Fortuna Sittard slaat slag in Engeland: international USA naar Limburg

    Fortuna Sittard slaat slag in Engeland: international USA naar Limburg

    woensdag 20 juni 2018 om 12:06

    Fortuna Sittard heeft zich versterkt met Andrija Novakovich. De Eredivisie-promovendus bevestigt dat woensdagmiddag via de officiële kanalen. Novakovich wordt voor één jaar gehuurd van Reading. 

    Afgelopen seizoen was Novakovich op huurbasis actief bij Telstar. Daar deed de 21-jarige aanvaller het uitstekend. Hij tekende voor negentien competitiegoals en eindigde daarmee op de tweede plaats op de topscorerslijst van de Jupiler League. In maart werd Novakovich beloond met een debuut in de nationale ploeg van de Verenigde Staten. 

    "Ik ben enorm blij dat Andrija voor ons gekozen heeft", aldus technisch directeur Mustafa Aztopal op de website van Fortuna. "Hij speelde een uitstekend seizoen bij Telstar, waardoor meerdere Eredivisie-clubs op zijn handtekening aasden. Wij hebben hard ons best gedaan om hem naar Sittard te halen en met succes."

    "Andrija gelooft in het project dat we zijn gestart en heeft vertrouwen in de club. Met hem halen we een complete spits in huis die een goed inzicht heeft op diepte, behoorlijk snel is en die niet te beroerd is om zijn verdedigende taken uit te voeren. Hij is Amerikaans international en net zo ambitieus als wij."

    Plaats een reactie

    Dybala10 +74
    woensdag 20 juni 2018 om 12:08
    Weer een leuke versterking voor Fortuna!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:37
    Fortuna blijft toch maar 1 seizoen in de eredivisie... te triest en klein clubje
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1602
    woensdag 20 juni 2018 om 12:42
    Sprak de zeikerd positief.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:47
    Heb je ook nog een onderbouwing. Dit is maar een onnozele reactie. We spreken elkaar nog wel op het einde van het seizoen
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:03
    klinkt eerder als excelsior
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21035
    woensdag 20 juni 2018 om 13:13
    Die al jaren boven Willem II eindigen
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:27
    Niet alleen boven Willem II, maar de afgelopen 2 seizoen wel ja. Al is de plaats waar wij op geëindigd zijn de laatste jaren ook niets mis mee!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21035
    woensdag 20 juni 2018 om 13:29
    Zeker waar, maar het ging me meer om dat Excelsior niet die minachting verdient die tricolores1010 geeft
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:50
    Ik het het ook niet over sportieve resultaten maar over de club zelf . Bekijk het stadion en het bezoekersaantal en beoordeel zelf. Neemt niet weg dat ik het knap vind hoe ze presteren met zo'n klein budget.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21035
    woensdag 20 juni 2018 om 16:20
    Dan heb ik niks gezegd!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    woensdag 20 juni 2018 om 12:08
    Hij is vast een beetje in de war....
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 20:06
    Beter dan dat hij naar de mls gaat.want dan verneuk je echt je carrière
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2402
    woensdag 20 juni 2018 om 12:10
    De huurdivisie heeft weer een versterking binnen. Leuke competitie...
    Vind ik leuk
    bartjeee +683
    woensdag 20 juni 2018 om 12:15
    Conpentitie is leuk maar of ie goed is 🤔😂
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    woensdag 20 juni 2018 om 12:10
    Bam. Dat zijn transfers die ertoe doen. Goed bezig daar in Sittard!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    woensdag 20 juni 2018 om 12:11
    Goede aanwinst denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:12
    Soooo heeee
    Vind ik leuk
    El Cazador +6126
    woensdag 20 juni 2018 om 12:16
    Voorlopig zie ik Fortuna als een frisse verrassende ploeg komende competitie, daar waar ik Emmen als de gedoodverfde degradatie kandidaat zie
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:22
    Slimme zet van Fortuna. De laatste wedstrijden die ik van deze jongen heb gezien, hebben mij positief verrast. Als hij nog zo een jaar doorzet, speelt hij volgend jaar bij subtopper.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8774
    woensdag 20 juni 2018 om 16:05
    Speelt hij komend jaar al.let maar op, we gaan de verassing van de eredivisie worden
    Vind ik leuk
    pos +8787
    woensdag 20 juni 2018 om 12:25
    Dacht even dat ze Altidore hadden aangetrokken.
    Vind ik leuk
    Bryanflr +25
    woensdag 20 juni 2018 om 12:33
    Je moet niet denken MEGOOL.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    pos +8787
    woensdag 20 juni 2018 om 13:46
    Nee werkt dat goed voor jou ? Zo te zien niet. Zinnen eindigen bijvoorbeeld altijd met een punt.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6549
    woensdag 20 juni 2018 om 12:30
    Nice!
    Vind ik leuk
    kwartje50 +894
    woensdag 20 juni 2018 om 12:31
    forzaaa fortunaaaa!!!!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9071
    woensdag 20 juni 2018 om 12:39
    Fijne spits!!!!
    Vind ik leuk
    tellie63 +41
    woensdag 20 juni 2018 om 12:40
    Mooie aanwinst van Fortuna. Afgelopen seizoen bij ons superbelangrijk. Ben heel benieuwd hoe hij het in de eredivisie gaat doen. Mag wel wat beter met de kansen om gaan, want hij mist wel een hoop, en een niveautje hoger krijg je denk ik toch minder kansen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    woensdag 20 juni 2018 om 12:45
    Goede speler, netjes gedaan Fortuna.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3436
    woensdag 20 juni 2018 om 12:50
    De eredivisie zal dit seizoen veel minder leuk zijn dan de seizoenen ervoor helaas.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    woensdag 20 juni 2018 om 12:53
    Klopt, maar na 1 jaar zijn we weer terug, dus dat scheelt ;))
    Vind ik leuk
    Renelas +198
    woensdag 20 juni 2018 om 12:51
    Fortuna zou het nog best wel eens aardig kunnen gaan doen in de ED. Mooie versterking.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:56
    Prima speler voor Fortuna. Al vond ik hem aan het eind van het seizoen wat minder spelen.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2493
    woensdag 20 juni 2018 om 13:01
    Fortuna en Emmen zijn goed bezig..
    VVV en Excelsior moeten niet denken na een goed seizoen dat met ook De Graafschap dat het makkelijker word, ook NAC, Willem II en Ado moeten flink aan de bak, word spannend onderin.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:05
    als je het zo bekijkt is de Nederlandse competitie best leuk om naar te kijken toch
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2493
    woensdag 20 juni 2018 om 13:13
    Ja dat is het altijd wel, alleen qua niveau niet zo..

    In de JL spannend boven in met o.a Twente, Roda, Nec, Sparta
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3236
    woensdag 20 juni 2018 om 13:10
    Zelfs Fortuna is een project gestart. Je vraagt je af of er ook nog clubs zijn die gewoon willen voetballen...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    woensdag 20 juni 2018 om 13:27
    Klinkt goed! Zou er bijna jaloers van worden maar wij schijnen ook al een Novakovic te hebben
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26325
    woensdag 20 juni 2018 om 13:33
    Goede zet van Fortuna! Hopelijk kan Novakovich zich blijven ontwikkelen in Sittard.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:47
    Vooralsnog een beter beleid dan bij Roda JC. Complimenten
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    woensdag 20 juni 2018 om 15:12
    Als dat niet zo was zaten we ook geen divisie lager he.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 14:09
    Doet fortuna zeer goed!! Een mooie versterking
    Vind ik leuk
    FSCeara +8774
    woensdag 20 juni 2018 om 16:07
    Er komt ook nog speler over van KV Mechelen die bij standard luik en Lierse heeft gespeeld. Denk dat we het komend jaar goed in orde hebben om ons te handhaven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws