NEC verrast en maakt komst van transfervrije AZ-routinier officieel

    NEC verrast en maakt komst van transfervrije AZ-routinier officieel

    woensdag 13 juni 2018 om 13:03

    Gino Coutinho is de nieuwe doelman van NEC. De Nijmeegse club bevestigt woensdag dat de routinier (35) transfervrij overkomt van AZ.

    NEC heeft Coutinho, wiens AZ-contract na dit seizoen afliep, voor twee seizoenen vastgelegd. Hij keepte 163 wedstrijden in de Eredivisie en droeg voor zijn AZ-periode het shirt van NAC Breda, PSV, Excelsior en ADO Den Haag.

    "Gino is naast een uitstekende doelman een natuurlijke leider en dat type persoon wilden we heel graag aan onze selectie toevoegen", verklaart technisch directeur Remco Oversier op de clubsite. "Met al zijn ervaring is hij daarnaast een door de wol geverfde prof die weet wat er nodig is om maximaal te kunnen presteren op het hoogste niveau en is hij ook goed in staat om dit over te brengen op jongere spelers. We zijn blij dat Gino voor NEC kiest, want hij had ook de gelegenheid om in de Eredivisie aan de slag te gaan."

    Coutinho is blij met NEC als nieuwe club. "Ik ben een gevoelsmens en vanaf het eerste gesprek dat ik met de club voerde had ik direct het juiste, goede gevoel. Daarnaast ken ik de club natuurlijk ook van de wedstrijden die ik ertegen heb gespeeld. NEC is een prachtige club met een mooie achterban en ik kijk er dan ook naar uit om hier te gaan knallen."

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Goede ballenvangert voor de club met een stadion vol trollen!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Heel netjes!!

    *Doet vreugde sprongetje.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25505
    woensdag 13 juni 2018 om 13:12
    Ik dacht Vlaar of van Eijden.. Dat zou wel verrassend zijn! Coutinho was de reservekeeper slechts.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    woensdag 13 juni 2018 om 13:27
    Vlaar zou gek zijn en Van Eijden heeft volgens mij evenveel gespeeld als Coutinho :p
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11952
    woensdag 13 juni 2018 om 13:30
    Rens van Eijden was een reserve verdediger. Zou ik wel logisch, maar ook niet heel verrassend vinden.
    Vind ik leuk
    heur es +499
    woensdag 13 juni 2018 om 13:18
    Werk je nog bij NEC Remco?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    woensdag 13 juni 2018 om 13:27
    Ach, hij heeft nu zijn eerste behoorlijke aankoop gedaan in twee jaar. Hij gaat vooruit
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    woensdag 13 juni 2018 om 13:26
    Haha mooie achterban. Die lui staan vaker op de parkeerplaats dan ze op de tribune zitten :p
    Vind ik leuk
    Nimma080 +263
    woensdag 13 juni 2018 om 14:40
    Beetje lullig om die paar sneue figuren als representatief voor de gehele aanhang te laten gelden. Die andere 10000 gedragen zich gewoon altijd. Het waren dus ook alle Ajacieden die de spelers belaagde na het verspelen van het kampioenschap?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    woensdag 13 juni 2018 om 14:50
    Sorry, het was niet mijn bedoeling om alle NEC supporters op een hoop te vegen. Al deed ik dat wel.

    Alleen zou ik niet zeggen dat ik voor de mooie supporters kwam als een deel daarvan steeds de bus gaat opwachten.
    Overigens zou ik bij Ajax ook niet zeggen dat ik voor het geweldige publiek kwam
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:22
    Wat een beetje het nadeel is, is dat de supporters van nec al vele jaren wanbeleid, bestuurlijke ruzies en slecht aankoop beleid hebben mogen aanschouwen.

    Neem daarbij dat NEC een volksclub is waar vele mensen elkaar kennen en heel veel over hebben voor de club, dan zit emotie diep.

    Veel dieper als wanneer je altijd speelt om kampioen te worden.

    Keur ik het natuurlijk niet goed om mensen aan te vallen of te beledigen..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    woensdag 13 juni 2018 om 15:43
    Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
    Ik word al pissig over hoe het bij ons gaat en bij NEC is het nog erger.
    Ik vond het gewoon opvallend dat hij het publiek noemt. Ik zie dan vooral een schreeuwende Hyballa en boze fans voor me.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:54
    Dat snap ik maar iets negatiefs blijft vele malen langer hangen dan iets positiefs..
    Als je het goferdstadion (dmv hard werken) mee krijgt hang er een sfeer wat heel erg afschrikt bij tegenstanders.

    Helaas is dat afgelopen seizoen niet voorgekomen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    woensdag 13 juni 2018 om 15:59
    Dat klopt inderdaad.

    En in de eerste seizoenshelft ook niet? Toen gingen jullie toch best lekker?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:24
    We wonnen Inderdaad, zei het 1-0 2-1 etc. Maar het spel was niet om aan te gluren.

    Het publiek was heel positief aanwezig 1e seizoenshelft.

    We gaan het mee maken dit seizoen. :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27179
    woensdag 13 juni 2018 om 16:39
    Ik heb geen minuut gezien. Ik wist alleen dat jullie hoog stonden.

    Ik gun het je van harte, maar zolang Oversier daar zit zie ik het niet goedkomen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8555
    woensdag 13 juni 2018 om 22:33
    Geen onzin verkopen.in de bosjes steentjes naar de bus gooien
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1535
    woensdag 13 juni 2018 om 13:28
    Ook nog een geel-zwart verleden
    Vind ik leuk
    Johnnie +522
    woensdag 13 juni 2018 om 13:37
    Prima, ervaren doelman voor de Jupiler League. Vraag me alleen af hoe ze er een leiderfiguur in zien. Want gino is, voor zover bekend, niet de aller makkelijkste als ik me niet in een ander heb vergist.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:39
    Prima keeper.. slechter dan vorig seizoen kan bijna niet!
    Vind ik leuk
    robertus +1899
    woensdag 13 juni 2018 om 13:42
    Prima keeper voor ons. Heeft ervaring en zal het keepen vast niet helemaal verleerd zijn.
    Vind ik leuk
    BVO'tje +446
    woensdag 13 juni 2018 om 14:03
    1.80, hockeykeeper.
    Vind ik leuk
    Nimma080 +263
    woensdag 13 juni 2018 om 14:42
    Goede aanwinst. Veel Eredivisie ervaring, Nederlands, transfervrij en een duidelijke vooruitgang ten opzichte van Delle. Hiermee scoor je zelfs bij de grootste zeikers punten Remco!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29988
    woensdag 13 juni 2018 om 15:40
    Prima keeper voor nekkie.
    Vind ik leuk
    mchollie +3430
    woensdag 13 juni 2018 om 15:48
    Nou daar is AZ ook weer vanaf, prima gedaan.

    offtopic, gefeliciteerd AZ onder 15, na de landstitel nu ook de beker gewonnen.

    Dit is een gouden lichting, gaan wij nog veel plezier aan beleven.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:53
    Mooi in ieder geval een ervaren en best wel aardig keepende keeper.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +557
    woensdag 13 juni 2018 om 17:26
    Hopelijk schopt hij jullie spits niet ook in tweeen….
    Vind ik leuk
    Rijnaker +18
    woensdag 13 juni 2018 om 20:29
    De pandabeertjes hebben weer een nieuwtje gekregen om de gemoederen weer wat te bewaren in de Goffert. Nu Boekhoorn niks meer betaalt is ODW aangewezen op spelers die al bijna met pensioen zijn of de afdankertjes vanuit de eredivisie. De seizoenkaartverkoop zal in de tokkiewijken het Waterkwartier en Willemskwartier wel flink toenemen nu.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    NEC verrast en maakt komst van transfervrije AZ-routinier officieel