Ziyech over besprekingen Marokko: 'Renard staat echt te schreeuwen in kleedlokaal'

    Ziyech over besprekingen Marokko: 'Renard staat echt te schreeuwen in kleedlokaal'

    woensdag 20 juni 2018 om 09:00

    Hakim Ziyech heeft zich lovend uitgelaten over bondscoach Hervé Renard. En dat is opvallend, aangezien de Fransman de Ajacied lange tijd niet opriep voor de nationale ploeg van Marokko.

    Ziyech verklaart dat hij geniet van de besprekingen van Renard: "Hij begint nog rustig, legt uit hoe de standaardsituaties uitgevoerd moeten worden. Maar dan komt zijn speech. Renard staat in het kleedlokaal echt te schreeuwen. Dan zit je op het puntje van je stoel", vertelt de middenvelder aan het Algemeen Dagblad.

    Dat sorteerde op het WK nog niet het gewenste effect, want Marokko verloor de eerste groepswedstrijd van Iran. Toch motiveren de besprekingen van Renard de 25-jarige middenvelder. "Dan krijg je het gevoel 'jaaaa, het moet nu gebeuren'. En dat gevoel heb je ook nog na de tiende wedstrijd onder zijn leiding."

    Ziyech lag vorig jaar nog in de clinch met de bondscoach, maar in de zomer legden de twee het bij. "We hebben anderhalf uur met elkaar gesproken, en daarbij alles uitgepraat. Het was echt niet direct zand erover, daarvoor was er te veel gebeurd", verklaarde Ziyech eerder tegenover Voetbal International. Marokko speelt woensdag om 14.00 uur de tweede groepswedstrijd tegen Portugal. De Portugezen begonnen het WK met een puntendeling tegen Spanje (3-3).

    Poll

    Gaat Ziyech schitteren op het WK?

    (1451 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +10148
    woensdag 20 juni 2018 om 09:01
    Oh nu wel
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    woensdag 20 juni 2018 om 09:10
    Coach moet nog harder roepen want ze wonnen niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:13
    nee, dat komt omdat ze geen kwaliteit hebben. Ja, eredivisiespelers, maar dat is tegenwoordig niet genoeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:16
    Er loopt inderdaad maar 1 wereldspeler rond in de selectie van Marokko, en dat is heer Ziyech!

    Laat die nu toevallig ook nog bij de beste, de mooiste, de grootste maar vooral warmste club van Nederland en ver daar buiten voetballen!

    Wat is ons Ajax toch een prachtige club!
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    woensdag 20 juni 2018 om 09:23
    Familie van Turkse Nederlander hij spreekt met dezelfde woorden als jou ha ha🔊
    Vind ik leuk
    Groen +539
    woensdag 20 juni 2018 om 10:50
    Dan loopt jouw hele familie hier zeker rond. Die zeggen ook altijd jou waar het jij moet zijn ;)
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    woensdag 20 juni 2018 om 13:00
    Ha ha ik schaam me groen :-)
    Vind ik leuk
    Groen +539
    woensdag 20 juni 2018 om 13:14
    Niks om je voor te schamen hoor, zo'n grote familie :)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:44
    Medhi Benatia is ook een grote ster. Speler van Juventus.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 22:31
    Met een geweldige clubarts
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    woensdag 20 juni 2018 om 09:22
    Ze scoorden wel.... nu nog in de goede goal (-:
    Vind ik leuk
    Eldenia +207
    woensdag 20 juni 2018 om 09:03
    och och slijm slijm
    Vind ik leuk
    Dybala10 +74
    woensdag 20 juni 2018 om 09:03
    Ben erg benieuwd naar Marokko vandaag, kunnen het Portugal wel eens heel lastig gaan maken. De trots die zij hebben voor het land dat ze vertegenwoordigen maakt het een lastige tegenstander..
    Vind ik leuk
    JWK +6
    woensdag 20 juni 2018 om 09:21
    Hahaha, nee man.
    Ze krijgen met 4-0 op de kloten!
    Vind ik leuk
    Nistel +3190
    woensdag 20 juni 2018 om 10:11
    Ze zouden ook wel even van Iran winnen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17136
    woensdag 20 juni 2018 om 09:04
    Spreekt die gozer de groep in het Arabisch of Frans toe?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:08
    Wie zal het zeggen.... misschien wel in het amazigh.

    Ik denk zelf gewoon een mix frans arab eng...
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17136
    woensdag 20 juni 2018 om 09:10
    Er zitten er genoeg tussen die geen Frans spreken. Lijkt me dan niet echt logisch als ze dan alsnog op ‘t puntje van de stoel zitten als ze er geen klote van verstaan ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:34
    Nederlands met een Haags accent.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19814
    woensdag 20 juni 2018 om 09:41
    Frans/Engels. Hij doet zijn praatje twee keer en iedereen snapt hem.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2956
    woensdag 20 juni 2018 om 10:57
    Nederlands natuurlijk.
    Vind ik leuk
    lexy88 +1222
    woensdag 20 juni 2018 om 09:08
    "Teveel gebeurd".. pff als ik lees waar het nu allemaal om gaat denk ik, kom op man, man up, als ik elke keer als ik het niet met mijn manager eens ben 1,5u nodig heb om dingen uit te praten en daarna kijken we nog steeds een beetje zuur... maar goed, deze boys leven in een andere wereld.

    Toch zou je hen een halfjaar bij een normaal bedrijf gunnen, met normale werktijden, normaal loon etc etc. ff met de beentjes terug op aarde.
    Vind ik leuk
    Stranger +4079
    woensdag 20 juni 2018 om 09:19
    Omgekeerd geldt het voor de manager ook.
    Als die iedereen uit moet leggen waarom dingen zo gegaan zijn komt hij opk nergens aan toe;-)
    Vind ik leuk
    JWK +6
    woensdag 20 juni 2018 om 09:20
    Vanmiddag maakt Ronaldo gehakt van Marokko en dan valt er niet veel meer te schitteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:22
    Wordt een bikkelhard duel, let maar op.
    Vind ik leuk
    MoSalah +5
    woensdag 20 juni 2018 om 09:31
    dan heeft ie wel gele goede stembanden, mooi hoor die fanatisme
    Vind ik leuk
    ˩ens1999 +44
    woensdag 20 juni 2018 om 09:32
    Als Ajax slim is verkopen ze Ziyech voor niet minder dan 60 miljoen dat is ie zeker wel waard nadat ie leuke dingen heeft laten zien. Het wil ook wel helpen als je bij Ajax speelt. Ziyech is de beste marokaan die op het veld staat. Er is gewoon niemand beter.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2956
    woensdag 20 juni 2018 om 11:00
    Echt geen enkele club in de wereld betaald 60 miljoen voor ziyech, na dit wk al helemaal niet meer. Hij zakt volledig door het ijs.
    Vind ik leuk
    linkspoot +665
    woensdag 20 juni 2018 om 09:34
    Ik denk dat Portugal het heel moeilijk gaat krijgen, want Ronaldo zal niet elke wedstrijd schitteren. Hij scoort uit een pingel en een vrije trap tegen Spanje, dat gaat niet weer gebeuren, zelfs niet tegen Marokko. Marokko zal voor de winst moeten gaan, wil het nog kans maken. Het grootste probleem van Marokko is scoren. Maar alles kan gebeuren, zie Colombia-Japan of Mexico-Duitslang

    Voor de rest vind ik het een matige WK tot nu toe, de beslissende doelpunten die zijn gevallen komen voornamelijk uit dode spelmomenten en eigen doelpunten. Echt uitgespeelde kansen is er nauwelijks, zelfs Argentinië met Messi lukte het niet eens met een penalty te winnen. Rusland is zowat het enige land dat echt voetballend heeft gewonnen.

    Wie weet dat het in de tweede ronde interessanter wordt.
    Vind ik leuk
    fr0do +779
    woensdag 20 juni 2018 om 09:35
    En nu is Renard de perfecte leermeester, het kleutertje heeft zijn zin gekregen en is door de coach als onmisbaar gekenmerkt dus nu lekker bruinneuzen die handel. Smerig ventje.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 09:41
    Het is een leuk vakantietripje voor onze Marokkaanse vrienden in Rusland. Dat H. Ziyech totaal niet opviel tegen Iran is niet echt verrassend. Want ook het afgelopen seizoen was H. Ziyech onzichtbaar in de topwedstrijden. In wedstrijdjes tegen pakweg Willem II, FC Twente, Excelsior en Sparta kon hij weleens opvallen, maar voor het overgrote deel was het veel balverlies lijden en niet goed genoeg wat Ziyech liet zien afgelopen seizoen. Ziyech is één van de meest overgewaardeerde speler van de ED.
    Vind ik leuk
    Nistel +3190
    woensdag 20 juni 2018 om 10:16
    En dat was nog maar tegen laagvlieger Iran. De echte toppers komen nog.

    Nee, ondanks alle praatjes vooraf gaan ze straks na 3 potjes met 0 punten weer naar huis. Of misschien gunt Spanje ze nog een puntje als die na 2 wedstrijden mogelijk aan een gelijkspel genoeg hebben om door te gaan. Wat niet onwaarschijnlijk is.
    Vind ik leuk
    Mari +5519
    woensdag 20 juni 2018 om 10:03
    Het was echt niet direct zand erover, daarvoor was er te veel gebeurd",

    Als iemand dit zegt, dan is het oprecht. Een ander zegt: zand erover, goed gesprek gehad. Ik geloof dat niet.
    Vind ik leuk
    Nistel +3190
    woensdag 20 juni 2018 om 10:13
    Och, ze hebben in elk geval genoeg zand in Marokko.
    Vind ik leuk
    pos +7820
    woensdag 20 juni 2018 om 10:06
    Vanavond verliezen en hij kan thuis tegen zijn vrouw gaan schreeuwen.
    Vind ik leuk
    Friend +33
    woensdag 20 juni 2018 om 10:13
    Ziyech is geen dragende speler , meer een helper en jammerbak als het niet gaat met de ploeg !!!
    Vind ik leuk
    hassel +579
    woensdag 20 juni 2018 om 10:32
    Lol, wat viel die overschatte neus door de mand tegen fokking Iran.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +356
    woensdag 20 juni 2018 om 10:40
    Wanneer begrijpen die Marokkanen nu dat ze niks voorstellen en minder zijn dan micky mouse?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    Hupfean +2956
    woensdag 20 juni 2018 om 10:53
    Na vandaag is t afgelopen met marokko, t is een 11tal van niks. Portugal sloopt ze.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:12
    Ziyech is het gewend,bij Ajax schreeuwt het halve stadion tegen hem
    Vind ik leuk