Nederlander bij Bali United: 'We besloten er op in te gaan'

    Nederlander bij Bali United: 'We besloten er op in te gaan'

    dinsdag 19 juni 2018 om 12:56

    Nick van der Velden kijkt zijn ogen uit in Indonesië. De Nederlandse routinier (36) stond op het punt om te stoppen, toen hij een aanbod kreeg om te gaan spelen bij Bali United.

    "Daar hoefde ik niet lang over na te denken", vertelt hij aan het Dagblad van het Noorden. "Na kort overleg met mijn gezin besloten we er op in te gaan en een paar dagen later zat ik in het vliegtuig naar Indonesië."

    Van der Velden speelde voornamelijk in de Eredivisie en koesterde de wens om in het buitenland actief te zijn. "Een andere cultuur en voetbalstijl ervaren. Met Dundee United kwam die buitenlandse droom voor een groot deel uit. Bali United was vervolgens de kers op de taart, een ongelooflijke kans die ik in de laatste jaren van mijn carrière niet kon laten liggen. Het maakte het plaatje voor mij compleet."

    Van der Velden weet nog niet wat hij na zijn voetbalcarrière gaat doen. Hij heeft bijna alle diploma's om in de Eredivisie trainer te mogen worden. "Ik heb ondertussen al een aantal trainersdiploma's behaald. Nog twee vervolgdiploma's en dan mag ik de Eredivisie trainen. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk mijn volgende uitdaging. Maar voor nu blijf ik samen met mijn gezin nog even lekker op dit heerlijke eiland. Volop genieten van dit avontuur."

    Plaats een reactie

    dinsdag 19 juni 2018 om 12:58
    Eens wat anders dan die Limburgse vlaai.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    PRICE +32035
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:07
    United klinkt goed,Bali voetbal technisch iets minder
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:21
    Alleen voor het leven ga je al. Bali is fantastisch. Mensen zijn supervriendelijk, het weer is geweldig buiten het regenseizoen en het eiland is prachtig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:48
    Mensen zijn vriendelijk omdat ze weten dat ze wat aan je over kunnen houden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:21
    de meest onvriendelijke Balinees is nog altijd beter dan een gemiddelde nep duitser uit dat suffe Kerkrade met die amateur club in de JL
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 17:21]
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:25
    Goed dat je een account hiervoor hebt aangemaakt. Tjezus wat moet jij een staatsmongool zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 19:27
    Wat dat aan gaat zijn de meeste mensen overal wel beetjehet zelfde
    Vind ik leuk
    yuuup +9313
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:54
    Het verkeer is ook heerlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:22
    Haha ja. Hield mn hart vast aan het begin. Maar het went wel.
    Vind ik leuk
    yuuup +9313
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:27
    Wennen misschien wel, maar wat een gekkenhuis is het daar zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:01
    Haha idd en dan ook nog links rijden en al die honden die oversteken xD
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:47
    Heeft hij in Limburg gespeeld?
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:08
    Lekker man
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31395
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:16
    Doe mij 1 Bali United.... met chilisaus
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1687
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:26
    Doe je goed Nick. Menig VP lezer zou met je ruilen denk ik zomaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlander bij Bali United: 'We besloten er op in te gaan'