'Cocu bereikt principe-akkoord; Van Bommel neemt stokje over bij PSV'

'Cocu bereikt principe-akkoord; Van Bommel neemt stokje over bij PSV'

Gepubliceerd: zaterdag 16 juni 2018 om 06:55za 16-06-2018 om 06:55

Phillip Cocu heeft een principe-akkoord bereikt met Fenerbahçe. De nieuwe voorzitter van de Turkse topclub, Ali Koç, wil de Nederlandse oefenmeester voor 1 juli presenteren aan de fans, meldt De Telegraaf zaterdag.

De 47-jarige Cocu is daarmee het derde zwaargewicht dat deze zomer vertrekt bij PSV na technisch manager Marcel Brands en hoofd jeugdopleidingen Pascal Jansen. Hoewel die situatie niet wenselijk is, heeft algemeen directeur Toon Gerbrands het scenario voor de 'verbouwing' klaarliggen. Mark van Bommel neemt het stokje over van Cocu, terwijl nog wordt gekeken naar de rol van zijn schoonvader Bert van Marwijk.

Volgens het Algemeen Dagblad is het nog niet zeker dat Van Marwijk straks als assistent in de dug-out plaatsneemt. Van Bommel wil hem er graag bij hebben, maar dat moet ook voor PSV passend zijn. Een alternatieve variant is de klankbordrol, zoals Guus Hiddink die had in het eerste seizoen van Cocu in het Philips Stadion. De twee zijn momenteel met Australië actief op het WK.

Ook de nieuwe technisch manager wordt intern doorgeschoven bij PSV. De club is zeer tevreden over het netwerk van hoofdscout John de Jong en zijn kijk op voetbal is goed, zo heeft de samenwerking met Brands al bewezen, weet De Telegraaf.

Plaats een reactie

zaterdag 16 juni 2018 om 07:05
Cocu bedankt gozer! Succes bij je nieuwe club.

Als je ziet hoe v.Bommel 019 liet voetballen dus aanvallend denk ik dat hij qua trainerschap echt wel er gaat komen. Hij heeft ervaring nu al opgedaan op een WK. Welke beginnende coach heeft zoiets al gedaan zijn er niet veel van. Ik denk dat de staf eruit komt te zien met v.Bommel, Hesp, v.Marwijk als ervaren man, v.Nistelrooy en Dirkx. Maar kan ook helemaal anders worden maar we zullen het zien.

Even ter aanvulling.

Als je zo bekijkt dan heb je koment seizoen een veel sterker PSV.

Met Angelińo als echte LB. Viergever die Isimat kan vervangen met daar naast Swaab en en RB Dumfries en Obispo

Middenveld denk V.Ginkel, Hendriks( indien dat hij niet verkocht wordt) en Mount. Ik denk dat Perreiro verkocht wordt. Back-ups Mauro jr ( kan ook in de voorhoede) Rosario, en Rigo

Voorhoede: Malen, Gudmundsson, Luuk, Romero, Gakspo,

En doel 1 nieuwe maar dat zal snel rond worden gemaakt met 2e doelman Room.

Out: Bergwijn 17 m, Pereiro 15m, Isimat 6m,Arias 13m, Zoet 6m en als Lozano een goed WK speelt hij ook nog. 40+ waarvan geld naar oude club gaat
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 09:29]
Vind ik leuk
Arie Haan +1420
zaterdag 16 juni 2018 om 07:35
Veel veranderingen.. maar mooi om Van Bommel op die positie te gaan zien..
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 07:42
Ik ben benieuwd. Lijkt een goede trainer in te schuilen.
Vind ik leuk
Arie Haan +1420
zaterdag 16 juni 2018 om 07:55
Ben benieuwd.. in ieder geval een grote voetballer en winnaar!
Vind ik leuk
HupHolland +3485
zondag 17 juni 2018 om 04:02
Van Bommel is geen goede voetballer, lol. Maar hij is een absolute winnaar.
Vind ik leuk
Butsbal +14808
zaterdag 16 juni 2018 om 10:07
Een goed paard is nog geen goed ruiter
Vind ik leuk
Dorzon +4586
zaterdag 16 juni 2018 om 13:06
Zou van Bommel nu ook ontslagen worden door Australië
Vind ik leuk
JCJWZ +14416
zaterdag 16 juni 2018 om 13:32
Erg chique is het in ieder geval niet.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 08:25
ik ben net als jij voor PSV
maar waar haal jij het vandaan dat van Ginkel en Mount volgend jaar hier spelen , ik heb daar namelijk nog niks van gehoort
en waar heb jij Bergwijn gelaten , die speelt volgend jaar gewoon nog in Eindhoven denk ik
maar tot nu toe kopen we wel beter in als het grote Ajax , die komen met hun 200 miljoen op de bank , nog niet veel verder als wat subtoppers uit Nederland en Belgie , een argentijn die er nog steeds niet is en het grootste talent uit de JL , die nog nooit op het hoogste niveau heeft gespeeld
maar de aandeelhouders in amsterdam zijn tevreden , en dat is tegenwoordig het belangrijkste voor de voormalig topclub uit Amsterdam ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 08:32
Bergwijn wordt verkocht. En het netwerk van Arnesen is nog warm met Chelsea... Marco wilt graag blijven dat zag je wel met het kampioensfeest hij zei tot volgend jaar! Mount kan een stap hogerop spelen dat liet hij wel zien in de nacompetitie tegen Utrecht thuis. Zou jij hem dan niet willen zien bij Ons PSV. Alhoewel ik ook graag Gutterriez zie komen maar de afwachten ik denk dat een van hun komen maar Marco zeker dat geld gaan ze van Arias die verkocht wordt betalen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 08:36
ja van Ginkel wil inderdaad blijven , maar PSV is afhankelijk wat Chelsea met hem wil doen , hetzelfde geld voor Mount
Mount is een perfecte aankoop voor PSV , maar hij is eigendom van Chelsea dus die beslissen wat er met hem gaat gebeuren helaas
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 08:38
Drom koopt PSV v.Ginkel na 3 seizoenen huren. Mount gaan ze huren is beter dat hij speelt bij PSV dan Vitesse
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 08:45
ja dat klopt , maar stel dat er een engelse PL club komt voor Mount , dan is de kans groot dat Chelsea hem daar naar toe laat gaan , dan is ie dichter bij huis en hij speelt wekelijks tegen sterkere tegenstanders
hier in Nederland speelt ie jaarlijks maar 2 topwedstrijden ....tegen Feyenoord ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:19
Gewoon afwachten komt allemaal goed.
Vind ik leuk
Pizaro_Psv +141
zaterdag 16 juni 2018 om 08:46
PSV wordt gewoon rijker na dit seizoen, champl. Die gaan ze wel halen. Verkopen van spelers en hebben een goeie backup als jeugd spelers zoals Malen Obispo ect
Vind ik leuk
HJR +8863
zaterdag 16 juni 2018 om 09:04
En wat heeft Ajax met Cocu te maken?
Ik denk dat het best goed komt met V Bommel en V Marwijk. Even afwachten inderdaad hoe de selectie eruit gaat zien. Maar zal wel goed komen en V Bommel heeft wel credits bij Psv. Uiteraard moet hij presteren maar zal niet gelijk worden ontslagen bij minder resultaat.

Goede keus dus, al is altijd even afwachten, nieuwe td en nieuwe trainer.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:06
Ajax heeft niks met Cocu te maken , waar zeg ik dat dan
Vind ik leuk
HJR +8863
zaterdag 16 juni 2018 om 10:06
Je begint in een Cocu bericht, over Ajax. Dus mijn vraag is wat is de connectie?
Vind ik leuk
pietprecies +10339
zaterdag 16 juni 2018 om 09:15
Toch knap hoe psvers in elk topic over hun eigen club weer in staat zijn om over Ajax te beginnen, tja, Ajax is trending en jullie helpen mee, bedankt!
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:19
heel erg trending ,
ik wil gewoon niet dat de mensen Ajax vergeten Piet
vroeger kwam Ajax nog in het nieuws door de vele prijzen die ze pakten , ook europees
tegenwoordig komen ze alleen nog maar in het nieuws als de jaarlijkse aandeelhouders vergadering is geweest ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 10:24
Vergeet het eeuwig durende nouri drama ook niet.
Vind ik leuk
davidben +6119
zaterdag 16 juni 2018 om 11:39
Jij met je jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.
Zal je even informeren.........
Bijna 80% van de aandelen is in handen van Vereniging Ajax.
Een vereniging noemen ze een rechtspersoon. Een vereniging heeft geen winstoogmerk.
Begrijp je dit een beetje? Anders leg ik het wel verder uit hoor.
Vind ik leuk
Bullet +3278
zaterdag 16 juni 2018 om 13:17
Haha, opzich wel n goeie..
Vind ik leuk
MeAgain +7016
zaterdag 16 juni 2018 om 10:47
Ja Ajax word een keer genoemd. Net als Feyenoord, Fortuna, Fenerbahçe en Chelsea.

Raar dat jij daar zn conclusie uit trekt.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 15:09
maar die suptoppers die wij halen kunnen volgende seizoen wel weer veel waarde zijn voor het team en of voor de transfer weer dat is al vaak bewezen in het verleden dus maar wel zullen zien als we volgende seizoen kampioen weer worden kijken of jullie als die brebo's die voor PSV zijn dan nog zo naief zijn over Ajax
Vind ik leuk
Chebaisit +1436
zaterdag 16 juni 2018 om 09:33
Frank de Boer
Vind ik leuk
Chebaisit +1436
zaterdag 16 juni 2018 om 09:36
6 psv spelers voor 40+ tegenover 1 Ajaxcied a 50/60 miljoen , dan haal je ajax nooit in.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:37
We hoeven ook niet Ajax in te halen maar we krijgen ook een groot vermogen sowieso spelen van champl.
Vind ik leuk
Bullet +3278
zaterdag 16 juni 2018 om 13:20
Wacht ff.... Heb ik iets gemist de afgelopen dagen?? Sowieso CL spelen?? Heb ik de voorronde gemist ofzo? Een beetje bescheidenheid zou je sieren na het debacle van afgelopen seizoen Europees. En je weet nog niet eens hoe het team eruit ziet. Jij bent echt zo'n supporter die kromme dingen nog recht blijft lullen. Eigenlijk gaat het nooit fout bij PSV, zelfs al worden ze 3e, dan ben jij nog tevree.
Vind ik leuk
Dorzon +4586
zaterdag 16 juni 2018 om 10:20
Psv hoeft Ajax toch niet in te halen. Psv kan niemand inhalen. Ajax kan wel een poging doen psv in te halen
Vind ik leuk
Chebaisit +1436
zaterdag 16 juni 2018 om 10:33
Psv kan niemand inhalen is juist stelling 2 Ajax kan wel een poging dien psv in te halen niet.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 10:25
Alsof ajax psv heeft ingehaald afgelopen seizoen.Zijn die kampioen geworden en met 3-0 weggespeeld?.
Vind ik leuk
Chebaisit +1436
zaterdag 16 juni 2018 om 10:31
Oh je hebt het over een jaartje .....echt zielig hoor
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 00:03
Al 4 jaar helemaal niets sukkel!.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:36
Turkije, iemand met een beetje beschaving in z'n hoofd gaat daar niet naar toe maar ja alles overboord voor het geld. Wat dat betreft is het goed vertoeven in Eindhoven, zijn opvolger van Bommel staat ook al tot z'n knieën in het bloedgeld. Warme club hoor dat PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:38
Moet je altijd op ons negatief zijn fopneus ga eens kijken naar jullie eigen club daar moeten ze nog veel leren.
Vind ik leuk
Polly11 +4095
zaterdag 16 juni 2018 om 09:38
Van Ginkel zou mooi zijn maar helaas niet haalbaar ben ik bang
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:40
Tuurlijk wel er wordt genoeg verkocht! Ze kunnen Romero toch ook kopen nog niets betekent en Marco wel dus dat gaat goed komen Marco wilt zelf graag.
Vind ik leuk
Polly11 +4095
zaterdag 16 juni 2018 om 09:41
Lees met het andere artikel, 10 miljoen, zeker doen
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:45
Precies je moet denken Arias wordt verkocht voor 13M eventueel bonussen. Daar heb je Angelińo en Dumfries voor terug. Je hebt geld nog van Brenet over. Zoet wordt voor 6 verkocht daar heb je met verkoop Brenet en zoet hem voor. En dan heb je nog Bergwijn, Isimat en nog uitgaande transfers voor. PSV wilt sterk worden want ze willen de champl. Gaan spelen dus komt allemaal goed.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 10:44
Sorry man Mount blijft bij vitesse
Vind ik leuk
Rodajc +18135
zaterdag 16 juni 2018 om 10:44
Zoveel veranderingen maken een team nooit sterker.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 11:53
Bergwijn gaat meer kosten dan 20 miljoen
Vind ik leuk
AllAdIn +22358
zaterdag 16 juni 2018 om 13:09
Je wijzigt maar laat 'koment' staan...
Hoe dan?
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 17:02
Je denkt toch zeker niet dat mount bij jullie komt spelen of wel 😂😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 17:06
Zal je naam onthouden.... We praten over een tijdje wel weer verder.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 03:04
En dat duurt nog een tijd voordat het hele spul op elkaar is ingespeeld.
Is nog maar afwachten of er daadwerkelijk chemie in het team zit...
Vind ik leuk
HupHolland +3485
zondag 17 juni 2018 om 04:00
Lang verhaal! Ik denk dat Van Bommel in principe beter zou kunnen zijn dan Cocu. Natuurlijk heeft Cocu heeft uitzonderlijk goed gedaan, maar ik zie in Van Bommel veel meer een echte leider. Het eerste seizoen zal niet makkelijk worden gezien het succes van cocu, maar hopelijk geeft PSV Van Bommel de tijd.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 07:06
Ik ben blij dat ie weg gaat maar hoop wel dat cocu bij die club daarzo de zelfde succesen haalt als bij psv hier
Vind ik leuk
Thobar +4535
zaterdag 16 juni 2018 om 08:01
Nou dan staat ie met een paar maanden op straat, zo denderend was het bij aanvang niet met Cocu. Psv kon het geduld opbrengen en kreeg hij de tijd wat resulteerde in een buitengewoon knap kampioenschap. In Turkije hebben ze dat geduld niet.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 18:35
Nee echt bekend om het goede geduld en lange termijn visie enzo staan ze daarzo idd niet bekend om, ik weet ok niet goed wat ik er van moet verwachten maar gun hem wel zijn succesen als hij daar heen gaat
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 07:13
Zakkenvuller :)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29008
zaterdag 16 juni 2018 om 07:29
Frisse wind in Eindhoven. Mooi dat van Bommel kan doorschuiven. Benieuwd hoe hij het gaan doen. Als speler vond ik hem al een trainer/coach.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 07:30]
Vind ik leuk
Marco S +6563
zaterdag 16 juni 2018 om 07:43
Nou Waterreus er nog als keeperstrainer bij en de gunfactor is compleet..
Vind ik leuk
SanKev +1065
zaterdag 16 juni 2018 om 08:52
Nuja, Cocu heeft deze gunfactor blijkbaar ook gehad en dan en dat blijkt toch wel ergens op gebaseerd te zijn geweest. Ze selecteren deze mensen echt wel bewust hoor. Lucius hebben ze onlangs ook niet verlengd omdat ze hetbsss niet in hem zagen zitten.

Als je mensen hebt met hart voir de club die ook nog eens de skills tonen te hebben, waarom niet.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 07:45
Succes Cocu en bedankt voor de mooie jaren
Vind ik leuk
Maxidi +3814
zaterdag 16 juni 2018 om 07:47
Kansloos verhaal...
Vind ik leuk
Kuip +9678
zaterdag 16 juni 2018 om 08:03
Goede zaak voor PSV. Eindelijk gaat deze matige trainer weg. Ik had het liefst een buitenlandse trainer als opvolger gezien, maar heb toch ook wel vertrouwen in het duo van Bommel/van Marwijk.
Vind ik leuk
Vato75 +2215
zaterdag 16 juni 2018 om 08:12
Cocu had ik toch liever bij everton gezien
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3280
zaterdag 16 juni 2018 om 08:38
Leuke kans en denk met mark van bommel krijg je weer een zelfde type trainer 👍
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 08:55
Moet zeggen dat ik toch wel lichtjes teleurgesteld ben in Cocu op dit moment. Natuurlijk heeft hij PSV met titels door een periode geholpen waarin op de achtergrond werd gebouwd aan een mooie lichting nieuw talent en een sterke organisatie binnen de club. Daarvoor alle lof en dank.

Maar wat me tegenvalt is de wijze waarop hij de club verrast. Dat past niet bij de wijze waarop ze daar de afgelopen jaren hebben samengewerkt.

We moeten er ook niet dramatisch over doen. Trainers zijn passanten en dienen gedurende een x-periode een doel. Dat heeft Cocu prima gedaan. Zijn opvolger staat klaar.

Of zou Van Gaal dan toch iets anders hebben bedoeld met die verrassing ...... :-)
Vind ik leuk
Nar +750
zaterdag 16 juni 2018 om 08:58
Goede zet van PSV, van Bommel is een echte leider.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:18
Geen stress bij psv,sommige dingen gebeuren als je groeid.
Psv is weer terug waar het moet zijn,na het reeker debacel,en nu door,van bommel met van marwijk samen zou fantastisch zijn.
Vind ik leuk
El Cazador +8600
zaterdag 16 juni 2018 om 13:25
debacel = debacle
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 14:22
Lekker belangrijkpdmdnchdhdjdbkdxbxbdbxhxjdjxbxbfkrlaksiwiqj
Vind ik leuk
Smithsonian +41121
zaterdag 16 juni 2018 om 09:18
Eindhovense leegloop.

Ach een nieuwe trainer kan ook geen kwaad daar.
Vind ik leuk
slaski +2307
zaterdag 16 juni 2018 om 09:22
Maar ook NIET echt uit wie er voor de groep staat. De tegenstand is zo zwak dat die titel er toch wel weer zal komen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:33
😰
Vind ik leuk
FCD +89
zaterdag 16 juni 2018 om 09:36
Cocu veel succes. Had alleen liever gezien dat hij naar een sterkere competitie zou gaan. Na de mooie jaren in ehv, is hij vast toe aan een nieuwe uitdaging. Dat gaat hij daar wel krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:49
Cocu zorgt altijd voor stabiele groei door heel zijn cariëre heen,dus nu ook,top gedaan van hem.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
zaterdag 16 juni 2018 om 09:36
Het zou eigenlijk niet zo gek zijn om 2 mannen met meermalige ervaring op Ek en WK tournooien neer te zetten voor een nieuwe groep.. Als coach op zo'n tournooi. Moet je altijd in korte tijd een team smeden van een zooitje spelers.. Ik ben op dit moment voorzichtig optimistisch over PSV..
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
zaterdag 16 juni 2018 om 09:36
Yessss , dit is lekker wakker worden !
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:44
Jammer dat Philip vertrekt,
maar geweldig dat Mark het stokje overneemt.
Vind ik leuk
Franciscus +163
zaterdag 16 juni 2018 om 09:51
Dat zou ik ook graag zien, een oud speler als hoofdscout. Zijn we eindelijk eens af van Michel Beukers met zijn mislukte gescoute spelers de afgelopen decennia.
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 09:57
Van bommel.is nog lang niet klaar om trainer van van worden laat hem eerst assistent worden voor de ervaring en daarna hoofdtrainer worden.lijkt bij beter idee
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 10:10
En dat allemaal nadat hij aan het begin van afgelopen seizoen compleet verketterd werd door de eigen suporters.
Vind ik leuk
Andyking +88
zaterdag 16 juni 2018 om 11:11
Het is Cocu gegund, maar had toch wat anders (beters) verwacht...
Vind ik leuk
Het Brein +4681
zaterdag 16 juni 2018 om 11:40
Philip Çoçü!
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 12:10
Ik zei het vorig jaar al, van Bommel en ass Van Marwijk ,
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 12:11
Die is zo weer thuis
Vind ik leuk
Shelbourne +5858
zaterdag 16 juni 2018 om 12:53
Het is hem gegund maar ik vind de combinatie van een kalme man als Cocu en de wispelturige emotionele Turken eentje die ik niet kan volgen. Over ene half jaar zit je weer op het vliegtuig naar huis en drie maanden geen salaris terwijl je bij PSV in lengte van jaren kan blijven, wachtend op een sportieve verbetering. Als het nou een Spaans subtopper was had ik dat begrepen maar Fenerbahçe snap ik totaal niet
Vind ik leuk
El Cazador +8600
zaterdag 16 juni 2018 om 13:22
Sinds dat Evoluon museum over wetenschap en techniek in Eindhoven is geopend denken al die PSV fans de wijsheid in pacht te hebben.
Denk dat we na het aankomend seizoen heel Eindhoven zien opstijgen met die UFO. Nee, niet vanwege de successen maar van schaamte.
Vind ik leuk
guilleaume +869
zaterdag 16 juni 2018 om 13:28
Cocu gun ik het wel, maar weet niet of Fenerbahçe een maatje te groot is voor hem.
Verwacht niet dat het PSV goed zal vergaan onder van Bommel, als speler moest hij het ook van geniepigheidjes en ronduit vuil spel hebben.
Maar we zullen het zien
Vind ik leuk
Cookee +12163
zaterdag 16 juni 2018 om 15:22
Zag je bij Heracles ook, als beleidsmensen vertrekken dan wil iedereen weg, want dan kan het kaartenhuis instorten, voorzitter, TD en trainer.
Spannend of de vernieuwing op niveau is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws