Kritiek op Duitse middenvelder: 'Kan na het WK wel eens stoppen als international'

    Kritiek op Duitse middenvelder: 'Kan na het WK wel eens stoppen als international'

    De Duitse WK-nederlaag tegen Mexico is hard aangekomen in Duitsland. Logischerwijs heeft dat in eigen land tot de nodige kritiek geleid.

    Zo heeft oud-international Mario Basler felle kritiek geuit op de prestatie van Mesut Özil. "Ik moet het steeds opnieuw zeggen, maar Özil heeft de lichaamstaal van een dode kikker", zo stelt hij in het tv-programma Hart aber fair ('Hard maar Eerlijk'). "Als je kijkt naar die goal gisteren, hoe hij daar als zogenaamde leider staat te verdedigen, dat was echt vreselijk."

    Ook Lothar Matthäus is in zijn column in BILD niet te spreken over de prestaties van de middenvelder. 'Hij speelt zonder vuur in zijn spel. Ik heb bij Özil het gevoel dat hij zich niet lekker voelt in het Duitse shirt, dat hij niet vrijuit kan spelen. Alsof hij eigenlijk helemaal niet mee wil doen. Er is geen vreugde, geen passie.' De oud-international sluit zelfs niet uit dat Özil na het toernooi zijn conclusies trekt. 'Na de laatste indrukken sluit ik niet uit dat hij na het WK stopt met interlandvoetbal.'

    Duitsland ging in de openingswedstrijd van het WK onderuit tegen Mexico (0-1). De regerend wereldkampioen speelt verder nog tegen Zweden en Zuid-Korea.

    Poll

    Ben je het eens met de kritiek op Özil?

    (740 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 19 juni 2018 om 13:33
    Basler en Matthäus hebben gelijk, maar waarom komt die kritiek nu pas. Özil speelt al tijden als een dweil.
    Vind ik leuk
    NvC +4407
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:41
    Ik denk dat ze Ozil expres eruit halen door zijn eerdere foto met Erdogan. Want eerlijk gezegd kan je wel bijna het hele basiselftal van zulk kritiek dienen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:34
    Helemaal eens; goedkoop scoren BILD.
    Vind ik leuk
    Thobar +4382
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:37
    Daar werd in dat programma Hart aber Fair ook uitgebreid op ingegaan. Dat het hoe dan ook een negatief dingetje is ook binnen de Mannschaft. Op deze actie van Gundogan en Ozil zat niemand in Duitsland te wachten want wat wilden ze daar mee. Als ze er geen specifieke bedoeling mee hadden waren ze wel heel naief.

    Overigens is de kritiek van Basler (ook in Bild) niet van vandaag of gisteren
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:37
    Klopt wel wat 'Der Lothar' en Basler zeggen: het is nooit geweldig spel van Ozil in 'Die Mannschaft'.
    En naast de kritiek die hij al kreeg voor het WK,over de foto en handdruk met Erdogan;kan je bijna zeker zijn van een afscheid als Duits international!
    Vind ik leuk
    KevinFCG +125
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:38
    Hij speelt al een tijdje bepaald niet goed. Özil is ook niet echt gemotiveerd geraakt om meer inzet te tonen bij het Duitse elftal door die hetze die werd gehouden in Duitsland nadat hij op de foto ging met Erdogan. Ik vraag mij dan meer af waarom Mario Götze er niet bij is genomen door Löw, aangezien die de laatste weken van het seizoen beter speelt dan Özil. Ook heeft Götze iets meer goodwill onder de supporters (WK Finale 2014).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:03
    Niet alleen in het Duitse elftal , bij Arsenal is het precies hetzelfde.
    Doet niks bij balverlies , Loopt precies hetzelfde als Messi maar hij is geen Messi , oogt demotiverend naar een team toe en hij ziet er uit als moe , lui en ongemotiveerd.
    Snap niet wat die bij Arsenal elke week in de basis te zoeken heeft en snap ook totaal niet dat hij er ook in staat in het Duitse elftal.
    Van der Gijp is altijd zeer positief over deze man en gebruikt hem vaak ook als voorbeeld maar kwa persoonlijkheid en instelling vindt ik hem echt een drama gewoon.
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:49
    Ik zou meteen stoppen met zo'n kop.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws