'Ik was 22 jaar en zat nog bij Ajax, maar opeens stond ik op het wereldtoneel'

    'Ik was 22 jaar en zat nog bij Ajax, maar opeens stond ik op het wereldtoneel'

    Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 16:41wo 13-06-2018 om 16:41

    Het WK staat op het punt van beginnen en dus gaan de gedachten bij Gregory van der Wiel terug naar 2010, toen het Nederlands elftal de finale haalde. De oud-Ajacied had een basisplaats in Zuid-Afrika.

    "Het toernooi was erg bijzonder. Het was al mooi om in het Nederlands elftal te mogen spelen, maar spelen op een WK, dat kan niet iedereen zeggen. Ik was 22 jaar en zat nog bij Ajax, maar speelde samen met jongens die een stuk ouder waren en al een carrière bij grote clubs achter hun naam hadden", vertelt Van der Wiel op de Ajax-website. "Opeens stond ik op een wereldtoneel, dat was heel speciaal.''

    De sfeer zal Van der Wiel nooit vergeten. "Telkens als we met de bus terugkwamen bij het hotel ging al het personeel buiten staan. Lokale mensen die dansjes deden en muziek maakten. Die Afrikaanse sfeer was super leuk om mee te maken. Op de straten was iedereen vrolijk, dat herinner ik me nog goed. Haha, en we moeten natuurlijk niet de Vuvuzela's vergeten! Ik weet nog wel dat het soms lastig was om een medespeler op 2 of 3 meter afstand te verstaan."

    Het WK had niet het gewenste einde. Arjen Robben kreeg dé kans, maar de teen van Iker Casillas zat dwars. Van der Wiel: "Het enige wat je kan doen op zo'n moment is hopen. Hopen dat die bal erin gaat. Als hij dan via de teen van Casillas naast gaat, breekt je hart op dat moment." Toch kreeg Oranje een rondvaart door de grachten. "Het voelde alsof we het WK hadden gewonnen, het was echt een gekkenhuis."

    Plaats een reactie

    Zultkop +5669
    woensdag 13 juni 2018 om 16:49
    Je bent op je hoogtepunt gestopt, Gregooria. Daar kan Rafje een puntje aan zuigen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 16:49]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19184
    woensdag 13 juni 2018 om 16:51
    Dan had hij na dat WK moeten stoppen..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    woensdag 13 juni 2018 om 16:50
    Weet je nog..... toen.....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19184
    woensdag 13 juni 2018 om 16:51
    Toen was geluk heel gewoon...
    Vind ik leuk
    raoul88 +780
    woensdag 13 juni 2018 om 16:51
    Ja en nu ben je zo goed als geflopt...!
    Weet je dat ook nog?
    Vind ik leuk
    imho +1279
    woensdag 13 juni 2018 om 16:52
    Vroegahh
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:52
    Wil ik een keer op die link van die Ajax-website drukken krijg ik een scherm te zien dat ik geen toegang heb voor die site. Pfffffff, wie zijn ze dan wel niet?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    woensdag 13 juni 2018 om 16:54
    De allergrootste club van Nederland.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:40
    Geweest ..............je vergeet wat .
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    woensdag 13 juni 2018 om 18:37
    Nee hoor gewoon een feit, en dat weet jij ook. Je wil het alleen niet toegeven.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 08:49
    Allergrootste neuzenclub van nederland bedoel je
    Vind ik leuk
    mcmodd +24232
    woensdag 13 juni 2018 om 16:56
    Voor altijd je vijand?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:00
    Dat waren ze al toen ik nog jong was, dus ja voor altijd mijn vijand.
    Vind ik leuk
    035 +6381
    woensdag 13 juni 2018 om 21:37
    Het gaat er niet om wie ZIJ zijn maar wie JIJ bent. hahahaha (geintje)
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    woensdag 13 juni 2018 om 16:58
    Greg was toen vooral druk met zijn fashion hobby, dat vergeet hij er even bij te zeggen.
    Vind ik leuk
    Muscles +954
    woensdag 13 juni 2018 om 17:09
    Ben nog ziek van die teen van Casillas.....drie verloren finales, bah. Ik ga het WK voor NL waarschijnlijk niet meer meemaken
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    woensdag 13 juni 2018 om 17:21
    En daarna is de carierre van van der wiel als een kaars uitgegaan.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    woensdag 13 juni 2018 om 17:54
    Gregory kan je dat spelletje van de game boy die je hebt geleend van mn broertje teruggeven of betalen ,inmiddels wel met
    20jaar rente :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:54]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:07
    Afgelopen week.....De wedstrijd tegen Italië zat ik te zappen en dacht oh ja.....Nederland speelt.....DAT is mijn gedachte en beleving over het Nederlands elftal momenteel.....diep in de 2-de helft heb ik pas gekeken....
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6535
    woensdag 13 juni 2018 om 18:17
    Justin kluivert lacht en denk , op ze 22 dte nog bij ajax , moet er niet aan denken
    Vind ik leuk
    HupHolland +2853
    woensdag 13 juni 2018 om 18:25
    Weer zo iemand bij Ajax. Als je bij Ajax speelt dan sta je al op het wereldtoneel. PSG is nou niet echt zo indrukwekkend vergeleken met Ajax, maar het betaald meer. Had bij ajax gebleven, dan had je Europese titels kunnen winnen. PSG is kansloos, daarmee win je niks.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2007
    woensdag 13 juni 2018 om 21:38
    Manoman krijgen we deze posts van alle geflopte ajasieden weer pfffffff
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 23:11
    Volgens mij maakte hij meer werk voor zijn tattos dan voor Ajax
    Vind ik leuk
    Padason +943
    donderdag 14 juni 2018 om 03:52
    Was wel idioot die rondvaart, als nummer 2 vind ik dat waardeloos. Alleen de winnaar mag dat. Kijk naar bijvoorbeeld olympische speler, daar heb je zelfs de loser vlucht.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws