'Trotse en teleurgestelde' Van Marwijk hekelt cruciaal moment: Heel vervelend

    'Trotse en teleurgestelde' Van Marwijk hekelt cruciaal moment: "Heel vervelend"

    zaterdag 16 juni 2018 om 14:52

    Bert van Marwijk vindt dat zijn Australië zaterdagmiddag een remise had verdiend tegen Frankrijk. Dat zei hij na afloop van de 2-1 nederlaag tegen Les Bleus voor de camera van NOS. 

    "Aan de ene kant ben ik tevreden over de manier waarop we gespeeld hebben. Maar tegelijkertijd ben ik teleurgesteld, want we hadden wel verdiend hier een punt aan over te houden", aldus de Nederlandse bondscoach van The Socceroos. 

    "Als je verliest na een dubieuze strafschop en een ongelofelijk gelukkige goal, dan is dat heel vervelend", vervolgde Van Marwijk, die op het moment van het interview de bewuste overtreding van Joshua Risdon op Antoine Griezmann nog niet had teruggezien. 

    Verlies of niet: het duel met titelkandidaat Frankrijk geeft vertrouwen. "Iedereen was benieuwd hoe we hier voor de dag zouden komen. Als je een van de kanshebbers op de wereldtitel zo veel weerstand kunt bieden en soms zelfs beter bent, moet dat wel vertrouwen geven."

    Voor Australië wachten nog duels met Peru en Denemarken.

    Lees ook: Technologie helpt Frankrijk langs het Australië van Van Marwijk

    Poll

    Gaat Australië de volgende ronde bereiken?

    (428 stemmen)

    Plaats een reactie

    Castromann +7256
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:56
    France is gewoonweg gematst.
    Maar wat vielen ze tegen zeg die Fransen.......
    Jammer voor Australië...hadden min. Punt verdiend!
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:02
    Absolute schwalbe van Griezmann! Er was nauwelijks contact en het was zo licht, dat hij gewoon door kon lopen...
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8952
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:04
    Van Marwijk bewijst keer op keer dat hij een goede trainer is. Met Saudi Arabië plaatsen voor het WK was echt een wereldprestatie en vanmiddag maakte hij het Frankrijk ook heel erg lastig, terwijl Australië echt een hele matige ploeg is.

    Ik zie Van Marwijk volgend jaar graag als assistent naast Van Bommel bij PSV:-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:17
    Dat zal ook wel gebeuren want dit duo heeft een hoog Bassie en Adriaan, Pipo en Klukkluk, Bert en Ernie gehalte.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:35
    Fukneus wederom wakker geworden met Dutroux in je ;)

    voelt puntig pijnlijk zeker
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:37
    Duo Fop & Neus, S(impele) & E(ngnek). Reactie komt voort uit zijn PSV-frustratie!
    Vind ik leuk
    El_Gaucho +262
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:07
    Tsja, linkje naar de bewuste overtreding van Risdon op Griezmann laat alleen de handbal van Umtiti zien.....
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:13
    Ach gut, kom maar snel naar peesjevee
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:14
    Niet zeuren Van Marwijk, Frankrijk heeft volkomen terecht gewonnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:38
    Niet zeuren FopNeus, PSV is terecht kampioen geworden!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21528
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:08
    Die gaat verder geen potten breken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9650
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:00
    De ooit zo serieuze van Marwijk word een slechte verliezer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws