Spanje ontslaat bondscoach Lopetegui één dag voor WK-start in Rusland

    Spanje ontslaat bondscoach Lopetegui één dag voor WK-start in Rusland

    woensdag 13 juni 2018 om 12:02

    Julen Lopetegui is officieel géén bondscoach meer van Spanje. Dat heeft de Spaanse voetbalbond woensdag bekendgemaakt op een persconferentie. Het wordt Lopetegui kwalijk genomen dat hij dinsdag bij Real Madrid tekende.

    Spanje speelt vrijdagavond om 20.00 uur zijn eerste groepswedstrijd op het WK. Dus zonder Lopetegui, die voor een vertrouwensbreuk heeft gezorgd met zijn opvallende actie. De trainer informeerde de Spaanse bond pas vijf minuten voor de officiële bekendmaking dat hij had getekend bij Real Madrid.

    Een maand geleden verlengde Lopetegui zijn contract nog tot medio 2020, maar hij viel kort voor het WK voor het aanbod om Zinedine Zidane op te volgen bij de winnaar van de Champions League. Na het EK in 2016 nam hij bij Spanje het stokje over van Vicente Del Bosque. Opvallend genoeg verloor Spanje in twintig wedstrijden onder Lopetegui niet één keer.

    Het is onduidelijk wie Lopetegui op zo'n korte termijn gaat opvolgen. De Spaanse voetbalbond kon daar op de persconferentie van woensdagmiddag geen uitspraken over doen. Naast Portugal treft Spanje op het WK Marokko en Iran.

    Poll

    Terecht beslissing?

    (2830 stemmen)

    Plaats een reactie

    kaazelien +2358
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Logisch.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8183
    woensdag 13 juni 2018 om 12:07
    Helemaal niet logisch. Een schandalige beslissing die alleen maar in het nadeel van Spanje gaat werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Natuurlijk is dit volkomen logisch. We weten allemaal hoe gevoelig de politieke situatie ligt in Spanje. Je moet echt een trainer hebben zonder (de schijn van) belangenverstrengeling. Elke beslissing van Lopetegui zou nu onder een vergrootglas zijn gelegd. Buiten het feit dat de beste man blijkbaar vooral druk is geweest met onderhandelingen met Madrid de afgelopen week. Die kan nooit voor de volle 100% met het WK bezig zijn geweest. Ik vind het echt ongelooflijk dat Real dit niet na het WK heeft laten rusten.
    Vind ik leuk
    Senn +5068
    woensdag 13 juni 2018 om 12:16
    De nieuwe coach wel 100% bezig geweest net het elftal?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:19
    Als de nieuwe coach één van de assistenten blijkt te zijn, wellicht wel ;-)
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6194
    woensdag 13 juni 2018 om 12:33
    Louis kom er maar in! ;)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8183
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    De spelers stonden achter deze trainer en dat is het belangrijkste, maar blijkbaar vind de Spaanse bond de kriticasters belangrijker.

    Lopetegui heeft hier ook jaren naar toe gewerkt en dan ontsla je hem 1 dag voor het WK. Zoals ik al eerder aangaf, gaat dit alleen maar in hun nadeel werken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Nistel +2884
    woensdag 13 juni 2018 om 12:20
    En al die spelers die met transfers bezig zijn worden ook uit de selectie gezet?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:23
    Buiten het feit dat ik dat ook onprofessioneel zou vinden, vind ik dit een slechte vergelijking. Als speler ben je niet verantwoordelijk voor de opstelling/wissels/etc en heb je ook geen belangen bij de tegenstander (Spanje speelt in de eerste wedstrijd bijvoorbeeld tegen Ronaldo). Je hoeft dus geen keuzes te maken die mogelijk verkeerd kunnen worden uitgelegd.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18851
    woensdag 13 juni 2018 om 12:24
    Haha, hij is niet ontslagen omdat hij met z'n carrière bezig is, maar omdat hij naar één van de spaanse clubs gaat. Belangenverstrengeling en voorkeur ligt nu voor de hand, zeker in een land als Spanje. Als hij naar chelsea was gegaan was er niks aan de hand geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    Ach, ook een Vicente Del Bosque had een sterke clubvoorkeur - en ondanks dat werd hij aangesteld als bondscoach, wat hij zeker naar behoren uitvoerde.
    Vind ik leuk
    Nistel +2884
    woensdag 13 juni 2018 om 12:31
    Maar er worden toch ook spelers van Real én Barcelona opgesteld. Wie zegt dat die elkaar de bal dan wel gunnen in het veld?

    Ben je professioneel en stel je je beschikbaar voor je land, dan moet je boven dat soort clubgeneuzel kunnen staan. Dat moet helemaal geen rol spelen. Alsof er nooit een bondscoach is geweest die eerder aan één van beide clubs verbonden was en dus meer gevoel bij één van beide zal hebben gehad.

    Die coach zal toch ook gewoon het maximale uit het WK willen halen, of dat nu met spelers van deze of gene club is. Een dag voor het WK dan besluiten om hem eruit te gooien is gewoon bizar.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2358
    woensdag 13 juni 2018 om 12:32
    Ja,precies.Als de Spaanse bond dit over zijn kant laat gaan verliezen ze de controle over de competitie ook.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18851
    woensdag 13 juni 2018 om 12:23
    Ben het helemaal met je eens. Maar of het nu goed uitpakt om hem te ontslaan....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:24
    Volgens mij was het kiezen tussen twee kwaden. Of je begint het WK met een bom onder je selectie, of je haalt de bom weg maar je doet wel een flinke stap terug. Linksom of rechtsom.. het helpt niet. We zullen nooit weten hoe het met Lopetegui gegaan zou zijn. De toekomst zal uitwijzen hoe het nu uitpakt.
    Vind ik leuk
    pos +7624
    woensdag 13 juni 2018 om 12:23
    Dus spelers die bezig zijn met transfers ook maar naar huis sturen dan. Hij zal zelf niet zijn eigen onderhandelingen voeren neem ik aan. Ik vind het volkomen onzin wat je allemaal zegt.
    Bij je land moeten deze belangen helemaal niet spelen. Als hij plotseling Iniesta niet meer opstelt mag je gaan twijfelen maar tot die tijd moet je gewoon vertrouwen hebben in mensen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19845
    woensdag 13 juni 2018 om 12:40
    Waar het om gaat is natuurlijk in de eerste plaats waar voor de WK je focus moet liggen. Dat is op het WK en dan kan je nu eenmaal niet met je eigen belang bezig zijn. Lopetegui laadt op zijn minst de verdenking op zich dat hij zijn volgende baan belangrijker vindt dan het resultaat van Spanje op dit WK. Dat is niet slim, dat komt ook verkeerd over bij de spelers waar hij overigens een heel goede naam had. Dan kijk je ook als speler wantrouwend naar de vervanger, ook al was dat een assistent van de vertrokken bondscoach.
    Vind ik leuk
    pos +7624
    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Ja ook weer niet mee eens. Hoe lang is het geleden dat Zidane zijn vertrek bekend maakte ? Dat is ongeveer 2 weken geleden. Waar gaat het over dit. Volslagen belachelijk als dit de reden zou zijn.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19845
    woensdag 13 juni 2018 om 16:27
    Geef dan eens zelf aan wat er wel aan de hand is dan. Je geeft aan dat redenen, door anderen aangevoerd, belachelijk zijn. Wat zijn jouw dan niet zo belachelijke redenen? Dit is wel even iets te gemakkelijk he.
    Vind ik leuk
    pos +7624
    woensdag 13 juni 2018 om 17:24
