'De keuze voor Ajax maakte Thomas helemaal zelf. Doe het maar, als jonge gast'

'De keuze voor Ajax maakte Thomas helemaal zelf. Doe het maar, als jonge gast'

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 08:37do 14-06-2018 om 08:37

Thomas Vermaelen besloot op zijn zeventiende om het ouderlijk nest in België te verlaten en bij Ajax te gaan voetballen. De ouders van de huidige Barcelona-verdediger moesten even slikken toen ze het nieuws hoorden.

"De keuze voor Ajax maakte hij helemaal zelf. Doe het maar hè, als jonge gast van die leeftijd. Wij twijfelden een beetje, omdat we het ­belangrijk vonden dat hij zijn middelbare school zou afmaken", vertellen vader en moeder Vermaelen aan Het Nieuwsblad. De verdediger zelf heeft vermoedelijk ook moeten wennen aan zijn transfer, vermoeden zijn ouders. "Thomas moet het in het begin vast en zeker af en toe moeilijk gehad hebben, maar hij stak dat weg. Hij zou slagen, voor minder deed hij het niet."

Vermaelen is volgens zijn vader en moeder echter uitstekend opgevangen in Amsterdam. De twee zijn vooral Danny Blind, toenmalig hoofd jeugdopleidingen, dankbaar. "Ik zie hem nog op ons afstappen: Aha, hier zijn de ­Belgen, die kunnen ­tenminste nog een pintje drinken", laten de twee weten. Ook Ajax-icoon Sjaak Swart heeft zich bezig gehouden met de begeleiding van Vermaelen. "Het is echt ongelooflijk, in heel ­Nederland gaan de poorten open als Sjaak komt aan­rijden. Dat hebben we eens meegemaakt toen we samen naar Alkmaar ­reden voor de uitwedstrijd tegen AZ."

Plaats een reactie

jollyrogers +8347
donderdag 14 juni 2018 om 08:40
wat n warme club he
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:43
Niet alleen een warme, maar ook de mooiste, grootste, rijkste en respectvolste club van Nederland en ver daar buiten!
Vind ik leuk
Mosquito +21828
donderdag 14 juni 2018 om 08:52
De mooiste en grootste nr.2 van Nederland.
Vind ik leuk
De Belsj +908
donderdag 14 juni 2018 om 09:17
Ver daarbuiten? In elk geval niet in mijn België.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1626
donderdag 14 juni 2018 om 09:22
Kijk maar naar affaire nouri en benoeming van Johan Cruyf arena
Vind ik leuk
5by5 +1343
donderdag 14 juni 2018 om 09:40
Haha grapjas dat had ik vandaag wel even nodig
Vind ik leuk
Vato75 +2202
donderdag 14 juni 2018 om 10:18
Warmste haha snijden daar melkaar zo de nek af als ze de kans krijgen
Vind ik leuk
Thilo +2739
donderdag 14 juni 2018 om 08:45
dat heb je goed gezien
Vind ik leuk
Quareck +7624
donderdag 14 juni 2018 om 08:41
Mijn poort gaat dicht als hij aan komt rijden hoor :)
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:51
Die van Royston stond wagenwijd open ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:41
Heel Nederland is meneer Blind dankbaar hoor :)
Vind ik leuk
Johnny Cash +9977
donderdag 14 juni 2018 om 08:42
Vind het nou niet zo bijzonder hoor. Vanuit belgie na nederland. Als je bijvoorbeeld neres pakt die komt van de andere kant van de wereld op jonge leeftijd.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 08:43
Toch wel knap. Als ik op mijn 17de met een dik salaris in een stad vol verlokkingen was terecht gekomen was er niet veel van mijn carrière terecht gekomen.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
donderdag 14 juni 2018 om 08:48
Ouders van ex spelers aan het woord laten over verhalen van 15 jaar terug....... hoe zou het met kluivertje zijn?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 08:48]
Vind ik leuk
Itsese +6205
donderdag 14 juni 2018 om 08:54
Ze hadden ook wel eventjes wat positiefs nieuws nodig. Dat het van 15 jaar geleden moest komen snap ik dan ook weer wel!
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
donderdag 14 juni 2018 om 09:35
Op het moment dat wij het hebben over de finale el ben jij de eerste die roept..daar gaan we weer.
Vind ik leuk
Itsese +6205
donderdag 14 juni 2018 om 14:37
Daar gaan we weer hoor! :)
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
donderdag 14 juni 2018 om 15:21
Ehaha
Vind ik leuk
Muscles +1732
donderdag 14 juni 2018 om 08:59
Goede speler maar erg blessure gevoelig. Heeft het maximale uit zijn carrière gehaald.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:05
meschien nog iemand uit 1946 vp die nog een paar veren in de hol van Ajax personen kunnen steken mijn god wat je ook probeert het blijft een kille club
Vind ik leuk
Jozef +44221
donderdag 14 juni 2018 om 09:12
Veel kinderen van ongeveer die leeftijd gaan op kamers wonen om te gaan studeren. Niet echt bijzonder wat Thomasje deed vind ik. Ging nog bij eengastgezin ook. Tjonge, als mijn ouders dat geintje bij me geflikt hadden.... 😉
Vind ik leuk
stratumseind +195108
donderdag 14 juni 2018 om 09:37
Dan was er misschien iets van je terecht gekomen??
Vind ik leuk
Jozef +44221
donderdag 14 juni 2018 om 15:46
Oh, ging het dáár fout?

Tja, nog geen twintig hospita's of gastgezinnen hadden mijn hormonen kunnen beteugelen...

Vind ik leuk
stratumseind +195108
donderdag 14 juni 2018 om 15:53
hahaha bekend probleem... niks om je voor te schamen , zelfs de allergrootste der aarde (lees moi) hebben daar ook "last" van gehad.....
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 09:48
Hopelijk komt hij terug
Vind ik leuk
El Cazador +8908
donderdag 14 juni 2018 om 09:51
Mottenballen verhaal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws