De Stentor: De Kogel moet jaar lang revalideren en opnieuw leren lopen

    De Stentor: De Kogel moet jaar lang revalideren en opnieuw leren lopen

    dinsdag 19 juni 2018 om 08:38

    Leon de Kogel moet zijn voetbalcarrière naar alle waarschijnlijkheid vaarwel zeggen, meldt De Stentor dinsdagochtend. De oud-spits van onder meer FC Utrecht en Go Ahead Eagles overleefde onlangs een zwaar verkeersongeval op Malta, maar het lijkt nog maar de vraag of hij ooit nog zal kunnen lopen.

    De Kogel was in de nacht van maandag 11 juni op dinsdag 12 juni betrokken bij een zwaar auto-ongeluk: de 26-jarige spits zat als bijrijder in een auto, die op de verkeerde weghelft belandde en frontaal op een tegemoetkomend voertuig botste. Volgens De Stentor, dat zich beroept op 'bronnen dichtbij de familie', heeft De Kogel 'gevochten voor zijn leven'.

    De geboren Zuid-Hollander liep een open beenbreuk op tijdens het ongeval en moest door de brandweer uit de auto worden gezaagd. De Kogel is vervolgens vijf uur lang geopereerd in het ziekenhuis van Valletta: mede doordat hij veel bloed verloor, was zijn situatie kritiek. De artsen hebben echter kunnen redden, melden de Maltezer autoriteiten.

    Inmiddels is de spits overgebracht naar het UMC in Utrecht. Volgens de eerste diagnose heeft hij zijn kruisbanden, kniebanden én zijn meniscus gescheurd en is zijn linkerdijbeen op meerdere plaatsen gebroken. De NOS meldde maandag nog dat beide benen van De Kogel verbrijzeld waren, maar dat wordt niet bevestigd door De Stentor. De Kogel moet voorlopig in het UMC blijven, waar hem een reeks operaties wacht. Waarschijnlijk moet hij een jaar wachten totdat de schade in zijn linkerknie volledig hersteld is en kan hij daarna pas weer beginnen met opnieuw leren lopen.

    Lees ook: Heftig nieuws: De Kogel ernstig gewond na auto-ongeluk op Malta

    Plaats een reactie

    The Iceman +7780
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:42
    Misschien wat cru om er meteen over te beginnen, maar als je dit zo leest vraag je je wel af of de bestuurder nuchter was. Iig veel sterkte en herstel gewenst!
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:53
    Te vaak komen bestuurders op de verkeerde weghelft terecht en meestal gebeurt dit gewoon nuchter. Het is niet voor niets dat auto’s allerlei waarschuwingssystemen krijgen om dit te voorkomen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7780
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:56
    Zeker, dat risico bestaat en het feit dat ze op Malta links rijden (zoals RtdDub hieronder aangeeft) kan ook meespelen. Wel was het een jonge vriendengroep die op vakantie is en midden in de nacht een ongeluk krijgt, dus je snapt m'n initiële bedenkingen vast ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 08:56]
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:58
    Ik snap ze prima, maar het lijkt me wat voorbarig.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23573
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:11
    Voorbarig en niet relevant, want hij was bijrijder en is hoe dan ook slachtoffer.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:14
    Wat bedoel je daar nu mee?

    Het is toch niet aan ons om hier op dit moment naar oorzaken te zoeken? Zeker niet als die beschuldigend wijzen richting de vriend van De Kogel.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23573
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:19
    Nee precies. Dat is ook precies wat ik bedoel. Ben het helemaal met je eens. En het zoeken naar oorzaken is momenteel totaal niet relevant, want het zal zijn herstel/schade niet ongedaan kunnen maken.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:23
    Exact. Het is gewoon te hopen dat hij er bovenop komt. Hoe dan ook. En dat het de vrienden bij elkaar houdt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:06
    Dat is speculeren, precies wat de media doet
    Vind ik leuk
    The Iceman +7780
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:09
    Is ook zo, maar dat is de aanname dat de bestuurder nuchter was ook. We hebben ook nog niets over de bestuurder gehoord. Maar de situatie van de Kogel is natuurlijk ook veel belangrijker.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23573
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:35
    De situatie van de bestuurder is net zo belangrijk als die van De Kogel. Of vind je het belangrijker hoe het met De Kogel gaat omdat hij bekend is? Ik hoop dat allen uit de auto goed herstellen en dat de vriendengroep dit snel en goed achter zich kan gaan laten.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7780
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:40
    Ja natuurlijk. Bedoelde meer de situatie in vergelijking met een eventuele schuldvraag.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2612
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:02
    Bestuurder is oke, de kogel heeft de klap opgevangen doordat de auto op zijn kant botste
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23573
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:11
    Fijn dat de bestuurder in ieder geval oke is.
    Vind ik leuk
    Morris +22427
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:42
    sow dat klinkt als einde carrière..
    Vind ik leuk
    Rodajc +13852
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:52
    Heftig dit, zo snel kan een carrière voorbij zijn en staat een heel leven op zijn kop.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:43
    Wat is er eigenlijk gebeurt met de bestuurder? Daar hoor je niks over of ligt dat aan mij?
    Vind ik leuk
    JurreB +242
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:09
    Dit stuk is ingekort. In het volledige stuk staat geschreven dat de bestuurder er met slechts lichte verwondingen vanaf gekomen is.
    Vind ik leuk
    chicken +10859
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:24
    Snap ik...die wagen is vol die zijde ingegaan waar Leon zat.
    Vind ik leuk
    PRICE +32518
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:11
    Heftig verhaal,in een seconde is alles volledig dramatisch verandert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:44
    Sterkte met het herstel en nu je voetbal carriere dan mischien afgelopen is veel geluk met het leven daarna
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:47
    "maar het lijkt nog maar de vraag of hij ooit nog zal kunnen lopen."

    Om vervolgens te lezen dat de schade aan 1 been is.
    Op 1 been kan je ook lopen.

    Mooi kut allemaal. Zal ook niet met 30 km/h gebeurd zijn gezien de schade. En op Malta rijden ze aan de "verkeerde" kant van de weg en dat zal hier ook niet geholpen hebben.
    Als er plotseling gecorrigeerd moet worden treed je instinct in om naar rechts uti te wijken. Helaas doet de tegenligger dat ook.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    The Iceman +7780
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:48
    Ook een goed punt, was vergeten dat ze daar links rijden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:52
    Zeker op wat smalle, stille wegen waar je in het midden gaat zitten ben je geneigd naar de rechterkant van de weg te gaan als er een tegenligger aankomt.
    Autowegen is allemaal makkelijk zat, wen je snel genoeg aan. Maar als je na jaren in Nederland "rechts heeft voorrang" in kop hebt gestampt, is "links heeft voorrang" toch ineens spannend.
    Vind ik leuk
    Nistel +3618
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:57
    "Op 1 been kan je ook lopen. "


    Dat is niet lopen. Probeer het eens een dagje uit zou ik zeggen. Succes.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:59
    Laat ik het zo zeggen... toen ik de eerste alinea las, dacht ik dat ie een dwarslaesie had opgelopen.
    Met 1 been en krukken is voor mij nog steeds lopen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3618
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:05
    Dan hebben we een wat verschillende definitie van lopen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:36
    Is goed.
    Ga jij jouw definitie maar even uitleggen aan Marlou van Rhijn dan.
    Vind ik leuk
    Nistel +3618
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:52
    Die heeft twee benen, alleen beide niet compleet. Met hulpstukken voor plaatsing van de voeten kun je dan nog altijd de enigszins vergelijkbare natuurlijke loopbeweging maken. Slecht voorbeeld hoor.

    Maar ik hou erover op, het wordt een flauwe discussie zonder enkele toegevoegde waarde. Jij snapt best wat hier met lopen wordt bedoeld.
    Vind ik leuk
    LIO7 +980
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:51
    Sneu... die komt niet meer terug... best een aardige speler
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:58
    Zo, wat zal de familie De Kogel geschrokken zijn. Wellicht dat de vrienden die hij in de loop van zijn carriere heeft opgedaan hem speciaal kunnen gaan steunen nu? Ik wens Leon een spoedig herstel toe, laten we hopen dat het weer tot voetballen komt. Let wel: Leon is een taaie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:39
    Das wel het LAATSTE waar je aan denkt!!! dat hij weer kan voetballen....
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:53
    In het proces van herstel is een stip op de horizon het eerste waar je aan denkt. Alles wat hij van deze ‘reis tot genezing’ onderweg bereikt is meegenomen. Bij Leon is het altijd geweest dat je groot moet denken, dat verandert nu ook niet voor hem. Daarvoor moet je hem wel een beetje kennen, en zo kennen velen hem bij FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:10
    pfff....heftig,sterkte mooie man!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23573
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:10
    Heftig zeg! Veel sterkte gewenst. Dan is voetbal en waar wij ons hier druk over maken soms ook maar relatief hè.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29563
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:41
    Ach dit is echt triest.

    Voetbal is maar een spelletje.

    Focus je op het revalideren.

    Veel sterkte.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2810
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:54
    Wat een enorm drama, hopelijk lukt het om in de toekomst weer te kunnen lopen. Sterkte met deze zware periode Leon!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:02
    Sterkte pik..
    Vind ik leuk
    Chinto +78
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:03
    Wat een discussie weer....
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8900
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:50
    Verschrikkelijk, sterkte kerel!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:03
    Wat een aansteller. Dit is echt zijn eigen schuld moet hij maar niet zo dom doen. Echt ik hoop dat hij sterft! Ik rij nu naar utrecht met 2 kannonen, 4 geweren en 22 bazookas zodat ik hem de pleuris kan schieten en ondertussen een biertje kan drinken!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25383
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:20
    Sterkte met je herstel, Leon!
    Vind ik leuk
    Bocajuun +270
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:59
    Sneu , sterkte pik! Zij aan zij! Zie je snel !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Stentor: De Kogel moet jaar lang revalideren en opnieuw leren lopen