'Financiële meevaller voor Real Madrid door dramatisch ontslag Lopetegui'

'Financiële meevaller voor Real Madrid door dramatisch ontslag Lopetegui'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 14:35wo 13-06-2018 om 14:35

Real Madrid lijkt zichzelf twee miljoen euro te hebben bespaard door dinsdag naar buiten te brengen dat Julen Lopetegui is gecontracteerd. Dat meldt AS.

Real Madrid verraste dinsdag alles en iedereen met de aanstelling van Lopetegui, die na het WK zou overkomen van Real Madrid. Het nieuws sloeg in als een bom bij de Spaanse bond. Woensdag werd bekend dat de 51-jarige bondscoach met onmiddellijke ingang is ontslagen.

Dat is een financiële meevaller voor Real, meldt AS. Door het ontslag van Lopetegui hoeft de Champions League-winnaar géén afkoopsom meer te betalen. Die zou rond twee miljoen euro hebben gelegen. Als een trainer geen club heeft, hoeft er ook geen geld overgemaakt te worden.

Lopetegui heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot 2021 bij Real Madrid. Het is onduidelijk of hij door zijn ontslag bij Spanje eerder aan de slag gaat in het Estadio Santiago Bernabéu.

Plaats een reactie

Barry Engels +32299
woensdag 13 juni 2018 om 14:40
Ik vind die Lopetegui momenteel een hele grote droplul.

Je laat je eigenbelang toch niet laten prevaleren boven het nationale voetbalbelang !?!?! Zeker niet twee dagen voor je eerste wedstrijd op het WK!
Vind ik leuk
FootballFC +1455
woensdag 13 juni 2018 om 15:34
Dit is nou juist wat de Spaanse voetbalbond op dit moment doet. Persoonlijke egootjes en bijbehorende irritaties boven het nationaal belang plaatsen door hem te ontslaan. Deze man zou professioneel genoeg zijn om eerst Spanje te leiden en vervolgens pas met zijn hoofd bij Real Madrid te zijn. Maarja, in Spanje regeert onderbuikgevoel en emotie schijnbaar boven ratio.
Vind ik leuk
#Keizerout +45561
woensdag 13 juni 2018 om 15:51
Hij had best kunnen weten dat tekenen bij Real een paar dagen voor het WK onrust zou kunnen veroorzaken.
Daarnaast lijkt het me onmogelijk om in te schatten hoeveel invloed dit op hem heeft.

Jouw reactie leest een beetje als onderbuikgevoel en heel weinig ratio.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 15:59
Hoezo had hij dat best kunnen weten? Nationaal belang gaat toch altijd boven het eigen belang? Hij was onder de indruk dat Real een mega super kans voor hem is wat hij niet kan laten gaan. Heeft getekend en had gedacht dat iedereen zo professioneel was dat zij het nationaal belang hoger zouden hebben. Dat hij het WK in Rusland afrond en daarna naar Real gaat. Mja een aantal bobo's in de Spaanse bond het niet trekken is niet zijn probleem...
Vind ik leuk
#Keizerout +45561
woensdag 13 juni 2018 om 16:09
Oke, dus je zegt nationaal belang gaat boven eigen belang.
Daarna begin je over dat het voor hem een mega super kans was. Dat is dan dus eigenbelang.

Als trainer van Real of bondscoach heb je andere belangen.

Daarnaast is het als een bond iemand ontslaat natuurlijk geen "eigen"belang.
Dus als je iemand kunt verwijten dat hij zijn belang boven landsbelang plaatst is het Lopetegui die een "mega super kans" niet kon laten lopen.

Dus als iemand hier eigenbelang
Vind ik leuk
FootballFC +1455
woensdag 13 juni 2018 om 17:27
Mister #Keizerout (wat trouwens een ontzettend treurige naam is), kun je je indenken dat een trainer benaderd wordt door een van de grootste clubs internationaal én van zijn land? Weinigen zeggen daar nee tegen. Het is onderbuikgevoel om iemand direct te ontslaan, net zoals bij Keizer. De bond brengt hiermee alleen maar onrust. Iemand die op het WK staat met het team van zijn geboorteland gaat 100% voor alle kansen, na afloop kun je dan prima aan de slag bij Real. Met een beetje ratio kun je bedenken dat dit de slechtste stap is die ze konden zetten, net zoals bij het vervangen van Keizer overigens.
Vind ik leuk
#Keizerout +45561
woensdag 13 juni 2018 om 17:33
Kan ik me voorstellen.
Ik kan me ook voorstellen dat je ja zegt, ook als dat onrust veroorzaakt.
Alleen kies je dan eigen belang boven landsbelang.

En je vergelijking met Keizer slaat nergens op. Die presteerde slecht. Lopetegui presteerde uitstekend.

En je kunt wel steeds zeggen "met een beetje ratio", maar als je gewoon dingen gaat roepen slaat dat natuurlijk nergens op.
Vind ik leuk
FootballFC +1455
woensdag 13 juni 2018 om 17:45
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Vind ik leuk
#Keizerout +45561
woensdag 13 juni 2018 om 17:46
Nee, de pot verwijt de ketel een hele slechte argumentatie en dom geroep.
Vind ik leuk
FootballFC +1455
woensdag 13 juni 2018 om 17:54
Zegt degene die zichzelf zelfs heeft vernoemd naar slechte argumentatie en dom geroep...

https://www.telegraaf.nl/sport/1920669/pijnlijk-ajax-feitje-ten-hag-in-alles-slechter-dan-keizer
Vind ik leuk
#Keizerout +45561
woensdag 13 juni 2018 om 17:58
Haha oke, volgende keer zal ik een betoog nemen als naam.
Er waren echt genoeg prima argumenten om keizer te ontslaan.

Wauw, de telegraaf. Gave krant, vooral ook geschikt voor onderin de kattenbak.
En Keizer weg willen zegt niks over wie zijn vervanger moet zijn. Of wel? Oh kijk nou, alweer een denkfout. Overkomt je vaak of niet?
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 17:50
Ik vind jou een droplul. En niet alleen momenteel;)

Beste man is ontslagen hè en wie weigert nou een job bij Real?

Zelfs jij niet

Slim gehandeld Real. Emotioneel gehandeld Spaanse bond
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:53]
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
woensdag 13 juni 2018 om 18:35
Hey ongelooflijke stomme domme eikel die je er bent !

Weet je ook dat ie bij de bond ontslagen is NADAT hij bij Madrid tekende. Of ben je gewoon te stom om te begrijpen wat hier nu eigenlijk aan de hand is!
Vind ik leuk
Springbok +1413
woensdag 13 juni 2018 om 14:41
Nou, je zal die 2 miljoen maar te kort komen om Neymar te kunnen halen....
Vind ik leuk
Rodajc +18658
woensdag 13 juni 2018 om 15:19
Als je 45 miljoen betaalt voor een 17jarig jochie met 15 wedstrijdjes in de benen lijkt 2 miljoen voor je coach me ook niet zo'n probleem.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
woensdag 13 juni 2018 om 14:42
Dat geld konden ze goed gebruiken...
Vind ik leuk
aartstyle +1787
woensdag 13 juni 2018 om 14:42
Je zou bijna zeggen dat ze het expres gedaan hebben om onrust te creëren daar bij Real Madrid.
Vind ik leuk
Dutchies +803
woensdag 13 juni 2018 om 14:49
Waarom zouden ze? De supporter van Real Madrid is dezelfde als die van de Spaanse ploeg. Dus wat dat betreft is het weer niet zo handig.
Vind ik leuk
aartstyle +1787
woensdag 13 juni 2018 om 15:14
Klopt. Maar je bent wel heel naief om dit zo bekend te maken. Tenzij ze al wisten dat het toch wel zou uitlekken. Wat een puinhoop!
Vind ik leuk
Klopper456 +3003
woensdag 13 juni 2018 om 15:16
Of ze hebben het express laten uitlekken om zo 2 miljoen te kunnen besparen. Dat lijkt me logischer.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:51
fooitje
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
woensdag 13 juni 2018 om 14:51
Wat 2 miljoen voor Real is, is een euro in de zak van de gewone doorsnee man. Dat mis je dus niet.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
woensdag 13 juni 2018 om 14:53
Vage knakker.. Mis je een WK..
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
woensdag 13 juni 2018 om 15:04
Ontslagen of zal achteraf blijken op non actief gesteld. Dan moet die 2 miljoen gewoon nog betaald worden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 15:05]
Vind ik leuk
dhrwobo +43746
woensdag 13 juni 2018 om 15:09
Het is onduidelijk of hij door zijn ontslag bij Spanje eerder aan de slag gaat in het Estadio Santiago Bernabéu.... ik denk dat hij eerst deze teleurstelling even moet verwerken
Vind ik leuk
Smithsonian +43263
woensdag 13 juni 2018 om 15:35
Waarom is hij ontslagen?
Vind ik leuk
Koeien +3730
woensdag 13 juni 2018 om 15:38
Vermoedelijk belangenverstrengeling. Je kan/mag niet het belang van Madrid behartigen op het moment dat je het nationale team nog naar een eindtoernooi moet gaan.
Vind ik leuk
Smithsonian +43263
woensdag 13 juni 2018 om 15:39
Vaag...
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 17:48
Slim gehandeld Real. Emotioneel gehandeld Spanje!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws