WK-optreden Kuipers beoordeeld: 'Dat werd nu een minnetje achter zijn naam'

    WK-optreden Kuipers beoordeeld: 'Dat werd nu een minnetje achter zijn naam'

    zaterdag 16 juni 2018 om 08:30

    Mario van der Ende stelt dat het onmogelijk was voor Björn Kuipers om echt uit te blinken tijdens Egypte – Uruguay (0-1). Hoewel de Nederlandse scheidsrechter een dikke voldoende scoorde, viel er een kleine minpunt te noteren.

    "Hij had de eerste helft uitstekend door dat Abdalla El Said een schwalbe maakte, maar 'vergat' een gele kaart te geven. Dat had een bonuspunt kunnen zijn, maar werd nu een minnetje achter zijn naam", vertelt voormalig toparbiter Van der Ende in De Telegraaf.

    Jan Keizer, als scheidsrechter onder meer actief op het WK 1986 in Mexico, is vol lof over het optreden van Kuipers. "Héél soeverein", concludeert de 77-jarige Volendammer. "Hij dwong binnen een paar minuten al volledige acceptatie af bij beide teams en dat is de hele wedstrijd zo gebleven. Kuipers was voortdurend in de buurt van de bal, durfde op gezette tijden de voordeelregel toe te passen en ook de samenwerking met zijn assistenten oogde perfect. Hij toonde zich een echte leider."

    Keizer vindt het lastig om er één hoogtepunt uit te lichten. "Ik vond het in z’n geheel een arbitrale topprestatie. En dat in zo'n wedstrijd, in het begin van het belangrijkste voetbaltoernooi ter wereld. De druk die daarop staat is ongekend, vergis je niet. Petje af voor Kuipers en zijn team."

    Lees meer over:WK 2018UruguayEgypte

    Plaats een reactie

    zaterdag 16 juni 2018 om 08:47
    Die Mario zeurt altijd over Nederlandse scheidsrechters...
    Vind ik leuk
    Koeroe +9545
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:48
    Het moet niet gekker worden dat we scheidsrechters gaan analyseren. Dat hele team kuipers is al lachwekkend genoeg..
    Vind ik leuk
    Hulsink +288
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:04
    KOEROE, daar heb je wel een punt, maar........doen we daar zelf ook niet aan mee door de nodige kritiek te hebben
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:34
    Een hechte groep die gelijkwaardigheid uitstraalt. Zelfbewuste teamspelers die weten dat ze van elkaar op aan kunnen. Om wedstrijden met grote belangen rechtvaardig tot een goed einde te brengen moet je een krachtig team zijn. Wat is er mis mee om dat zo te benoemen?
    Vind ik leuk
    Itsese +3174
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:48
    Floot geweldig. Je kon ook zien dat de spelers respect voor hem hebben.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4737
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:48
    Waarom fluit hij zo nooit in de Eredivisie...?
    Vind ik leuk
    JohnB32 +14
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:58
    Omdat dat niet mag van de KNVB maffia.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:37
    Is jouw naam een serieuze referentie aan de B32's uit WO II?
    Vind ik leuk
    JohnB32 +14
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:12
    Nee hoor
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:36
    Dat doet hij wel. Maar de kijk op zijn prestatie wordt dan door heel andere zaken beïnvloedt...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:53
    Mooie supermarkt heeft hij ook
    Vind ik leuk
    PRICE +17725
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:15
    Supermarkt van zijn eigen en dan nog dik geld verdienen als scheidsrechter. Prima zijn zaken voor elkaar.
    Vind ik leuk
    Hulsink +288
    zaterdag 16 juni 2018 om 08:57
    Van der Ende heeft wel gelijk in deze, echter dit uit zijn mond te moeten vernemen verbaast mij denkende aan zijn arbiters loopbaan!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:01
    Van der Ende heeft niet bij de instructie voor arbiters gezeten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:10
    ff off-topic ; ik word na 2 dagen al helemaal gestoord van al die wedstrijden op verschillende tijden
    vanmiddag weer wedstrijden om 12 en 15.00 uur , dat is toch niet bij te houden zo
    Vind ik leuk
    BVO'tje +467
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:17
    Ga je toch Utopia kijken ofzo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:32
    als je niks over voetbal te melden hebt ga je toch lekker playmobil of lego onder de 4 jaar spelen met je broertje
    Vind ik leuk
    BVO'tje +467
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:33
    Nah, dat gaat vervelen.
    Vind ik leuk
    Tossa +1627
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:52
    Wie gaat er nu volledig offtopic dan? Beetje klagen over iets wat simpel op te lossen is als je dat echt wil...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:39
    Is er iets aangebrand?
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +42
    zaterdag 16 juni 2018 om 09:26
    Kuipers is vele male beter dan van den ende dus die moet zijn mond houden en als kuipers stopt dan kan die de baan van van den ende mooi overnemen
    Vind ik leuk
    Hulsink +288
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:10
    Jeroen84. Van der Ende realiseert zich kennelijk niet dat het leiden van wedstrijden in de huidige tijd vele malen moeilijker is dan in zijn actieve arbiters loopbaan. En ach Van der Ende had ook geregeld last van een vuiltje in zijn ogen als hem dat goed uitkwam!
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +42
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:19
    Dat denk ik ook, geregeld eigenlijk best wel heel vaak
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    WK-optreden Kuipers beoordeeld: 'Dat werd nu een minnetje achter zijn naam'