'Ik schat de kans dat Marokko de poulefase overleeft niet heel groot'

'Ik schat de kans dat Marokko de poulefase overleeft niet heel groot'

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 18:25do 14-06-2018 om 18:25

De kans dat Marokko de volgende ronde van het WK bereikt is klein. Dat is de verwachting van Pim Verbeek, die van 2010 tot 2015 voor de Marokkaanse voetbalbond werkte.

"De eerste wedstrijd tegen Iran is van cruciaal belang. Dat wordt de belangrijkste wedstrijd", aldus Verbeek tegenover RTV Rijnmond. "Ik schat de kans dat ze de poulefase overleven niet heel groot, want Spanje en Portugal hebben heel ervaren spelers. Iran is ook gewoon de beste van Azië, dus het wordt erg lastig."

Verbeek verwacht dat Karim El Ahmadi een belangrijke rol gaat spelen bij de Marokkanen. "Het is een heel aanvallend elftal en dat vind ik heel leuk, de kwaliteit ligt aan de bal. Dat betekent wel dat je verdedigend wat vraagtekens mag hebben. El Ahmadi is eigenlijk de enige op het middenveld die ballen kan veroveren. Hij krijgt ontzettend veel te doen."

Poll

Heeft Marokko een kans om de poulefase te overleven?

(1706 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 14 juni 2018 om 18:31
Die worden gewoon kansloos de poule uit gekegeld.
Gelukkig.
Vind ik leuk
Ou Sou Baa +378
vrijdag 15 juni 2018 om 00:10
Waarom zoveel haat gun je de jongens die hier in Nederland spelen niet. Wij zijn ook voor Nederland als ze spelen. Op de meeste punten ben ik het met je eens betreft Real. Maar nu stel je wel heel erg teleur
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 01:00
Ik kan Ziyech niet luchten. Op de manier hoe hij zich opstelt in Heerenveen (Heerenveen-Twente) gun ik hem helemaal niets meer.
Misselijk gedrocht.

Jij bent misschien half Nederlands, ik ben alles behalve Marokkaans.
Moet ik dan maar voor Marokko zijn? Ik zou niet weten waarom.
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 07:22
Niemand die je dat heeft verplicht. Je moet vooral het land supporten waar je binding mee voelt. Marokko hoef je niet te supporten. Ieder zijn ding. Ik heb zoveel te danken aan NL. Ik support Oranje wel. Dus ja.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 18:31
Een kans hebben ze altijd. Als is het een heel klein kansje.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
donderdag 14 juni 2018 om 18:34
Tegen Iran geef ik ze een goede kans, maar Spanje en Portugal zijn toch echt een paar klassen beter.
Vind ik leuk
Mo +11885
donderdag 14 juni 2018 om 18:45
Spanje is dan ook weer een paar klasse beter dan Portugal. Die gaan er morgen tegen Spanje ook met 3/4-0 af denk ik
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 18:54
Ik vind de impact van de coachwisseling gisteren lastig in te schatten.
Portugal kan, als het moet, wel erg degelijk voetbal op de mat leggen. Dat hebben we twee jaar terug tegen de Fransen wel gezien.
Vind ik leuk
Mo +11885
donderdag 14 juni 2018 om 22:26
Ja absoluut maar als je de spelers vergelijkt. De gehele verdediging en achterhoede bestaat uit spelers van Barca of Real. Hebben naar mijn mening de beste keeper ter wereld. Schat de kanzen van Porugal tegen Spanje niet heel groot in eerlijk gezegd. Maar wat je zegt, impact van die trainerswissel is lastig in te schatten
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 22:27]
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 01:03
Natuurlijk is Spanje favoriet.
Tegen Nederland (1-5) was de verdediging praktisch hetzelfde.
De Gea is inderdaad onomstreden. Wederom mee eens.

Andere kant van het verhaal is: Ronaldo staat er altijd als het nodig is en Portugal heeft afgelopen EK wel even laten zien hoe je prijzen kan winnen, ook zonder wereldkwaliteit.
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 07:24
Portugal moet je toch niet onderschatten. Als ze de bus gaan parkeren kunnen ze Spanje zo de doodsteek geven in de omschakeling. Het is geen oogstrelend voetbal, maar op het afgelopen EK heeft het absoluut gewerkt.
Vind ik leuk
Sossa030 +291
donderdag 14 juni 2018 om 18:35
Marokko gaat het iran en portugal heel lastig maken!!! Let maar op!! Spanje is gwn buitenaards haha
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 19:17
Portugal is 3 klassen beter man
Vind ik leuk
Sossa030 +291
donderdag 14 juni 2018 om 19:57
Jaah en nl zeker 6klasse beter! Maar droogt portugal met 3-0 af!! Maar kan niet winnen van slovakije waarvan marokko weer wint!! In de ramadan!!
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 21:56
Oke? Ajax won van Barca maar verloor van Pec dus Pec Zwolle > Barca volgens jouw redenatie.
Vind ik leuk
Ramon89 +687
vrijdag 15 juni 2018 om 00:01
Dat klopt idd ;)
Vind ik leuk
Ennou +93
donderdag 14 juni 2018 om 18:35
Marokko heeft zeker wel een kans. Ze doen in ieder geval mee. En Ziyech heeft gekozen voor Marokko.
Vind ik leuk
HupHolland +3261
donderdag 14 juni 2018 om 18:39
Tweede keer!!!

Marokko kan zich met portugal en spanje meten. Marokko gaat verrassen.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 18:40
Kijk,eindelijk iemand met verstand van zaken en realistisch,ik den het ook niet Pim
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 18:45
Denk zelfs dat Allah het ook wel weet..We gaan niet door
Vind ik leuk
Yass +139
donderdag 14 juni 2018 om 18:46
Ik schat in, ik denk, misschien, als, pfff, allemaal ophouden mensen. Ga lekker op de bank zitten of waar je ook een Wk wedstrijd wilt zien, wacht af en kijk elk wedstrijd, de rest komt van zelf wel, wie door komt of niet, wie dit en dat word. Lekker belangrijk man, mogen de beste winnen en ik hoop op mooi voetbal.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1590
donderdag 14 juni 2018 om 18:47
Het zou raar moeten lopen wil Marokko de knock out ronde halen.
Normaal gesproken in een Poule met Spanje-Portugal ben je kansloos
Vind ik leuk
Yass +139
vrijdag 15 juni 2018 om 08:13
Ja misschien normaal voor jou.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1590
vrijdag 15 juni 2018 om 08:54
maargoed als je na 20 jaar meedoet aan een eindtoernooi mag je ook wel hopen op meer dan de Poulefase..
Vind ik leuk
RedNas +3497
donderdag 14 juni 2018 om 18:47
Marokko heeft geen goal tegen gehad in wk kwalificatie dus met de verdediging zal het wel meevallen.
Een gelijkspel tegen Portugal kan al genoeg zijn als Marokko van Iran wint. Het is zeker geen gelopen race, maar ik zie ze wel 2e worden.
Vind ik leuk
munkikiii +2106
donderdag 14 juni 2018 om 19:09
man schei toch uit Marokko zal misschien winnen van Iran Spanje van Portugal dan is de volgende game Portugal Marokko die wint Portugal want ze moeten dan en dan is de laatste tegen Spanje voor Marokko die verliezen ze en Portugal wint van Iran
Vind ik leuk
schfan1920 +5988
donderdag 14 juni 2018 om 18:49
Als Marokko de poule doorkomt is dat een stunt van jewelste. Dat gaat dus waarschijnlijk niet gebeuren. En om mij hoeft het ook niet, dat lawaai en getoeter tot in de nacht wat een onzin.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 19:00
Waarom zal Marokko geen kans hebben,ik geef ze 50 procent kans
Vind ik leuk
schfan1920 +5988
donderdag 14 juni 2018 om 19:05
Omdat ik Spanje en Portugal hoger inschat. Zo simpel als 1+1
Vind ik leuk
munkikiii +2106
donderdag 14 juni 2018 om 19:07
Iedereen die hier ja invult is niet lekker bij zijn paasei
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 20:32
de vraag is of ze een kans hebben.... niet of die heel groot is. iedereen heeft toch een kans. een off-day van Portugal en je bent al een heel eind. ik zie het niet gebeuren, maar een kans heb je altijd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 20:33]
Vind ik leuk
NvC +6868
donderdag 14 juni 2018 om 20:57
Haha eens, begrijpend lezen is moeilijk voor sommige.
Vind ik leuk
cornelisse +241
donderdag 14 juni 2018 om 19:13
Als ze de ego's in toom houden maken ze een goede kans om door te komen, zit veel kwaliteit . Laten we het hopen zou leuk zijn voor mijn hardwerkende Marokkaanse collega's
Vind ik leuk
schfan1920 +5988
donderdag 14 juni 2018 om 19:25
Een goede kans? Al hebben ze alles voor elkaar over.. Spanje en Portugal zijn normalitair te sterk.
Vind ik leuk
HansVites +5701
donderdag 14 juni 2018 om 19:13
Marokko heeft wel een kans Louwkans noemen we dat hier.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 19:14
Die gaan als ... makke lammetjes naar de slachtbank! Ontbreekt simpelweg de nodige ervaring. Tegen geslepen ploegen als Spanje en met name Portugal is dat funest. Kijk hoe Nederland tegen (b-ploeg van) Portugal het initiatief aan de tegenstander liet. Heeft Marokko een plan B? De bal willen hebben en spel maken tegen Portugezen is geen goed idee, zie Nederlands elftal in het verleden.
Succes Marokko, wachten op verrassing.
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 07:29
Wat een tegenstrijdige post. Je wenst dus de makke lammetjes succes toe op de pijnbank. Een beetje rekening houden met de context als je iets schrijft lijkt mij wel handig.
Vind ik leuk
pinkelman +4124
donderdag 14 juni 2018 om 19:44
Kan zomaar zijn dat niet Marokko maar Iran in die poule voor een verrassing kan zorgen. Jahanbakhsh heeft in ieder geval laten zien heel wat in zijn mars te hebben, benieuwd of zijn collega's hem zo makkelijk kunnen bedienen als men dat hier kon.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
donderdag 14 juni 2018 om 19:47
Iran ? Hebben die elf man dan ? Voordeel is wel dat ze gewend zijn dat er veel geschoten wordt (op doel)
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 23:43
Pfff. Jahanbaksh scoort tegen Excelsior en Roda. Niet tegen Ajax, Feyenoord of PSV. Ik heb hem in de de topwedstrijden eerlijk gezegd niet gezien.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
donderdag 14 juni 2018 om 19:46
Dat zijn dan dik 35 miljoen doden
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 23:44
Wat een dombo ben jij zeg. Volgens mij wil jij ze maar al te graag dood hebben. Jij bent rijp voor de TBS.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
vrijdag 15 juni 2018 om 14:07
Ik wil ze niet dood hebben. Als Marokko het niet overleefd zijn dat veel slachtoffers
Vind ik leuk
PoepWagen +1978
donderdag 14 juni 2018 om 19:47
Ik ben niet specifiek vóór Marokko, maar deel de antipathie van velen hier tegenover dit land niet. Vind het altijd wel leuk als een kleiner land verrast!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 juni 2018 om 11:32]
Vind ik leuk
Fc hamkel +1434
donderdag 14 juni 2018 om 19:58
Jammer dat veel mensen negatief zijn en afgunst hebben voor niks kom op man. Bovendien vergeten jullie dat Marokko al ruim een jaar ongeslagen is en in hun kwalificatiereeks 0! tegendoelpunten hebben met op 0! Dus zo slecht zijn ze echt niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 20:02
Zou ook geen schande zijn spanje 1 Portugal 2
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 07:31
Zeker niet. Dat is wat mijn onderbuikgevoel ook zegt. Toch vertrouw ik ergens wel op een stunt. Maar ja Dat is meer de wens die de vader van de gedachte is. Maar you never know.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
donderdag 14 juni 2018 om 20:03
Marokko, leuk voor de variatie van landen op een wk maar gauw wegwezen na de groepsfase van dit nep voetballand ...., aanfluiing....
Vind ik leuk
NvC +6868
donderdag 14 juni 2018 om 21:00
Hoezo?
Vind ik leuk
Shelbourne +5426
donderdag 14 juni 2018 om 20:05
Ik denk dat Marokko meer kans heeft om laatste te worden in de poule dan door te gaan. Spanje is een kandidaat winnaar en Portugal is de regerend Europees Kampioen en outsider voor de wereldtitel. Marokko moet het doen met el Ahmadi en Amrabat, met alle respect maar daf zijn doorsnee Eredivisie spelers.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 23:47
Dan ben je niet op de hoogte van het huidige Marokkaanse elftal. Allemaal toppers. Real Madrid, Galatasaray, Schalke 04, Juventus, Fenerbahçe, Wolverhampton, Watford. Dit zijn niet eens jongens uit de Nederlandse competitie.
Vind ik leuk
Shelbourne +5426
vrijdag 15 juni 2018 om 06:55
Ik vind dat geen toppers hoor. Benatia speelt mee op het hoogste niveau maar Galatasaray of Wolverhampton vind ik geen topniveau en Real Madrid klinkt leuk maar het is wel een reserve die alleen in onbelangrijke potjes mag meedoen. Ik ben nou niet bepaald onder de indruk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 juni 2018 om 07:36
Nou ja. Het is geen schande dat je Als 18 jarige de gehaaide carvajal voor je moet dulden. De premier league is sowieso topniveau. Al speel je bij the wolves. De Turkse competitie is ook niet verkeerd. Een mix van ervaring, jong talent en bikkelaars. Wellicht een goede mix om te stunten. Dat Spanje en Portugal favouriet zijn en dat je Iran niet moet onderschatten is een feit.
Vind ik leuk
j-roen11 +1851
donderdag 14 juni 2018 om 20:25
Gun Marokko het beste en ze toeteren zich maar suf! Maar na Iran is het vrees ik snel stil. Deftige nederlagen tegen Spanje en Portugal en klaar..
Vind ik leuk
langeGek +1181
donderdag 14 juni 2018 om 20:54
Die gaan "gewoon" door naar de volgende ronde, althans.. dat hoop ik! GAS EROP MAROKKOOOOOO
Vind ik leuk
alaaf +1915
donderdag 14 juni 2018 om 21:43
Zero points
Vind ik leuk
cornelisse +241
donderdag 14 juni 2018 om 23:26
Portugal gaat tegenvallen denk ik zo
Vind ik leuk
davidben +5802
donderdag 14 juni 2018 om 23:42
Wat een simpele horken die hier reageren. Ga beter je best doen, zodat je een beter leven kunt regelen voor jezelf. Losers!
Vind ik leuk
Ou Sou Baa +378
vrijdag 15 juni 2018 om 00:08
Wat een negatieve reactie allemaal. Gelukkig zijn de meeste intelligente Autochtonen wel voor Marokko. Maar Marokko zal jullie verassen.
Ik zal mij niet verlagen tot de meeste hier. Ik zal het Nederlandse elftal altijd steunen en vind het jammer dat ze niet deelnemen. En Spanje gaat het moeilijk krijgen tegen Portugal morgen. Al hoop ik dat Spanje wint verwacht ik 1-2 voor Portugal.

mvg
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 juni 2018 om 00:33]
Vind ik leuk
Yass +139
vrijdag 15 juni 2018 om 09:41
Negatieviteit is het niet meer boys, is gewoon niksgunners gedrag en pvv haat gedrag wat de meeste doen hier. Uit emotie, reageren ze op stellingen en voetbal-kunde. 🤔. Verstand en wetenschap over teams en spelers hebben zulke kippen zonder kop niet.
Vind ik leuk
mexicano +790
vrijdag 15 juni 2018 om 13:40
Portugal wordt zwaar overschat in deze poule hebben misschien 3-4 top spelers, verder alleen middelmaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws