LIVE-discussie: Polen met Lewandowski en Milik tegen Senegal van Mané

    LIVE-discussie: Polen met Lewandowski en Milik tegen Senegal van Mané

    Polen en Senegal zijn de laatste landen die op het WK voetbal in actie komen. In het Spartak stadion spelen zij hun eerste groepsduel.

    Bij Polen zijn de ogen vooral gericht op het spitsenduo Robert Lewandowski en Arkadiusz Milik. De aanvaller van Bayern München is de grote ster, maar ook oud-Ajacied Milik is een spits om rekening mee te houden. Andere bekende namen bij Polen zijn Juventus-doelman Wojciech Szczesny, Jakub Blaszczykowsk (Wolfsburg) en Piotr Zielinski (Napoli).

    Aan de andere kant is alle hoop gevestigd op Sadio Mané, de aanvaller van Liverpool die vorige maand met zijn ploeg de Champions League-finale van Real Madrid verloor. Andere bekende namen bij Senegal zijn Idrissa Gueye (Everton), Mame Biram Diouf (Stoke City) en Kalidou Koulibaly (Napoli). Het is voor Senegal de tweede keer op een WK-eindronde. De vorige keer, in 2002, ging dat niet onaardig. Senegal kwam toen tot de kwartfinale.

    De eerste wedstrijd in deze groep werd dinsdagmiddag al gespeeld. Het duel tussen Colombia en Japan eindigde in een verrassende 1-2 overwinning voor de Aziaten.

    Polen: Szczesny; Piszczek, Pazdan, Cionek, Rybus; Blaszczykowski, Krychowiak, Zielinski, Grosicki; Milik en Lewandowski.

    Senegal: K. Ndiaye; Wague, S. Sané, Koulibaly, Sabaly; Sarr, A. Ndiaye, Gueye, S. Mané; Niang en Diouf.

    Lees meer over:WK 2018PolenSenegal

    Poll

    Wat verwacht jij van het duel tussen Polen en Senegal?

    (149 stemmen)

    Plaats een reactie

    satesaus +901
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:43
    In NL doet men net of Milik iets voorstelt. Niets is minder waar. De onderhandelaar van ajax is de topper in deze.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1797
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:43
    Go Polen!
    Vind ik leuk
    MichPSV +8760
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:43
    Denk 1-0 voor Polen door een kanonskogel van Blaszczykowski.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    snorrepof +1198
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:50
    feit: het wordt de lewandowski show
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5573
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:58
    Hup Polen! Pierogi! Kurwa! Piwo!
    Vind ik leuk
    derksen +8855
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:58
    2-2 eerste helft
    Gatenkaas tegen gatenkaas
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1518
    dinsdag 19 juni 2018 om 16:58
    zo leuk als de vorige partij gaat dit niet worden.
    ik kijk zo nu en dan wel wat de stand is
    Vind ik leuk
    derksen +8855
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:01
    @Roy dit wordt een verrassend spektakel
    Echt waar je zal het wel zien aan tussen stand
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1518
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:05
    @derksen we zullen zien
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:43
    Wat een spektakel, een van richting veranderd schot als enig hoogtepunt
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:00
    Die coach van Senegal lijkt wel Lucky Dube( overleden reggaezanger),sterke gelijkenis ha,ha.
    Vind ik leuk
    14forever +8592
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:12
    Kom op Polen..
    Vind ik leuk
    stratumseind +171883
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:35
    ook dit is weer helemaal niks , wanneer moet spanje weer?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:52
    Morgen 8 uur :)
    Eerst 's-middags Portugal-Marokko en dan in de avond Spanje.

    Het bier staat al koud.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171883
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:00
    zoals altijd , lekker man
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:36
    Polen valt me zwaar tegen de eerste 30 minuten van Polen-Senegal!!
    Komt niet goed,die wereldbeker 'Lechia Gdansk' !!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:38
    Waarom moeten we naar die waardeloze verslaggever Frank Snoeks luisteren. Zijn commentaar is doorspekt van geiuschiedenis. We hebben toch veel betere verslaggevers in Nederland. Laat Frank Snoeks geschiedenis leraar worden. Walgelijk om naar die man te luisteren en dat gelul aan te moeten horen!
    Vind ik leuk
    isnake +2432
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:57
    Als je goed commentaar wil horen bij voetbal moet je niet bij de NOS zijn. (niet dat andere Nederlandse zenders beter zijn trouwens)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:27
    Stel je niet zo aan. Massa hysterie altijd om elkaar na te praten en tot vermoeiens toe te blijven zaniken over verslaggevers, niks beter te doen? Altijd weer lui als jij die al geilend zich op social media gaan begeven om te ouwehoeren over een verslaggever... Walgelijk nog wel? Man man, overdrijven is ook een vak zal ik maar zeggen..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22071
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:40
    Lekker hoor Senegal! 1-0 voor
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:41
    En dag hoor, Lechia Gdansk!!!!
    Vind ik leuk
    Mari +9406
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:54
    Het wordt er wel gemakkelijker op
    Mane Manu
    kane kanu
    Sane Sanu

    Wie helpt;
    wie was ook al weer el flaco (ik weet niet hoe je het schrijft)
    Vind ik leuk
    ja_daarom +268
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:00
    Wat een zaadpot zeg. Senegal die een beetje rondfluit, en polen ... tsja, polen
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:15
    Heb mooiere wedstrijden gezien
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:19
    Die Tom Egbers is zo slecht bezig...die zou zo mee kunnen doen bij de Polen. Met zijn ....Is Mané Senegal...
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:21
    Wtf
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2255
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:21
    En dat is 2 Hahah heerlijk en mooi voor Senegal
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22071
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:23
    Geweldig dit!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2255
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:56
    Haha idd horen we maneer lechia danks ook niet meer
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22071
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:22
    Dag Polski-:)
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2076
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:23
    Senegal verrast mij eerlijk gezegd wel. Spelen heel volwassen.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:24
    Tja,wat moet je hier nou van zeggen?? Wonderlijk doelpunt!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171883
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:24
    wat een bras die polen ongelooflijk wat slecht
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:27
    Corrupte vierde man die 2-0 hadden ze af moeten keuren die speler geel voor goed toneel spel! Vierde man nooit meer een geblesseerde het veld in sturen als een scheidsrechter het zelf niet ziet.

    FIFA is amateur sport geworden.

    Hup Polen 3-2 aub!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:28
    Niet netjes natuurlijk dat doelpunt. Hoort absoluut afgekeurd te worden.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:29
    Stond die jongen nou buiten het veld en rent hij zomaar weer in het veld of werd hij vrijgegeven door de arbitrage om weer het veld in te komen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:35
    Ik geloof dat vierde man hem toestemming gaf het veld op te komen, niet de scheidsrechter. Dus die Polen hadden helemaal niets in de gaten.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:43
    Gaat lekker met de arbitrage...
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4791
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:28
    Gdansk is wel heel erg stil, he ?
    Ik ben bang dat Polen 4e in de poule wordt....en heel erg snel thuis is.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:29
    Hahaha die coach die heel bewust in de camera kijkt na die goal, hahaha.

    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 18:45
    Een rechts back voor een rechts back .Die heeft Al flink aan de wodka gezeten van morgen bij het ontbijt