'Van Rhijn mag op zoek naar andere club: Club Brugge presenteert nieuwe back'

    'Van Rhijn mag op zoek naar andere club: Club Brugge presenteert nieuwe back'

    dinsdag 19 juni 2018 om 13:38

    Het is nog onzeker of de toekomst van Ricardo van Rhijn bij Club Brugge ligt. De Belgische ploeg heeft Clinton Mata overgenomen van Charleroi en dat kan wel eens ten koste gaan van de Nederlander.

    Van Rhijn werd afgelopen seizoen verhuurd aan AZ, maar is inmiddels weer terug bij de Belgische kampioen. Met de komst van Mata lijkt de kans op speeltijd echter nihil. Mata heeft in Brugge zijn handtekening gezet onder een contract voor vier seizoenen. "Samen met Dion Cools hebben we nu twee volwaardige spelers voor de rechterflank, wat zeker geen overbodige luxe is met het drukke programma die eraan komt", verklaarde trainer Ivan Leko op de website van de club.

    En dat is een opvallende uitspraak aangezien Van Rhijn bij AZ ook veelvuldig als rechtsback werd gebruikt. Hoewel de verdediger zelf liever in het centrum speelt, zijn de woorden van Leko niet bepaald hoopgevend. Enige 'meevaller' voor Van Rhijn is dat Mata pas in oktober wedstrijdfit is. Tijdens de medische testen werd vastgesteld dat Mata onder het mes moet wegens een blessure die hij vorig seizoen opliep.

    Bij AZ kwam Van Rhijn uiteindelijk tot vijftien wedstrijden. Eerder stond hij onder contract bij Ajax, dat hem in 2016 voor 1,8 miljoen euro verkocht aan Club Brugge.

    Plaats een reactie

    MichPSV +4884
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:44
    En nee niks voor ons voor die grappen gemaakt worden dat we graag Ex ajacieden willen.
    Vind ik leuk
    Woudo +8011
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:49
    Misschien wat voor Psv? 😉
    Vind ik leuk
    MichPSV +4884
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:12
    Nee dankje wij kopen alleen maar echte toppers.
    Vind ik leuk
    Foebele +47823
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:47
    Hahahahahaha Viergever, Manolev, Isimat, Hahahaha, kan nog wel even doorgaan! ;-)
    Vind ik leuk
    MichPSV +4884
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:02
    Maar Manolev was ook een topper:).
    Vind ik leuk
    Foebele +47823
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:27
    Hij was niet zo slecht als beweerd werd, hij had echt last van de Gijp-hetze... Maar goed, ondanks dat was het nog steeds een zeer beperkte back!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:54
    Dus Ajacieden!?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10590
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:52
    Dat zijn toch geen grappen? ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:44
    Was denk ik ook wel goede geweest voor Heerenveen als opvolger van Dumfries
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10590
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:47
    Dacht ik ook aan, maar hij wil in het centrum spelen..
    Vind ik leuk
    PRICE +17770
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:51
    Waar moet hij dan nu heen...een vervroegd (financieel) woestijn avontuur??
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10590
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:12
    PEC, ADO, Willem II, VVV, Utrecht, Excelsior, om zomaar wat namen te noemen..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23719
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:45
    Kan prima mee in de subtop.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +405
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:34
    SPARTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:45
    Alweer een ex-international die het zelfs bij tweederangs clubjes niet redt.

    Er is vast wel een 11-tal van, nog "actieve", mislukte (Ajax) ex-internationals samen te stellen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:02]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10590
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:13
    Vast wel, en die zouden in de Eredivisie meedoen voor Europees voetbal.. ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:17
    Dat dan weer niet. Ze zullen geen prijzen pakken, maar zijn bij voorbaat en zonder meer wel "de beste"
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10590
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:20
    Dat zeker! hahahaa
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2249
    woensdag 20 juni 2018 om 00:38
    Daaruit blijkt wel dat je als je bij Ajax speelt al gauw overschat wordt...
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:46
    Zo te lezen schat Leko van Rhijn dus ongeveer net zo hoog in als dat ik dat doe.
    Ook een waarvan je je afvraagt hoe die het ooit tot international heeft gebracht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:57
    Maar het wordt wel de hoogste tijd om Eiting voor Oranje te selecteren ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:21
    Die Gravenberch toch ook maar meteen?
    Heeft ten slotte al een keer met Ajax mee getrained dus wordt hoog tijd.
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:11
    Vraag je eerst eens af wie zijn concurrenten waren, dan krijg je vanzelf een antwoord op je vraag.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:19
    Hij is 2x in de WK 2014 kwalificatie verkozen boven Darryl Janmaat.
    En laten we wel wezen, hij mag Janmaat zijn schoenen nog niet poetsen.
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:33
    Ah de kwalificatie die nog goed ging.
    Hoe ging de afgelopen kwalificatie met Janmaat?
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:07
    Was hij grotendeels niet bij want na 27 interlands zonder verlies met hem, werd ie geslachtofferd bij de eerste de beste keer dat er verloren werd.
    Hij begint er nu onder Advocaat en Koeman weer een beetje bij te komen\horen.
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:28
    Ik hoop maar dat je het niet als een goed teken ziet dat hij er weer bij komt. Karsdorp en Veltman zijn geblesseerd, Vd Wiel afgehaakt en Tete en Hateboer komen voetbalkwaliteit te kort. Fosu Mensah is dan eigenlijk de enige concurrent.. Oftewel in het land der blinden is eenoog koning. Ik hoop maar dat er de komende jaren een oranje 'Dani Alves' opstaat want ik heb hier weinig vertrouwen in (alhoewel Karsdorp nog zeker wel groeipotentie heeft, maar hij moet eerst maar weer eens fit worden).

    PS die 27 zou ik nog even natellen als ik jou was....
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:04
    Klopt... Tsjechie verlies was zijn 21ste interland. Kut terugspeelbal waar ook de keeper iets glorieuzer op had kunnen anticiperen.
    Punt is dat Janmaat daarna gepasseerd werd ten faveure van die drol die in Parijs op de tribune zat en daarna zelf een tijd helemaal niet meer werd opgeroepen.
    Lijkt me wat cru voro iemands eerste mispikker.

    En voor een 3-5-2 systeem zou het moeten gaan tussen Karsdorp en Janmaat. Aanvallende backs maken dat systeem gevaarlijk en er zijn in Nederland geen betere dan die 2. Met Hateboer moesten we maar stoppen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2249
    woensdag 20 juni 2018 om 00:40
    Ik haat die boer...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26323
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:13
    Leuk he..... gewoon zomaar wat roepen....
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:32
    wat

    wat


    WAT


    Hm, ik vind er niet veel aan eigenlijk, maar zo te zien vindt je zelfs puntjes zetten leuk, dus veel plezier ermee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:12
    Hoe je het tot international hierzo schopt is best simpel als jong talentje van ajax 3 wedstrijden op rij in de competitie mee mogen doen en je staat automatisch al op een shortlist denk ik zo
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:29
    en dat is ook waarschijnlijk de reden dat we al 2 eindtoernooien gemist hebben nu ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:06
    Of dat de reden is weet ik zo niet maar het heeft denk ik wel een bijdrage geleverd vind de selectie procedure al jaren vreemd gaan bij oranje
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:54
    Misschien naar FC Utrecht als RCV?
    Vind ik leuk
    kaazelien +2822
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:23
    Moet je echt niet willen.
    Vind ik leuk
    Carl +3828
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:58
    Ik zou het zo gek niet vinden. Laat hem lekker 1 of 2 jaar vertrouwen tanken, een basisplaats hebben en hij kan weer naar een competitie waar hij beter kan verdienen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:01
    PEC?
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:02
    Wij waren zo blij dat hij een basisplaats had in de bekerfinale,dat was echt een tactische vondst van vd Brom.
    Aan de andere kant......ik herinner me ook nog die Feyenoord-ajax waarin hij het enige doelpunt maakte.Zijn enige vrije trap-goal ooit en natuurlijk weer tegen ons! Wij 10 open kansen,zij 0,0 kansen;en dan toch nog met 0-1 verliezen.Dat kan alleen bij Feyenoord in de Klassieker,er rust al jaren en jaren een vloek op die wedstrijd!!!!( van onze kant dan bekeken he)
    Vind ik leuk
    kaazelien +2822
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:22
    Jij snapt t helemaal!!! van Rhijn is echt bagger!
    Vind ik leuk
    pietprecies +2409
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:54
    Haha, snap ik, die vrije trap viel lekker binnen, slimme zet wel want Vermeer zei achteraf nog: Dat doet ie nou nooit :-)
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:12
    Klopt,hij zei zelfs:" Op de training bij ajax gingen de vrije trappen van vRhijn alle kanten op,behalve op de goal"
    Blijkbaar had hij dat bewaard voor deze wedstrijd......
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17622
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:02
    Van Rijn is in onderhandeling met Den Haag, maar ook met een buitenlandse club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:11
    Ook zo'n geweldige topper uit 020
    Vind ik leuk
    aartstyle +690
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:28
    weer zo'n wereldtopper uit de Ajax jeugd. Zou de vaste rechstback worden van Ajax en het Nederlandselftal en dan naar Barcelona of Real Madrid. Net zoals El Ghazi, Veltman, Van der Wiel, Kishna etc. Het ophemelen van de ajax talenten gaat maar door. Dat is goed voor ajax zijn portemonnee maar het gaat nergens over. De ligt is de uitzondering.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:47
    Clubs die alleen maar wereldtoppers afleveren bestaan niet, dat zijn altijd de uitzonderingen. En Ajax heeft als een van de weinige clubs regelmatig uitzonderingen afgeleverd, dat maakt het verschil. De volgende Bergkamp, Van Basten of Cruijff kan zomaar rondlopen in de jeugd, en daar willen clubs wel een gokje voor wagen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26323
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:15
    Nee hoor.... zo werkt het alleen maar in je Ajax-hoofd.....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26323
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:11
    Interessante speler voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Aalstars +122
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:40
    Inkoppertje, wordt Hoerenveen als opvolger dumfries
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +665
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:50
    jongen is in een vervorderd stadium met ado, zal daar wss op korte termijn tekenen!
    Vind ik leuk
    raoul88 +709
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:04
    Kom lekker naar ADO DH !!!

    Mooie stad achter de duinen
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:57
    Kom maar naar pec 💪😉 mooie stad met bijna van duinen 😂