Jahanbakhsh" Lee
Vind ik leuk
alaaf +1913
woensdag 13 juni 2018 om 11:43
Ga maar lekker naar ajax, daar weten ze wel raad met miskopen
Vind ik leuk
5by5 +1349
woensdag 13 juni 2018 om 12:10
Betwijfel dat die een goed wk gaat spelen en mocht die vertrekken horen we over een jaar niets meer van hem, die beland gewoon op de bank bij een middenmoter
Vind ik leuk
companen +1703
woensdag 13 juni 2018 om 12:44
Als dat zo is is Kluivert binnen 1 jaar amateur
Vind ik leuk
5by5 +1349
woensdag 13 juni 2018 om 12:58
Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben
Vind ik leuk
Cookee +11834
woensdag 13 juni 2018 om 13:54
Dat Jahanbakhs bij NEC zo goed speelde verbaasde me niet.
Maar dat de Tob-3 toen NOG niet de poep uit de ogen haalde, dat was wel verrassend. Die Tob-3 heeft heel weinig voetbalverstand en dat is maar goed ook want anders waren de kleine clubs helemaal kansloos.
Vind ik leuk
pinkelman +4108
woensdag 13 juni 2018 om 14:14
Gentemen Jahanbakhsh, die jongen gaat het ver schoppen.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 16:34
Hij is de ideale buitenspeler. Hopelijk doet het WK hem goed. Ik zie hem ergens in de Duitse subtop spelen en in potentie doorgroeien naar de Europese top.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 17:56
In het begin was het een middelmatige voetballer, waar Feyenoord achteraan had moeten gaan.......Voor de TOP Ajax en PSV was hij niet goed genoeg....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws