Veldwijk: 'Mooi hè, dat als één iemand iets roept in media, iedereen hem napraat'

    Veldwijk: 'Mooi hè, dat als één iemand iets roept in media, iedereen hem napraat'

    zaterdag 16 juni 2018 om 12:33

    Op het laatste moment mengde ook Excelsior zich in de strijd om Lars Veldwijk. De spits koos echter voor Sparta, omdat hij daar al een akkoord mee had.

    "Ik had mijn jawoord al gegeven aan Sparta en bovendien spreekt de ambitie van de club mij aan", vertelt Veldwijk aan RTV Rijnmond. "Ik had ook naar Bulgarije, Kazachstan en Zuid-Korea gekund, maar wilde vanwege mijn persoonlijke situatie liever in de buurt blijven."

    Veldwijk verlaat FC Groningen transfervrij voor Sparta. In Groningen kon hij niet door een deur met trainer Ernest Faber, met wie hij tegen het einde van het seizoen botste. Volgens de berichten weigerde Veldwijk in een wedstrijd in te vallen.

    "Dat is wel mooi hè, als één man iets roept in de media, dat iedereen hem na gaat praten", doelt Veldwijk waarschijnlijk op Faber. "Dat is er misgegaan. Ik heb met één iemand niet fijn kunnen werken daar. Hij heeft een heel verkeerd beeld van mij naar buiten gebracht."

    Veldwijk liet een buitenlands avontuur liggen voor Jupiler League-voetbal. "Ik kijk niet naar de competitie maar naar het algehele plaatje. Ik had vorig seizoen al een gesprek gehad met Henk Fraser (trainer, red.) en nu een goed gesprek gehad met technisch manager Henk van Stee. Ik ga er vanuit dat wij bovenin gaan meespelen in de eerste divisie."

    Poll

    Stelling: Veldwijk speelt zich bij Sparta weer in de kijker van grotere clubs

    (539 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spartan +6727
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:38
    Zo is het Lars!
    Bovenin meespelen en in ieder geval NC bereiken.

    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23453
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:47
    Het ligt gelukkig nooit aan Veldwijk, die in 3 seizoenen 3 clubs achter de rug heeft.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18864
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:00
    Dat is ook precies de reden dat hij nergens slaagt.
    Zelfreflectie kent hij blijkbaar niet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:24
    Het helpt niet als er thuis iemand zegt dat het niet aan jou ligt en die trainer gewoon stom is.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18864
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:34
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:04
    Misschien niet nee. Maar dat veel mensen in dit land elkaar napraten zonder dat aan waarheid te toetsen... daar scoort hij wel mee toch?
    Ik vind het wel een goede spits en begrijp niet dat hij vrij was en dat PEC van Duinen wil.
    Voor Sparta vind ik hem niet erg geschikt, de ruimtes zullen klein zijn in de 1e Div.
    Vind ik leuk
    Enden +4038
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:11
    Veel mensen praten elkaar na. Was het dan niet zo dat hij niet in wilde vallen?
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:53
    Hij zegt van niet en ik meen dat Faber dat dan weer gehoord had van de assistent. Door zoiets publiek te maken dan is dat geen fijne zet van een trainer.
    Vind ik leuk
    Enden +4038
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:10
    Faber geeft toch aan dat er gewisseld moet worden.
    Dan komt hij wel of dan komt hij niet.
    Niet heel veel grijs
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 14:56
    "Farmer" legt hier uit hoe het zat.
    Hij zou invallen en toen riep Mahi, ik kan nog wel door en dat vertelde Faber hem, toen dacht Veldwijk... hij brengt me niet in... in communiceren zijn ze niet zo goed bij Grunn... is mijn veronderstelling.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:16
    Ja, ik weet niet. Ik vind Faber geloofwaardiger dan Veldwijk.
    Alsof Faber hem structureel kapot probeerde te maken.

    Met de journalistiek is veel mis, maar met de mentaliteit van Veldwijk ook wel.

    Dat laatste ben ik met je eens, al is hij natuurlijk wel eigenlijk te goed voor de jupiler.

    Dat PEC hem niet meer hoeft is misschien een mentaliteitsding
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:47
    Het verhaal lag wat gecompliceerder: Op het moment dat het akkefietje met Veldwijk zich voordeed, was nét het hele gedoe met Mahi(en Idrissi) gesust, de prestaties/resultaten van Groningen(lees, coach Faber)begonnen wel érg droevig te worden en Faber begon flink onder druk te komen.

    De 2e helft, thuis tegen ADO, werd Veldwijk de dugout uitgestuurd om warm te lopen: afspraak was dat hij in de 2e helft zou invallen voor Mahi.

    'Mahi gaf aan bij Faber dat hij nog doorkom', zo gaf Faber het ook door bij Veldwijk en zijn TS, en met die halve boodschap is Veldwijk(enigszins gefrustreerd, en geirriteerd; afsprak was afspraak toch?) maar weer in de dugout gaan zitten.

    Dit is door Faber gelijk geinterpreteerd als weigeren om in te vallen.

    Ik vond het wel een beetje erg toevallig; Die 0-0 tegen ADO was GEEN goed resultaat, en had misschien wel het ontslag van Faber veroorzaakt, als dít voorvalletje er niet was; Ik zeg; Faber heeft dit expres zo laten escaleren om zijn éigen hachje te redden. Faber zat op de wipstoep, en dan een thuiswedstrijd tegen een 'directe concurrent', JA logisch MOET je die dan winnen.

    Had Veldwijk dan als een domme hond maar door moeten gaan met zn warming up? Ja, eigenlijk wel, maar ik vind ook dat de TS ook wel éventjes meer verhaal had mogen halen bij Veldwijk: Nadat Veldwijk dus hoorde 'dat Mahi nog doorkon', is er niet meer gecommuniceerd, en heeft de TS(lees weer; Faber) de conclusie getrokken.

    Zeer snel, en opportuun doorgegeneraliseerd misverstand.
    Even de andere kant uit, overdreven, kun je misschien wel stellen dat Faber's onmenselijke, en schijnheilige gedrag, boren Veldwijk nu zijn contract bij Groningen door zn neus.

    Maar als Veldwijk dr bij Sparta, gewoon een stuk of 10 intrapt volgend seizoen(en dat aantal haalt hij wel denk ik), dan bewijst Veldwijk toch wel dat het niet aan hém heeft gelegen?(NB zijn wel meer spelers die onder Faber niet uit de verf kwamen. Idrissi doet het bij AZ ook stukken beter bv, maar zag je in Faber's plannen, amper voorkomen in zo'n rol, om over Sörloth maar te zwijgen)
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:06
    Dank voor de uitleg.
    Maar Faber zet Veldwijk hiermee wel te kijk. Lijkt mij ook dat de onderlinge relaties bij Grunn niet lekker liepen want ook dat met Idrissi en Mahi ging ook al mis, doet Jans zijn werk wel goed?
    Idrissie is een geweldige flankspeler, hoe kan je die nou als degradatiekandidaat zomaar laten lopen en zelfs Mahi mocht weg en de keeper, kwa beleid leek het daar niet helemaal op orde te zijn bij Grunn.

    Ik wil niet vervelend doen, maar jullie glijden steeds meer af, jaar na jaar, het is net als bij Sparta, Roda en NEC, ooit komt 't moment dat je eruit valt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:09
    T is nu wel 'dr op of dr onder' voor het aankomende seizoen, maar na 2 magere jaren onder vdLooi (Beker, maar dat was het ook wel), en nu 2 nog dunnere jaren onder Faber, heeft FCG niet veel vet meer op de ribben.

    Het gezonde beleid is, dat we - dmv middenmoot/subtop - er altijd wel wat tussen hebben lopen wat voor een mooi bedrag verkocht wordt. Kan nog steeds trouwens, Mahi kan wat opleveren, en Padt is ook een góede keeper, die een zak geld waard is.

    Maar dat valt nogal tegen, de laatste paar seizoenen. Minder verkocht, dus kan er ook minder ingekocht worden.
    Doan moet de volgende investering worden, en met een beetje geluk, gaat die voor een enorm bedrag weg straks(niet ondenkbaar toch dat bv Ajax niet eens aan bod komt, een Dortmund of Napoli zou regelrecht voor hem komen. Die bieden 15 of 20mil, nou... Dan is Groningen snel klaar met onderhandelen natuurlijk!)

    Maar FCG heeft iig een coach die de club-mentaliteit weer begrijpt, en dat is ook belangrijk.
    Al zit er even geen chemie in het team, je kunt je spelers altijd nog motiveren om 110% inzet te tonen: 'het gras opvreten', en dat is wel 'een éis' in Groningen. Iets wat Faber duidelijk niet inzag, of kon. Maar wel 1 vd grootste redenen dat het publiek wel wegbleef. Men wil iig inzet en strijd zien! Daar staat het noorden ook bekend om toch stugge noeste werkers, altijd doorgaan, weer of geen weer... "Kop dr veur!"

    (ps: positieve noot: ondanks de magere seizoenen, is FCG altijd nog een 100% gezonde club! Dát mag ook opgemerkt worden. Men bashed wel, maar Nijland en de zijnen houden altijd nog éigenhandig de broek op!")
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:55
    De echte pareltjes zie ik niet meer zo, die Doan kan goed worden maar dat duurt nog even.
    Ja, Groningen is wel een 'kop d'r veur club', maar ook altijd wel goede spelers in elke linie.
    Wat me altijd tegenvalt dat ze ene week thuis goed spelen en dan uit bij ADO of zo weer niks kunnen.

    We moeten de invloed vd trainer niet overschatten, maar met Mahi en Idrissi en Veldwijk had je al een prima stel bijelkaar, maar een eenheid werd het nooit, wie weet heb je gelijk en krijgt de nieuwe het wel op streek.

    De financien zijn idd een hele geruststelling, zoiets als Twente gun je niemand. Maar er lijkt wel een trend te zijn ingezet dat alle echte clubs waar passie en beleving is allemaal degraderen, kijk maar in de Juup wat daar allemaal zit. En clubs waar dat minder is zoals Emmen, VVV, Exc, WII, PEC draaien simpel mee in de ED.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:08
    Ik zal de laatste zijn om Faber een goede trainer te noemen, maar ik vind je verhaal heel erg speculatief.

    Je lijkt er van uit te gaan dat faber dit precies zo gepland heeft. Dat lijkt me vrij onmogelijk en daarnaast hou je het als denk ik nog geen jaar vol als je je spelers zo slachtoffert om je reet te redden
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:17
    Het is totaal niet speculatief. Faber zakte door het ijs, er waren problemen in het team en de resultaten waren slecht. Mahi en Idrissi lagen goed bij het publiek, zaten er al langer dan Veldwijk.

    Faber liep weg met van Weert, dus Veldwijk zat hem in de weg. Dat hele inval geintje was niemand opgevallen, maar gek genoeg kwam er de volgende dag het bericht dat de assistent een wegwerpgebaar van Veldwijk gezien had. Die steunde zijn trainer gewoon en het is gewoon opgezet. Zo liet Faber ballen zien, zo kreeg hij de selectie weer in zijn greep en hij slachtofferde de spits die hij niet wilde hebben. Enkele weken eerder zei Faber nog dat Veldwijk mocht vertrekken in de winterstop en Jans hield dat tegen.

    Faber heeft Veldwijk bewust genaaid, dat was het makkelijkste. Nu was hij toch mooi van Veldwijk af en zijn relatie met Monica Geuze kwam Groningen goed uit...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 15:18]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:22
    Ik vind de conclusies echt heel voorbarig
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:38
    Ik niet, kwestie van connecting the dots.. ;-)

    Faber heeft heel duidelijk aangegeven dat Veldwijk verkocht mocht worden. Niemand heeft een wegwerpgebaar gezien van Veldwijk, maar 24 uur later meldt de assistent het ineens. Van Weert was eerste spits. Faber zijn positie stond zwaar onder druk..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:49
    Het is een verzameling circumstantial evidence.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:07
    Je schetst een soort slangenkuil. En Jans zit daar dan bij en die zaait nog meer twijfel in de media, zit niet lekker daar, zoveel is duidelijk.
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:04
    Niet geplanned, maar het kwam hem wel even goed uit. Dit zette hem vol in de luwte op dat moment.
    En mbt zijn dienstverband: Faber wist al dat hij aan zn laatste maanden bezig was. Een ontslag zou érg slecht voor hem op zn CV staan nu. Hij heft zn tijd uitgedient, maar niet op een fatsoenlijke manier. Het rommelde al in de selectie, bv het geintje met Idrissi, Mahi,en Veldwijk, eerder dat seizoen. Doet Jans zn werk wel, tja, ergens kun je je ook afvragen wat Faber doet dan. Jans kon altijd wel omgaan met grillige persoonlijkheidjes(Luis Suarez was ook niet makkelijk bv).

    Ik denk dat Faber, best trainerscapaciteiten heeft, maar gewoon slecht met zijn spelers kan omgaan.
    Je ziet geen chemie in het team, Vorig seizoen was het puur op de kwaliteiten van Linssen en Mahi dat we nog wat punten haalden. En zie Linssen dit seizoen bij Vitesse: Fräser is toch echt niet zo'n veel betere coach, en toch kwam Linssen daar beter uit de verf. Sörloth, hier in 1 jaar om zeep geholpen, verkocht aan Mydtilland, die hem in 4 maand tijd, 10 goals lieten maken en voor 10 mil aan CP verpatsten!... nah,, duidelijker kan haast niet toch? Of wel?
    Jawel: Idrissi: Liet vorig seizoen al zien dat hij er aan kwam(bv 2 fenomenale goals tegen Twente, met die 3-5, op de slotdag), dit seizoen kwam Idrissi maar mondjesmaat voor in de plannen, en al zeker niet in de rol die bij Idrissi past... Zie Idrissi bij AZ spelen nu dan.. O.o

    'Your Honor, the defense rests'.

    (ps: let maar op, Veldwijk trapt er volgend jaar gewoon 15 in bij Sparta!)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:46
    Again, ik vind het geen goede trainer.
    Ik ben het volgens mij redelijk met je betoog eens.
    Alleen helemaal ook omdat hij qua management skills niet heel goed lijkt zou ik juist denken aan geen opzet maar een gebrek aan kwaliteiten om het juiste te doen.

    Dat het goed uitkomt betekent niet dat het de bedoeling was.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:30
    Tja Sorloth, das goedkoop scoren. Je zal maar scout van Crystal Palace zijn: 4 wedstrijden, 0 goals. Solrloth is gewoon een matige spits. De Deense competitie is nog zwakker dan de Nederlandse.

    Veldwijk heeft alles aan zich zelf te danken. Zou eens in de spiegel moeten kijken. Zelden zon luie voetballer gezien. Dan nog dat gedoe met zijn vloggende scharrel. Als je dan niet snapt dat je wordt uitgekotst door staf en supporters dan begrijp je er niet veel van.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:02
    Farmer zegt, dat er een afspraak lag, dat Veldwijk zou spelen en toen meldde Mahi dat hij doorkon, dus toen dacht Veldwijk dan ben ik weer de pineut, als dit eerder gebeurd is dan is dat slecht om een eenheid te krijgen.
    Al moet Veldwijk niet piepen want zijn media-presentatie zal zijn aanzien op gebied van betrouwbaarheid ook troebel maken.
    Lijkt mij dat ze met Jans niet een geweldige communicator binnen hebben, het wemelt van misverstanden daar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:21
    Ja dikke jammer voor hem hoor Cookee.
    Als je niet speelt moet je meer je best doen.
    Niet lopen piepen en janken dat de trainer jou moet hebben.

    Jans als TD valt mij heel erg tegen. Op dit moment gebeurt er bij Groningen werkelijk niks wat ik zou omschrijven als goed of positief.
    Vind ik leuk
    Farmer +12003
    zaterdag 16 juni 2018 om 20:10
    In het algemeen was het zo op dat moment;

    FCG-ADO, stonden vWeert en Mahi al dik 80 minuten 'geen deuk in een pak boter te schoppen'... Er wás, bij de trainingen dus afgesproken dan Veldwijk: de 3e spits in de pikorde, dan ook zijn speeltijd zou krijgen iig.

    Faber's repliek van 'Mahi kon nog door', sloeg dus nergens op; dat is nog niet eens een half antwoord. Veldwijk wás goed bezig op de trainingen, en had, in dat verlengde, toch netjes wat speelminuten verdiend..(achter de schermen was men echter wel druk bezig om Mahi zo goed mogelijk te etaleren natuurlijk, en men wist niet 100% zeker of Veldwijk en Mahi nu wel zo'n goed idee was, met oog op het eerdere akkefietje, al zou men daar gewoon professioneel overheen moeten stappen. wás uitgesproken toch? Dan moet men ook gewoon doorgaan, maar er speelde meer mee toen).

    Maar het neemt niet weg dat het voor Faber, die énorm onder druk stond, een zga 'ideale' oplossing was, die zich even voordeed.

    Veldwijk had ook al een streepje achter zn naam staan, met het akkefietje met Mahi eerder, dus dit er dan bij zo. Jep!

    'Als een stroman geslachtofferd', zou ik het willen omschrijven.

    Dan dat Vlog-geintje er nog achteraan,, naja...

    Je kunt zelf de nagels aan je kist timmeren, zeggen ze dan toch?

    Maar hier zal, in de loop der(komkommer)tijden wel meer over naar buiten komen. Zoals het mij is bijgegeven, is er aardig achterbaks gehandeld.

    "dát had ook anders gekund' bv. Als ik me niet vergis had Veldwijk bv gelijk verklaard dat hij totaal geen werk had geweigerd maar dat het puur een misverstand was, dat hij had begrepen dat hij níet meer zou invallen 'omdat Mahi nog door kon'. En het zgn 'wegwerpgebaar' wat de assistent dan gezien zou hebben was volgens Veldwijk niks meer dan hij die z'n schouders en armen ophaalde, en gewoon maar weer in de dugout ging zitten. Faber heeft hier, ook gelijk in de persverklaring ná de wedstrijd(zonder dus ook maar een woord met Veldwijk gesproken te hebben), al voor de camera verklaard dat daar sancties op zouden volgen: De beslissing was dáár dus al gemaakt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 15:21
    Waar ik gevoelsmatig een beetje moeite mee heb is dat je Faber, in mijn ogen terecht, een gebrek aan management kwaliteiten verwijt.

    Vervolgens gebeurt er iets wat heel goed te verklaren is met slecht management, namelijk het compleet uit de hand lopen van een misverstand. Veldwijk begrijpt iets verkeerd, haalt zijn schouders op, maakt misschien zelfs een gebaar omdat hij enigszins teleurgesteld is, en zonder hoor-wederhoor wordt er gesproken over sancties.

    Tel daarbij op dat de situatie rond Mahi bijvoorbeeld ook totaal uit de hand liep terwijl dat nergens voor nodig was. Hij had iets geks gezegd, dan zeg je sorry en leg je uit dat je in Rotterdam iets anders opgroeit dan in Groningen en ga je door.

    Dat gebeurde niet op een handig moment, dus ik zou eerder denken dat dit om de zoveel tijd gebeurt bij Faber, los van of het een goed moment is.

    Dus wat me eigenlijk verbaast is dat je hier kiest voor kwade opzet van Faber, en dan ook nog eens bij een plan wat voor Faber zelf goed uitpakt, hoewel het een vrij grote gok is en de meeste van zijn plannen juist helemaal niet zo goed uitpakken.

    Gevoelsmatig zou ik dus denken dat Faber iets onhandig aan heeft gepakt en in die situatie leidde dat misschien de aandacht af van het resultaat, maar ook als ze hadden gewonnen had het kunnen gebeuren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 15:08
    Nou enige positieve is dat ze een jonge trainer binnenhalen die misschien wat vers bloed inbrengt.

    Een beetje op de Duitse manier hopelijk.

    Maar qua voetbal is Groningen zoals je al zegt niet meer echt bruisend, en Jans komt er niet bijster goed uit idd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 15:13
    Toch vind ik het een vreemde keuze.
    Het voelt voor mij heel erg als Cocu, Gio of Frank de Boer op Groningen niveau.

    Alle goede spelers vertrekken en wat ervoor terugkomt is matig. Jordy Buijs is ook geen versterking.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 16:05
    Heb het even gegoogled, ben geen Grunn kenner, maar het is Danny Buys. Henny en Danny.
    Groningen heeft heel vaak jonge trainers een kans gegeven. Ik kan er zo 6 opnoemen, dat is wel heel goed.
    Maar in de bekende kliek zit ook weinig tussen, dus dan moet je wat, en Jans wilde niet een krachtige persoon als Gall dus dan kies je een jong ventje van Kozakkenboys... ik ken hem onvoldoende om er iets van te vinden. Maar .... zoals gezegd vers bloed.

    Ze hadden Idrissi en Mahi en Padt, en het komt er niet uit. Idrissi gaat naar AZ en is daar een absolute meerwaarde, Veldwijk komt er niet uit, er zit wel iets mis bij Groningen dat er zoveel onrust is vermoed ik. Mahi is ook geen knoeier toch.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 16:19
    Haha, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is dan in ieder geval leuk.
    Als het bij Groningen niet werkt kunnen ze altijd nog meedoen aan het Leids Cabaret Festival, de naam klinkt als leuke slapstick.

    Daar heb je gelijk in, Danny doet het bij de amateurs heel goed.
    Al zegt dat voor mijn gevoel niet meteen heel veel. Voor hetzelfde geld valt hij in de jupiler league door de mand.
    HYBALLAHYBALLAHYBALLHYBALLA. Nee je hebt gelijk, waar vind je in vredesnaam een 'andere' trainer.

    Misschien is het Faber. Allemaal prima spelers en allemaal gedoetjes en onhandig aangepakt. Als Cocu je grote leermeester is snap ik het denk ik wel.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 16:44
    Maar Jans loopt daar ook rond en die laat ook alles gebeuren.
    Faber deed prima bij Eindhoven, toen niet goed bij NEC en nu bij Groningen niet goed. En vd Looij had er ook al problemen, een club die afzakt... daar komt ook gemor... en dat is bij Grunn al jaren gaande.
    Rust in het management is er ook niet echt, Nijland wilde in de winter zijn 3 beste spelers wegdoen om geld binnen te halen.... terwijl ze zeker nog niet veilig waren, ik keek er raar van op.
    En dan zit je daar als trainer.... net of ze de timmerman zijn hamer afpakken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 16:53
    Ja, maar als TD kun je ook niet teveel over je trainer heen gaan werken.
    Als hij zich overal mee bemoeit krijg je ook scheve verhoudingen.
    Al had het zeker beter gekund dan dit. Ik wil alleen zeggen dat dat misschien een lastige afweging is. Faber wegsturen was misschien een optie geweest, maar dan had er nog meer verkocht moeten worden.
    De selectie wordt minder, de verwachtingen blijven gelijk, dan krijg je vanzelf gemor. Daar zou ik als trainer vooral op letten. Hoe eerlijk zijn ze naar de fans?
    Ik vond het ook vreemd inderdaad. En Jans maar reclame maken bij Studio Voetbal.
    Ja, precies. Al is het in het geval van Faber misschien maar beter voor hem. Hij is volgens mij het type timmerman dat met blauwe duimen thuiskomt en dan doe je zonder hamer minder schade.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 18:09
    Ja, zo'n TD zit daar lekker, die krijgt geen schop als ze verliezen.
    Als een trainer er komt kan het zomaar zijn dat ze 3 man verkopen.
    Jans zat bij St Voetbal ook ineens in een lastige rol, hij wilde niks zeggen ... zijn imago van vrije jongen liep ook schade op.
    Eerst was het zo dat de trainer bepaalde wat er gekocht werd, nu zit Nijland erboven en Jans.... eigenlijk is Jans nu de Manager zoals ze dat in Engeland doen en Faber de veldtrainer die de opstelling doet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 18:17
    Ja, maar in Engeland is een manager ook de baas over de opstelling.
    Daar hadden ze meer aan gehad dan aan Faber
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:59
    Ach dat gedoe met spelers inbrengen voor een paar minuten moet ook eens ophouden, wat geef je dan voor signaal af, we kunnen dit niet aan, we moeten via trucs de punten binnen houden? Waardeloos.

    Ik doel er meer op dat mensen vaak koppen lezen en dan iets naroepen, maar journalistiek is er ook veel mis, omdat er geen tijd meer voor is. Redacties worden kleiner.

    Hij scoorde veel bij PEC en paste goed in het spel wat Ron Jans wilde spelen, maar bij PEC-supporters had hij niet veel krediet had ik het idee.
    PEC wil 8 ton uitgeven aan v Duinen...

    Gezien de opwarming van de aarde en de te verwachten stijging vd zeespiegel is het nooit verkeerd om hier nog wat Duinen te houden, dat kan een overweging zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:18
    Het is inderdaad wat kinderachtig.
    Misschien moeten we alleen nog tactische wissels toestaan.
    Of na de 85e minuut niet meer.

    Daar heb je idd gelijk in.
    De redacties ben ik niet helemaal met je eens. Het is ook een kwestie van prioriteiten.
    Superleuk die vlogs op NOS. Voegt niks toe.

    Van Duinen vind ik helemaal niks. Hij doet elke week zijn best, maar dat is het wel.
    De opwarming zou mee kunnen spelen.
    Hij is in ieder geval wel te laat om het lek van Pec te dichten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:21
    "Vlogs"
    Ja, heb ook het idee dat Radio en TV wanhopig proberen hun medium 'op te leuken'.
    Vanmorgen was er op radio 1 een game-programma, mensen die praten over games, nu dacht ik dat die doelgroep daar wel andere bronnen voor had.

    Op TV- laten ze ook Youtube-filmpjes zien, maar dat betekent eigenlijk al dat TV en Radio al verloren zijn, ze zijn niet meer te redden totdat het in 2050 weer NOS-talgisch Kemp wordt om naar de radio te luisteren. :)

    Ik vind wel dat redacties behoorlijk minder worden, dan is het voorwerk ook niet mogelijk. Bezuinigingen hebben veel mensen werkloos gemaakt.
    Men snijdt dan met opzet in het vlees en niet in de overdaad in de top.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 18:20
    Ja, maar dat laten ze dan wel doen door mannen van 50+. Heel succesvol natuurlijk.
    Haha ja precies, dat soort dingen.

    De NOS vraagt ook vaak youtubers naar meningen of om dingen te proberen.
    (Zie nos.nl) in de hoop dat het extra clicks oplevert. Droevig is het.

    Haha NOS-talgisch is leuk.
    Videos killed the radiostar. En de TV dus.

    Ja, je kunt ook bezuinigen op de onzin.
    Boer zoekt vrouw kan heel goed op een commerciele zender.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 14:44
    Is zeker droevig, eigenlijk is daar bij de NOS hetzelfde loos als in het NL-voetbal.
    Vasthouden aan vaste waarden en geen visie om nieuwe wegen in te slaan.

    Video killed the radiostar, hah, lang geleden.
    Alles is wankel tegenwoordig, men wil ook cassieres al automatiseren.

    Ja, boer zoekt vrouw pretendeert een inkijk in het boerenleven te geven, maar doet dat dan weer op zo'n gluurderige manier, dat idd commercielen dat veel beter kunnen.

    Maar je hebt een punt dus, maar hoe vul je die uren dan op de publieke.
    Ik erger me er aan dat docu's en muziek vaak pas om 23.00 is... de hele avond pulp en dan is er nog iets voor mensen met 2 of meer hersencellen. :)

    Ik wil me niet elitair voordoen Keiz hoor, maar 2 heb ik vast wel. :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 14:49
    Ja, Jan Smit en Gudde doen dezelfde dingen fout als hun voorgangers.

    Ja, al moet ik zeggen dat het daar wel sneller van gaat. Al vind ik het storend dat ze steekproeven doen om winkeldieven te pakken. Alsof ik een winkeldief word zodra zij geen cassiere hebben.

    Nou, als dat het doel is vraag ik me ook af wat het nut van dat doel precies is.

    Vul die uren met programma's die leuk en zinvol zijn. Leuk en zinvol is prima te doen en het is ook logisch dat je daar belastinggeld voor wilt. Voor deze pulp wil ik niet betalen.

    Eva Jinek mag van mij best iets presenteren, maar laat haar dan iets presenteren waar ze goed in is. Het programma 'De verkeerde vraag' waarin een interviewster structureel de slechtst mogelijke vraag stelt en de interessante over het hoofd ziet. Daar ligt haar kracht.

    Daar ben ik van overtuigd. Ik twijfel over mezelf. Zo had ik van tevoren niet voorzien dat #keizerout afgekort zou worden tot Keizer of Keiz.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 15:49
    Smit en Co... ik denk meer dat zoals wij al lang geleden concludeerden dat er verversing van trainers bij club en Knvb moest komen.

    Ja, de truc is, zodra een ander zijn product koppelt met dat apparaat.... dan kan je dat uit zijn karretje pikken, dan betaalt hij en jij hebt het.
    Maar zou dat gebeuren? Wie wil er nou de titel "Dief" hebben, voor iets uit de super?

    Doel van beeldvorming van Boeren.
    Och, op zich is dat wel goed toch? Men gebruikt de term Boer nog wel eens als scheldwoord toch?
    Denk dat ze daarmee een onbehouwen type bedoelen, maar zonder boeren hebben wij niks op tafel staan. Een inkijkje geven in een beroepsgroep kan toch best een taak vd Publieke zijn? Al hoeft dat niet op zo'n gluur-manier.

    Is moeilijk om heel Nederland tevreden te stellen met TV, vroeger was de taak vd Publieke om de burger een verdiepte kijk op de wereld te geven, toen bepaalde TV wat goed voor ons was/is.
    Soms verlang ik daar wel weer naar terug... soms ook weer niet.
    Nu zet men het vreten op tafel wat de burger wil... ergo pulp.

    HAHA, je bent wel dodelijk in het oppoetsen van Eva's carriere-kansen.
    Ik denk ook dat er betere kandidaten zijn... ik hoop dat die er zijn.

    Misschien moet je wel een ingewijdde per onderwerp oproepen?
    Kunnen we verwachten dat Eva's buiten luiers ook alles weet van andere zaken? Dan zou men met een 'oortje' kunnen werken, dan wordt Eva praatpop via het oortje. Fijn plan.

    Ik kan niet wachten op je commentaar met de vervanger van Tan straks.
    Ze hebben vast gedacht... wie moet TAN opvolgen... even googlen... "zocht U mischien naar TWAN?" Bingo, klaar. :))

    "keiz' voeg ik toe om te voorkomen dat heel NL zich aangesproken voelt. Al herinner ik me dat je echte naam # is. :)
    Jij voldoet zeker aan de 2-hersen-norm, die twijfels kunnen in de prullebak.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 16:12
    Ja, maar dat gebeurt nu dus nog niet eens.
    Hyballa gaat Duitse jeugdtrainers opleiden.

    Als ik iets xou willen jatten stak ik dat in de supermarkt in mijn jas. Niet bij de kassa's.
    En ik denk niet dat dat veranderd is.
    In ieder geval was het bij mij nooit de aanwezigheid van een cassiere die mij weerhield van winkeldiefstal.
    Overigens bedenk ik nu dat het heel simpel zou zijn. Je moet met z'n tweeën zijn.
    De een drukt op het knopje 'vraag om hulp', de cassiere die toezicht houdt en steekproeven doet gaat naar hem toe, en de ander scant de helft van de boodschappen niet. Maargoed.

    Nou, als jij nou een lijst zou moeten maken van sociale problemen in Nederland, dingen waar je aandacht aan kunt besteden, hoe hoog staat het thema 'waardering van boeren' dan?

    Dat is hun taak nog steeds, alleen schieten ze tekort omdat ze de verkeerde mensen op de verkeerde plek hebben.
    Prima als je jongeren wilt bereiken met vlogs, laat verstandige jongeren vlogs maken, en niet drie eikels die denken 'oh een vlog is gekke filmpjes maken, dus een politieke vlog is politieke gekke filmpjes maken.' Dat kost gewoon geld.

    Sowieso. Kijk een kwartier goed naar Jinek en het valt je op hoevaak ze de obvious question mist.
    Laatst ging het over hoe je kunt ontkomen aan slechte voeding. Teun van de Keuken zat aan tafel en zei 'Iedere dag koken' en zij riep 'Daar heeft niemand tijd voor' en ging naar iemand anders.
    Flikker even op Eva. Flikker in vredesnaam gewoon even op met je hoerenbek. Daar mist Moszkowicz inhoudelijk weinig aan.

    Ik verwacht dat iemand een sterk analytisch denkvermogen heeft en daardoor op basis daarvan vragen stelt. En dat vind ik belangrijker dan een semi leuk gezicht. Dan liever iemand die geen oortje nodig heeft. En er zijn ook genoeg knappe vrouwen die wel kunnen analyseren.

    Gelukkig keek ik al niet naar RTL Late Night. RTL heeft een voorkeur voor mensen waar ik slecht tegen kan. Luuk Ikink is ook zo'n soort ziekte waar ik niet goed tegen kan. Een leuke bijkomstigheid van Luuk is wel dat ik laatst door zijn ruzie met Derksen voor het eerst ineens aan de kant van Derksen stond. Zo kom je nog eens ergens.
    Volgens mij is Twan trouwens een samenvoeging van Tan number two.

    Heel verstandig. En ja, wel met een hoofdletter trouwens, die #.
    Haha, dankjewel. Zou je trouwens mijn discussie met Sara_north_london eens willen lezen? Ik ga bijna twijfelen aan mezelf, maar volgens mij heb ik geen kronkel.
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/822337/-fenerbah-e-meldt-zich-officieel-bij-psv-en-treedt-in-onderhandeling-.html

    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 16:37
    Ik zie mensen wel eens met zo'n kastje lopen waarmee hun boodschappen scannen, heb geen idee hoe dat werkt, maar microsoft is er ook mee bezig las ik. Straks heeft niemand nog werk.

    Boerenwaardering.... nee ik ben niet van slag op dat vlak... ach, op zich moet iedereen gewaardeerd worden en iets meer inkijk in beroepen waar we niks van weten is prima.

    Ik ken die vlogs niet, maar ben met je eens dat het niet moet gaan over gekkigheid maar inhoudelijk moet het staan als vlog.
    Maar alles moet "opgeleukt" worden in dit land. Dat is de debilisering van de jeugd, dat ze alleen lol willen.

    Ja, dat met vd Keuken viel mij ook op. Je moet tijd maken voor koken want dat is nou net de crux van dat onderwerp. Mensen besparen tijd door kant en klaar spul te kopen en gaan dan 3 uur op facebook.
    Al moeten we eerlijk zijn, dat Jinek met die opmerking 90% vd bevolking mee heeft.

    Op zich is het al lastig om de spreker te volgen en tussendoor vragen te bedenken laat staan te luisteren en in te haken. Daar is ze niet bij elk onderwerp scherp op, via een oortje zou dat wel kunnen.

    Zal Sara N-London even bekijken.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 16:48
    Heeft Amazon laatst niet de eerste personeelloze winkel geopend?
    https://www.cbsnews.com/news/amazon-go-store-no-cashiers-checkout-lines-seattle/
    Haha, dat zou wel leuk zijn, de snelste kassa's ter wereld, maar niemand geld voor boodschappen.
    Misschien heeft China dan geld voor GIRO 555. Red de Nederlanders.

    Ja, maar 100 seizoenen alleen maar boeren rechtvaardigt dat niet.

    Ja, en als iemand daar iets tegen kan doen is het de publieke omroep.

    Ja, maar dat ze graag goedkoop scoort wisten we al. Ik snap dat ze daarmee de massa mee heeft, dat is dus juist het probleem.
    Ze mag van mij best advocaat van de duivel spelen, maar ga het gesprek dan aan.
    "Maar Teun, daar heb ik, en 90% van de mensen met mij helemaal geen tijd voor."
    - "Zie je 's avonds weleens ... voorbij komen op facebook Eva? En dit of dat?"
    "Ja"
    - "Nou, dan had je best tijd om te koken, want dat hoeft helemaal niet lang te duren. En als je dan voor 2 dagen kookt doe je de restjes in een bakje, de volgende dag met geraspte kaas en paneermeel in de oven en je hebt 2 dagen zelf gekookt eten gehad."
    En zo voer je een normaal gesprek waarin je iets leert.

    Ze is er bij geen enkel onderwerp scherp op. Iemand met analytisch vermogen hoort 'dit klopt niet' of 'dit is niet genoeg' en haakt daarop in. Je kunt dan gewoon iemand onderbreken of desnoods onthou je het tot het einde van de zin.
    Hier is in mijn ogen geen oortje tegen bestemd.

    Bij voorbaat dank.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 17:48
    Hieronder regeageerd op S-N-L en in die bewust thread ook. FF zoeken.:)

    Nou ja, basis-inkomen. Als we alles automatiseren moet dat wel. En wie nog wil werken die krijgt ietsje meer, prima toch? Dat is ook een vrije kassa bijna. :)

    Nee, niet 100 seizoenen boeren nee. Ik vind het progr. Boss under cover wel leuk, die bazen hebben vaak geen benul waar het personeel tegenaanloopt. Maar ook dat geeft inzicht.

    Ja, precies zo had ze moeten reageren. Misschien had Teun ook moeten zeggen, wacht even Eva. Haar gedecideerde uitroep hield hem tegen wellicht.

    Bij Pauw en Witteman, zaten er 2, maar Witteman die liet alles gaan, dat is ook niks. Barend en van Dorp hadden ook rollen binnen het format, maar die draaiden die rol ook wel eens om.

    Eva heeft nu de algemene goedkeuring lijkt het, nu ze zwanger is, ze hoort bij het meubilair, een praatprogram moet ook geen kruisverhoor zijn he? Eén Guantanmo-bay is voldoende... we gaan niet aan Waterboarding doen om de waarheid te ontdekken. :)

    Ik las overigens een boek van een Afghaanse jongen die gek op Metallica was, de Amerikanen vroegen hem zijn voorkeur, hij zei dat hij Metallica vreselijk vond... slim gedaan .... 3 jaar lang Metallica in onvrijwillige opsluiting. Hieronder kort reactie, rest op thread.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 18:01
    Ja, maar dat moeten supermarkt eigenaren allemaal betalen, die zien daar vast niks in.

    Maar daar vind ik ook wel iets voor te zeggen. Je laat daarmee zien dat in veel bedrijven structuren niet heel handig zijn. Goede ideeën blijven hangen bij verkeerde mensen.
    Alleen mis ik bij dit programma wel een algemeen nut. Stimuleer je bedrijven die niet meedoen of help je per jaar 10 bedrijven?
    Is het de tweede, bedenk iets waardoor je heel Nederland helpt.
    Je kunt bijzonder veel mensen bereiken. Doe er iets mee.

    Ja, maar dat was ook de bedoeling. En zij is degene die het gesprek leidt. Teun had dat moeten doen, maar had nooit in die positie mogen komen. Dit is victim blaming :p

    Ik heb toen de kwaliteit niet kunnen beoordelen. Ik kan alleen iets zeggen over Pauw en Jinek. Witteman maakt als ik hem zie niet altijd een sterke indruk, maar inlezen wordt vast lastiger als je ouder wordt.

    Ja, Hitler had ook de algemene goedkeuring, dus dat is voor mij geen vereiste :p
    Nee, maar het moet ook geen slap gelul zijn als je pretendeert inhoud te hebben. Plat lullen kan ook op RTL, daar hoeft géén belastinggeld naartoe.
    Het verschil tussen een interview met Eva en Guantanamo Bay is wat mij betreft als het verschil tussen een dutje doen en een dubbele moord plegen.

    Slim hoor. Waarschijnlijk houden al die anderen dan van het gevoel dat ze verdrinken. Geen wonder dat waterboarding niet helpt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 19:00
    "mis ik bij dit programma wel een algemeen nut"
    Ja, dat is wel zo, maar je hebt geen TV nodig om als baas undercover te gaan. Op zich zou elke baas toch alles moeten weten, ook tussen-management zou hem moeten informeren, eigenlijk is er veel mis bij dit soort bedrijven, maar misschien wel bijna overal.

    Witteman volgde de nieuwe tactiek vd VARA van de aardige vragensteller, de VARA kreeg boze reacties als de journalist harde vragen stelde. Hoe dom is dat? Wil men ook een tandarts die rotte tanden laat zitten?

    Hitler zijn imago komt door slechte pers... ha ha..

    Eva is een dutje, maar niet eentje waar jij van opfrist vermoed ik.
    .
    Guantanamo-bay doel heiligde de middelen zei onze bondgenoot Amerika. Daar wijst dat Hollandse vingertje nooit op he? Bush heeft ook het internationaal tribunaal nooit erkend, anders had hij er zelf ook moeten zitten. Dat land zou ook niet te snel moeten oordelen over anderen.

    Ik las over een bloedmooie Afgaanse weduwe, die een bedreiging voor andere huwelijken vormde, ze hebben een briefje in haar Koran gedaan en de Amerikanen getipt, ze zat in de kooi naast de jongen. Velen daar zaten daar zonder proces... ik heb Amnesty International eens geschreven, waarom de nadruk zo ligt op het Midden-Oosten, tuurlijk daar is veel mis. Maar Guantnamo las ik nooit, kreeg antwoord dat het zeker wel hun aandacht had, maar dat de internationale agenda zo was dat die bondgenoten niet onder druk te zetten waren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 23:28
    Dat klopt, maar misschien zou het interessant zijn om de NPO te benaderen als iets dat goede dingen kan betekenen voor Nederland.
    Dat je programma's maakt die niet alleen het goede voorbeeld geven, maar ook ondersteunen in het volgen van dat goede voorbeeld.

    Je hoeft geen harde vragen te stellen.
    Kijk even het stukje terug van Klaas Dijkhoff bij Pauw
    https://www.youtube.com/watch?v=-hFzqFtvwvk
    Pauw doet niet eens echt moeilijk en Dijkhoff heeft helemaal niks. Pauw vraagt gewoon op basisniveau door om te begrijpen wat het plan is en hij gaat al op zijn bek.

    Hij zorgde voor werk. :p

    Nee, absoluut niet. een dutje in de trein, waarna je moe en met een zere rug wakker wordt :p

    Nee klopt, heel vreemd inderdaad. Een beetje hetzelfde als met 'groningen'. Blinde vlek voor eigen daden.
    Niemand vroeg Zlatan waarom hij in een land wilde spelen waar mensenrechten worden geschonden.

    Ja, leuk, macht ligt bij de verkeerde organisaties. De goeden zouden het geld moeten hebben.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 17:31
    Op Sar-N-London gereageerd om 17:12 je zult even op Zoek moeten klikken.
    Ik vind het wel ongevergelijkbare grootheden, steniging, persvrijheid en Gronings bezit en psychische stress.
    Maar dat reageren van de man alsof hier alles zo perfect is irriteert me ook.
    Ik hoop dat alle regeringen en ook culuren langzaam naar elkaar toegroeien, dat zal langzaam gaan, hier duurde dat ook eeuwen.
    Dat Gronings gas levert geld op, dan telt voor VVD-ers menselijk leed niet meer. Maar ik snap, dat Groningers nu dagelijks met die stress leven, toch is dit anders dan onderdrukking van pers of steniging. Maar die veroordelende vinger naar verre streken heb ik ook veroordeeld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 17:39
    Ik vind ook zeker dat de situaties niet een op een vergelijkbaar zijn, maar een plek om te leven is een van de eerste levensbehoeftes en die mensen hebben dat gewoon niet. En de gevolgen daarvan zijn voor mensen gigantisch.
    Hoewel dat niet vergelijkbaar is met steniging en vrijheid van meningsuiting zou ik zeggen dat het belangrijker is dan of je kritiek mag hebben op de leiding.
    Ik woon liever veilig en dat ik niet mag klagen dan dat ik het recht heb om te klagen als mijn huis op instorten staat.
    Waar het mij vooral om ging is dat als je aan Cocu vraagt of hij in een land wil werken waar mensenrechten geschonden worden je dat net zo goed kunt vragen als hij blijft.

    Daarnaast vind ik het altijd lastig als het gaat om cultuurgerelateerde dingen. Als je zelf in dat land was geboren had je er heel anders over gedacht. Vreemdgaan is hier gewoon toegestaan. Dat je voor een avondje plezier (of 5 minuten als het een tijdje geleden is) plezier je hele gezin en de mentale toestand van je kinderen op het spel zet is dus geen enkel probleem. Dat kun je vanuit een andere cultuur ook gek vinden.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 17:59
    Ja, bezit vind ik toch minder belangrijk. Maar de onzekerheid dat elk moment iets kan gebeuren is wel vergelijkbaar met iemand die zijn mening naar buiten brengt. Als je huis instort is natuurlijk ook even erg.

    Cultuur-gerelateerde dingen. Ja dat schreef ik ook.
    Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het een Iraakse vader van een dochter in Nederland ook angstig maakt als hij haar 12-jarige vriendinnen in een naveltrui ziet lopen of met make-up. Wij zeggen dan, dat moet kunnen. Maar voor hem gaat dat TE snel. En dan moeten wij niet hem onder NL-dwang zetten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 18:06
    In ieder geval is het erg genoeg om niet te zeggen 'in Turkije, dáár is het erg, hier niet.'

    En daarnaast vind ik dat hij een goed punt heeft.
    Het moet kunnen, maar het is het gevolg van een samenleving waar ingespeeld wordt op onzekerheden om geld te verdienen aan kleding en make-up. Dus op zich vind ik dat er genoeg kritiek te uiten valt op ons systeem los van dat we hem dwingen ermee akkoord te gaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 18 juni 2018 om 19:04
    Misschien moeten we vaker zeggen, naar MIJN mening is dit niet goed.
    Dan zeg je niet het is fout, maar je zegt dat jij er zo over denkt vanuit jou visie. Zoals jij ook al in feite zegt, wie zijn wij om te oordelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 18 juni 2018 om 19:28
    Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat het normaal is om je eigen manier als goed te beschouwen. Als je dat weet kijk je heel anders naar dingen.
    Ik voel me eigenlijk best vrij om te oordelen :p
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    donderdag 21 juni 2018 om 15:25
    Ja, maar als je zegt; "naar mijn mening" ... dan haal je de kou uit de lucht en geef je de ander de kans om daar zijn visie tegenover te zetten. In Engeland doet men dit wel, hier niet zo.

    Je zegt het goed, vanuit onze manier vinden we zaken normaal, maar velen hier kennen de andere manier niet en veroordelen dan het handelen.
    Met de jaren zullen culturen toch versmelten denk ik en dat is prima, je ziet ook al dat vrouwen langzaam meer rechten krijgen in die landen. Stapsgewijs... totelkaar.

    Sommige oordelen zijn van horen zeggen, hebben die volgens jou waarde? Ze worden door-'getweet', omdat men een oordeel wil spuwen, voorwaarde voor een weloverwogen oordeel is dat je je inleeft in beide partijen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    donderdag 21 juni 2018 om 15:38
    Dat ben ik helemaal met je eens.
    Daar kan ik zelf ook nog wat van opsteken. Ik ben geneigd te praten in 'feiten'.

    Dat klopt. Die arme Saudies op het WK. Tuurlijk willen zij die vrouwen in het stadion. Alsof spelen voor mannen stimuleert..
    Maar ja, dat kunnen ze niet zeggen.
    Tof dat journalisten genoeg van de wereld begrijpen om dat te snappen. Dit was inderdaad sarcastisch.

    Dat heeft NAAR MIJN MENING geen waarde.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    donderdag 21 juni 2018 om 15:54
    Ik probeer ook te handelen volgens die wijsheid... maar ben ook niet altijd heilig. Soms zitten mensen er ZO naast dat ik ook met feiten gooi. Maar goed... het voornemen is goed.

    Haha, je leert snel... alleen jammer van de hoofdletters. :p.

    Had je mijn reactie nog gezien op die andere thread?
    Het wijzende vingertje van de man irriteert.
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/822337/-fenerbah-e-meldt-zich-officieel-bij-psv-en-treedt-in-onderhandeling-.html
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    donderdag 21 juni 2018 om 16:13
    Heel herkenbaar :p

    Ik wilde het benadrukken!

    Ik ga zo kijken
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    donderdag 21 juni 2018 om 16:43
    Uitroepteken?!
    Werkelijk, moest dat nou :p :))
    2000 jaar Nederlandse beschaving, hoogstaand onderwijs, vele schrijvers die de Nobelprijs voor "litter"-a-tuur wonnen - niet dus - en dan krijg ik hoofdletters...
    Ik woon in Friesland lijd ik niet genoeg van de in het Fries-geblafte taal?
    Goed, ik zie het door de vingers. :p

    Ok
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    donderdag 21 juni 2018 om 16:45
    SORRY!!!
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:22
    Veldwijk heeft wel gelijk, Je ziet het hier ook. Iemand roept iets en iedereen gaat er in mee
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:48
    Dat klopt ook wel, maar dan kan het alsnog wel zo zijn dat hij niet in wilde vallen.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2650
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:15
    Hahaha, klagen over de media waar dat gekke wijf van hem zelf de hele dag op zit.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:07
    Ging volgens mij niet zozeer over de media, maar over dat mensen als roddeltantes meteen alles na-papagaaien.
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:10
    Hahaha, hij klaagt niet over de media. Hij zegt dat er één iemand iets zegt in de media en dat iedereen hem vervolgens napraat. Begrijpend lezen is best moeilijk blijkt maar weer...

    Verder, dat gekke wijf van hem is gewoon een leuke meid, die gebruik maakt van social media in een tijd dat het heel normaal is om te vloggen enzovoort. Je kent haar niet eens, dus je oordeelt weer te snel...

    Zal wel weer een typisch troll accountje zijn...
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2650
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:25
    Hey Rentokill, geen trollaccountje (over snel oordelen gesproken). Als iemand de media gezocht heeft, om z'n ongelijk te halen, was hij het en het vloggen van dat gekke wijf (heb het hier over gedrag en niet over hoe ze er uit ziet) helpt hem absoluut niet.
    Volgens mij als speler absoluut een meerwaarde voor een aantal ploegen maar radiostilte en presteren zou hem meer helpen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:28
    Iemand die niet het fatsoen heeft een ander zijn nick normaal te schrijven is gewoon een troll... end of story!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2650
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:31
    Een ander direct wegzetten als trol omdat je een andere mening hebt lokt dat wel uit. Je lijkt zelfs in gedrag op Veldwijk
    Zou mij niet verbazen als daar een verbinding is.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1699
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:38
    Goede speler voor ons! Gaan we veel plezier aan beleven. Nu nog een CV, linksback en 2 vleugelspelers erbij en hopen dat Chabot en Duarte blijven. Dan doe je echt mee om kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:43
    Linksback hebben we al gehaald hoor.
    Wijnaldum.

    En wat we nu nodig hebben zijn 2 ervaren middenvelders.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1699
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:47
    Dacht dat hij een middenvelder was. Vindt hem maar een matige speler.
    Vind ik leuk
    normaal72 +515
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:42
    Zo ist Faber heeft hem geen kans gegeven
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2964
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:46
    Het ligt aan de media en aan die ene andere vent (toevallig ook nog trainer...)

    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:47
    Voortaan zorgen dat je zelf de eerste bent die roept.
    Vind ik leuk
    Enw02 +516
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:53
    Gewoon een prima speler die met groningen een verkeerde keuze heeff gemaakt.
    Vind ik leuk
    Weetjewel +177
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:54
    Omdat hij zo'n modelprof was moest ie weg bij Groningen. Dacht het toch niet! Hij is uitgekotst omdat ze zo tevreden over hem waren.Sterkte Sparta! Lullen kan hij wel....
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:04
    En hij laat hem nog zien ook.
    Succes met hem Sparta, volgend seizoen weer in de eredivisie.
    Jammer dat hij bij ons niet geslaagd is, bracht vaak toch iets extra.
    Maar moet ook in de spiegel kijken, als je prof wilt zijn moet je er ook naar leven. Voorbeeldfunctie voor de jeugd, bla bla etc.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31530
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:58
    Jij was ook de braafste thuis... ga voetballen vent. En vloggen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:05
    Nou maar hopen dat die muts van een monica niet jou carrière omzeep helpt,net zo als silvia de carrière van rafael naar de klote heeft geholpen, allebei publieksgeil.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1962
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:10
    Mooie club voor Lars!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:13
    Ja mooi man
    Vind ik leuk
    Faberge +16
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:15
    De oppervlakkigheid van sommige Sparta supporters is behoorlijk verontrustend om te vernemen. De opmerkingen van Veldwijk zijn behoorlijk incorrect. Niet alleen Faber was klaar met hem, werkelijk iedereen was klaar met hem. Alle spelers, de staf en bijna elke supporter.

    Daarnaast is het bijna grappig dat juist hij zegt: 1 iemand in de media roept iets en iedereen neemt het over. Hijzelf is die 1 iemand in de media. Wat hij naar buiten heeft gebracht via zijn eigen social media, de feestjes de dag voor de wedstrijd, de locaties waar hij verbleef voor de wedstrijd, de domme filmpjes waar hij zo druk mee was waarbij hij dingen liet zien waar elk weldenkend mens 10x over had getwijfeld hebben die meningen allemaal beïnvloed.

    Nee Larsje, je kan wel zeggen dat veel buitenlandse clubs interesse in jou hadden, maar dat was überhaupt nooit reëel vanwege jouw gezinssituatie. Sparta heb je ook alleen maar gekozen boven excelsior omdat je daar meer betaalt krijgt. Als je slim bent ga je een keer werken naar dat loon, want voetballen kan je wel. Maar ik heb er een hard hoofd in, hij voelde zich al te groot voor Groningen, dan zal meneer zichzelf wel helemaal de man voelen bij Sparta. Die domme Sparta supporters die hierboven oa zeiden: we gaan hier veel plezier aan beleven, kijk maar eens terug bij de clubs voor Groningen, daar werd hij ook uitgekotst.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1699
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:39
    Jeetje het zit wel hoog bij je zeg. Ik denk dat het voor onderkant Eredivisie en bovenkant Jupiler een prima speler is. Buiten het veld heeft hij zich misdragen en met de wissel (al dan niet invallen) ook maar hij verdient toch een eerlijke kans nu bij Sparta?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:29
    Top spits voor de JL.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:40
    Kan die zijn lul daar mooi daar mooi tonen vooe de web cam
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:31
    Bij hoeveel clubs is hij welkom waar hij gespeeld heeft?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:39
    Geen een
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8949
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:36
    Veldwijk , Veltman, Castaignos, 3 zielen die denken te kunnen voetballen en met z'n 3en geen pepernoot kunnen raken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:37
    Eikel..ligt dus aan iemand anders
    Blij dat die weg is
    Sparta heel veel sterkte met deze eikel.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 13:38]
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:53
    En wij gaan er vanuit dat je nu wel 100% inzet toont.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:02
    Beste Lars, Dat je wel kunt ballen behoeft geen betoog. Sterker nog toen werd aangekondigd dat je bij FC Groningen zou komen te spelen was ik als FC supporter zeer blij met deze aanwinst. Echter is gebleken dat je feestjes, het vloggen met je vriendin en het schofferen van ploeggenoten belangrijker vindt dan de kerntaak: gewoon je voeten laten spreken! De bekende druppel was het tonen van je pielemans onder dwang van je media geile vriendin, want die doet alles voor likes en geld. Het had je gesierd als je eindelijk eens in de spiegel keek en eens toegeeft dat er bij jou toch mentaal het een en ander is mis gegaan afgelopen seizoen. Ik had me als club misschien niet eens zo opgesteld, maar goed je schijnt zowaar zelfs nog een goed salaris op te strijken bij ons. Dus dat kunnen we dan wegstrepen, ik vind je topsporter onwaardig!
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:17
    dat napraten is eigen aan de voetbalwereld ?? . . tot nu toe had ik aangenomen dat dat een (sport)journalistenkwaal was !?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6097
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:37
    Ach, Lars kan nog altijd terug naar zijn oude nest, Legmeervogels.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1687
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:45
    Arme jongen, allemaal de ander z’n schuld. Hij had het daar heus wel k gemaakt als hij niet gepest werd en een legende kunnen worden.
    Hij gaat niet voor niet in de jupiler league spelen, een topspeler is het.
    Vind ik leuk
    De Mees +19
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:30
    Hij moet zich dood schamen, goed betaalde prof die de FC heeft laten barsten......voor mij is hij nog minder waard dan een stuk stront.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    LeoFCG +78
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:59
    Hoorde gisteren van iemand bij FC Groningen dat uit de statistieken bleek dat hij tijdens de trainingen ongeveer net zoveel meters maakte als Sergio Padt. En dat was geen grap...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:05
    hallo Veldwijk, wat heb jij dan voor beeld naar buiten gebracht door en met je leuter in beeld te komen. Bovendien wou meneer niet meetrainen, maar kon wel opdraven in filmpjes van zijn vriendin!! Nee ligt aan de ander... Kuch kuch
    Vind ik leuk
    Yoamma +1121
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:27
    Let eens op je spelling VP. "Ervan uitgaan"... ik ga ervan uit.. niet ik ga er vanuit.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1652
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:59
    Speel eerst is meerdere seizoenen stabiel bij 1 club
    Vind ik leuk
    Ouwe seur +29