Klopp wilde Van Dijk niet laten debuteren tegen Everton: 'Geniale beslissing'

    Klopp wilde Van Dijk niet laten debuteren tegen Everton: 'Geniale beslissing'

    woensdag 20 juni 2018 om 10:32

    Dat Virgil van Dijk in januari van dit jaar debuteerde voor Liverpool met een basisplek tegen Everton, was de ochtend van de wedstrijd nog niet bekend. Trainer Jürgen Klopp wilde de Oranje-international eigenlijk op de bank zetten.

    Dat onthult hij op de website van Liverpool. Van Dijk was nog maar net overgekomen van Southampton toen Liverpool de derby tegen Everton speelde in de derde ronde van de FA Cup. "Het was geen lastig besluit, maar wel een spontane", erkent hij. "In de ochtend dacht ik dat hij niet zou spelen. We hadden een ochtendsessie en toen ik van het veld kwam dacht ik: ach, waarom niet?"

    De beslissing pakte goed uit, want Van Dijk scoorde de winnende treffer. "Het was natuurlijk niet dat ik hem niet wilde laten spelen, we hadden hem gekocht, dus we wilden hem laten spelen. Maar het was de eerste wedstrijd, tegen Everton, als het verkeerd uitpakt is dat niet echt een lekkere start. Maar toen bedacht ik me dat hij er klaar voor was, dus we hebben hem laten spelen en dat was een geniale beslissing."

    Plaats een reactie

    woensdag 20 juni 2018 om 10:45
    Heerlijke coach die Jurgen klopp!
    Vind ik leuk
    heytse +109
    woensdag 20 juni 2018 om 10:49
    Kloppt
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:52
    dank je
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:55
    Geen dank kleine moeite natuurlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:57
    Ja, wij vinden met ons allen die Klopp een heerlijke, spontane, bescheiden en authentieke coach. En nu blijkt dat hij, naar eigen zeggen, ook nog eens geniale beslissingen neemt. Heel wat anders dan Mourinho die pocht, maar nog nooit iets heeft bereikt. Van mij mag Klopp de titel "the special one" krijgen ;);)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:58
    Precies!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:04
    Nog nooit iets heeft bereikt. Ben je sarcastisch?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:08
    Vraag jij dat serieus?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:15
    Gaan we vragen beantwoorden met vragen?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:17
    Waarom vraag je dat?
    Vind ik leuk
    abraksas +1066
    woensdag 20 juni 2018 om 11:28
    Dat zie je toch?
    Vind ik leuk
    Springbok +988
    woensdag 20 juni 2018 om 11:28
    Jij toch ook? :-)
    Vind ik leuk
    Zicodinho +226
    woensdag 20 juni 2018 om 11:16
    Ondanks dat hij de fans onwaarschijnlijk slecht kut voetbal laat zien heeft de imbeciel behoorlijk veel bereikt. Helaas wellicht...
    Vind ik leuk
    jrrtvd +53
    woensdag 20 juni 2018 om 11:17
    Nooit iets bereikt hahaha.
    Scroll helemaal naar onder en bekijk zijn prijzenkast.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Mourinho

    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:25
    Voor de mensen die mijn post, ondanks de knipogen, serieus nemen: Neen, natuurlijk meen ik het niet en drijf ik de spot met de idolate Klopp-adepten. Neem mij liever nooit serieus, dan hoef ik ook niet zoveel uit te leggen ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +32946
    woensdag 20 juni 2018 om 12:14
    Toch fijn om te weten.... 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:15
    At your service!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:00
    Onderbouwing?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:02
    Nee vandaag niet...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 14:32
    Maakt geniale beslissingen ook altijd fijn als je dat over jezelf kunt zeggen ;)
    Vind ik leuk
    Splurge +36
    woensdag 20 juni 2018 om 10:48
    Complimentje voor jezelf Jurgen!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +20132
    woensdag 20 juni 2018 om 10:49
    Mooi huwelijk. Gouden zet van Liverpool om Klopp en Van Dijk in de gelederen te hebben. Hopelijk gaan ze nog 1-2 creatieve toppers en een goede keeper krijgen en dan doen ze niets onder voor een City
    Vind ik leuk
    kwartje50 +377
    woensdag 20 juni 2018 om 10:50
    mooier jongens bestaat bijna niet !
    Vind ik leuk
    Laliga +1779
    woensdag 20 juni 2018 om 10:51
    Zou zo graag liverpool weer een x kampioen zien worden.. prachtclub. Moet alleen nog wel wat gebeurem achterin en de keeper.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5643
    woensdag 20 juni 2018 om 10:53
    Het zou wel eens tijd worden ja. Sinds de laatste keer zijn er 2 generaties van de familie Schmeichel kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:52
    En weer twee weken later speelde hij een zaadpartij in de verloren wedstrijd tegen Swansea en zat hij een week later op de bank.. Toen voorspelde Klopp dat het allemaal met ups en downs zou gaan en dat men de echte Van Dijk pas na de zomer zou zien, uiteindelijk heeft hij het wel aardig gedaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    abraksas +1066
    woensdag 20 juni 2018 om 11:38
    Wel aardig gedaan? Serieus? Aardig? Komop man, Tijdje terug, ik geloof voor de wedstrijd tegen AS Roma, nog een stukje over hem gelezen. hij had 80% van alle duelen gewonnen en werd als een van de belangrijkste redenen gezien waarom Liverpool in de halve finale van de CL stond en in de 3 voorbij gaande CL wedstrijden maar 1 tegentreffer inkasseerden. Voor zijn komst had Liverpool in 25% van hun wedstrijden de 0 gehouden, na zijn komst waren dat ineens 55%.
    Maar je hebt volkomen gelijk, hij heeft het wel aardig gedaan, meer niet.

    Iedereen ziet hoe geweldig iemand bezig is behalve wij Nederlanders. Wij doen liever alsof spelers er geen reet van bakken of het hooguit "wel aardig doen".
    Echt typisch nederlands om altijd maar te zeiken. Zelfs als er niks te klagen valt, wij zeiken er alsnog vrolijk op los.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:42
    Ik ben er, net als Klopp, van overtuigd dat hij nog beter kan en hij heeft uitstekende wedstrijden gespeeld, redelijke wedstrijden maar zeker ook mindere de eerste periode, wat ook niet zo gek is als je je bedenkt vanuit welke situatie hij kwam. Hij is een meerwaarde en heeft het overall aardig gedaan sinds zijn komst naar Anfield.. Aardig betekent wat mij betreft ook zoveel als goed, maar het moet naar heel goed toe, dat mag men aankomend seizoen ook van hem verwachten.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 11:52]
    Vind ik leuk
    abraksas +1066
    woensdag 20 juni 2018 om 11:49
    Naturlijk was het niet elke wedstrijd top, dat krijgt zelfs een Messi of Ronaldo niet voorelkaar. Maar wel aardig of goed gedaan daar doe je hem echt te kort mee.
    Als je 80% van je duels wint (in notabene de Premier League en de CL) en ervoor zorgt dat je team 30% vaker de nul houd (ook weer in de CL en PL, niet niets dus) dan heb je het toch echt meer dan "wel aardig" of "goed" gedaan. Dan heb je gewoon laten zien dat je een echte topper bent.
    Dat hij nog beter kan neemt niet weg dat hij het gewoon uitstekend gedaan heeft tot nu toe.
    Maar blijf jij maar vooral vasthouden aan "wel aardig gedaan".
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:54
    Klopt en ik heb zo'n beetje alle wedstrijden gezien en dus ook de povere optredens en fouten van hem die tot een tegengoal hebben geleid.. Evenals de goede tot zeer goede wedstrijden van hem; hij heeft het over de hele linie aardig/goed gedaan, maar het zal nog beter moeten en dat zit er ook wel in.

    Vergeet ook niet dat er geregeld verdedigers van het niveau Huddersfield Town centraal achterin stonden voor zijn komst bij Liverpool, mij dunkt dat het dan een stuk beter gaat als er een fatsoenlijke verdediger als Van Dijk komt.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 10:53
    Nu Cillessen nog op doel en je hebt een top elftal!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:27
    Hahahah goeiie!
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2382
    woensdag 20 juni 2018 om 10:53
    Is nog steeds een topaankoop gebleken. In Engeland is iedereen laaiend over hem. Alleen in Nederland hebben we weer veel mensen die zwaar (en onterecht) negatief over hem zijn.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7954
    woensdag 20 juni 2018 om 11:05
    Bescheiden jongen, die Klopp..
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:08
    Hij durfde hem niet te laten debuteren, bang dat ie Klopp kreeg
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:47
    Geniale beslissing........al zeg ik het zelf :)
    Vind ik leuk
    kees ee +484
    woensdag 20 juni 2018 om 12:00
    . . klink anders best aardig, 70 mln "op de bank" !? hebben ze bij oranje vaak genoeg gedacht, . . mi nix mis mee.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4796