Ontslagen FC Groningen-trainer bijt van zich af: Ik werd gepiepeld

Ontslagen FC Groningen-trainer bijt van zich af: "Ik werd gepiepeld"

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 14:53di 19-06-2018 om 14:53

Pieter Huistra voelt zich met terugwerkende kracht 'gepiepeld' door FC Groningen. Dat zegt de voormalig trainer van de eredivisionist in een uitgebreid interview met het Dagblad van het Noorden. 

De 51-jarige Huistra stond tussen 2010 en 2012 aan het roer bij FC Groningen. In mei 2012 moest hij vertrekken. Na een aardig debuutjaar werd zijn tweede seizoen bij de Trots van het Noorden een grote teleurstelling.

"Er werden veel spelers verkocht en er kwamen voetballer voor terug die niet goed genoeg waren", zegt Huistra. "Toch bleef het ambitieniveau op hetzelfde peil. Als me dat nu weer zou overkomen, zou ik opstappen. Ik werd gepiepeld."

Na zijn periode in Groningen werkte de oefenmeester ook nog bij De Graafschap. Tegenwoordig is Huistra actief als veldtrainer bij Pakhtakor, de grootste club van Oezbekistan. 

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

dinsdag 19 juni 2018 om 14:58
Vp voor al uw mosterd na de maaltijd!
Vind ik leuk
Tim +5043
dinsdag 19 juni 2018 om 15:23
Je weet het hè, de Groningse mosterd is bij koninklijk besluit hofleverancier...
Vind ik leuk
tikkietoe +6463
dinsdag 19 juni 2018 om 15:01
Ja tuurlijk, dan was je zelf opgestapt en geen geld meer ontvangen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 15:02
Pakhtakor, tuurlijk, dom van mij dat ik niet wist dat dit in Oezbekistan ligt,is echt een goede club,staat bekend om hun uitstekende middenveld,schijnt dat ze ook een geweldige kantine hebben
Vind ik leuk
companen +2364
dinsdag 19 juni 2018 om 15:21
Tasjkent niet zeggend plaatsje 3 x Amsterdam. Misschien had je kunnen opletten bij Topo.
Vind ik leuk
Zultkop +6753
dinsdag 19 juni 2018 om 15:04
Zegt de veldtrainer van Pakhtakor vanuit het wonderschone Uzbekistan. Zal wel een bak met geld verdienen daar.

Niveau...daar kan je over twisten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 15:06]
Vind ik leuk
henkmeijer +3378
dinsdag 19 juni 2018 om 15:10
Vooral nog ff 'naschoppen' en aangeven dat het aan de club lag..... Nog steeds geen zelfreflectie helaas.
Vind ik leuk
Hans Worst +1783
dinsdag 19 juni 2018 om 15:12
Hij heeft denk k k gelijk, maar je kan daar beter over zwijgen wil je een trainerscarriere opbouwen.
Verder blijft t een niveauloze trainer die enkel elke week lichtpuntjes zag.
Vind ik leuk
komoanFC +3096
dinsdag 19 juni 2018 om 16:01
Wij noemden hem ook altijd Pieter Lichtpuntje.
Vind ik leuk
michelhx +4692
dinsdag 19 juni 2018 om 15:19
Kijk, Pakhtakor in Oezbekistan! En wij maar denken dat je trainerscarrière over is als je het in Nederland niet waarmaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 15:33
Zes jaar geleden met pek en veren de Euroborg uitgeschopt. En nu nog even een trap na geven. Hij vergeet dat het een waardeloze is die nooit als trainer aangesteld had moeten worden. Foutje van Hans N.
Vind ik leuk
G.Kopf +5796
dinsdag 19 juni 2018 om 15:46
Ja vet zielig, echt kut man. Allemaal de schuld van andere.
Vind ik leuk
jave +1493
dinsdag 19 juni 2018 om 17:02
Mja mja...hij heeft gewoon gelijk. En daarmee ben je niet zielig..
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 17:07
Ach zielepoot toch
Nu jaren later reageer je pas
Wat ben jij zielig zeg
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 17:33
huilie huilie, aaah Pietertje toch !!! Zielepietje je was niet goed genoeg als trainer
Vind ik leuk
De Mees +70
dinsdag 19 juni 2018 om 19:03
Pietertje toch........ik heb 2 seizoenen lang een schijtbak trainer gezien die te jong en te onervaren was. Het meeste heb ik als Groningen supporter genoten van de spreekkoren vanuit Friesland, de rest was idem als je kapsel, knudde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws