'NAC huurt buitenspeler opnieuw en wil weer vier à vijf Manchester City-talenten'

    'NAC huurt buitenspeler opnieuw en wil weer vier à vijf Manchester City-talenten'

    Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 08:00do 14-06-2018 om 08:00

    NAC Breda lijkt ook volgend seizoen te kunnen beschikken over Paolo Fernandes. De negentienjarige vleugelaanvaller uit Spanje werd afgelopen seizoen gehuurd van Manchester City, dat van plan lijkt om de uitleenbeurt van Fernandes te verlengen.

    Meerdere bronnen rondom De Parel van het Zuiden hebben dat laten weten aan BN DeStem. De buitenspeler wordt bij Manchester City gezien als groot talent, maar kende een moeizaam seizoen in het Rat Verlegh Stadion. Pas in april wist Fernandes zich op te werken tot basisspeler. In totaal speelde hij 25 competitiewedstrijden, waarin hij twee keer tot scoren kwam.

    De overige vier Manchester City-huurlingen gaan overigens niet terugkeren in het Rat Verlegh Stadion. Angelino lijkt onderweg naar PSV en Thierry Ambrose wordt gevolgd door Bordeaux. Waar de toekomst van Manu Garcia en Pablo Mari ligt, is nog onduidelijk: de twee Spanjaarden lijken vooralsnog voor hun kans bij Manchester City te gaan. NAC hoopt volgend seizoen vier à vijf nieuwe huurlingen van de Engelse landskampioen te begroeten: een centrale verdediger, een aanvallende middenvelder, een buitenspeler en een spits.

    Poll

    Gaat NAC zich volgend seizoen opnieuw handhaven?

    (2978 stemmen)

    Plaats een reactie

    Koeroe +12544
    donderdag 14 juni 2018 om 08:05
    Doe maar Phil Foden dan
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:06
    WC roddel gelijk doortrekken.MC huur kost miljoenen per jaar.Zou FC OSS moeten doen.zij gelijk in de ere divisie maar hrt geld hebbrn ze niet maar NAC heeft het ook niet
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:23
    Goed verhaal wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:27
    Lekker kort ook ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:24
    Kost NAC niks, maar levert NAC geld op voor de duidelijkheid. Betalen geen huur en bij verkoop of speler voor het eerste krijgt NAC geld, net als dat NAC elk jaar nu geld krijgt voor faciliteiten en ze toegang hebben tot het scoutingnetwerk van de City Group
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:28
    Vind het best een onderbouwde reactie op een nogal onleesbaar stuk tekst ;).
    Vind ik leuk
    NACnz +137
    donderdag 14 juni 2018 om 08:29
    Nogmaals Het huren = lenen en kost nac niks behalve huisvesting en auto. Je hoeft niet te reageren als je nog steeds niet weet hoe Het Werkt. Prima deal dus + een opleidings vergoeding als men verkocht wordt
    Vind ik leuk
    HanV +4629
    donderdag 14 juni 2018 om 08:42
    Wat is de WK-roddel dan? Mag je voortaan als land minder spelers huren? ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34181
    donderdag 14 juni 2018 om 08:28
    Nac City voortaan 🤣
    Vind ik leuk
    Guntherr +1379
    donderdag 14 juni 2018 om 09:14
    0-2
    1-2
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34181
    donderdag 14 juni 2018 om 09:42
    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekmost. 😎
    Vind ik leuk
    Guntherr +1379
    donderdag 14 juni 2018 om 09:51
    Dat geld precies voor jullie kampioenschap 😎
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:45
    Toch een aardig verdienmodel. Je verhuurt een speler, waar de andere club geld voor betaalt. En doordat die speler door het spelen meer waard wordt, kun je hem daarna met winst verkopen.

    De hurende club wordt zo steeds armer, want die kan niets verdienen aan de transfer, maar draagt wel de kosten voor de huur.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:51
    Staat hier boven al duidelijk aangegeven dat het gratis huur is. Daarbij elke speler die verkocht word krijgt nac een aandeel van en tevens als ze het eerste van city halen ook. Het is zo voor beide een prima deal. En zonder de deal zou nac nooit spelers van zo'n hoog niveau krijgen. Tel daarbij op dat de spelers ook nog eens alles geven voor nac en er van genieten om ervoor te spelen. Prima deal dus
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 08:59
    Over welke deal heb je het nu? Gaat in ieder geval niet over de City-NAC deal, dit is nu al zo vaak uitgelegd dat je echt onder een steen moet hebben gelegen wil je nu nog de details niet kennen....
    Vind ik leuk
    Muscles +949
    donderdag 14 juni 2018 om 08:54
    Past bij waanzinnige tijds intermezzo waarin financial fair play beleidsmatig moet worden ingevuld voor gezondere clubs in Europa. Huidige werkwijze is niet houdbaar op termijn.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    donderdag 14 juni 2018 om 09:02
    Ik vraag me vaak af of mensen hier reageren om te reageren , niemand leest wat er staat .
    Voor NAC is dit een win win situatie.
    Stel je voor jij hebt geen geld iemand vraagt of jij gratis in één van zijn woningen wilt wonen en bij verkoop krijg je er een percentage van, ga je dan met je kids onder een brug slapen of neem je het aanbod aan?
    Vind ik leuk
    Guntherr +1379
    donderdag 14 juni 2018 om 09:17
    Niks van aantrekken, de gemiddelde VP analist is een droeftoeter die alleen maar zware shag rookt op de bouw en zijn vrouw thuis slaat.

    Daarom reageren ze altijd zo zielig op dingen waar ze niks van af weten. sensatie zoekers.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6427
    donderdag 14 juni 2018 om 10:11
    Ik rook niet en werk niet in de bouw. Dus klopt niet helemaal 😃
    Vind ik leuk
    Guntherr +1379
    donderdag 14 juni 2018 om 15:10
    Jaaa gemiddelde he, niet allemaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:21
    NAC krijgt de spelers gratis* voor niks gaat de zon op stelletje naïeve meesen.

    Daarbij totaal geen binding met de club, met de supporters, met niks uit Breda eigenlijk. En dan ook nog 14 de worden.

    Begint een verrekus zielig hoopje te worden in Breda!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:27
    Zo hé er komt een keer geluid uit stilburg...zal niet meevallen
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 09:42
    Toch knap dat je in 1 post zoveel onzin weet te proppen :-)

    NAC betaalt alleen voor de woning, en ze krijgen een auto van de zaak. Verder krijgt NAC € 200K per jaar om te investeren in de trainingsfaciliteiten, en een bonus voor elke speler die verkocht wordt danwel het eerste van City haalt. Dat heeft niets met naief te maken, enkel en alleen met de waarheid. Maar volgens mij ben je meer gefrustreerd dat je club wel heeft moeten betalen voor die 7 huurlingen, terwijl wij ze gratis krijgen...

    Geen binding met de club of supporters? Dan heb jij bijvoorbeeld Garcia en Ambrose vorig jaar niet meegemaakt. Garcia heeft zelf aangedrongen bij City om nog een jaar bij NAC te mogen blijven, terwijl Ambrose aan het einde van het seizoen toen hij geblesseerd raakte en terug naar Manchester moest om daar te revalideren speciaal voor de wedstrijd tegen Heerenveen terug gevlogen is om zijn ploegmaten aan te moedigen tussen de supporters op de B-Side. Dat doe je niet als de club/ploeg/supporters je niet interesseren.

    Vind het ook nog wat om zo hoog van de toren te blazen als je net 1 plekje hoger bent geeindigd met willem2 terwijl je al wat jaartjes weer in de Ere speelt. Wij zijn gepromoveerd en hebben jullie het vuur aan de schenen gelegd...En ja, jullie hebben 1 keer gewonnen van ons dit seizoen, maar zo gek vind ik het niet als wij als NAC zijnde met het 1 na jongste elftal in Europa aan de competitie begonnen zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:38
    Daarbij tokkie broekhoven....Pablo Mari zal ALTIJD een binding hebben met Breda.....zijn dochtertje is er geboren.......dat zijn de woorden van Pablo Mari zelf...dag menneke....
    Vind ik leuk
    Guntherr +1379
    donderdag 14 juni 2018 om 09:53
    Broekhoven.. tokkie geval.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6427
    donderdag 14 juni 2018 om 10:12
    Ben jij dit Roy ?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:12
    als jij dat zo vindt waarom reageer jij dan? En? hoe staat het met de seizoenskaarten verkoop? wat een lachertje...kan ook niet anders met zon domme promotie filmke WHAHAHA...wat zet je dan je clubje te kakken!!! dag tokki....en nu weer in het voortuintje gaan zitten met een kratje shuttenbrauer van de Aldi.....
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    donderdag 14 juni 2018 om 13:19
    Is je kruik al vol ?
    Op VP kan je wel schreeuwen maar in het stadion is het altijd muisstil
    Huren jullie nog maar een spelertje van Ajax 4
    Vind ik leuk
    Guntherr +1379
    donderdag 14 juni 2018 om 15:10
    Geruchten gaan dat ze volgend seizoen een vast vak hebben voor een orkest om de stilte op te vangen.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    donderdag 14 juni 2018 om 16:40
    Tja dat moet haast wel de Jostiband zijn, dat in combinatie met stilburgers lijkt me een gouden huwelijk
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2723
    donderdag 14 juni 2018 om 09:23
    Moet je als Supporter toch niet willen dit. Dat ze maar snel een maximum van bv 3 huurspelers per selectie invoeren.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 14 juni 2018 om 09:33
    Zo bouw je nooit een stabiele Eredivisieclub op!
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 09:45
    Niet roepen als je het volledige verhaal niet kent!

    Zo bouw je juist een stabiele Eredivisieclub op! Immers, je haalt kwalitatief hele goede spelers die geen geld kosten, waardoor je het geld wat je daarmee bespaart kan investeren in eigen spelers en de jeugdopleiding.

    Wacht nu maar even af wat voor eigen spelers NAC dit seizoen gaat halen, in principe zal op 1 september een elftal aan de competitie beginnen waar elke positie dubbel bezet is en waar de City spelers ook gewoon moeten gaan vechten voor hun plekje in de basis.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 14 juni 2018 om 09:50
    Hoe dan? Als je elk jaar spelers huurt en aan het einde van het seizoen weer mist?

    Hoe wil je deze spelers clubliefde leren? Zij komen enkel om minuten te maken omdat ze bij City niet aan spelen toe komen.

    Waarom niet talenten scouten, deze opleiden en doorverkopen?
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 10:06
    Dat van clubliefde is romantisch gelul, met alle respect. Elke speler van elke club vertrekt zodra hij bij een andere club een paar centen meer kan verdienen, zo werkt het helaas in het huidige voetbal.

    De werkwijze van NAC is als volgt;

    NAC heeft een deal met City dat zij mogen kiezen uit de spelers die in de EDS (Elite Development Squad, hoogste jeugdelftal van City) spelen, plus spelers die tot dezelfde leeftijdscategorie behoren. Zoals een Garcia, Angelino en Mari die al bij andere clubs gespeeld hadden. Het hele jaar door worden wedstrijden van NAC op het trainingscomplex van City/EDS getoond, spelers van het EDS komen een aantal keer per jaar over om wedstrijden te bezoeken en met hun teamgenoten te praten die uitgeleend zijn aan NAC, mensen van NAC gaan elke maand naar City om met de spelers daar te praten en te bekijken etc. Dit jaar speelt NAC op de Open Dag tegen het EDS, alles om deze jonge gasten enthousiast te maken zodat ze bij NAC willen spelen. Dat is het stukje clubliefde waar jij het over hebt. Spelers vinden het leuk om bij NAC te spelen. Zoals een Garcia die aangedrongen had bij City om afgelopen seizoen nog een keer aan NAC uitgeleend te worden, een Angelino, een Ambrose die tijdens zijn revalidatie in Manchester speciaal terug komt vliegen om een wedstrijd van NAC mee te pakken, en daarbij tussen het publiek op de tribune gaat staan...

    Dat talenten scouten, opleiden en doorverkopen; daar is NAC nu juist mee bezig. Maar dat is lastig op poten te zetten als er geen geld is. Vandaar dat ze deze constructie gekozen hebben, zodat ze kunstmatig het niveau van het eerste elftal opkrikken, want Eredivisie voetbal = meer inkomsten, en van het geld wat ze besparen aan salaris is/wordt de jeugdopleiding stap voor stap verbeterd en worden er eigen jonge spelers gehaald die in de toekomst geld gaan opleveren.

    NAC is nu financieel gezond voor het eerst in jaren, kan zelfs transfersommen betalen, de jeugdopleiding draait als een tierelier, men is dit jaar weer gestart met een Jong-NAC elftal wat in de derde divisie gaat uitkomen, talenten van NAC die net het stapje naar het eerste niet kunnen maken rechtstreeks uit de jeugd gaan rijpen bij Helmond Sport en dit alles is mogelijk gemaakt door de deal met City.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 14 juni 2018 om 10:11
    Goed bezig dus! Deze info lees je niet;-) Thanks

    Maar ik weet van Heracles dat wij dat in het begin ook deden. Huren van spelers en daar waren supporters, bestuur niet altijd blij mee omdat we 'zelfstandig' wilden zijn.

    Gelukkig hebben we dat nu voor elkaar!;-)
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 10:15
    Precies, Heracles is ook een van de voorbeelden waar wij naar kijken in Breda. Zoals we van jullie oud voorzitter geleerd hebben geven wij nu ook geen geld uit wat we niet hebben. En omdat er maar een klein potje is/was ( wordt nu wel elk jaar groter dit potje) moeten we creatief zijn en prioriteiten stellen waar het geld als eerste heen moet gaan. In dit geval de jeugd. En als je dan de kans krijgt d.m.v. zo'n constructie met City om je eerste elftal te versterken zonder dat dit extra geld kost, sterker nog alleen maar geld oplevert, tsja dan ben je wel gek om het niet te doen lijkt me...
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 14 juni 2018 om 10:20
    Precies!

    Er zouden meer clubs moeten zijn met zo'n instelling.

    Van buiten Heracles lees je wel eens veel kritiek op Jan Smit, maar zijn 'zuinigheid' en manier van werken bezorgde ons interne rust en een goed duidelijk beleid waar we nu van profiteren!

    Leuk om te zien dat jullie in Breda ons als voorbeeld nemen:-)
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 10:22
    Elk beleid dat bewezen heeft te werken nemen wij als voorbeeld ;-)

    Hebben eerst het Twente beleid geprobeerd, dat is ons totaaaal niet bevallen. Dus paar jaar geleden besloten het toch maar over een andere boeg te gooien ;-)

    En met succes!
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 14 juni 2018 om 10:35
    Hahaha dat beleid daar is een afbraak-beleid!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:22
    Jullie mogen ook een voorbeeld van ons overnemen.... voetballen op ECHT gras IPV op plastic.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 14 juni 2018 om 14:18
    Doen we!

    Nemen jullie ons voorbeeld dan weer over van een stevig, goed onderhouden stadion? ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:23
    Dat stadion is van de gemeente.....das hun pakkie an....
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 14 juni 2018 om 14:25
    Het veld is van onze sponsor!;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:34
    hebben jullie wel eens een onderzoek gedaan wat jullie supporters er van vinden?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:22
    tja jullie ex voorzitter was niet voor niks deurwaarder...dan let je goed op de centjes....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:25
    Dank voor deze duidelijke uitleg
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:40
    Is ook gebeurt met 3 jeugdspelers..dit seizoen..zijn vertrokken naar respectievelijk psv en feyenoord....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:15
    Sinds wanneer heeft BN de Stem meerdere bronnen bij Nac...
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 10:51
    Blanco heeft zijn andere duim ontdekt...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    donderdag 14 juni 2018 om 11:08
    Prachtig toch om zulke talenten in de Eredivisie te kunnen zien. Over een paar jaar zijn ze zo duur dat daarop geen kans meer is...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:57
    Ja stel je voor je zou je eigen jeugd een kans moeten geven!
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 14 juni 2018 om 12:20
    Die hebben nog niet het niveau van de City gasten, dan waren we nooit gepromoveerd en/of erin gebleven.

    Eerst de jeugd laten rijpen in Jong-NAC en bij Helmond Sport dit seizoen, dan kunnen zij volgend seizoen om de basisplekken gaan schrijven.

    Geduld is een schone zaak.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws