'De Bruyne moet opbouwen, middenveld in handen nemen en scoren; die gaat kapot'

    'De Bruyne moet opbouwen, middenveld in handen nemen en scoren; die gaat kapot'

    maandag 18 juni 2018 om 11:16

    België komt met een 3-4-3-systeem niet verder dan de kwartfinale. Dat is de verwachting van analist Aad de Mos, die de Belgen kwetsbaar vindt in het systeem.

    "De Belgen zullen makkelijk winnen van Panama. Die wedstrijd erop zal het allemaal een stukje moeilijker worden in dat 3-4-3-systeem. En dan tegen Engeland. Dat hebben wij al laten zien met Koeman: als je 3-4-3 speelt tegen de Engelsen ben je kwetsbaar", aldus De Mos tegenover Voetbal International.

    En dat terwijl de Belgen twee wereldsterren in het elftal hebben met Kevin De Bruyne en Eden Hazard. Vooral eerstgenoemde zal in het systeem niet tot zijn recht komen. "Hij moet een te grote afstand afleggen. moet de opbouw verzorgen, het middenveld in handen zien te krijgen en dan ook nog een eindpass geven of zelf scoren."

    "Omdat hij zo'n liefhebber is en zoveel passie in z'n spel heeft gaat-ie dat nog doen ook. Dan kan ik je verklappen dat je straks in een reeks komt van drie wedstrijden in de week dat je dan kapot bent."

    Plaats een reactie

    dhrwobo +24917
    maandag 18 juni 2018 om 11:23
    Daarom moet je De Bruyne samen met Dembele laten spelen. Dembele domineert het middenveld en kan De Bruyne meer een vrijere rol laten vervullen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:31
    Het is voor de Belgen te hopen dat Dembélé vandaag gespaard wordt en wel start als het grotere werk begint tegen o.a. de Engelsen. Het zou echt doodzonde zijn als Martinez de voorkeur geeft aan bijv. Witsel en Dembélé het met een paar invalbeurtjes moet doen in Rusland.

    Het zou ook als voordeel hebben dat je eens linkspoot en rechtspoot hebt die samen het centrale middenveld domineren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:23
    De Rode Duivels gaan met dit team, wat een overvloed heeft aan kwaliteit, gemakkelijk de kwartfinale halen. Of misschien nog wel verder ook. Na het vorige WK en EK is dit Belgisch team veel verder gegroeid in ervaring en voetbalkwaliteit.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:25
    Toch heb ik niet het idee dat er echt een team staat, maar dat beeld wordt vooral gevoed door de media, dat kan ook.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:29
    Normaal gesproken is dat het geval. Sinds thierry henry erbij zit is dat niet meer het geval!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:24
    Wie neemt Aad nog serieus dan?
    Vind ik leuk
    Bdog +5473
    maandag 18 juni 2018 om 11:50
    Aad!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:22
    Ik. Ik luister graag naar Aad.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:27
    Echt? Oké, respect voor je. Ik kan maar moeilijk naar hem luisteren namelijk.
    Vind ik leuk
    guusje +1121
    maandag 18 juni 2018 om 11:24
    héé daar istieweer. tijd niks gehoord van onze aadsje.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14221
    maandag 18 juni 2018 om 11:24
    Dit systeem is er simpelweg omdat zo de beste spelers spelen, al is het onevenwichtig. Een goede linksback hebben ze niet en op rechts is Meunier ook aanvallend veel beter dan verdedigend. Dus dan maar alles op de aanval gooien.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1649
    maandag 18 juni 2018 om 11:25
    Mooie kleurspoeling, Aad.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1649
    maandag 18 juni 2018 om 11:33
    Met die verdedigers ben je niet zo kwetsbaar volgens mij.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:35
    De Mos geeft altijd heel heldere analyses van het geheel. prima!
    Vind ik leuk
    Pimman +3728
    maandag 18 juni 2018 om 11:46
    Als Aad dat zegt loopt het meestal net even anders ;)
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12702
    maandag 18 juni 2018 om 11:59
    Hopelijk zijn de Belgen uitgeschakeld na de poulewedstrijden :)
    Vind ik leuk
    thierryer +1440
    maandag 18 juni 2018 om 12:41
    Aadje, hij hoeft niet te scoren, daar hebben ze Hazard, Mertens en Lukaku voor! Het spel verdelen en het middenveld heersen is toch niet teeel gevraagd, doe nou niet net alsof de rest prutsers zijn!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:46
    De grootste handicap én manco van de Rode Duivels is dat ze teveel spelen met een afhangende man op een vacuümruit op het middenveld, waardoor de looplijnen de vorm aannemen van onopgeloste lijnpuzzels.


    Ik ben overigens fan van zowel Aad de Mos als Ronald Waterreus, maar dit uiteraard geheel ter zijde (pun intended)
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De Bruyne moet opbouwen, middenveld in handen nemen en scoren; die gaat kapot'