Beenhakker trots: Mario Been en ik hebben het toen wel goed gezien hè

    Beenhakker trots: "Mario Been en ik hebben het toen wel goed gezien hè"

    donderdag 14 juni 2018 om 16:25

    Fedor Smolov staat donderdag in de basis bij Rusland, dat het WK opent tegen Saudi-Arabië. Leo Beenhakker kent de Russische spits van zijn kortstondige Feyenoord-periode.

    Smolov speelde in het seizoen 2010/2011 in totaal elf Eredivisie-wedstrijden voor Feyenoord. Scoren deed hij niet. "Smolov had bij ons niet zoveel inbreng, als je nu terugblikt", erkent Beenhakker, die de spits als technisch directeur van Feyenoord naar De Kuip haalde, tegen Voetbal International.

    Met 52 doelpunten en veertien assists in 73 wedstrijden kwam Smolov bij FK Krasnodar alsnog tot wasdom. "Mario (Been, red.) en ik hebben het toen wel goed gezien hè, dat die jongen het ver kon gaan schoppen. Iedereen die een beetje kijk op voetbal heeft, kan talent herkennen."

    "Ik heb van Riemer van der Velde geleerd: ‘Je moet bij jonge jongens niet kijken wat het is, maar wat het kan wórden. Die zin ben ik nooit meer vergeten. Je onderbuik doet de rest. Je kunt niet alles analyseren. Dat denken we tegenwoordig wel, maar dat is echt niet zo", besluit Don Leo.

    Plaats een reactie

    Deck010 +7776
    donderdag 14 juni 2018 om 16:31
    Achteraf is het een koe in zijn kont kijken Leo.
    Geef jezelf effe een compliment voor de meest waardeloze speler destijds bij Feyenoord. Zelfs een blinde eekhoorn vind wel eens een eikeltje.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5426
    donderdag 14 juni 2018 om 16:33
    De mannelijke vinden iedere dag dezelfde.
    Vind ik leuk
    buddha +8910
    donderdag 14 juni 2018 om 16:35
    been en beenhakker HELDEN !!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 16:57
    Een zakkenvuller een en oude arrogante zak, lekkere helden,
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2033
    donderdag 14 juni 2018 om 16:35
    Liever gehad dat jullie toen gelijk hadden ipv paar jaar later, heeft niemand wat aan.
    Vind ik leuk
    Mari +9413
    donderdag 14 juni 2018 om 16:37
    en waarom is hij mislukt bij Feijenord
    en hoe vaak zaten jullie er naast
    Vind ik leuk
    Blindsy +12489
    donderdag 14 juni 2018 om 20:53
    Feijenord? Ben jij voor Aajaks of zo?
    Antwoord op jouw vraag is overigens: bíjna net zo vaak als jouw club. Bíjna.
    Vind ik leuk
    Mari +9413
    donderdag 14 juni 2018 om 22:10
    nee beenhakker en been.
    Beenhakker met Sparta recentelijk.
    Been niets gepresteerd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12489
    vrijdag 15 juni 2018 om 07:59
    Aha! Wel, degradatie van Sparta zal bij Leo inderdaad smetje zijn. Verder mooie carriere met ups n downs.
    Been heeft gepresteerd met Excelsior en NEC, maar daarna was t inderdaad minder.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    donderdag 14 juni 2018 om 16:38
    Ja, leuk.
    Maar een speler die niks is en misschien ooit wat kan worden moet je dan niet huren op het moment dat het niks is.

    Vind ik leuk
    schfan1920 +5586
    donderdag 14 juni 2018 om 16:44
    Riemer van der velde en Leo Beenhakker 2 wijze mannen met heel veel voetbalkennis.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 16:56
    Een blinde kon zien dat hij geweldig kon voetballen, kreeg alleen geen kans onder die idioot van een Mario Been en dan nog een beetje stoer er over doen....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 22:10
    Nou Marion Been en Leo Beenhakker als jullie deze jongen hebben geholpen om hem beter te worden dan ik heb dat vandaag kunnen zien. Het was veruit de slechtse speler van Rusland.
    Vind ik leuk
    Hansi H +106
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:43
    Beenhakker heeft ook Zlatan gehaald.
    Zou best kunnen dat hij er een hele goede kijk op heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 16:36
    Mario niet, want die stelde hem niet op. Ik vond hem toen wel een goede en ook gretige indruk maken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws