Japan wint verrassend van outsider Colombia na razendsnelle rode kaart en penalty

    Japan wint verrassend van outsider Colombia na razendsnelle rode kaart en penalty

    Japan heeft dinsdagmiddag een verrassende zege geboekt op Colombia. Het werd in Saransk 2-1 voor de Aziaten, die vrijwel de gehele wedstrijd tegenover tien man stonden. Carlos Sánchez kreeg binnen enkele minuten een rode kaart. 

    Nadat Davinson Sánchez had geblunderd in de achterhoede, kreeg een Japanner de kans om te scoren. Sánchez keerde de inzet met zijn hand en ontving - volledig terecht - een rode kaart. De penalty die volgde, werd koeltjes binnengeschoten door Shinji Kagawa. De rode kaart van Sánchez is de op één na snelste rode kaart in de geschiedenis van het WK. 

    Japan wist de man-meer-situatie niet verder uit te buiten. Wat heet: Colombia bleef aardig meedoen tegen elf opponenten en kwam nog voor de pauze zelfs op gelijke hoogte. Juan Quintero, die de geblesseerde James Rodriguez verving, schoot een vrije trap onder de muur door binnen. 

    In de tweede helft was het wéér een standaardsituatie die een doelpunt opleverde. Een corner van invaller Keisuke Honda werd van dichtbij binnengekopt door Yuya Osaka. Colombia, met PSV'er Santiago Arias 90 minuten op het veld, slaagde er in het resterende kwartier niet meer in om iets terug te doen.  

    De twee andere landen in Poule H, Polen en Senegal, spelen om 17.00 uur tegen elkaar.

    Plaats een reactie

    Filip_FCU +11745
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:53
    Jammer. Colombia is een prachtig voetballand. Hoop dat ze het alsnog redden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:06
    Zo vaak een goede ploeg die gasten maar stellen ook net zo vaak teleur.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:10
    Je moet serieus eens op de nummer 7 van Japan letten, wat kan die voetballen zeg. Zou misschien wel een goeie vervanger voor Ziyech zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:20
    Tja 700000 aan klokjes van maluma weg in Rusland. Zo een diefstal hakt er ook wel in de groep. Ze gaan het wel redden uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    PutaBarca +555
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:54
    Goede wedstrijd hoor van Davinson Sanchez. Man man wat liep die te kloten
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:56
    Idd, dat we er nog 40 miljoen voor hebben gekregen 👀
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    PutaBarca +555
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:57
    Het is in potentie echt wel een topper, en nog heel jong. Maar hoe die zich liet foppen vandaag. Heel apart want hij kan zoveel beter
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Misschien ligt het aan de leeftijd. Is nog steeds maar 22.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17689
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:47
    En wat dacht je van Arias bij de tweede goal, hij sprong niet eens mee?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:08
    Maakt bij Spurs ook continue de verkeerde keuzes. Kiest slecht positie.
    Corrigeert dat heel veel zelf door zijn snelheid en kracht maar ik zie liever iemand die wel weet wat ie moet doen en niet continue in de achtervolging moet.
    Vind ik leuk
    MichPSV +8760
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:55
    Als je die Japanners ziet spelen doet het nog meer pijn dat wij er niet bij zijn.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2035
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:56
    Nou dan heb je oranje niet zien spelen in de kwalificatie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Hahaha, inkoppertje verzilverd
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:09
    Ik vond ze niet onaardig spelen. Er zijn veel mindere teams op het WK.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5857
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:40
    Dat is het voordeel dat Japan niet in Europa ligt....

    Net als Saoudi Arabie, Zuid Korea en Panama
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1517
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:56
    Degelijke pot voetbal.
    Leuke verrassing ook
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8952
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:57
    Wat is Japan een verademing om te kijken vergeleken met bijvoorbeeld Zweden. Geen gezeik bij de scheids, geen aanstellerig gedrag en er wordt nul tijd gerekt. Hier kunnen veel landen een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Eigen schuld dikke bult sanches.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5573
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:00
    BANZAI
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:03
    Gelukkig hebben we Davinson vorig jaar al voor de absolute hoofdprijs verkocht! :-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    Fooligan +1026
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:03
    Ik hoop niet dat het met Carlos Sánchez net zo afloopt als met Andrés Escobar
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:07
    Colombia uiterst teleurstellend. Sanchez één van de minste van het veld.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5264
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:11
    Dit WK blijft moeilijk te voorspellen voor mij.
    Dit Colombia krijgt het erg moeilijk om de volgende ronde te halen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5857
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:42
    Niet als James volgende wedstrijd mee mag doen... Dat scheelt ff.
    Polen is dit jaar ook niet geweldig en Senegal is redelijk maar ook die moeten ze kunnen verslaan
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1358
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:11
    Krijgen we misschien Belgie Colombia ... ging er gemakshalve vanuit dat België en Colombia de groep zouden winnen. Maar ziet er plots wat anders uit. Colombianen moeten eerst maar eens doorkomen nu bedenk ik me al typend. Polen is ook nog een pittig ploegje...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:26
    Ik kan beter stoppen met die voetbalpoule, wat een verschrikking!
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:08
    En weer een grote favoriet die hard op z'n bek gaat. Rode kaart en penalty waren terecht, en Japan heeft uiteindelijk verdiend gewonnen. Colombia gaat het heel erg moeilijk krijgen. Polen is een zeer lastig team, en als ook zij winnen vandaag, dan zal er nog meer druk op Colombia staan. Uiteindelijk denk ik dat Colombia, Japan en Polen allemaal op 6 punten uitkomen. Dan zal het uiteindelijk beslist worden op doelsaldo. Ik zie Senegal niet stunten in deze groep, ook al waren er veel verassingen al op dit WK, de Afrikaanse landen zijn gewoon te zwak.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws