'De keuze voor Ajax maakte Thomas helemaal zelf. Doe het maar, als jonge gast'

    'De keuze voor Ajax maakte Thomas helemaal zelf. Doe het maar, als jonge gast'

    donderdag 14 juni 2018 om 08:37

    Thomas Vermaelen besloot op zijn zeventiende om het ouderlijk nest in België te verlaten en bij Ajax te gaan voetballen. De ouders van de huidige Barcelona-verdediger moesten even slikken toen ze het nieuws hoorden.

    "De keuze voor Ajax maakte hij helemaal zelf. Doe het maar hè, als jonge gast van die leeftijd. Wij twijfelden een beetje, omdat we het ­belangrijk vonden dat hij zijn middelbare school zou afmaken", vertellen vader en moeder Vermaelen aan Het Nieuwsblad. De verdediger zelf heeft vermoedelijk ook moeten wennen aan zijn transfer, vermoeden zijn ouders. "Thomas moet het in het begin vast en zeker af en toe moeilijk gehad hebben, maar hij stak dat weg. Hij zou slagen, voor minder deed hij het niet."

    Vermaelen is volgens zijn vader en moeder echter uitstekend opgevangen in Amsterdam. De twee zijn vooral Danny Blind, toenmalig hoofd jeugdopleidingen, dankbaar. "Ik zie hem nog op ons afstappen: Aha, hier zijn de ­Belgen, die kunnen ­tenminste nog een pintje drinken", laten de twee weten. Ook Ajax-icoon Sjaak Swart heeft zich bezig gehouden met de begeleiding van Vermaelen. "Het is echt ongelooflijk, in heel ­Nederland gaan de poorten open als Sjaak komt aan­rijden. Dat hebben we eens meegemaakt toen we samen naar Alkmaar ­reden voor de uitwedstrijd tegen AZ."

    Plaats een reactie

    jollyrogers +4785
    donderdag 14 juni 2018 om 08:40
    wat n warme club he
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:43
    Niet alleen een warme, maar ook de mooiste, grootste, rijkste en respectvolste club van Nederland en ver daar buiten!
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6044
    donderdag 14 juni 2018 om 08:45
    Rijkste en grootste klopt wel... Die andere 2 zijn de meningen over verdeelt. Wel mooi dat icoon als Sjaak zich op zijn oude dag nog bezig houdt met jonge spelers, wat dat betreft petje af voor hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:26
    En nog steeds kijk naar donny van de beek die was ook onder sjaak zijn hoede
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6044
    donderdag 14 juni 2018 om 11:48
    Geweldig om op die leeftijd nog zo bezig te zijn met spelers. Ook al heeft Sjaak soms rare uitspattingen in de media, zulke mensen moeten gekoesterd worden
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12450
    donderdag 14 juni 2018 om 08:52
    De mooiste en grootste nr.2 van Nederland.
    Vind ik leuk
    De Belsj +925
    donderdag 14 juni 2018 om 09:17
    Ver daarbuiten? In elk geval niet in mijn België.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1180
    donderdag 14 juni 2018 om 09:22
    Kijk maar naar affaire nouri en benoeming van Johan Cruyf arena
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    donderdag 14 juni 2018 om 09:40
    Haha grapjas dat had ik vandaag wel even nodig
    Vind ik leuk
    Vato75 +2282
    donderdag 14 juni 2018 om 10:18
    Warmste haha snijden daar melkaar zo de nek af als ze de kans krijgen
    Vind ik leuk
    Thilo +2811
    donderdag 14 juni 2018 om 08:45
    dat heb je goed gezien
    Vind ik leuk
    Quareck +7053
    donderdag 14 juni 2018 om 08:41
    Mijn poort gaat dicht als hij aan komt rijden hoor :)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:51
    Die van Royston stond wagenwijd open ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:41
    Heel Nederland is meneer Blind dankbaar hoor :)
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3345
    donderdag 14 juni 2018 om 08:42
    Vind het nou niet zo bijzonder hoor. Vanuit belgie na nederland. Als je bijvoorbeeld neres pakt die komt van de andere kant van de wereld op jonge leeftijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:43
    Toch wel knap. Als ik op mijn 17de met een dik salaris in een stad vol verlokkingen was terecht gekomen was er niet veel van mijn carrière terecht gekomen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156810
    donderdag 14 juni 2018 om 08:48
    Ouders van ex spelers aan het woord laten over verhalen van 15 jaar terug....... hoe zou het met kluivertje zijn?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    Itsese +4411
    donderdag 14 juni 2018 om 08:54
    Ze hadden ook wel eventjes wat positiefs nieuws nodig. Dat het van 15 jaar geleden moest komen snap ik dan ook weer wel!
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1610
    donderdag 14 juni 2018 om 09:35
    Op het moment dat wij het hebben over de finale el ben jij de eerste die roept..daar gaan we weer.
    Vind ik leuk
    Itsese +4411
    donderdag 14 juni 2018 om 14:37
    Daar gaan we weer hoor! :)
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1610
    donderdag 14 juni 2018 om 15:21
    Ehaha
    Vind ik leuk
    Muscles +718
    donderdag 14 juni 2018 om 08:59
    Goede speler maar erg blessure gevoelig. Heeft het maximale uit zijn carrière gehaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:05
    meschien nog iemand uit 1946 vp die nog een paar veren in de hol van Ajax personen kunnen steken mijn god wat je ook probeert het blijft een kille club
    Vind ik leuk
    Jozef +36016
    donderdag 14 juni 2018 om 09:12
    Veel kinderen van ongeveer die leeftijd gaan op kamers wonen om te gaan studeren. Niet echt bijzonder wat Thomasje deed vind ik. Ging nog bij eengastgezin ook. Tjonge, als mijn ouders dat geintje bij me geflikt hadden.... 😉
    Vind ik leuk
    stratumseind +156810
    donderdag 14 juni 2018 om 09:37
    Dan was er misschien iets van je terecht gekomen??
    Vind ik leuk
    Jozef +36016
    donderdag 14 juni 2018 om 15:46
    Oh, ging het dáár fout?

    Tja, nog geen twintig hospita's of gastgezinnen hadden mijn hormonen kunnen beteugelen...

    Vind ik leuk
    stratumseind +156810
    donderdag 14 juni 2018 om 15:53
    hahaha bekend probleem... niks om je voor te schamen , zelfs de allergrootste der aarde (lees moi) hebben daar ook "last" van gehad.....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:48
    Hopelijk komt hij terug
    Vind ik leuk
    El Cazador +5807
    donderdag 14 juni 2018 om 09:51
    Mottenballen verhaal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De keuze voor Ajax maakte Thomas helemaal zelf. Doe het maar, als jonge gast'