'ADO wil verrassen en denkt aan voormalig Eredivisie-spits om opmerkelijke reden'

    'ADO wil verrassen en denkt aan voormalig Eredivisie-spits om opmerkelijke reden'

    donderdag 14 juni 2018 om 13:58

    ADO Den Haag wil de aanvalslinie versterken met Yuning Zhang. De voormalig spits van Vitesse is in beeld als zomeraankoop, mede omdat United Vansen graag minstens één Chinese speler bij ADO wil hebben rondlopen. 

    "Dat de naam van Zhang Yuning valt, is voorbarig", zegt manager voetbalzaken Jeffrey van As tegen Omroep West. "Hij heeft overigens wel bewezen het niveau van de Eredivisie aan te kunnen, maar er is geen contact met hem, WBA of zijn management geweest." Tussen 2015 en 2017 stond Zhang onder contract bij Vitesse, waar hij een goede indruk achterliet. Dat ADO geïnteresseerd is in een Chinees, is overigens geen toeval. 

    "Elke vergadering die wij met United Vansen hebben is dit het hete hangijzer: een Chinese speler bij ADO", zegt Van As tegen Voetbal International. "Het is dus de bedoeling dat die Chinese speler ooit komt. We zijn al een tijdje op zoek naar de juiste speler, die zowel sportief als commercieel aantrekkelijk is. Dat Fons (Groenendijk, trainer, red.) er bij het eerste elftal er echt wat aan heeft en dat het interessant wordt om wedstrijden van ADO in China uit te zenden."

    Zhang wordt momenteel verhuurd aan Werder Bremen en die verhuurperiode is pas op de helft. ADO zal dus een deal moeten sluiten met Werder Bremen én zijn werkgever West Bromwich Albion. Chinese media melden dat Zhang zelf openstaat voor een transfer naar ADO. De club uit Den Haag is sowieso al op zoek naar een spits, nu uitblinker Björn Johnsen lijkt te gaan vertrekken. 

    Plaats een reactie

    TimKapNL +88
    donderdag 14 juni 2018 om 14:06
    hehe.... eindelijk komt ado een keer in actie op de transfermarkt. ik hoop eigenlijk niet dat Zhang de spelers is waar ik zo lang op heb gewacht als eerste aanwinst voor volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 14:11
    DH roert zich meer op de markt als er spelers weggaan. Alleen Tyrone is weg waar een vervanger voor moet komen. De rest is er nog dus in principe hoeft er niets te veranderen. Niet zo stressen mede Hagenees. ;-)

    Buiten dat is het heel goed voor de band met China. Financieel gezien helemaal, juich dat nou maar toe gozah.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    TimKapNL +88
    donderdag 14 juni 2018 om 14:16
    Zeker maar ik hoop gewoon dat ze niet net als vorig jaar beginnen met een halve selectie. Als je naar de bank van vorig jaar kijkt is dat echt dramatisch. er moet gewoon snel een nieuwe rechtsback komen, je moet cashen met Johnsen,Nasser en Becker en daar mensen voor terug halen. Er zijn na vorig seizoen meer spelers bereid om voor Ado te spelen als voorheen. dus ik vind dat je nu snel moet cashen en vervangers moet halen en de bank goed moet vullen voordat het seizoen weer half begonnen is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 14:19
    De selectie is nu nog bijna in tact. Alleen Tyrone is weg.
    Je we kunnen cashen met die spelers maar zolang ze niet weg zijn kan je niet anticiperen. Cashen is een dingetje ja, maar zo lang ze er nog zijn kan je je niet versterken.

    Ik hoop ook dat het niet zo als vorig jaar is. Maar zoals het er nu uitziet blijft het team intact. Al trekken ze wel aan spelers nu maar het is onverantwoord om nu geld uit te geven om vervangers van spelers te halen die nog niet weg zijn. Maar ik snap wel wat je bedoeld.
    Vind ik leuk
    TimKapNL +88
    donderdag 14 juni 2018 om 14:22
    Als ik Ado was zou ik Johnsen verkopen dan Zhang huren en Van duinen terug halen. Van Duinen wil weg bij excelsior en niets liever dan bij Ado spelen. En Ladan verhuren aan een FC Oss lekker ervaring opdoen in de JL.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 14:46
    Johnsen kan je verkopen en dan Zhang huren. Mike ben ik geen voorstander van. Dan ga je erop achteruit, maar dat vind ik. Hoop werkvermogen maar zijn rendement is veel te laag. Ladan en Asmelash staan in de verhuur, is inderdaad voor hun beter.
    Vind ik leuk
    allround +1599
    vrijdag 15 juni 2018 om 15:19
    ik blijf pleiten voor Schahin. Beest van een spits, die in een rampzalig RODA JC de beste was.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    vrijdag 15 juni 2018 om 15:42
    Da's ook geen verkeerde
    Vind ik leuk
    PRICE +33673
    donderdag 14 juni 2018 om 15:33
    Midden Noord,dan komend seizoen europees voetbal halen,succes gewenst💪💪😀🖐
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 15:36
    Dank je wel, hoop het echt. Nu moeten ze doorpakken!
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    donderdag 14 juni 2018 om 14:32
    Voor ADO echt wel een goede spits hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 21:52
    Zhang is echt een hele goede spits. Denk dat je hem behoorlijk onderschat. Daar gaan jullie enorm veel plezier aan beleven. Vond het echt jammer dat hij weg ging (behalve toen ik hoorde dat dat voor 9mln was).
    Fysiek sterk, kan goed koppen, gedreven, echte pro.
    Nederland heeft nog maar een glimp gezien van wat deze jongen kan.
    Vind ik leuk
    allround +1599
    vrijdag 15 juni 2018 om 15:17
    Ik zie liever Schahin voor Johnson en die Chinees er lekker omheen dartelen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    donderdag 14 juni 2018 om 14:06
    Dat ziet er meer een uitbater van een krokettenkraam uit.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7950
    donderdag 14 juni 2018 om 14:08
    Kloklettenklaam (sorry not sorry)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 14:15
    Solly.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:07
    Lijkt me wel wat het Haags kwartiertje alle ballen lang op Zhang.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 14:10
    Dit juich ik nou echt toe. Dan gaan wij stappen maken met China, dit is precies wat wij nodig hebben!

    Als dit waar is, zeer en zeer welkom. Ik geloof het alleen pas als het op de site van de club staat.

    Wij hebben ook een Chinees talentje lopen in de jeugd die het ook heel aardig doet.
    Vind ik leuk
    Nozem +146
    donderdag 14 juni 2018 om 14:12
    Lekker daar 4 ton aan moeten betalen per seizoen. zat bij vitesse volgens mij voornamelijk op de bank als ik mij niet vergis, maar goed dan kan hij voor ons nog wel van waarde zijn ben benieuwd. Liever veldwijk richting de hofstad. Monica op de tribune geen slecht beeld.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 14:14
    Geef mij deze Zhang maar.
    Vind ik leuk
    allround +1599
    vrijdag 15 juni 2018 om 15:22
    En wij hebben Chinatown in Den Haag. Kan hij ook de beste peking eend van NL eten. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 20:38
    Doe Zhang dan maar. 4 ton betalen, maar minstens het dubbele binnen aan commerciële zaken. Extra sponsors..wedstrijden in China uitgezonden..merchandise..
    Vind ik leuk
    Nozem +146
    vrijdag 15 juni 2018 om 13:15
    Ja dat is het minimale voor buiten de eu spelers he kanon kunnen ze dat niet eens betalen hebben ze uitgesmeerd over 4 of 5 jaar met masen door de wet maar goed hoop dat ado populair word daardoor en is echt geld gaat maken en te kunnen investeren!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:22
    Niet doen vitesse is beter
    Vind ik leuk
    VA1 +1608
    donderdag 14 juni 2018 om 14:22
    Hele goede spits. Maar ik denk onbetaalbaar voor ADO. Vitesse heeft hem nog niet zo lang geleden voor een vermogen verkocht.
    Vind ik leuk
    HansVites +4620
    donderdag 14 juni 2018 om 15:13
    Zhang zou een hele goede spits voor ADO zijn
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +887
    donderdag 14 juni 2018 om 17:29
    Zhang komt definitief naar ado! Er ZOU zelfs spraken van een optie tot koop.
    Ado heeft ter avest een nieuwe aanbieding gedaan. Van rhijn heeft aanbieding op zak, maar zet ado nog even in de wachtkamer. Over Onze Noorse vriend wordt flink onderhandeld,
    (Bedrag van 5,2 miljoen)Kanon en elkayati is het nog rustig op dit moment.

    Kleine update voor de ado’ers
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    donderdag 14 juni 2018 om 19:33
    Ik hoop dat je gelijk hebt gozah.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20891
    vrijdag 15 juni 2018 om 06:34
    Dat zijn toch meer de bedragen waar we aan dachten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89635
    vrijdag 15 juni 2018 om 10:26
    Ja mooi, hoop het maat
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20891
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:57
    Laten we het hopen dan.
    Vind ik leuk
    Nozem +146
    donderdag 14 juni 2018 om 19:34
    Welke bron ?!
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +887
    donderdag 14 juni 2018 om 22:48
    Onder andere op cadd.nl maar ook vrienden en contacten van de club hebben het bevestigd
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20891
    vrijdag 15 juni 2018 om 06:11
    Laten we het hopen dan! Club is wel goed bezig en zitten als club zeker in de lift.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 juni 2018 om 06:12]
    Vind ik leuk
    ritje +107