Japan wint verrassend van outsider Colombia na razendsnelle rode kaart en penalty

    Japan wint verrassend van outsider Colombia na razendsnelle rode kaart en penalty

    dinsdag 19 juni 2018 om 15:52

    Japan heeft dinsdagmiddag een verrassende zege geboekt op Colombia. Het werd in Saransk 2-1 voor de Aziaten, die vrijwel de gehele wedstrijd tegenover tien man stonden. Carlos Sánchez kreeg binnen enkele minuten een rode kaart. 

    Nadat Davinson Sánchez had geblunderd in de achterhoede, kreeg een Japanner de kans om te scoren. Sánchez keerde de inzet met zijn hand en ontving - volledig terecht - een rode kaart. De penalty die volgde, werd koeltjes binnengeschoten door Shinji Kagawa. De rode kaart van Sánchez is de op één na snelste rode kaart in de geschiedenis van het WK. 

    Japan wist de man-meer-situatie niet verder uit te buiten. Wat heet: Colombia bleef aardig meedoen tegen elf opponenten en kwam nog voor de pauze zelfs op gelijke hoogte. Juan Quintero, die de geblesseerde James Rodriguez verving, schoot een vrije trap onder de muur door binnen. 

    In de tweede helft was het wéér een standaardsituatie die een doelpunt opleverde. Een corner van invaller Keisuke Honda werd van dichtbij binnengekopt door Yuya Osaka. Colombia, met PSV'er Santiago Arias 90 minuten op het veld, slaagde er in het resterende kwartier niet meer in om iets terug te doen.  

    De twee andere landen in Poule H, Polen en Senegal, spelen om 17.00 uur tegen elkaar.

    Plaats een reactie

    Filip_FCU +11792
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:53
    Jammer. Colombia is een prachtig voetballand. Hoop dat ze het alsnog redden.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22061
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:54
    Sanchez was erg slecht vandaag.....
    Vind ik leuk
    DrDeef +1611
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:58
    In de EL finale toen ook de slechtste van het veld. Misschien als t er echt op aan komt toch niet bestand tegen de druk.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    In de PL komt het er elke wedstrijd op aan:-) Hij speelde ook goed in de CL trouwens, dus denk niet dat, dat het is.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:03
    Sanchez heeft nog regelmatig wedstrijden in de PL waar hij wel even last heeft van kortsluiting. Vooral tegen City was hij erg zwak. Op zich is het niet erg dat hij af en toe zo'n wedstrijd er tussen heeft zitten, hij is natuurlijk nog erg jong en leert veel. Maar hij moet nog wel flink wat stappen voordat hij zichzelf bij de top verdedigers van de PL kan scharen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:18
    Messi is ook vaak zwak.. Cristiano ook en Cruijff ook.. vreemd he?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:33
    Zo bedoel ik het dus niet.

    Het gaat er ook om hoe vaak er fouten worden gemaakt en wat voor soort fouten. Sanchez maakt nu nog gewoon te vaak fouten om te zeggen dat hij al bij de beste verdedigers van de PL hoort (in Nederland vinden velen dat namelijk al). Zo'n fout die hij vandaag maakte is een veel voorkomende fout bij hem.
    Op het gebied van tackelen en het ingaan van duels vind ik hem top. Maar hij moet nog wel werken aan zijn positionering/dekking.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2846
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:19
    Wazig stukje proza van VP, ik krijg de indruk dat ze Carlos Sánchez en Davinson Sánchez een beetje door eljkaar halen, in ieder geval wordt er geen duidelijk onderscheid gemaakt.
    "Nadat Davinson Sánchez had geblunderd in de achterhoede, kreeg een Japanner de kans om te scoren. Sánchez keerde de inzet met zijn hand en ontving - volledig terecht - een rode kaart."
    Dit zijn dus twee verschillende Sánchez-en.
    En dan HJR hieronder....
    "Ja hehe als je binnen 10 minuten rood heb, speel je altijd slecht :p"
    Het was Carlos die rood kreeg en Davinson die slecht speelde ;-)
    Vind ik leuk
    HJR +7053
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:50
    Ja hehe als je binnen 10 minuten rood heb, speel je altijd slecht :p
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22061
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:17
    Dat was de andere Sanchez... :p
    Vind ik leuk
    RtdDub +11829
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:06
    Zo vaak een goede ploeg die gasten maar stellen ook net zo vaak teleur.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:10
    Je moet serieus eens op de nummer 7 van Japan letten, wat kan die voetballen zeg. Zou misschien wel een goeie vervanger voor Ziyech zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:20
    Tja 700000 aan klokjes van maluma weg in Rusland. Zo een diefstal hakt er ook wel in de groep. Ze gaan het wel redden uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:53
    Dankje Japan! Samen met jullie lekker doorgaan ! Toppers!
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11792
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:01
    Jij gaat zo op je snufferd krijgen van Senegal. Let maar op.
    Vind ik leuk
    Streaker +3201
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:10
    Het zou leuke karma voor zo'n reactie zijn, maar Polen heeft wel een aardig team. Poule komen ze normaliter wel door.
    Vind ik leuk
    El Flaco +862
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:51
    Ik begin het gewoon te hopen onderhand. Elke keer dat populaire geschreeuw hier.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:29
    Ken je is oprotten met je polen ophemelen of dat ze het WK gaan Winnen , wij worden er niet geil van hoor ofzo , Jezus mens en nog echt denken dat ze makkelijk gaan winnen deze poule lije dat ze 4e worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:29
    Kan jij is oprotten met elke keer negatief op mij te reageren! Dankje !
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:32
    Vind je het gek je probeert iedereen te hersenspoelen met je polen en je lewandoski , ken je vast vermelden dat polen het niet gaat redden en zo wel vliegen ze de volgende ronde er wel uit dus pak je huildoekje er maar vast bij
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:37
    Een hoop frustratie heb jij! Je moet wel een heel simpel leven hebben als je om dit soort dingen gek wordt ahhaha, laat het gaan kid!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2846
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:11
    Hij is vast jaloers dat Polen aan het WK meedoet en Oranje thuis voor de buis zit.
    Vind ik leuk
    HJR +7053
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:54
    Ben benieuwd naar Polen. Wat ik al eerder aangaf, hebben laatste 2 jaar niet echt toppers als tegenstander gehad.
    Nu Colombia verloren heeft kan dit weleens een leuke poule worden. Denk dat Colombia en Polen doorgaan. Alleen nu gaat spannender worden met Japan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    PutaBarca +381
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:54
    Goede wedstrijd hoor van Davinson Sanchez. Man man wat liep die te kloten
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:56
    Idd, dat we er nog 40 miljoen voor hebben gekregen 👀
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    PutaBarca +381
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:57
    Het is in potentie echt wel een topper, en nog heel jong. Maar hoe die zich liet foppen vandaag. Heel apart want hij kan zoveel beter
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Misschien ligt het aan de leeftijd. Is nog steeds maar 22.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16538
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:47
    En wat dacht je van Arias bij de tweede goal, hij sprong niet eens mee?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11829
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:08
    Maakt bij Spurs ook continue de verkeerde keuzes. Kiest slecht positie.
    Corrigeert dat heel veel zelf door zijn snelheid en kracht maar ik zie liever iemand die wel weet wat ie moet doen en niet continue in de achtervolging moet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:55
    Als je die Japanners ziet spelen doet het nog meer pijn dat wij er niet bij zijn.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1280
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:56
    Nou dan heb je oranje niet zien spelen in de kwalificatie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Hahaha, inkoppertje verzilverd
    Vind ik leuk
    Streaker +3201
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:09
    Ik vond ze niet onaardig spelen. Er zijn veel mindere teams op het WK.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:40
    Dat is het voordeel dat Japan niet in Europa ligt....

    Net als Saoudi Arabie, Zuid Korea en Panama
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:56
    Degelijke pot voetbal.
    Leuke verrassing ook
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:57
    Wat is Japan een verademing om te kijken vergeleken met bijvoorbeeld Zweden. Geen gezeik bij de scheids, geen aanstellerig gedrag en er wordt nul tijd gerekt. Hier kunnen veel landen een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:59
    Eigen schuld dikke bult sanches.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5531
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:00
    BANZAI
    Vind ik leuk
    Foebele +53883
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:03
    Gelukkig hebben we Davinson vorig jaar al voor de absolute hoofdprijs verkocht! :-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    Fooligan +975
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:03
    Ik hoop niet dat het met Carlos Sánchez net zo afloopt als met Andrés Escobar
    Vind ik leuk
    Streaker +3201
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:07
    Colombia uiterst teleurstellend. Sanchez één van de minste van het veld.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:11
    Dit WK blijft moeilijk te voorspellen voor mij.
    Dit Colombia krijgt het erg moeilijk om de volgende ronde te halen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:42
    Niet als James volgende wedstrijd mee mag doen... Dat scheelt ff.
    Polen is dit jaar ook niet geweldig en Senegal is redelijk maar ook die moeten ze kunnen verslaan
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1127
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:11
    Krijgen we misschien Belgie Colombia ... ging er gemakshalve vanuit dat België en Colombia de groep zouden winnen. Maar ziet er plots wat anders uit. Colombianen moeten eerst maar eens doorkomen nu bedenk ik me al typend. Polen is ook nog een pittig ploegje...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    michelhx +3504
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:26
    Ik kan beter stoppen met die voetbalpoule, wat een verschrikking!
    Vind ik leuk
    meloen87 +738
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:08
    En weer een grote favoriet die hard op z'n bek gaat. Rode kaart en penalty waren terecht, en Japan heeft uiteindelijk verdiend gewonnen. Colombia gaat het heel erg moeilijk krijgen. Polen is een zeer lastig team, en als ook zij winnen vandaag, dan zal er nog meer druk op Colombia staan. Uiteindelijk denk ik dat Colombia, Japan en Polen allemaal op 6 punten uitkomen. Dan zal het uiteindelijk beslist worden op doelsaldo. Ik zie Senegal niet stunten in deze groep, ook al waren er veel verassingen al op dit WK, de Afrikaanse landen zijn gewoon te zwak.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Japan wint verrassend van outsider Colombia na razendsnelle rode kaart en penalty