FIFA-voorzitter Infantino kondigt revolutie aan: 'Einde maken aan schimmige beeld'

    FIFA-voorzitter Infantino kondigt revolutie aan: 'Einde maken aan schimmige beeld'

    woensdag 13 juni 2018 om 13:40

    De FIFA is van plan om het huidige transfersysteem rigoureus te veranderen. Dat zei voorzitter Gianni Infantino woensdag tijdens zijn openingsspeech op het congres van de wereldvoetbalbond in Moskou.

    Hoe dat er precies uit gaat zien, kon de Zwitser nog niet zeggen. "We werken aan een echte revolutie op transfergebied. Het is nodig om een einde te maken aan het schimmige beeld rondom transfers", tekent Nu.nl op uit de mond van Infantino. "We moeten zorgen voor grotere transparantie. De spelers moeten beschermd worden, net als de clubs die de spelers opleiden."

    De uitspraken van de FIFA-voorzitter lijken erop te wijzen dat de bond wil dat zaakwaarnemers een minder belangrijke rol gaan spelen bij de totstandkoming van transfers. Zaakwaarnemers strijken nu vaak miljoenen op voor het bemiddelen bij transfers. Zo meldde La Gazzetta dello Sport dinsdag dat Mino Raiola bijvoorbeeld twintig procent van het bedrag zou vangen.

    Infantino is sinds 2016 voorzitter van de wereldvoetbalbond. 

    Plaats een reactie

    Michiel1913 +8750
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    Een plan hebben maar het ook uitvoeren is een groot verschil.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 13 juni 2018 om 13:53
    Het is nog maar de vraag of ze überhaupt een plan hebben. “Een revolutie” heet dit proefballonetje.

    Zolang de rijken profiteren én bepalen verandert er helemaal niets in voetballand.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:55
    Ik bewaar mijn cynisme nog even. Veel erger dan de gevolgen van het Bosman-arrest kan het niet worden
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 13 juni 2018 om 16:29
    Alleen was dat puur in het voordeel van de spelers én de makelaars. Hier moeten opleidende clubs ook baat bij krijgen. In theorie...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:46
    Vandaar het uitstel.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23552
    woensdag 13 juni 2018 om 14:00
    Zonder zaakwaarnemer, nooit zulke deals.
    Vind ik leuk
    035 +5577
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    Zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:46
    Zo'n ontwikkeling kan je alleen maar toejuichen. Natuurlijk verdienen zaakwaarnemers een bedrag vanwege hun werkzaamheden tijdens de onderhandelingen, maar het is belachelijk dat ze bijvoorbeeld een percentage van de transfersom zouden kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:49
    Niemand gaat mij wijs maken dat die Infantino de enige man is die eerlijk en niet corrupt is bij die FIFA.
    Vind ik leuk
    ForzaToro +90
    woensdag 13 juni 2018 om 13:51
    Vraag me af wat de echte reden is dat ze dat aan zouden willen passen. Schimmige zaakjes zijn ongeveer de core business van FIFA.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5956
    woensdag 13 juni 2018 om 13:52
    FIFA-voorzitter Infantino kondigt revolutie aan: 'Einde maken aan schimmige beeld'

    Eindelijk HD-TV!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    woensdag 13 juni 2018 om 13:54
    Dan kunnen de steekpenningen weer richting FIFA. Is en blijft allemaal corrupte bende
    Vind ik leuk
    coci +331
    woensdag 13 juni 2018 om 13:56
    Spelers dienen zelf adviseur in te huren en te betalen. Clubs mogen niet meer betalen aan zaakwaarnemers.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:56
    De FIFA heeft helemaal niets te zeggen over de rol en de vergoeding van zaakwaarnemers.

    Je kunt niemand verbieden om zijn belangen door een ander te laten behartigen. En wat die ander daarvoor krijgt, is een kwestie van overeenkomst tussen de partijen. Zolang de nationale wetgeving in acht wordt genomen, zijn die partijen vrij om overeen te komen wat ze willen.

    De zelfoverschatting van de FIFA kent geen grenzen.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1144
    woensdag 13 juni 2018 om 13:59
    Gewoon de volgende charlatan,die Infantino! Wanneer ruimen ze de boel eens goed op bij de FIFA? Incestueuze maffiakliek!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:23
    Alweer?????
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32140
    woensdag 13 juni 2018 om 16:16
    "We werken aan een echte revolutie op transfergebied. Het is nodig om een einde te maken aan het schimmige beeld rondom transfers"

    Nou.... hartstikke mooi.... and while you're at it.... doe ook ff wat aan de schimmigheid rond de toewijzing van toernooien, het afsluiten van televisiecontracten en de verdeling van de winsten.
    Vind ik leuk
    035 +5577
    woensdag 13 juni 2018 om 18:16
    Volgens mij zijn er aantal reacties verwijderd!!!!!!!!!!!!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws