'Heerenveen heeft Dumfries-opvolger binnen en maakt minimaal half miljoen over'

    'Heerenveen heeft Dumfries-opvolger binnen en maakt minimaal half miljoen over'

    donderdag 14 juni 2018 om 10:56

    Sherel Floranus maakt definitief de overstap van Sparta naar sc Heerenveen. De vleugelverdediger wordt maandagavond of dinsdag gepresenteerd in het Abe Lenstra Stadion, waar hij de opvolger is van de naar PSV vertrekkende Denzel Dumfries.

    Dat meldt Voetbal International. De negentienjarige Floranus zet in Friesland zijn handtekening onder een vierjarig contract. Hij bereikte enige tijd geleden al een akkoord met Heerenveen en inmiddels zijn ook de clubs eruit. De Rotterdammers ontvangen minimaal een half miljoen euro voor de rechtsback, die nog een eenjarig contract had op Het Kasteel. Middels bonussen kan dat bedrag oplopen.

    Sparta spint bovendien ook garen bij de overstap van Dumfries naar PSV. De Rotterdammers krijgen tien procent van de transfersom, aangezien Dumfries een verleden heeft bij de club. Sparta kan het geld dat het voor beide transfers krijgt goed gebruiken na de degradatie. Tot dusver strikte de club met Giliano Wijnaldum slechts één nieuwe speler.

    Plaats een reactie

    donderdag 14 juni 2018 om 11:04
    Prachtig!

    5 miljoen verdiend hebben en dan ook nog 2 stappen er op vooruit gaan!

    Ik zeg win win
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:06
    Mooi voor alle partijen! Dumfries met goede winst verkopen aan psv wat was psv oliedom vorig jaar want dan had je hem goedkoop gehad maargoed hoop dat hij een sensatie wordt en goeie voorzetten geeft aan de voorhoede en vooral aan Luuk als hij blijft ?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 11:09
    Jullie hadden nu ook Floranus kunnen halen :p
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 12:28
    Volgend seizoen voor 5 miljoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 12:37
    Dat denk ik wel ja.
    En als iemand dan zegt "we hadden vorig jaar Dumfries moeten halen" denk ik dat je dan nu beter Floranus kunt halen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17280
    donderdag 14 juni 2018 om 11:12
    Wat blijft netto van die 5 miljoen over?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:42
    Is je ma weer gedekt door een marokaan
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7903
    donderdag 14 juni 2018 om 11:07
    Niveau wordt maar lager en lager, dumfries wordt alle kanten voorbij gelopen in CL en Floranes idem bij Heerenveen. Ach ja, als competitie maar beetje spannend is. Internationaal wordt het niet meer wat komende jaren
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 23:07
    Bij jullie worden ze alle 11 voorbij gelopen. Let daar eerst maar eens op.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4776
    donderdag 14 juni 2018 om 11:11
    Mooi bedrag. 10% over de winst naar Sparta toe, houden een mooi bedrag over.
    Vind ik leuk
    Heerenv1 +138
    donderdag 14 juni 2018 om 11:13
    Welkom Sherel!!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5839
    donderdag 14 juni 2018 om 11:16
    OMG die Floranus bakt er niets van.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:20
    Precies, slechtste rechtsback van de laatste jaren. Raakt helemaal niks.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17035
    donderdag 14 juni 2018 om 11:21
    Die Floranus maakte nog een eigen goal waar volgens velen een ‘luchtje’ aan zat..
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1058
    donderdag 14 juni 2018 om 11:27
    Heerenveen bedankt voor het broodnodige geld! Floranus is 2 klassen minder dan Dumfries dus sterkte daarmee. Fijn dat we voor Dumfries nu ook nog flink wat geld pakken. Nu kan er echt gebouwd worden aan een nieuw elftal. Als Duarte en Chabot ook nog voor flink wat geld weggaan kan je echt goede spelers halen voor het niveau Eerste Divisie.
    Vind ik leuk
    Spartan +4860
    donderdag 14 juni 2018 om 11:47
    Sparta is in gesprek met Veldwijk trouwens...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:48
    Volgens mij moet je Duarte en Chabot gewoon een verbeterd contract aanbieden. Iets beters ga je niet makkelijk vinden/halen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1058
    donderdag 14 juni 2018 om 13:50
    Zou kunnen maar Chabot ligt nog voor 2 jaar vast en Duarte ook nog uit mijn hoofd. Lijkt me dat er vanuit beide partijen geen interesse is om dat nu open te breken.
    Vind ik leuk
    jvh93 +62
    donderdag 14 juni 2018 om 11:27
    Goed nieuws voor Sparta. Snel dat geld (denk iets meer als een miljoen) gebruiken om de selectie te versterken en zsm terug te keren naar de eredivisie
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 12:30
    Half miljoen, niet overdrijven.
    Vind ik leuk
    jvh93 +62
    donderdag 14 juni 2018 om 12:46
    Half miljoen voor Floranus en doorverkoopbonus van Dumfries half miljoen, dus dat komt toch rond de miljoen uit ;)
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 14:21
    Aha, dan klopt t wel ongeveer.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21645
    donderdag 14 juni 2018 om 11:37
    Prima opvolger.

    Heerenveen is de grote winaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:52
    Financieel wel, de rest moet ik nog zien...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:28
    Vind ik ook
    Vind ik leuk
    Napier +17
    donderdag 14 juni 2018 om 11:55
    Floranus is technisch begaafd, is snel en kan ver uitgooien. Zijn zwakke kant is geheel op het mentale gebied. Hij wordt nog wel eens onrustig. Bij Sparta haast altijd noodgedwongen linksback gespeeld , maar hij is het beste als rechtsback. Omdat Sparta meestal tegen degradatie vecht is er heel veel druk op de spelers . Hiermee moet Floranus beter mee leren omgaan .Dumfries speelde bij Sparta ook veel meer gespannen en gezien de ontwikkeling van Dumfries bij Heereveen, denk ik dat het Floranus daar ook gaat lukken.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +87
    donderdag 14 juni 2018 om 12:13
    Dan is SC Heerenveen een prima club voor Floranus om zich te ontwikkelen op mentaal gebied. In het noorden gaan ze heel anders met druk om en ik verwacht niet dat Heerenveen komend seizoen in degradatienood gaan verkeren.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 12:31
    Hopelijk gaat ie ver ingooien, uitgooien lijkt me niet handig.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:05
    De kogel is door de kerk eindelijk! Sherel Floranus kan voor zijn ontwikkeling bij Heerenveen een goede achterspeler worden op de plaats van Denzil Dumfries! We zullen zien of dit geen miskoop wordt of een flop. Wat betreft Denzil Dumfries; hij zal zich moeten manifesteren bij PSV op een vaste basisplaats. Of het lukt?? We zullen zien!
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 12:33
    Goed gehandeld van Heerenveen, volgend seizoen voor 5 miljoen verkopen aan Psv. Ik weet niet waarom ze bij Sparta zo negatief over hem zijn. Zo geweldig speelde Dumfries daar ook niet. Ze zullen hem wel goed bekeken hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:13
    Sparta is niet de club van Rotterdam, maar het opleidingsprogramma van Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 14:23
    Net als jullie toen met Excelsior, verschil is: wij betalen voor deze spelers van Sparta en jullie haalden ze gewoon terug.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 15:03
    Ja omdat het eigen spelers waren slimpie. Excelsior leende ze.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2562
    donderdag 14 juni 2018 om 16:06
    Weet ik toch.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Heerenveen heeft Dumfries-opvolger binnen en maakt minimaal half miljoen over'