'FC Twente slaat opnieuw belangrijke slag na succesvolle onderhandelingen met AZ'

    'FC Twente slaat opnieuw belangrijke slag na succesvolle onderhandelingen met AZ'

    zaterdag 16 juni 2018 om 11:13

    Rens van Eijden lijkt zich zeer spoedig speler van FC Twente te mogen noemen. RTV Oost meldt dat de dertigjarige routinier van AZ op het punt staat om een contract te tekenen in de Grolsch Veste.

    RTV Oost meldde eerder al dat Twente al een tijdje hengelde naar de komst van Van Eijden. Nu lijkt een transfer aanstaande. De verdediger heeft een aantal clubs afgezegd om bij Twente te komen voetballen. Van Eijden zal zich 'op zeer korte termijn' melden in Enschede.

    Van Eijden was op zoek naar een nieuw avontuur, nadat voor hem duidelijk werd dat hij bij AZ niet meer in het stuk voorkwam. In zijn eerste seizoen in Alkmaarse dienst speelde de mandekker veel wedstrijden, maar dat werd daarna een stuk minder. Ook Roda JC en Sparta werden aan Van Eijden gelinkt, maar zoals het er naar uitziet wordt het dus Twente voor de verdediger. Van Eijden had in Alkmaar nog een contract tot 2020.

    Van Eijden is de tweede routinier die aansluit bij Twente. De Tukkers wisten eerder al te stunten met de komst van Wout Brama, die overkomt van Central Coast Mariners.

    Poll

    Goed gehandeld van Twente?

    (2365 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 16 juni 2018 om 11:16
    Leuk zo'n veteranen elftal,de gemiddelde leeftijd komt zo steeds dichter bij de 40 te liggen
    Vind ik leuk
    PRICE +17770
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:18
    Met routine,ervaring moet Twente terug,zal toch niet direct meevallen.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16093
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:36
    Precies, paar kerels in het team ipv kinderen.
    Maar we zijn er nog niet. Is wel meer nodig dan alleen dit
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:41
    Rens van Eijden een kerel noemen is hetzelfde als Fidel Castro een democraat noemen ;-)
    Vind ik leuk
    Romario9 +9730
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:19
    Ben je tegenwoordig al op je 30e een veteraan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:21
    Joop Zoetemelk is een veteraan.
    Cristiano Ronaldo trekt zijn veter aan.
    Sylvana Simons heeft een flamoes met vet eraan.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1688
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:37
    hahahaha ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:14
    Het voetbal van de laatste 10/15 jaar is fysiek belastender dan daarvoor. Dus is het mogelijk dat voetballers eerder versleten zijn dan vroeger, uitzonderingen daargelaten. Die uitzonderingen investeren meestal bovengemiddeld in hun fysieke stabiliteit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:26
    de juup krijgt een nieuwe naam BenidormBastards-league
    Vind ik leuk
    Rodajc +11089
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:50
    En toch heb je die ervaring nodig in een kampioenselftal.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4766
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:16
    Twente versterkt zich goed met ervaring, iets wat vaak de sleutel is voor promotie naar de eredivisie.
    Ik heb er alle vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    NvC +1405
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:57
    V Eijden heeft overigens ook al ervaring met promotie uit de JL. Prima versterking hoor!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:38
    zeurkous nummer 1 is ook wakker
    Vind ik leuk
    NvC +1405
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:54
    Ben je nou alweer aan het zeuren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 22:52]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +663
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:16
    Slim, ervaring in de jpl tegenover al die talenten en minder talentvolle jongeren. Na promotie ook gewoon bruikbaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:19
    Jos. Gefeliciteerd. Dit is voor JL écht een top-verdediger. Buiten dat hij een goede speler is werd hij door Martin Haar (Jong Az) geroemd om zijn voorbeeldig gedrag naar de jonge spelers..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23719
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:21
    Tedje is terug. :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:25
    die nekker is nog langzamer dan dikke keutels, de juup wordt gewoon een opa-league .
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:55
    hallo 1892, uitgeslapen?
    Eerste wat jij roept 's morgens is NEK,
    jammer voor jou, we leven nog.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:37
    werd waker met een stijve, ik had van nek gedroomt, toen heb ik hem lekker even door mijn vuist gejaagd
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:45
    Wou dat ding verstoppertje spelen in je vuistje.. achter welke vinger heeft hij zich verscholen?
    Vind ik leuk
    meinema +1147
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:33
    Stopp met dat vergelijken van Messi en Ronaldo... geniet van beide geniale voetballers
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:40
    Krijg het idee dat Dhr van Leeuwen goede zaken doet in tegenstelling tot een Kale meneer die nog niet zolang geleden voor het zeggen had in Enschede.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:32
    Alleen wordt van Leeuwen pas vanaf 1 juli technisch directeur. Maar je hebt wel gelijk hoor, alles is beter dan die graaiende biljartbal!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:54
    Denk een belangrijke degelijke verdediger voor in de jupiler
    Vind ik leuk
    Kuip +5800
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:19
    Twente maakt nu verstandige keuzes. Met ervaren voetballers in de JL maak je de grootste kans op promotie.
    Vind ik leuk
    pos +7835
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:24
    Prima voor alle partijen. Al gaat het zo wel snel bergafwaarts met van Eijden. Voor AZ wel lekker weer een overbodige speler van de loonlijst.
    Vind ik leuk
    twentegoal +487
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:32
    Alsof Twente definitief weg is, sneller terug dan rest van Nederland hoopt, te groot, in potentie ook veel groter dan az
    Vind ik leuk
    pos +7835
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:43
    Ja Den Haag en Utrecht ook. In potentie dan he ?

    Ik zeg nergens dat Twente definitief weg is, dat hoop ik ook helemaal niet, maar voetballen in de eerste divisie is wel iets dat je als speler moet willen. En dan is het best een verrassing dat hij dat wil.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:13
    Nee? AZ is veel groter wtf
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:47
    Grotere lijken in de kast ja.. is al seizoenen geen concurrentie meer te noemen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:01
    Je lijkt Trump wel..
    Vind ik leuk
    Emmenaar +473
    zaterdag 16 juni 2018 om 21:24
    Te groot om te degraderen, is mij vorig seizoen verteld...
    Vind ik leuk
    038power +42
    zaterdag 16 juni 2018 om 23:15
    In potentie, maar beleid is er nooit gevoerd.Az is een club met een goede visie,daar kunnen ze in Tukkerland nog veel van leren.Verschil tussen Az en Twente is dat Az veel uit eigen opleiding haalt en Twente eigenlijk geen opleiding heeft.In jullie hoofd vinden jullie jezelf een 'subtopper",de waarheid is duidelijk anders.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5160
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:49
    Is al mee gesproken toen ted nog in Denemarken zat
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3287
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:25
    Voor de JL een uitstekende verdediger.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:33
    Dus allemaal spelers die geen enkele ambitie meer hebben. Anders teken je toch bij een club uit de eredivisie?
    Vind ik leuk
    Post +123
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:31
    Nee Johan allemaal voetballers die te horen krijgen wat Twente wil en zij willen zich in de kijker spelen bij een club waar het komende seizoen veel op zal worden gelet dus waar kun je dan beter zijn bij az op de bank of in de jp wekelijks spelen ??????
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5672
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:00
    Met recht "stunten" te noemen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8851
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:30
    Begrijp de keuze van Rens niet zo... van de nr4 van de ED zijn er toch wel meer opties?
    Vind ik leuk
    Stefan311 +376
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:14
    Vergeet niet dat Twente een mooi (vol) stadion heeft en hij wellicht onzeker is en in de Juup met Twente niet zo veel verkeerd kan doen. Prima stap voor alle partijen denk ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +8851
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:26
    Ik had liever het hoogste niveau gekozen, dan hoef je niet eerst te promoveren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:21
    Snap zijn keuze wel, wat is nog het verschil tussen eredivisie en jub? Zeker het verschil tussen rechter rijtje eredivisie en linker rijtje Jup is zo goed als nihil en inderdaad een vol stadion bij twente natuurlijk nog.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    Cookee +8851
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:28
    Je hebt gelijk dat de promovendus uit de Juup, makkelijk meekan in de ED. Maar promoveren is lastig omdat er 4 a 5 clubs dat ook willen.
    Zou beter zijn als de ED uitbreidt naar 20 clubs om die reden.
    Dan zien we 4 wedstrijden meer op dezelfde seizoenskaart.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:53
    Komt zwaar tekort anders had hij wel in de eredivisie kunnen blijven.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5073
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:36
    Wrm ga je nou weer daar spelen Rens pff, kom lekker in t gezellige zuiden
    Vind ik leuk
    038power +42
    zaterdag 16 juni 2018 om 23:10
    Die zijn niet zomaar terug, eerste divisie is geen abc'tje ,goed voorbeeld zijn Nac en Sparta....
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:14
    Hoppa de KNVB en belastingdienst gaan na het grote boekhoudkundige onderzoek een 7 tal clubs binnenste buiten keren . Het vermoeden bestaat dat er bij enkele bvo op grote en mindere schaal gefraudeerd is , dit met diverse transfers , externe betalingen , dit aan makelaars , en diversen betrokken partijen het zou om in totaal 37 transfers zijn met een zeer sterk luchtje naar belastingontduiking en fraude . De belastingdienst heeft na het reilen en zeilen bij Fc Twente een beter inzicht gekregen , hoe zich diverse transfers zijn afgerond en deals gefloten met bv Doyen . Enkele Nederlandse clubs hebben op dezelfde wijze zaken gedaan , en de KNVB en Belastingdienst zullen een grootscheeps onderzoek doen na deze mogelijke grootste fraude zaak uit het NL voetbal . Fc Twente was de eerste club , die door de KNVB diverse malen op puntenaftrek gestraft is , maar de KNVB verloor bodemprocedure ivm terugzetten naar Jupiler legaue , echter de Tukker degraderen het afgelopen seizoen . De massale steun van supporters en sponsors houd de club momenteel overeind , gezien het aantal scc kaarten waar er inmiddels 18.000 van verkocht zijn , dit is ecl de 5000 business Seats . Dus met Twente zal het ongetwijfeld goed komen , maar de 7 nog niet nader genoemde clubs mogen hun borst nat maken , na nieuwe regelementen van de KNVB na het drama in Enschede , dus volgt er volgens de nieuwe regels directe degradatie , en de naheffingen van de belastingdienst zullen fors zijn , en niet iedere club rekent op een naheffing van 4.9 miljoen . De lijken zijn bij Fc Twente bij bosjes uit de kast gevallen , nu zullen er de komende tijd bij deze clubs ook reeds onderzochte frauduleuze handelingen , en ongeoorloofde zakenpartners als de Doyen Group . Dit verhaal zal het het zal het NL voetbal op het hoogste niveau op zijn kop zetten en zullen er ongetwijfeld clubs in zeer zwaar weer komen , sportief en financieel .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'FC Twente slaat opnieuw belangrijke slag na succesvolle onderhandelingen met AZ'