Franse verdediger ruilt Ligue 1 voor recordbedrag in voor Premier League

Franse verdediger ruilt Ligue 1 voor recordbedrag in voor Premier League

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 19:43di 19-06-2018 om 19:43

Issa Diop mag zich speler van West Ham United noemen. De 21-jarige centrale verdediger komt voor een recordbedrag over van Toulouse en heeft een vijfjarig contract getekend bij The Hammers.

Mededelingen over een transfersom doet West Ham niet, maar volgens Engelse media is er 25 miljoen euro met de transfer gemoeid. Nog nooit betaalde West Ham zoveel geld voor een speler. De Premier League-club meldt dat veel Europese clubs zijn afgetroefd in de strijd om Diop.

"Ik ben blij dat ik voor zo'n historische Engelse club heb mogen tekenen en hoop mijn best hier te doen", vertelt Diop op de clubsite van West Ham. "Ik ben een erg ambitieuze speler en West Ham is een erg ambitieuze club, zoals we hebben kunnen zien met de aanstelling van de nieuwe trainer (Manuel Pellegrini, red.). Ik hoop het team te helpen met het winnen van wedstrijden en de fans blij te maken."

Plaats een reactie

KOudman +375
dinsdag 19 juni 2018 om 19:56
Hele goeie aankoop, aanvoerder op 21 jarige leeftijd zegt genoeg. 25 miljoen voor deze jongen is een koopje. Wens hem veel succes in de Premier League
Vind ik leuk
Ricklek +1862
dinsdag 19 juni 2018 om 20:37
De ligt was aanvoerder op 18 jarige leeftijd dus dat zegt niks
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
dinsdag 19 juni 2018 om 20:41
Als de Ligue 1 nou net zo slecht was als de Eredivisie dan sneed je opmerking nog enigszins hout......
Vind ik leuk
Ricklek +1862
dinsdag 19 juni 2018 om 21:22
Nou nou toulouse is geen haar beter dan ajax waarschijnlijk zelfs slechter.. Gaat om de club niet om de competitie.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 21:23]
Vind ik leuk
Verratti +2444
dinsdag 19 juni 2018 om 21:34
Natuurlijk gaat het ook om de competitie. De Franse competitie is veel harder dan de Nederlandse. Het peil stijgt. Hoeveel spelers zijn er nu al niet verkocht (en ook aan topteams). Diop is een goede speler. Hoop dat hij slaagt bij West Ham.
Vind ik leuk
KOudman +375
dinsdag 19 juni 2018 om 21:13
Dus omdat de ligt nog jonger was toen hij aanvoerder werd slaat mijn comment nergens op? 21 jaar en aanvoerder vind ik indrukwekkend
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
dinsdag 19 juni 2018 om 19:59
Gemiste kans van Ajax hadden ze de Ligt ze opvolger gelijk klaar staan voor minder dan de helft!
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
dinsdag 19 juni 2018 om 20:24
Goed dat we eens beginnen met het versterken van de defensie I.p.v een 7e spits te kopen. Ik ben geen volger van het franse voetbal maar ik hoor goede verhalen over Issa Diop en Marlon.
Overigens gaat Felipe Anderson van Lazio ook tekenen een deze dagen!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws