Van Geel 'niet blind' voor WK-factor: 'Het liefst houden we hem bij Feyenoord'

    Van Geel 'niet blind' voor WK-factor: 'Het liefst houden we hem bij Feyenoord'

    woensdag 13 juni 2018 om 16:35

    Martin van Geel kan niet ontkennen dat de 'WK-factor' meespeelt in de transfersom van mogelijk vertrekkende Feyenoorders. Vijf spelers van de Rotterdamse club zijn afgereisd naar Rusland.

    Nicolai Jörgensen is een van de Feyenoorders die deze zomer kan vertrekken. In de winterstop lonkte al een transfer, maar Newcastle United kreeg toen nul op het rekest. Van Geel kan niet ontkennen dat het meespeelde dat Jörgensen deze zomer met Denemarken meedoet aan het WK.

    "Dat zat in ons achterhoofd. Maar de belangrijkste reden om Nicolai te behouden was dat we per se nog een prijs wilden winnen. Dat is gelukt", legt de technisch directeur van Feyenoord uit aan de Volkskrant. "Bovendien betaal je in de winterstop de hoofdprijs voor een vervanger. En Nicolai had nog een contract dat 3,5 jaar doorliep. Het liefst houden we hem binnenboord, maar we zijn niet blind voor het prijsopdrijvend effect dat het kan hebben."

    Begin augustus treedt Feyenoord aan in de derde voorronde van de Europa League. Een fatsoenlijke vakantie zit er voor de WK-gangers niet in. Van Geel: "Voor ons zijn dat superbelangrijke wedstrijden. Uit dat oogpunt zou je wensen dat ze er snel uitliggen. Tegelijkertijd gun ik die jongens het allerbeste. Laat ik zeggen dat ik boven alles hoop dat ze niet op krukken terugkomen."

    Plaats een reactie

    Obl93 +1739
    woensdag 13 juni 2018 om 16:29
    Volgens mij is het van Geel toch?
    Vind ik leuk
    haarlemx +424
    woensdag 13 juni 2018 om 16:30
    Ik dacht al, hey van Gaal is dus bij feijenoord begonnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:25
    van Gaal bij ons Feyenoord???
    WHAHAHAHAHA jij bent in de war maat echt
    dat zal t legioen NOOIT accepteren
    Vind ik leuk
    Koeroe +8973
    woensdag 13 juni 2018 om 17:26
    Beslis jij dat eens niet voor mij. Ik zou t namelijk wel tof vinden en ik maak ook deel van t legioen, dat er nou genoeg leeghoofden zijn die alleen aan Ajax denken wilt niet zeggen dat iedereen er zo over denkt
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:32
    nou van Gaal komt er bij niet in hoor dus spreek ff voor me zelf
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:36
    gaat niet over ajax gaat over de pure arrogantie die die man uitstraalt is iets zodanig niet Rotterdams dat t overgrote deel van t legioen t niet gaat accepteren.
    zit er nog maar 20 jaar alle wedstrijden tussen dus denk de mening van t legioen redelijk te kennen.
    maar natuurlijk mag jij voor jezelf.bepalen wat je er van vind koeroe maar volgens mij ben je in de war
    Vind ik leuk
    Koeroe +8973
    woensdag 13 juni 2018 om 18:08
    Ik ken zn geschiedenis en uitstraling en zie op dit moment geen rol voor hem, echter geef jij aan dat het legioen hem nooit zal accepteren terwijl jij net zo goed weet als ik dat als van Gaal komt en hij wint de eerste wedstrijd van Ajax dat de algemene opinie gelijk anders ligt.
    Vind ik leuk
    035 +3208
    woensdag 13 juni 2018 om 18:55
    248 wedstrijden gespeeld bij Sparta. Volgens mij een Rotterdamse club. :-)
    Vind ik leuk
    Koeroe +8973
    woensdag 13 juni 2018 om 19:26
    Helaas voor hen we, net Amsterdammers die lui, maar goed:)
    Vind ik leuk
    035 +3208
    woensdag 13 juni 2018 om 21:19
    Verder gaat het wel goed met jou?
    Vind ik leuk
    Koeroe +8973
    woensdag 13 juni 2018 om 22:20
    Ja met jou?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:36
    als van gaal feyenoord 2 keer kampioen maakt dan gaat het legioen hem echt wel accepteren
    Vind ik leuk
    Koeroe +8973
    woensdag 13 juni 2018 om 18:09
    Snapte, zo werkt t in de voetballerij
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:57
    in 1984 juichde rotterdam toch ook toen ras ajaxcied cruijff Feyenoord kampioen maakte
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:25
    Ik denk bij 1x kampioen al.
    Vind ik leuk
    Romo +373
    woensdag 13 juni 2018 om 18:05
    Ik ook
    Iemand met verstand van zaken bij mijn club? Is altijd welkom
    En het legioen moet supporteren!
    Dat is onze taak
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    haarlemx +424
    woensdag 13 juni 2018 om 18:17
    Be quiet and listen to the manager hahahaha. Wat zou er dan gebeuren hahaha. Mooi man.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1307
    woensdag 13 juni 2018 om 19:53
    Hij vergeet nooit wat het legioen hem toezong toen z'n vorige vrouw overleed ..dus hij zal zelf niet willen denk ik
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25807
    woensdag 13 juni 2018 om 16:33
    Martin Van Gaal en Louis Van Geel....
    Vind ik leuk
    Farmer +8975
    woensdag 13 juni 2018 om 16:38
    Naah, t is een fransoos: Martín-Louis van Gael!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:29
    So hey, Martin van Geel aan het woord maar jammer dat ze in Rotterdam steeds minder vertrouwen krijgen in die Martin van Geel.
    Vind ik leuk
    Ricklek +1715
    woensdag 13 juni 2018 om 16:36
    Ja vandaar dat ie een tweede identiteit begint als martin van Gaal ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:41
    Ongelooflijk die mensen bij VP, dit is niet stom maar geschreven door een of ander debieltje.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:37
    Kampioenschap was hij voor een heel groot deel verantwoordelijk voor. Meer dan de trainer
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:42
    Wel eens gehoord van Dirk Kuyt, jij met je zoveelste accountje.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:51
    Aan de pillen? Ik heb nooit een andere account gehad. Ik maak een vergelijking tussen Van Geel en de trainer. Hij heeft Elia, Berghuis, kuyt, Jorgensen samengebracht. Beetje geluk dat Ajax zover kwam. En kampioen. Ik ben geen fan Van Geel. Maar dat heeft hij goed gedaan
    Vind ik leuk
    soplul +2219
    woensdag 13 juni 2018 om 16:40
    Bepaal jij dat?
    Of heb je op straat in Rotterdan even een polletje gedaan?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:44
    Heb je het nou tegen mij of tegen die Pieter K van Dijk? Kan het soms niet meer volgen hier op VP, sorry.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 13 juni 2018 om 16:45
    Bij een deel van de aanhang kan niemand het ooit goed doen. Is zeiken om te zeiken.
    Ik vind dat van Geel het prima doet.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25807
    woensdag 13 juni 2018 om 16:48
    Het moet nu wel wat beter worden....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:09
    Hoezo? Zelfs ajax heeft moeite om een knappe speler te kopen. De spelers van Telstar vliegen zelfs als warme broodjes de deur uit.
    De vraag is gigantisch in de voetballerij. En het aanbod word steeds minder. Zelf opleiden dan maar.
    Maar dat kost weer tijd en tijd heeft niemand meer.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25807
    woensdag 13 juni 2018 om 17:11
    Wat Ajax wel of niet kan interesseert me geen aars Wim!

    Ik kan geen Sam Larssons en Boetiussen meer zien....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:13
    Dat bedoel ik dus. Beter kan Feyenoord niet halen en betalen.

    Eigen jeugd dan maar.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25807
    woensdag 13 juni 2018 om 17:14
    Echt wel.... we hebben nu ook wat meer financiele daadkracht dan afgelopen seizoenen.... er moet wat mogelijk zijn.... toen het nog slechter ging speelde Guidetti toch ook bij ons.....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:18
    Ik vind ook dat van Geel het zeer goed gedaan heeft. Alleen worden de verwachtingen nu hoger. Dat is het verschil. Toen was het heel anders bij Feyenoord. Nu verwacht iedereen een kampioenschap.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:31
    doe mij maar elias en berghuizens schakens kaloutjes
    om de beste linksbuiten die ik in 20 jaar seizoenskaart heb gezien..........Robin van Persie
    👏👏👏👏👏👏
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    woensdag 13 juni 2018 om 17:57
    Schaken? Zeg het nog eens?
    Vind ik leuk
    035 +3208
    woensdag 13 juni 2018 om 18:57
    Schaken
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    woensdag 13 juni 2018 om 20:17
    Nu is het niet leuk meer. ;-)
    Vind ik leuk
    035 +3208
    woensdag 13 juni 2018 om 21:23
    Je lokt het zelf uit gozert
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7145
    woensdag 13 juni 2018 om 20:25
    Kijk naar Ajax; leiden bijvoorbeeld Kluivert op en nemen daar 8 jaar de tijd voor, voordat zo'n jongen sportief rendement opbrengt is hij weg.
    Het probleem is niet "tijd", maar het opleiden rendeert wel qua geld maar niet sportief.
    Indirect kan opleiden dus wel leiden tot sportief resultaat maar dat hangt volkomen af wat een TD / Directie doet met de inkomende gelden.
    De opdracht is dus; opleiden, verkopen en middels een talentvolle TD met een groot scouting's netwerk wereldwijd de kruimels oprapen die "de grote jongens" laten liggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:28
    ik ook conny hij heeft de club sportief weer in de lift gezet en natuurlijk Kuyt=GOD voor altijd......
    maar wie haalde onze Dirk terug?.
    juist..........
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    woensdag 13 juni 2018 om 17:58
    Dirk bood zichzelf aan, ik denk dat jullie Martin daar niets mee te maken had.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:38
    Dirk ging eerst nog naar Turkije.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    woensdag 13 juni 2018 om 20:16
    Daarna zou hij terugkomen toch?

    Ik meen dat hij dat had verteld.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:26
    Ik bedoel eigenlijk, dat het al een paar jaar speelde, dat Dirk terug zou komen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    woensdag 13 juni 2018 om 20:32
    Klopt, maar daar had van Geel denk niets mee te maken. Daar ging het over. ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:38
    Ik denk dat beide partijen het al langer wilden, maar ja ... dat verdomde geld altijd.
    Vind ik leuk
    035 +3208
    woensdag 13 juni 2018 om 18:59
    Kuyt is een Godvrezend mens en dat is iets anders dan God.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7371
    woensdag 13 juni 2018 om 17:16
    Ligt er aan aan wie je het vraagt...ik vind dat hij het zo slecht niet doet! Bepaalde aankopen zullen zich dit seizoen moeten bewijzen (st juste, amrabat en Larsson) en tegelijkertijd zal hij goede vervangers moeten halen voor een aantal spelers waarvan ik denk dat ze zullen vertrekken (oa Vilhena, Karim, Nicolai oa), rekening houdend met een aantal jeugdspelers die eraan zitten te komen. Boeidende periode:)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:25
    En zelfs AZ staat plus 20 miljoen op de bankrekening. Feyenoord reeel gezien minus 30 miljoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:34
    heb ik nooit gehad hoor hoor mede supportert
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 13 juni 2018 om 16:29
    Lekker bezig VP........Van Gaal in de kop zetten als het over van Geel gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:30
    Daarom klikte ik juist haha
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 13 juni 2018 om 16:31
    Als dat de enige manier is om ook niet Feyenoord fans deze stukjes te laten lezen dan zijn ze geslaagd in hun opzet.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17533
    woensdag 13 juni 2018 om 16:32
    Verwacht dat alleen Amrabat blijft vd wk gangers.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25807
    woensdag 13 juni 2018 om 17:00
    El Ahmadi is ook niet zomaar vertrokken, vermoed ik....
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17533
    woensdag 13 juni 2018 om 17:05
    Denk het wel. Nog n jaartje ergens het driedubbele verdienen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:22
    Ik verwacht ook wel 5 verkopen. En als die dan pas 25 augustus verkocht worden, dan heb je een probleem.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 13 juni 2018 om 17:29
    Ben er ook bang voor. Helaas hebben wij geen tig-miljoen op de bank staan en moeten we braaf afwachten wie er vertrekt en dan hopen dat we nog iets fatsoenlijks kunnen kopen. Probleem blijft alleen dat de echte toppers salariseisen hebben waaraan we nooit kunnen voldoen. Het blijft dus maar hopen dat het geluk van van Geel aanhoud. Tot nu toe is alleen Kazim een echte zeperd gebleken. Wie weet komt ie weer met een Pelle of Guidetti op de proppen.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17533
    woensdag 13 juni 2018 om 17:35
    Ja dan heb je zeker een probleem.
    Bilal kan je opvangen met jeugd. El Ahmadi of Vilhena met Amrabat. Van Persie op 10. Vraag is blijft Toornstra?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:41
    Als Toornstra ergens het dubbele kan verdienen, dan is hij weg. Vrij logisch op zijn leeftijd.

    Maar dat zal dan een raar land worden of een lagere PL club. De meesten zullen hem te oud vinden, voor een investering.
    Vind ik leuk
    Zultkop +2878
    woensdag 13 juni 2018 om 16:40
    Misschien moet iemand anders titels en inhoudelijke (copy/paste) artikelen gaan maken bij VP, niet de stagiaires.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    woensdag 13 juni 2018 om 16:40
    Dit is dus de job die v gaal niet kon weerstaan
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21170
    woensdag 13 juni 2018 om 16:53
    Verpatsen en een andere halen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:04
    Half augustus alweer voorrondes EL. Laat ze dan over 2 weken allemaal maar uitgeschakeld zijn.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Blindsy +7195
    woensdag 13 juni 2018 om 17:31
    We kijken reikhalzend uit naar de hattrick van Jorgensen, en de logische topaanbieding van -zeg- Roma, die zal volgen. Er gaat genoeg geld naar A'dam, laat het nu ook maar eens flink druppelen in Rotterdam, deze zomer. Show me the money!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:49
    Ze krijgen straks bij newcastle enorme spijt dat ze jorgensen niet eerder hebben aangekocht en na de wk 40 miljoen moeten aftikken voor de beste spits van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:43
    Berghuis, Jørgensen en Vilhena voor 50 miljoen verkopen en alle problemen zijn opgelost. O ja ... Buiten het veld.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:52
    Het zou voor Nico nog best eens eens listig kunnen worden om van waarde te zijn voor Denemarken. Frankrijk laat zich fysiek niet in de war brengen, evenals onze Australische vrienden. Een doelpunt tegen Peru levert wellicht minder op dan de geboden miljoenen van Newcastle. Bovendien heeft hij het laatste seizoen beroerd gepresteerd, dan betwijfel ik toch of een Russische zomer daar veel aan zal veranderen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8904
    woensdag 13 juni 2018 om 18:06
    Het blijft speculeren wat is het juiste verkoopmoment.
    Dolberg wordt ook niet snel weer 50 mlj waard.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:46
    Er lopen in Engeland wel meer spitsen rond, die er maar 8 gemaakt hebben, afgelopen seizoen.
    Ik geef hem wel een kans. Alleen ... accepteert van Geel, dat bod dan?
    Vind ik leuk
    Cookee +8904
    woensdag 13 juni 2018 om 18:04
    "Laat ik zeggen dat ik boven alles hoop dat ze niet op krukken terugkomen."

    Zat te denken.
    Krukken is slecht inderdaad.
    Maar 1 letter anders dan knallen de Kurken.
    Voor mensen met manische correctie-dwang zijn dat er 2.
    Maar gaat om het idee he?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:50
    Ik zag ook wel eens een kruk met krukken lopen. Maar toen waren er al heel wat kurken gesprongen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8904
    donderdag 14 juni 2018 om 16:35
    Ik heb vaak een kruk op krukken zien lopen... of ertussen dan.
    Fascinerend... een kurk is feest vs een kruk bepaald niet.

    Zit je dyslectisch in de put - of - valt er iets te juichen.
    Vind ik leuk
    Martinnat +456
    woensdag 13 juni 2018 om 20:33
    Met anderen woorden ze willen van hem af
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +26
    woensdag 13 juni 2018 om 21:23
    En doorrr
    Vind ik leuk
    El Cazador +4453
    woensdag 13 juni 2018 om 22:33
    Gun Feijenoord veul, maar mss is het goed om de selectie wat op te schudden en frisse gezichten binnen te halen. Het binnen stromen van nieuw kapitaal zou ook niet verkeerd zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Geel 'niet blind' voor WK-factor: 'Het liefst houden we hem bij Feyenoord'