'PSV deed talent contractaanbod; verdediger kiest voor overstap naar Engeland'

    'PSV deed talent contractaanbod; verdediger kiest voor overstap naar Engeland'

    woensdag 13 juni 2018 om 14:02

    PSV heeft er alles aan gedaan om Ian Maatsen bij de club te houden, maar de talentvolle verdediger kiest voor een overstap naar Engeland. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. 

    Volgens het ED heeft PSV Maatsen een driejarige verbintenis aangeboden. Daarnaast is geprobeerd om zijn omgeving ervan te overtuigen om bij PSV te tekenen. Daar gaat het niet van komen. PSV kan niets uitrichten en moet genoegen nemen met een opleidingsvergoeding van 110.000 euro. Daarnaast houdt PSV recht op vergoedingen in de toekomst, als Maatsen in de toekomst transfers maakt.

    Chelsea zal namelijk aan de haal gaan met de talentvolle verdediger, die in Engelse media ook wel 'the next Nathan Aké' wordt genoemd. Het is de bedoeling dat Maatsen komend seizoen aansluit bij het O18-team van Chelsea. 

    Maatsen speelde in de jeugdopleiding van Feyenoord en Sparta Rotterdam voor hij in 2015 naar PSV verkaste. Hij kan als linksback, centrale verdediger én op het middenveld uit de voeten. 

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 14:10
    Vieze streek. Was dan lekker in Rotterdam gebleven.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1638
    woensdag 13 juni 2018 om 14:31
    Knappe reactie dit Ballie8040, de pot verwijt de ketel?
    Precies wat je zegt. Hij mag wel van Feyenoord naar PSV, maar niet van PSV naar Chelsea......
    Ik ben ook geen voorstander van het wegkapen van talenten, maar wat jij zegt slaat nergens op. Volgens mij had PSV het ook kunnen weten dat hij makkelijk wegloopt aangezien zij hem ook hebben weggekaapt in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:50
    Nee tuurlijk niet. Ik bedoel waarom kies je er voor feyenoord te laten stikken en naar psv te vertrekken om vervolgens nog geen 3 jaar later (nog voor je prof debuut) weer naar engeland te vertrekken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:37
    Hij is van Feyenoord naar Sparta gegaan en toen kwam PSV.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stratumseind +134383
    woensdag 13 juni 2018 om 14:10
    Zo mooi vur 110 duuzend euriekes aan bier opgehaald . Wat een mooi clubke hebben we toch ook .
    Vind ik leuk
    DAF +12996
    woensdag 13 juni 2018 om 14:15
    Helaas,veel jeugd vertrekt vroeg,de vraag blijft natuurlijk of ze er werkelijk voetbal technisch op deze leeftijd aan doen. Vele komen ook weer terug. Voorbeeld Malen PSV
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stratumseind +134383
    woensdag 13 juni 2018 om 14:16
    Wat niet wil moet lekker gaan , ik zit er niet mee
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7375
    woensdag 13 juni 2018 om 14:30
    99% haalt niet eens het eerste elftal en de 1% die het wel haalt wordt verkocht omdat ze net niet goed genoeg zijn zoals Aké
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:11
    Ze vertrekken steeds jonger, geld is belangrijker voor de jeugd dan geduld tonen en je verder ontwikkelen bij de club, benieuwd wanneer deze jongen op hangende pootjes terugkomt naar Nederland.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4671
    woensdag 13 juni 2018 om 14:12
    Onze Mickey Mouse competitie is allang gedegradeert naar de Ieneminie competitie. Al het talent word weggekaapt.
    Benieuwd hoelang het nog duurt voordat de Oranje leeuwinnen beter voetbal laten zien dan onze competitie.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hupfean +2411
    woensdag 13 juni 2018 om 14:26
    Dan kan je nog lang wachten, het niveau van de oranje dames is 4e klas knvb niveau.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:44
    en de dames gaan ook al naar het buiten land!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:13
    Ben benieuwd wie zijn zaakwaarnemer is. Jammer dat er weer een jong talent naar het buitenland gaat. Ik ken weinig tot geen succesverhalen. Aké heeft het er redelijk vanaf gebracht, echter ben ik er van overtuigd dat als hij tot zijn minimaal 21ste in Nederland was gebleven. Hij nu veel verder zou zijn..
    Vind ik leuk
    QPK1985 +52
    woensdag 13 juni 2018 om 14:22
    Moeilijk om zo jong voor geld te kiezen. Het is niet zo dat de opleidingen beter zijn. Het is ook niet zo dat ze het eerste halen. Het is wel zo dat ze geëxploiteerd worden en iedereen heeft z'n prijs
    Vind ik leuk
    Hupfean +2411
    woensdag 13 juni 2018 om 14:25
    Zo zie je maar weer, topclubs in de ED halen onze talenten op en grote clubs in het buitenland halen de talenten bij de Nederlandse topclubs weg. Zou niet mogen kunnen, maar ja je doet er niks aan zo blijkt hier ook weer. Ouders zwichten ook al voor het grote geld.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1638
    woensdag 13 juni 2018 om 14:36
    Sommige zogenaamde " talenten" moet je ook gewoon laten gaan. Deze jongen heeft al helemaal geen enkele clubliefde. Hij is in zijn korte loopbaan al van de amateurs naar Sparta, Feyenoord en PSV gegaan. Zo'n jongen denkt alleen maar aan zo snel mogelijk rijk worden. Hup, op de boot ermee en niet meer over nadenken.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1031
    woensdag 13 juni 2018 om 14:25
    Dit soort zaken wordt steeds erger voor de Nederlandse top drie.
    Je houd geen twee seizoenen dezelfde selectie, en een trainer kan hier ook niks mee toch?
    Clubvoetballers zijn er niet meer.
    Zie Kluivertje, met zijn hand op de borst het Ajax logo kussen en twee maanden later hetzelfde in het shirt van AS Roma.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +313
    woensdag 13 juni 2018 om 14:33
    Klopt wel wat je zegt,maar de NL top 3 doet hetzelfde bij de kleinere clubs in NL!! Dus niet zeuren,110.000 euri's beuren en verdergaan: "business as usual"
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7052
    woensdag 13 juni 2018 om 20:50
    Als deze tijd zich had afgespeeld ten tijde van Cruijff bij Ajax, ( 9 jaar ! ) dan was Johan ( en anderen ) weg geweest op z'n 14e en was Ajax nooit verder gekomen dan een paar ronden in de Europa Cup. ( destijds )
    Vind ik leuk
    Dorzon +3821
    woensdag 13 juni 2018 om 14:36
    Zoals je er aan komt kom je er ok weer vanaf. Sparta Feyenoord psv chealse. Mooi rijtje
    Vind ik leuk
    Snapje? +220
    woensdag 13 juni 2018 om 14:39
    Logische keuze van deze jongen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:02
    Uiteindelijk zijn wij als voetbal liefhebbers / kijjers hiervan de oorzaak. Mooie competities, championsleage veel en ook onze aandacht. Dus veel geld bij die clubs. Dus meer te bieden ook voor de talenten uit kleine landen die niet die aandacht krijgen. Ingrijpen van de internationale voetbalfederaties gaat ook niet gebeuren omdat we zelf ook top of the top willen zien en dus niet alleen maar uefa leage niveau. Marktwerking, vraag en aanbod ook gewoon in het voetbal
    Vind ik leuk
    Chebaisit +329
    woensdag 13 juni 2018 om 15:08
    Hij is wel een van de gelukkige bij psv.
    Iedereen wil weg maar komt maar niet aan een tranfer maatsen wel.
    Warme club zeg dat psv.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:59
    Je verstand zeker in die grote neus gesnoven
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1193
    woensdag 13 juni 2018 om 15:17
    Kan Chelsea hem mooi bij Vitesse laten rijpen ;)
    Vind ik leuk
    chuckie88 +718
    woensdag 13 juni 2018 om 15:26
    Moeten in Nederland over naar het Belgische standpunt, waar spelers met bijzondere kwaliteiten en talenten al op 15 jarige leeftijd gecontracteerd kunnen worden... zo kunnen we die fucking Engelse clubs buiten de deur houden... gelukkig als de Brexit voltooid is moeten de spelers 18 zijn voordat Engeland ze pas kan contracteren....deels van het probleem opgelost
    Vind ik leuk
    Muscles +190
    woensdag 13 juni 2018 om 16:28
    Tja, PSV’ers.......vertrekkende jeugd is een nationaal fenomeen. Voor de meeste opportunisten loopt het niet goed af .....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:44
    Zo kunnen we ook geld verdienen,geen probleem.
    Vind ik leuk
    R94 +904
    woensdag 13 juni 2018 om 17:03
    Snap die jongen wel. Al die wereldtoppers die op hun 16/17e zijn vertrokken naar City, Chelsea, Barcelona en nu de sterren van de hemel spelen in het eerste...

    Als je blijkbaar zo stront eigenwijs bent om niet in te zien dat zo'n stap 9 van de 10 keer tot mislukking leidt dan hadden we hier ook in de toekomst niks aan gehad, die was hoe dan ook weggegaan voordat hij überhaupt een fatsoenlijk seizoen had gespeeld. Dag Maatsen, tot bij FC Emmen!
    Vind ik leuk
    Mari +4996
    woensdag 13 juni 2018 om 17:23
    Als PSV je een driejarig contract aanbiedt hebben ze vertrouwen in je.
    Als je dan toch weg wilt dan speel je liever met vuur (dat hierdoor weer snel kan uitgaan).
    Jammer, ik zou het vuur langzaam aanwakkeren en dan over twee jaar de stap maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:14
    Tja. Clubhopper. Vervolg carriere: Swansea, Chelsea, Newcastle, Trabzonspor, Rubin Kazan, Southampton, Bettis Sevilla, Panathinaikos, NAC Breda, Ludogorets, Macabi Haifa, FC Zandbak van Sheik likmevestje. Op zijn 29e uitgevoetbald.
    Vind ik leuk
    HupHolland +790
    woensdag 13 juni 2018 om 18:28
    Het volgende verloren talent.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7052
    woensdag 13 juni 2018 om 19:45
    Brands wordt nu al gemist.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:13
    De meeste talenten die Nederland (te)vroeg verlaten en zich laten leiden door het geld komen later in een zwart gat . Waarschijnlijk deze ook .
    Jammer . Heel veel talent voor Nederland.
    Bij Chelsea een grijze muis waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:41
    Wordt helemaal niks
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    woensdag 13 juni 2018 om 22:58
    Tja...
    Als er een speler gehaald wordt dan vinden we dat okay.
    Maar als een andere club een speler haalt, dan vinden we dat niet okay.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:40
    had veel beter naar Ajax kunnen gaan!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'PSV deed talent contractaanbod; verdediger kiest voor overstap naar Engeland'