    Nou wellicht omdat mijn eerste reactie was dat er niets aan de hand is. Ik zie dus totaal geen redenen en aanleiding voor zoiets. Die man wordt dus binnen nu en de afgelopen 2 weken benaderd en hapt toe. De redenen van jou en de meesten zijn dat hij vervolgens geen focus heeft. Die man heeft wellicht al maanden/ jaren volledige focus en nu opeens de afgelopen maximaal 2 weken niet meer ? Ik vind het onzin. En nogmaals hij heeft een zaakwaarnemer die 95% van het werk doet.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19845
    woensdag 13 juni 2018 om 17:51
    Dus vanaf twee weken geleden kon hij benaderd worden voor de functie bij Real Madrid. Maar hij heeft twee weken daarvoor zijn contract met de Spaanse bond verlengt. Dus je tekent een contract om vervolgens al twee weken erna je daaraan te onttrekken om naar een club te gaan. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Lopetegui daarmee niet zelf is bezig geweest. Want je zaakwaarnemer die zich gaat bezig houden met een volgende job na twee weken? Niet erg betrouwbaar lijkt me dat. En dan nog: had het niet tot na het WK kunnen wachten?
    Vind ik leuk
    pos +7624
    woensdag 13 juni 2018 om 20:49
    Dat van die verlenging hoorde ik ook net pas bij het sportjournaal (jij ook wellicht) en dat zet het wel in een totaal ander daglicht natuurlijk. Maar goed dan zou de Spaanse bond toch moeten hebben onderhandeld met Madrid ook over een afkoopsom ?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19845
    donderdag 14 juni 2018 om 07:44
    Er zal een soort clausule in zijn contract hebben gestaan dat hij, bij een aanbieding van RM van zijn contract af kon komen? We weten het nog niet, maar dat komt nog wel boven water.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2358
    woensdag 13 juni 2018 om 12:38
    Precies,ik denk aan de reacties hier te lezen dat veel mensen die politieke situatie dus niet kennen of begrijpen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:42
    Goede reactie, maar wat heeft Real Madrid nu te maken met het arbeidscontract tussen de bondscoach en de bond? De coach had zelf af moeten houden, daar ligt de verantwoordelijkheid en die heeft niet correct gehandeld. Madrid valt niets te verwijten lijkt me..
    Vind ik leuk
    Hagenees +335
    woensdag 13 juni 2018 om 18:59
    Ik weet niet maar voor Real is dit het momemt van transfers.
    Ook tijdens het WK gaat dat gewoon door hoor juist dan komen de verrassende transfers.
    Benfica is ook bezig met twee spelers van sporting, om hun te strikken dat gaat nu ook door terwijl ze in rusland zitten. Zo werkt dat nou eenmaal
    Vind ik leuk
    Bhj +727
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    nou en
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    Daar gaat mijn voorspelling van de wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    pos +7624
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Hoezo logisch ?
    Vind ik leuk
    kaazelien +2358
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    Kijk maar naar de reacties in Spanje.Als de Spaanse bond dit tolereert zijn ze de controle kwijt.
    Vind ik leuk
    Hyena +27041
    woensdag 13 juni 2018 om 12:19
    Want? Waanzinnige beslissing dit, volslagen idioot. Alsof die man nu opeens niet meer objectief kan handelen.

    Daar gaan mijn kansen op de eindoverwinning van de voetbalpoule, bedankt Spaanse bond.
    Vind ik leuk
    Psssttttt +149
    woensdag 13 juni 2018 om 12:20
    Dit is gewoon een bom in de kleedkamer van Spanje, kan me niet voorstellen dat dit niet tegen je gaat werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Nou die Marokkanen zijn er zeker blij mee
    Vind ik leuk
    FootballFC +1188
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Bizar! Alsof die man niet professioneel genoeg is om eerst te presteren met zijn land.
    Vind ik leuk
    PutaBarca +301
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Nou, dat begint lekker voor Spanje. Wat een ellende zeg. Ze moeten wel van heel goede huize komen willen ze nu nog het WK winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Hoezo? Een opstelling maken van die spelers kan ik ook nog wel hoor. Alsof hij in die 2 dagen tot de 1e wedstrijd ze nog wat bij kan brengen
    Vind ik leuk
    PutaBarca +301
    woensdag 13 juni 2018 om 12:20
    1. Jij kan dat niet
    2. Je werkt al 2 jaar met deze trainer aan 1 doel en dat is het WK. Nu
    begint het en dan is die weg. Dat heeft echt wel zijn weerslag
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:30
    Kan ik dat niet? Ben je bang dat ik Busquets linksback zet?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:44
    Dat je hem niet opstelt..
    Vind ik leuk
    PutaBarca +301
    woensdag 13 juni 2018 om 13:08
    Ik zie je er wel voor aan ja haha.Of Diego Costa linksbuiten. Kan allemaal
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:44
    :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Ahjoh geen paniek, Iniesta als coach/speler. Niks aan de hand
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    Spanje is toch kansloos het wordt Duitsland of Brazilië
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Wat ontzettend onvolwassen en overtrokken om hem hierom te ontslaan.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1618
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Onzettend onvolwassen en overtrokken vind ik dat je als bondscoach in het geniep met een club gaat praten terwijl je net goed en wel je contract met 2 jaar hebt verlengd.
    Vind ik leuk
    Thilo +2814
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Waanzin
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Mooi zo, Polen weer een stapje dicjterbij om werelkampioen te worden! Alles gaat volgens plan!
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1618
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    Heel Spanje spreekt nu Pools: O kurwa!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    Breaking news: Selectie van Spanje ziek geworden na te hebben gegeten in Pools restaurant ;)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2833
    woensdag 13 juni 2018 om 12:13
    Wat hebben jullie dan in petto om die andere 12 landen waar jullie kansloos tegen zijn te saboteren?
    ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:16
    Hoogmoed komt voor de val.
    Vind ik leuk
    13 +10052
    woensdag 13 juni 2018 om 12:29
    Ik likete je per ongeluk, maar dat geeft niks, want je hebt me een glimlach bezorgd. Geinig namelijk als een Ajacied dit spreekwoord gebruikt :)))
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:33
    Haha.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3121
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Is Mané ook al gesaboteerd dan? Of zit die in de zak van Glik? Colombia gaat sowieso door in deze flutpoule..
    Vind ik leuk
    SimonSays +3617
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Heeft Polen een hechte selectie, of zijn er veel tegenpolen?

    Edit: ik wil ook even Poolshoogte nemen of jullie niet over jullie heen laten lopen. Jullie zijn toch geen hoogpolig tapijt!

    Oké dat was het weer voor vandaag.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:22
    Vergeet ‘Pole position’ niet ;)
    Vind ik leuk
    SimonSays +3617
    woensdag 13 juni 2018 om 12:30
    Ach tuurlijk, thanks.
    Nu Spanje niet meer meedoet staan ze in Pool position voor de wereldtitel.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:52
    Hangt er van af of het Noord- of Zuidpolen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:22
    Polen heeft wel meer kans als NL! Maar daar is alles mee gezegd.
    Vind ik leuk
    Mysob +66
    woensdag 13 juni 2018 om 12:23
    Spoko
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5703
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Wat een zaakie..
    Vind ik leuk
    stratumseind +135710
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Wat een waanzin van de spaanse bond.
    Eerder zei ik al dat de bekendmaken een beroerde timing had maar daarvoor hoef je toch niet zulke maatregelen te nemen?

    En volgens de berichten hier zijn de spelers het helemaal niet eens met het ontslag dus ik heb het idee dat we 1 favoriet minder op tafel hebben nu.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3421
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Louis van Gaal !!!
    Vind ik leuk
    Gabs +220
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    Arg, Bra, Fra en Spanje zullen nooit een buitenlandse trainer in dienst nemen!
    Vind ik leuk
    Nikos85 +866
    woensdag 13 juni 2018 om 12:08
    Wauw die zag ik toch echt niet aankomen. Tering wat een domme mensen bij elkaar zeg. Sergio Ramos zal het wel overnemen lol.
    Vind ik leuk
    Ale +3516
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Wat een gekte bij de spaanse bond. Het kan dus nog gekker als bij de knvb.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Dit is ook de schuld van Sergio Ramos......;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21580
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Het is altijd de schuld van Sergio Ramos ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:14
    Al valt de corner vlag spontaan om ... juist sergio Ramos zn schuld :)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2833
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    En als het niet zo is geven we hem gewoon de schuld. ;-)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8840
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Hahaha. Wat een soap is dit zeg.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21580
    woensdag 13 juni 2018 om 12:09
    Niet slim een dag voor het WK begint.. Spanje kan weleens gaan tegenvallen door dit akkefietje.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1618
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Tot zover het WK voor Spanje... Zo ongelooflijk dom om in de aanloop naar het WK te gaan onderhandelen met een club...
    Vind ik leuk
    Nikos85 +866
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Ikke ikke ikke is helaas de huidige maatstaf in de maatschappij. Zo ook dit gevalletje weer. De hebberigheid ging boven helder denken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Kunnen wij niet een Nederlandse bondscoach sturen? Worden we toch nog wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21580
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    LvG dan maar? Heeft niets te doen deze zomer.
    Vind ik leuk
    Henkings +365
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Kom er maar in Del Bosque!!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Kijk! Dit is dus het klusje waar Louis van Gaal het al de hele tijd over heeft!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21580
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    LvG kom er maar in! Dat zou wat zijn zeg!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Ik zie Louis al zijn broek laten zakken voor Iniesta ... hahaha... dat kan toch niet man. Zou wel een stunt zijn als hij het wordt, maar het lijkt me geen groep voor Van Gaal.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21580
    woensdag 13 juni 2018 om 12:19
    LvG liet Iniesta wel debuteren bij Barca destijds. Maar deze volwassen groep van Spanje heeft meer een type Hiddink nodig.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:12
    Peninsulaire rebellie. Van een ongelukkige timing is geen enkele sprake, noch van een loyaliteitsspagaat.
    Vind ik leuk
    Yass +30
    woensdag 13 juni 2018 om 12:13
    Allemaal door die kut real Madrid, ze hadden het ook geheim kunnen houden tot na het Wk dat hij weg gaat.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +435
    woensdag 13 juni 2018 om 12:14
    Danny Blind is nog vrij!!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Zijn contract net verlengd bij de Spaanse bond tot 2020 meen ik. Dan zelf net voor het wk contract tekenen bij Madrid. Timing is niet bijster slim van de Spaanse bond maar wel begrijpelijk voor ontslag, zeker gezien de verhoudingen tussen real en Barça spelers die niet al te best is. Had zomaar gekund dat hij bewust voor real spelers kiest zodat hij niet met gezeik binnen komt bij real. Kan zomaar belangenverstrengeling worden, de spelers van je nieuwe club te vriend houden door ze tijdens wk op te stellen!
    Vind ik leuk
    SanKev +158
    woensdag 13 juni 2018 om 12:16
    Gekkenwerk toch dit. Alleen als het binnen de spelersgroep/directe staf een probleem vormt is zoiets te verantwoorden.

    Het is misschien achter de rug van de bond om gebeurd maar dan snijd je jezelf en je land toch gigantisch in de vingers met zo'n actie. Als het geen invloed heeft op de spelersgroep, lekker laten gaan tot na het WK.
    Vind ik leuk
    Ennou +12
    woensdag 13 juni 2018 om 12:16
    Wie moet je nou voor de groep zetten dan?? Van Gaal misschien?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Misschien wil Zidane wel
    Vind ik leuk
    Lesseh +4
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Spanje wordt nu vrijwel zeker geen Wereld kampioen, is altijd nadelig voor het voetbalteam.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Iemand interesse, een vriend heeft wk tickets gekocht voor de eerste wedstrijden van Argentinië. Nou is die vergeten dat hij in die periode zou trouwen. Voor de mensen die interesse hebben: 16 juni om 15:00 in het gemeente huis In Venlo. Ze heet Anna.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +454
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    Dit is weer typisch de voetbalwereld.
    Net of het nieuws dat hij bij Madrid aan de slag gaat opeens voor een heel andere sfeer gaat zorgen in de selectie van Spanje.

    Oppertunisme ten top.
    Vind ik leuk
    LargoWynch +328
    woensdag 13 juni 2018 om 12:25
    Lui die dit bekritiseren zijn niet serieus te nemen en moeten zich laten nakijken. Natuurlijk is dit volkomen terecht! Waar de fuck ben je mee bezig als je nu al een contract tekent bij Real Madrid als je gewoon nog onder contract staat bij de Spaanse bond?! Het wordt echt steeds gekker! Mensen die dit normaal vinden sporen niet. Je respecteert hiermee je werkgever totaal niet, het WK staat nota bene op het punt van beginnen en dan ben je zo egoïstisch door meteen je focus te laten varen zodra fucking Real Madrid langskomt, waarbij je nota bene nummer 10 op de lijst bent. Echt ongehoord om zo met je huidige werkgever om te gaan die niet eens meer de kans heeft je te behouden. Werkelijk 0,0 dankbaarheid, loyaliteit of professionaliteit. Wat een geweldig moedig besluit van de bond in een tijd dat de gekte regeert. Meteen opgelazerd, WK of niet. Hulde!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    DEWEE +1965
    woensdag 13 juni 2018 om 12:25
    Dit bedoelt van Gaal dus.....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:26
    Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo handig maar ja het is geen nederland dit kan veel op het spel worden gezet en denk dat Spanje hier erg mee bezig zal zijn tijdens het wk maar dat is hun pakkie aan maar dit is niet slim van ze ik zeg succes Spanje 😁
    Vind ik leuk
    fr0do +685
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Een domme actie van de trainer wordt gevold door een domme actie van de bond.
    Vind ik leuk
    Laliga +1700
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Louis van gaaal wereldkampioen met spanje haha dat zou wat zijn zeg!
    Vind ik leuk
    Ajax +633
    woensdag 13 juni 2018 om 12:27
    Eerste verlies al te pakken
    Vind ik leuk
    Janjan +421
    woensdag 13 juni 2018 om 12:28
    nee tuurlijk niet.....ze zitten al in Rusland en moeten vrijdag al spelen in ene keer gaan schuiven ......ik ga ze niet meer hoog inschatten op het WK helaas.
    Vind ik leuk
    thierryer +1170
    woensdag 13 juni 2018 om 12:31
    Vreemde beslissing. Maar ik vermoed dat Del Bosque gebeld is met de vraag of hij de zijn bekende selectie dit tournooi onder zn hoede wil nemen?
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +91
    woensdag 13 juni 2018 om 12:32
    Terecht je gaat toch niet aan het ene beginnen als je het andere nog niet af heb gemaakt pardon aan begonnen bent
    Vind ik leuk
    FCKip +405
    woensdag 13 juni 2018 om 12:34
    Louis, kom er maar in...
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6194
    woensdag 13 juni 2018 om 12:34
    Louis heeft al onderhandeld!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:36
    Mooi, Hoe meer chaos daar, hoe beter. Hoop dat ze er meteen uitvliegen.
    Vind ik leuk
    RedNas +2698
    woensdag 13 juni 2018 om 12:40
    Een buitenkansje voor Zidane om zijn statistieken nog legendarischer te maken. 9 hoofdprijzen na 2,5 jaar clubcoach en wereldkampioen na 1 maand bondscoach.
    Jammer dat ze toch voor een Spanjaard zullen kiezen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2704
    woensdag 13 juni 2018 om 12:43
    Dit is natuurlijk volkomen logisch. Helaas roepen hier een aantal mensen maar wat zonder de ins en outs te weten.

    Lopetegui had net zijn contract verlengt bij de Spaanse bond en ineens 1 dag voor het WK wordt hij trainer van Madrid.

    De Spaanse bond, bestuurders en vooral een groot gedeelte van de spelersgroep voelt zich in de steek gelaten door de bondscoach en willen niet met hem verder. Dit resulteert nu in grote onrust door de contractbreuk die Lopetegui pleegt.

    Trouwens in Duitsland is de rel rondom Ozil en Gundogan ook nog lang niet opgelost. In de laatste wedstrijd was een flink fluitconcert voor Gündogan . Ivm het poseren met Erdogan.

    De toeschouwers en ook steeds meer oud voetballers keren zich tegen beide voetballers. Het lijkt erop dat beide spelers nog voor het WK verwijderd worden uit de selectie. Zo niet volgen er flinke fluitconcerten en is de kans dat ze tijdens het toernooi worden verwijderd. En terecht want het zijn ordinaire landverraders . Ik ben zelf half Duits en hier wordt het Duitse volk niet blij van.

    Beide volkomen terechte beslissingen.

    Wordt vervolgd....
    Vind ik leuk
    linkspoot +651
    woensdag 13 juni 2018 om 12:57
    "De Spaanse bond, bestuurders en vooral een groot gedeelte van de spelersgroep voelt zich in de steek gelaten door de bondscoach en willen niet met hem verder. “
    So what, dan maak je het klusje af en zorg je als Spaanse bond dat je hem nooit meer uitnodigt en in de toekomst een clausule toevoegt om herhaling te voorkomen. Voor de rest dit klusje gewoon afmaken en na het WK hem pas ontslaan. Je maakt van een vlieg een olifant.

    "En terecht want het zijn ordinaire landverraders . Ik ben zelf half Duits en hier wordt het Duitse volk niet blij van.”
    Oh oh oh krokedilletranen. Ozil heeft vorig WK wel meegeholpen aan WK kampioenschap, nu wordt hij geportretteerd als landverrader? Gewoon een hopeloze reactie.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:44
    Van Gaal coach Spanje hahhaha
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:45
    Van Gaal trainer Spanje Vamoooosss
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:49
    Trainer ontslaan 1 dag voor start WK is tegen de regels van de FIFA.
    Nederland staat bovenaan de reserve lijst....

    Ik zeg, Ruud Vormer pak je koffers maar vast, Russia here we come!
    Vind ik leuk
    linkspoot +651
    woensdag 13 juni 2018 om 12:50
    hihihi
    Vind ik leuk
    linkspoot +651
    woensdag 13 juni 2018 om 12:49
    Degene die de coach heeft ontslagen moet zelf ontslagen worden. Waar slaat dit nou op? Het gaat toch om het WK, wat heeft zijn nieuw contract bij Real er mee te maken? Ok, hij gaat na het WK bij Real aan de slag, dan is er toch niks aan de hand? Ik vind dit wel heel bizar hoor. Ik zie totaal niet in wat er zo erg aan is.
    Vind ik leuk
    Dorzon +3924
    woensdag 13 juni 2018 om 12:50
    een favoriet minder
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3977
    woensdag 13 juni 2018 om 12:50
    Haha! Tonterias! Nou Louitje van Gaal..kom er maar in!
    Vind ik leuk
    Blademarc +633
    woensdag 13 juni 2018 om 12:51
    Dom doe je toch niet dag voor het WK. En dit kan in het nadeel van Spanje werken. Snap dat het niet zo slim van hem was maar als je zijn stats kijkt, dom.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:53
    Wacht dan tot na het wk!
    Vind ik leuk
    Ball +0
    woensdag 13 juni 2018 om 13:08
    Het probleem is niet dat hij bij Real tekende, het probleem is dat de voorzitter van de Spaanse voetbalbond het 5 minuten hoorde voordat het officieel bekendgemaakt werd, en de hele Spaanse voetbalbond was niet op de hoogte van alle onderhandelingen en dergelijke. Ik heb zojuist de persconferentie bekeken, VP zoek goede bronnen of goede vertalers! Wat mij betreft heel terecht trouwens, buiten het feit dat dit het Spaanse elftal destabiliseert gaat dit om principes en Real Madrid blijkt niet bepaald waardes te kennen. Blunder van Florentino en jammer van Lopetegui.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +74
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    We kennen het contract niet tussen Lopetegui en de bond dus blijkbaar is er een clausule waardoor er niet onderhandeld hoeft te worden. Ik vind een vertrouwensbreuk zwaar overdreven. Hij dacht toernooitje doen en bekendmaken niks aan de hand. We moeten het niet overdrijven. Dat Real niet kon wachten met tekenen en bekendmaken is misselijk
    Vind ik leuk
    JOJO +1451
    woensdag 13 juni 2018 om 13:15
    Nou Louis, pak je koffer maar vast in!
    Vind ik leuk
    Heerenv1 +137
    woensdag 13 juni 2018 om 13:22
    Op twitter zag ik net:

    Mogelijk toch nog WK-deelname Oranje, de eerste op de reservelijst. Een dag voor het toernooi een bondscoach ontslaan is tegen de regels van de FIFA.

    Haha, hoe mooi zou dat zijn..
    Vind ik leuk
    Leozao +146
    woensdag 13 juni 2018 om 13:34
    Jammer dat Ome Louis al een Spaanse historie heeft....... Hij heeft bewezen de zwakke punten van de Spanjaarden te vinden, zou ze dus ook moeten kunnen repareren.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +4797
    woensdag 13 juni 2018 om 13:35
    LOUIS VAN GAAL !!!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7643
    woensdag 13 juni 2018 om 13:37
    Uiteraard een schandalige actie van Real om iemand die net heeft bijgetekend als bondscoach op zo'n manier neer te zetten en het gaat natuurlijk alleen maar tegen je werken als club omdat een bond je nooit meer het voordeel van de twijfel gaat gunnen.

    Dat hij ontslagen is neemt niet weg dat het in het nadeel van Spanje werkt en binnen het elftal natuurlijk aangezien de Real spelers op de hoogte waren en de rest niet.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +74
    woensdag 13 juni 2018 om 13:41
    Alsof de beleidsbepalers bij Real een rekening te verheffen hadden met de Spaanse bond, dit kon makkelijk wachten. Ze naaien hun nieuwe trainer ook meteen een oor aan
    Vind ik leuk
    Wurmpie +249
    woensdag 13 juni 2018 om 13:49
    Gewoon belachelijk om zoiets te doen van beide het volk koop kaartjes en dan gaan ze een team zien dat geen team meer is komt echt wel gezeik van onderling arm volk
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:00
    Zidane?
    Vind ik leuk
    Foebele +46951
    woensdag 13 juni 2018 om 14:04
    Vind het altijd onbegrijpelijk als spelers, trainers of andere betrokkenen zulke dingen doen voor of tijdens een toernooi.

    Net zoals die muitende Fransen enkele toernooien geleden toen ze Domonech compleet te kakken zette.

    Je moet je schamen man, je staat op het punt je land te vertegenwoordigen op een mondiaal voetbal toernooi en dan ga je zo je eigen ego de voorkeur geven boven het grotere belang van het voetballand.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:34
    Spanje trekt zich terug en Oranje mag vanaf het strand meedoen. En wordt kampioen net als denemarken in '92.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21595
    woensdag 13 juni 2018 om 15:43
    Haha losers.
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +28