'AS Roma overtuigd van kwaliteiten Ziyech, maar twijfelt om twee redenen'

    'AS Roma overtuigd van kwaliteiten Ziyech, maar twijfelt om twee redenen'

    maandag 18 juni 2018 om 20:35

    Hakim Ziyech wordt nadrukkelijk gelinkt aan AS Roma, maar dat betekent niet dat een transfer een abc'tje is. De Serie A-club is overtuigd van de voetbalkwaliteiten van Ziyech, maar heeft volgens de Italiaanse krant Leggo alsnog twee vraagtekens staan.

    Leggo schreef eerder ook al over Ziyech en meldde toen dat Ajax tussen de veertig en 45 miljoen euro wil voor de middenvelder. Technisch directeur Monchi en trainer Eusebio Di Francesco vinden dat bedrag simpelweg te veel en willen alleen zakendoen als Ajax bereid is de prijs te laten zakken. Diverse andere media melden dat de Amsterdammers rond de 35 miljoen euro wensen te ontvangen.

    Het tweede punt waar Roma volgens Leggo over twijfelt is de Afrika Cup. Als Ziyech door de Marokkaanse bondscoach Herve Renard voor dat toernooi wordt opgeroepen, is Roma hem een aantal wedstrijden kwijt. Daarnaast moeten er ook kwalificatiewedstrijden worden gespeeld, die Ziyech dan mogelijk moet spelen. Ziyech was er tijdens de laatste editie niet bij, omdat Renard hem passeerde. Feyenoord was aanvoerder Karim El Ahmadi wél kwijt aan de Afrika Cup. 

    De vraag is hoe ver Roma en Ajax zijn in de onderhandelingen over Ziyech. De Italiaanse club zaaide maandagavond veel verwarring door een Tweet te plaatsen en die razendsnel weer te verwijderen. Op het Engelstalige account van de club was heel kort een verwijzing te zien naar een van de filmpjes die Ajax gebruikt als Ziyech scoort. 

    Plaats een reactie

    Budazonen +238
    maandag 18 juni 2018 om 20:39
    Lekker bij Ajax blijven dan
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:50
    En dan weer worden uitgefloten door eigen publiek en als troost speler van het jaar maken? Denk niet dat hij nog wil en terecht.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +209
    maandag 18 juni 2018 om 21:09
    Wat een zeur ben jij, bent nu ook zeker supporter van Marokko?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:33
    Ondanks zijn wil om te vertrekken, sluit Ajax-middenvelder Hakim Ziyech niet voor de volle honderd procent uit ook volgend seizoen in Amsterdam te spelen. Dat vertelt de creatieveling in gesprek met Ajax Life.

    Een reden om te blijven heeft Ziyech eigenlijk niet meer. De Marokkaans international is op persoonlijk vlak de Eredivisie ontstegen en daar komt hij zelf dan ook voor uit. 'Ik ben daar vaak genoeg eerlijk over geweest: persoonlijk vind ik het tijd om een nieuwe uitdaging te zoeken', begint hij. 'Ik ben inmiddels 25, heb twee jaar meer levenservaring. Alles wat is gebeurd, neem ik mee in mijn broekzak. Ik ben klaar om verder te kijken.'

    Toch wil dat laatste niet per se zeggen dat Ziyech ook daadwerkelijk vertrekt. 'Maar ook bij een mogelijke volgende club moet het plaatje kloppen', geeft Ziyech aan, waarna hij de Ajax-fans toch nog een sprankeltje hoop geeft. 'Als dat niet zo is, blijf ik.'

    Bovendien heeft Ziyech een warm gevoel gekregen van Ajax. 'Ik heb in twee jaar een band opgebouwd met de spelers en de mensen binnen de club. Dat zijn warme mensen. Natuurlijk ga ik ze missen. Maar je weet in de voetballerij dat je komt en je gaat. Daar wen je aan.'


    Hij is inderdaad klaar met ons... je dromen te veel. Justin kost ook maar 5 miljoen haha
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:39
    Mensen binnen de club. Dit gaat niet over de supporters. Vergeten hoe hij.de prijs van beste speler van het seizoen in ontvangst nam zeker.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 23:17
    Blijf niet zoeken.. ga maar zelf lezen wat hij bij zijn award speler van het jaar vertelde.

    Jullie zoeken en rennen jullie dromen achterna. Daarbij gaat erom of hij hoe dan ook weg wil. Ziyech houd van Ajax leer dr mee te leven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +1677
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:05
    Ziyech houdt meer van z'n portemonnee. Hij heeft Ajax alleen maar gebruikt als podium om zichzelf in dew kijker te spelen voor goede buitenlandse clubs die hem een riant salaris willen betalen.
    Op zich niets mis mee; ik zou dat zelf ook misschien hebben gedaan in zijn plaats.
    Maar ga geen bullshit verkopen dat je weggaat omdat er een paar Ajax-fans zijn geweest die naar hem hebben gefloten nadat hij bij een 100% doelkans de bal de 2e ring inschoot en ga ook geen flauwekul vertellen dat ie van Ajax houdt.... haha, mijn god.. het idee alleen al.
    Heeft ie te vaak op de kamer bij Nouri gelegen ofzo ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:43
    Tuurlijk jochie ziek een andere club

    Graag die 100% kansen. En een deel van een vak dat fluit is geen volle arena. Wanneer snappen jullie eencellige hersentjes dat jullie niks te zeggen hebben? Maar vooral doorgaan! Hoe sneller we net als barca dat hele vak kunnen verbieden met mongolen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 07:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:47
    Nou fantastisch. Dan blijft hij. Ik ben zo blij voor je. Echt. Hellemaal ontroerd ook. Zo mooi dat hij van Ajax houd en dus blijft. Krijg er een brok van in mijn keel. Zo mooi dit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:44
    Oké... gaat voor de rest goed met je? Of moet de ggz al ingeschakeld worden?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:49
    Gaat goed hoor. Ik raakte gewoon ontroerd dat hij zo van Ajax houdt
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:50
    Als je daar zo ontroerd van raakt is een ggz bezoek juist nog meer aan te raden
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:08
    Je bent een ervaren GGZ loper neem ik aan. Anders ben je niet zo overtuigd dat ik daarheen moet. Ik begrijp je al meer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:02
    Nee juist niet zie daarom dat jij heel anders bent.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:09
    Ik ben er nooit geweest. Ken ook niemand die daar geweest is. Je zal toch echt zelf in aanraking zijn gewees, anders kan je dat echt niet zo stellig beweren. Maar we houden er over op oké? :)
    Vind ik leuk
    PRICE +17413
    maandag 18 juni 2018 om 21:16
    Zie je maar weer niks is zeker,betreft al die geruchten steeds
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:30
    Waarom? Iedereen weet toch dat de Afrika cup in de zomer is?
    Vind ik leuk
    PRICE +17413
    dinsdag 19 juni 2018 om 00:39
    Probleem is natuurlijk dat ziyech zich afgelopen seizoen europees niet heeft kunnen laten zien. Nu op het WK ,moet hij het laten zien. Jammerlijk tegen Iran kwam het er niet echt uit.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +1677
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:10
    Kwam het er niet echt uit.....
    Of kwam het er echt niet uit ?
    Vind ik leuk
    PRICE +17413
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:12
    Mmm beide,keur je dat ook goed??🖐😀
    Vind ik leuk
    ReneAjax +1677
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:24
    Ik vond het schitterend hoe hij over de bal heen maaide...
    Of maaide hij juist onder de bal door (zoals ie zelf zei....)
    Als ik dat zo zag, was het meer..... echt niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:32
    Het is maar wat je lekker noemt je..
    Hij zal vast met plezier blijven en bedreigd worden door "fans"
    Vind ik leuk
    MichPSV +4867
    maandag 18 juni 2018 om 20:41
    Lijkt me niet dat Ziyach gelijk onmisbaar is voor Roma.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2032
    maandag 18 juni 2018 om 20:52
    voor ajax al niet
    Vind ik leuk
    FSCeara +7831
    maandag 18 juni 2018 om 20:55
    Voor ziyech kwam ging het onder Bosz al zo ontzettend goed toch ?
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2032
    maandag 18 juni 2018 om 20:59
    bosz is net zo een drama als de ten hag ook dit word weer een jaar saai en niets en ook zonder zyech was het zo gegaan geen dragende speler daar brengt hij te zelden voor wat hij kan
    Vind ik leuk
    FSCeara +7831
    maandag 18 juni 2018 om 21:39
    Ajax gaat al lang niet meer voor de supporters maar voor de aandeelhouders.het bestuur dan.zo lang dat zo blijft kan je wel als dans blijven roepen hoe groot je bent maar betaal je te veel voor een illusie die word gewekt door van der Sar en consorten.ik persoonlijk vind dat jammer
    Vind ik leuk
    Thilo +2849
    maandag 18 juni 2018 om 20:42
    Africa Cup was toch verplaatst?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:48
    Ja, naar de zomer. Dat dit wordt aangehaald is te slecht voor woorden. Blijkbaar wil Roma dus ook geen internationals meer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:53
    Jawel, maar alleen goede internationals die wat toevoegen aan het team. Dat het team er sterker van wordt. Met.deze speler is dat niet het geval. Gaat juist tegen hem werken dat hij international is. Drie nederlagen straks en drie slechte wedstrijden en geen hond wil deze natte scheet nog hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:14
    Het ging mij erom dat de Africa Cup wordt gebruikt als reden voor twijfel. Maar dat toernooi wordt in het vervolg in de zomer gespeeld.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:59
    De Africacup is idd verplaatst, dus is dat geen argument. Roma krabbelt terug en wil Ziyech sowieso niet (meer).
    Vind ik leuk
    ReneAjax +1677
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:20
    De Africa Cup in Kameroen is inderdaad verplaatst naar 7 juni t/m 30 juni 2019.
    In de toekomst wordt de Africa Cup om de 2 jaar in de zomer altijd in oneven jaren gehouden tussen de EK's en WK's in.
    Het argument van Roma slaat dus inderdaad helemaal nergens op.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 01:44]
    Vind ik leuk
    DuWijk +296
    maandag 18 juni 2018 om 20:42
    Die tweet zegt me weinig al moet ik zeggen dat verwijderen ervan het wel weer verdacht maakt.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8389
    maandag 18 juni 2018 om 20:42
    Ik snap heel goed dat je als club liever voor een speler gaat die niet ineens midden in het seizoen weg moet voor de Afrika cup.

    Ik vind het eigenlijk overal behalve in Europa niet goed geregeld. De Copa America wordt ook gehouden als ze er zin in hebben. De ene keer 3 jaar achter elkaar en dan weer 3 jaar niet.

    Waarom niet gewoon alle Continentale toernooien om de 4 jaar op precies tussen de WK's in?
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:44
    Afrika cup is verplaatst naar juni.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +1677
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:41
    In de toekomst wordt de Africa Cup in de zomer om de 2 jaar altijd in oneven jaren gehouden tussen de EK's en WK's in.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 01:43]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:45
    Laat Ziyech lekker bij Ajax blijven. Zo'n sfeermakertje kan je er goed bij hebben ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:46
    We twijfelen allemaal toch wel eens aan Ziyech, toch? 30 miljoen en dan is dát dik betaald.
    Vind ik leuk
    Mari +5489
    maandag 18 juni 2018 om 20:47
    Toen Zyech voor Marokko koos riep ik al dat dit een struikelpunt zou kunnen zijn.
    Roma wil argument gebruiken om de prijs verder te laten zakken.
    Twee argumenten tegen Roam
    1. Het tijdstip en
    2. Marokko moet zich ook nog eerst zien te plaatsen
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1202
    maandag 18 juni 2018 om 21:05
    Wat bedoel je nu eigenlijk?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:52
    Gewoon betalen en anders opzouten dan gaat ie maar ergens anders heen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:53
    Monchi wist voor de interesse nog niet dat Ziyech een moslim was en dat die niets hebben met het land waarin ze voetballen of wonen?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:01
    Die gaat niet meer weg...lekker zo'n ontevreden speler in je selectie
    Vind ik leuk
    Foebele +47600
    maandag 18 juni 2018 om 21:02
    Ik snap dat nooit, die tweets dat een deal rond is voordat er uberhaupt een deal is en die tweet dan snel weer verwijderen. Alsof het een middel is om de druk 'per ongeluk' op te voeren.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:10
    Ziyech van mij transfer vrij weg als zijn contract is af gelopen!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:20
    Laat hem lekker blijven dan. Beter voor de concurenten. Hij wil niet dus presteert hij dan zeker niet...
    Vind ik leuk
    hassel +574
    maandag 18 juni 2018 om 21:55
    Nooit doen, is mentaal ongeschikt voor de echte top.
    Vind ik leuk
    Downvalley +128
    maandag 18 juni 2018 om 22:19
    Oké Overmars laat speciaal voor jullie de prijs zakken.
    Geef maar wat jullie willen geven, want inderdaad bij die twijfel is dat erg veel wat Marc vraagt, dat kunnen ze niet maken.
    Ik heb dat ook als ik naar de bakker ga dat ik twijfel of het brood lekker is.
    En dan doen ze me ook iets van de prijs af.
    Stelletje maf ketels dat jullie zijn, zoek dan verder....... Niet te geloven!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:19
    Die kleine tuinkabouter moet eens van de paddo's afblijven 15ml en strik erom heen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:27
    Afrika cup is toch verplaatst?

    Ja de Africa cup is vanaf 2019 in de zomer clowns
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 22:29]
    Vind ik leuk
    alaaf +328
    maandag 18 juni 2018 om 22:28
    Slechts twee?
    Vind ik leuk
    Markc +48
    maandag 18 juni 2018 om 22:41
    Gewoon gaan. Voor hem 10 andere Geld innen en op zoek wat net zo goed is.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:54
    Gervinho speelde voor AS Roma en voor Ivoorkust. Dat was toen geen issue. Opmerkelijk dit verhaal..
    Vind ik leuk
    Markus80 +2097
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:08
    Nou wat een nieuws. Dat is al vrij lang bekend, goede spelers uit Afrikaanse landen doen mee aan de Afrika Cup, dat weet je van tevoren.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18365
    dinsdag 19 juni 2018 om 05:57
    *gaap*
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18365
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:00
    @VP kunnen jullie echt niets beters verzinnen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:17
    En weer proberen ze voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten, het is nu genoeg niet de prijs willen betalen voor Ziyech dan maar lekker opzouten, wat betreft Kluivert prijs is ook nog niet rond en geen bonussen want dan kunnen er weer onderuitkomen boter bij de vis geld in 1 keer op tafel zoniet ook lekker opzouten ze staan er om bekend !
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 07:17]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:38
    35 miljoen is nog 25 miljoen te veel
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:06
    Dit argument wordt door een slecht geinformeerde redacteur van VP verzonnen. De Afrikacup wordt vanaf 2019 in de zomer gespeeld, na de competitie. Dat weet Roma echt wel. Gelul dus VP.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +143
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:53
    45 miljoen voor Ziyech.. ja..
    Volgens mij betaalde Morinho vorig jaar voor die lange middenvelder van Chelsea iets voor 20/25 miljoen.
    Ziyech is een goede speler maar hij heeft nog niks laten zien op een hoog niveau en weet niemand of die mee kan op dat niveau.
    Als ze Ziyech willen behouden dan begrijp ik de vraagprijs , willen ze hem verkopen dan zit er echt totaal geen logica in dat bedrag.
    Het is een goede speler maar hij heeft tegelijkertijd een goed en sterk team om zich heen nodig om goed te kunnen voetballen en gemotiveerd te blijven. Er zitten zoveel haken en ogen aan deze speler dat 45 miljoen echt bizar is mensen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'AS Roma overtuigd van kwaliteiten Ziyech, maar twijfelt om twee redenen'