We zijn bij FC Utrecht ook al een paar keer benaderd. Ik wil het niet

    "We zijn bij FC Utrecht ook al een paar keer benaderd. Ik wil het niet"

    woensdag 20 juni 2018 om 13:50

    Frans van Seumeren vreest dat grote, international investeringsgroepen steeds meer macht zullen krijgen in de voetbalwereld. De FC Utrecht-eigenaar zegt dat in gesprek met Voetbal International. 

    "Het grote gevaar is dat wij allemaal satellietclubs worden. Vitesse en NAC zijn in feite etalages van Chelsea en Manchester City. Die trend gaat door. We zijn bij Utrecht ook al een paar keer benaderd. Ik wil het niet. Want zelf word je dan niet gemotiveerd om nog op te leiden. Je gaat geen waarde meer creëren", aldus Van Seumeren.

    "Voor het Nederlandse voetbal is het gewoon hartstikke slecht. Ik denk dat er meer City Groups gaan ontstaan. Dat is een evolutie die niet valt te stoppen zolang het grote geld naar de grootste clubs blijft gaan", stelt hij. "Het wordt ook aangejaagd door een slechte controle. Het is niet wenselijk dat een eigenaar meerdere clubs bezit. Maar dat is allang verwaterd door allerlei creatieve constructies."

    "Fondsen kopen spelers, zetten talenten weg en zien wel. Als we niet uitkijken wordt het wereldvoetbal binnenkort beheerst door een paar grote spelers. De Eredivisie is economisch kwetsbaar en een makkelijke prooi."

    Lees ook: Van Seumeren maakt zich kwaad over PSV, Ajax en Feyenoord: "Twaalf spelertjes!"

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    Bep Slatter +9792
    woensdag 20 juni 2018 om 13:57
    Inderdaad Frans we staan erbij en kijken ernaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4734
    woensdag 20 juni 2018 om 14:03
    Waar is de FIFA, waar is Marco van Basten, waar is Jaap van Praag?
    Frans je mag wat mij betreft nog harder gaan roepen.
    Vind ik leuk
    Butterz +43
    woensdag 20 juni 2018 om 14:21
    Jaap van Praag is volgens mij al jaren dood ... misschien de juiste gelegenheid om
    een tribune naar hem te vernoemen ?
    Vind ik leuk
    Rodajc +10887
    woensdag 20 juni 2018 om 15:00
    Wat moeten ze doen dan? Wat is er precies verkeerd aan volgens jou?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 15:48
    we zijn nederlandse clubs geen dochterondernemingen van engelse clubs dat is dus er verkeerd aan we verliezen onze identiteit.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10887
    woensdag 20 juni 2018 om 15:51
    Wat voor identiteitselementen heeft een club als NAC verloren dan? Volgens mij leven clubs als NAC en Vitesse juist meer dan 5-10 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 15:53
    nee want die clubs verliezen ieder jaar hun spelers en verdienen er niets aan daarbij staan die huurlingen alleen maar nederlands talent in de weg.
    en wie wil er nou een satelietclub van een ander land zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    Rodajc +10887
    woensdag 20 juni 2018 om 16:03
    Vitesse heeft de laatste jaren toch aardig wat spelers voor goede bedragen kunnen verkopen en NAC ontvangt voor iedere speler die ze gehuurd hebben en verkocht wordt een bedrag, als de Nederlandse talenten echt goed genoeg zijn komen ze vanzelf in het eerste. Maar om risico's te gaan nemen qua resultaat puur om je eigen jeugd maar kansen te blijven geven, lijkt me een erg slecht plan. Ook omdat de talenten die uiteindelijk de eredivisie wel aankunnen vooral van de topclubs afkomen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 16:08
    tja als je eigen jeugd op de bank gaat zetten om een speler van een engelse club te huren kunnen ze ook niet doorbreken.
    maar goed vitesse heeft goed verkocht maar dat waren allemaal gehaalde spelers geen jeugd.
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 18:32
    Oké hoeveel eigen jeugd is er de afgelopen 10 jaar bij Utrecht doorgekomen dan?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 19:16
    heel veel maar google anders even kun je het allemaal vinden ik geef je er vast twee ramselaar en amrabath.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 19:22
    Wow 2 maar liefst. Beide mogen niet in de schaduw staan van Van Ginkel en Pröpper. Verder kan je helemaal niets verzinnen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 19:29
    ik gaf je twee voorbeelden de rest moest je googlen of is dat te moeilijk voor je?
    en ik weet niet wat v.ginkel en propper daar mee te maken hebben die zijn ook nog eens een stukje ouder.
    maar beide zijn prima spelers of denk je dat feyenoord en psv zo zomaar weg haalt voor de lol.
    maar vertel hoeveel talenten heeft jou club verkocht de laatste jaren
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 19:32
    Veel meer dan Utrecht in ieder geval. Google het maar even. Dat is ook niet vreemd aangezien Vitesse veel meer investeert in de eigen opleiding dan Utrecht.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 19:35
    hahaha je weet niet waar je over praat man als er een club veel in jeugd investeerd is het utrecht wel meer dan jou clubje en ja ze hebben ook nog eens meer talenten afgeleverd dan jou clubje de laatste jaren
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 20:30
    Noem ze dan? Niemand die talenten van Utrecht kent.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 19:42
    v.ginkel en propper spelen iig geval niet op het wk amrabath wel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 19:46]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 20:32
    Goh dit is misschien nog wel je domste opmerking tot dus ver. En dat is knap aangezien elke opmerking van jou heel dom is.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 20:38
    dat klopt man gelukkig kom jij wel heel erg slim over trolletje.
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 20:41
    Ten opzichte van jou wel. Maar dat is geen prestatie uiteraard.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 20:45
    hier misschien heb je er wat aan pik

    www.pieterbaancentrum.nl fijne avond
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 20:53
    Jij geen fijne avond uiteraard.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:58
    Daar ben ik het zeker mee eens. We gedragen ons als amateurs in een keiharde zakelijke wereld.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12606
    woensdag 20 juni 2018 om 14:00
    Allemaal de schuld van de EU.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10887
    woensdag 20 juni 2018 om 15:01
    Het komt door de EU ja, ik vind die voordelen wel fijn.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    woensdag 20 juni 2018 om 14:02
    Ware woorden van Frans. Maar wat doe je er tegen? Controle verscherpen is 1 ding. Maar de clubs willen elk jaar wel een met zo veel mogelijk kwaliteit neerzetten en met weinig geld kijkt men naar alle mogelijkheden..
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1331
    woensdag 20 juni 2018 om 14:03
    Wat een onzin en vooringenomen instelling. Vitesse is juist veel meer gaan investeren in jeugd. Zie ook het geweldige jeugdcomplex. Het een (samenwerkingsverband) sluit het ander (zelf opleiden) niet uit
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 15:18
    Precies: onzinnige conclusie
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 15:55
    en dat kan alleen met engelsen? en het is geen samenwerking maar je ben een opleidingsclub voor andere clubs geworden.je ben afhankelijk van wat een andere club je wil geven aan spelers.
    dan ben ik toch heel blij dat bij ons een echte clubman de club gekocht heeft en er gewoon nederlands talent in zet misschien kwalitatief wat minder (al vraag ik me dat af gezien de ranglijst)maar wel van de club zelf waar de club zelf evt wat aan kan verdienen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 18:43
    Nee hoor dat kan ook anders. Alleen houd Vitesse dankzij de samenwerking met Chelsea een hoop geld over dat het dan weer in de club steekt. Mede door deze constructie schrijft Vitesse eindelijk weer zwarte cijfers en kan het ter zijner tijd weer wat betere spelers halen en zo groeit de club. Tot die tijd halen we transfervrij of goedkoop spelers als Nakamba, Rashica, Van Wolfswinkel, Linssen, Matavs etc die we complimenteren met Mount, Van Aanholt, Atsu enz.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 19:57
    dat zie jij verkeerd vitesse houd aan de samenwerking geen geld over het kost ze zelfs geld in mijn ogen .
    ze krijgen dan wel goede spelers van chelsea maar die hebben wel flinke huurprijzen en van dat geld zie je al niets terug omdat ze simpelweg niet van vitesse zijn en je ze dus ook niet kan verkopen.
    dan kun je beter verder speuren en voor een paar ton een speler kopen waar je het in ziet zitten zoals bvb een linsen en die met dikke winst weer verkopen als die het goed doet .
    kost je als club hetzelfde op jaarbasis maar levert dan wel meer op.
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 20:40
    Doordat Vitesse een Mount huurt hoeft het geen speler te kopen. Ondertussen is Mount een belangrijke speler die Vitesse op weg helpt naar Europees voetbal wat ook weer betere spelers en geld op levert. Utrecht huurt zelf ook spelers maar heeft niet de connecties om goede spelers te huren. Waar Vitesse Traorre huurt moet Utrecht zich met Zivkovic tevreden stellen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 20:48
    nee hoor wij kopen gewoon haller voor een paar ton en verkopen we voor miljoenen.
    de enige speler die gehuurd is is baheback en dat was uit nood.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 20:57
    Utrecht heeft diverse spelers gehuurd natuurlijk. In de winterstop wouden ze Armenteros nog huren. Haller was een schot in de roos. Daar Vitesse er ook heel wat van gehad. Rashica, Nakamba, Van Wolfswinkel, Zhang enz.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 21:01
    klopt ze wilden armenteros kopen.
    utrecht huurt wel eens een speler maar alleen met optie op koop zoals bij zirkovic en haller.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 21:04
    Nee suffie. Ze wilden huren. Maakt niet uit. Utrecht huurt wel vaker.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 21:07
    wat een idioot ben jij kun je niet lezen?
    utrecht huurt alleen met een optie op koop wat snap je daar niet aan?
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 21:12
    Nee hoor mongooltje. Utrecht huurt ook zonder optie op koop. Vraag maar aan jouw begeleiders.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    donderdag 21 juni 2018 om 06:16
    noem er eens twee dan ? precies kun je niet.
    en probeer het eens zonder te schelden, al weet ik dat dat moeilijk voor je is trollpubertje .
    ik weet ook niet wat je bedoeling is daar van maar als je denkt dat je mij raakt heb je het mis want ik lach om dat soort zielige ventjes.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 06:20]
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    donderdag 21 juni 2018 om 07:04
    Wie begint er over het pieterbaancentrum mongooltje? Als het je niet raakt dan hoef je ook niet te reageren. Jij begint met teksten over Vitesse. Jij lokt reacties uit. Nou dan krijg je reacties. Utrecht zet net zo hard als Vitesse spelers in de etalage. Alleen zijn de spelers die Vitesse huurt een stuk beter dan afdankertjes van 020 en PSV.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    donderdag 21 juni 2018 om 13:00
    de enige die reacties uit lokt ben je zelf en normaal discusseren kun je niet laat staan lezen wat er staat ik heb niets verkeerds over vitesse gezegd.
    en dat pieterbaancentrum was op je reacties met gescheld maar je ben zo dom dat je het zelf niet eens door hebt dus ik denk dat je nog een hoop kan leren daar in het pbc.
    nu weer snel na school snotneus misschien leer je er nog wat al lijk je mij een hopeloos geval die niet meer te redden is en als je een vent ben ga je niet op internet popie jopie doen maar kom je ff langs hier en doe je het in mn gezicht zeggen dan ben je een vent maar dat zal je wel niet durven internethooligan.
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    donderdag 21 juni 2018 om 13:33
    Lees je eigen teksten maar eens terug mongooltje. Zo nu ben ik klaar met je. Reageer gerust nog een keer ik ga het alleen niet meer lezen mongooltje.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    donderdag 21 juni 2018 om 16:13
    zuch doe zelf maar teruglezen simpele ziel en je roept zo vaak mongooltje dat ik begin te denken dat jij er echt een ben maar dat zeg ik niet hardop hoor want in vergelijking met jou zou ik die mongooltjes zwaar te kort doen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    donderdag 21 juni 2018 om 16:20
    noem ze op dan wijsneus kun je niet he omdat het gewoon niet klopt wat je schijft maar veel plezier met je russische maffiaclubje
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 16:22]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4765
    woensdag 20 juni 2018 om 14:05
    De Nederlandse clubs worden overgenomen als goedkope melkkoeien.
    Het Nederlandse elftal en hele Nederlandse voetbal gaat er op den duur aan kapot.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17571
    woensdag 20 juni 2018 om 14:31
    Verkeerd gepost:)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 14:42
    Het is (hopelijk) de bedoeling van NAC de regeling met MC af te bouwen en na een aantal jaar alles uit eigen jeugd te kunnen halen. Anders is dit risico inderdaad aanwezig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10887
    woensdag 20 juni 2018 om 15:03
    Alles uit eigen jeugd halen, hoe onrealistisch wil je zijn. Dit is de toekomst en dat moeten we maar accepteren, NAC is juist slim dat ze er zo snel op hebben ingespeeld. NAC heeft ook alleen maar voordeel aan de samenwerking met City.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 19:22
    je kan niet alles uit eigen jeugd halen dat snap ik ook wel dat kan niemand zelfs een city niet.
    maar je kan wel met eigen jeugd gaan spelen en alleen kopen wat je nodig hebt zoals mijn club dat doet op het moment.
    en dat is niet onrealistisch gebleken mijn club heeft er nog nooit zo goed voor gestaan en eindigen nu al een paar jaar 4e en 5e met de 9e begroting toen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10887
    woensdag 20 juni 2018 om 19:49
    Dat je club er nu zo goed voorstaat komt puur en alleen door van Seumeren en daar mogen jullie je heel gelukkig mee prijzen. Andere clubs hebben die luxe echter niet om zoveel in (infra)structuur te investeren en dus moeten er andere oplossingen worden gezocht.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 20:03
    dat mijn club er goed voorstaat komt inderdaad mede door van seumeren maar dat betekent niet dat je niet hetzelfde voorbeeld kan volgen.
    met alle respect maar laten we eerlijk zijn hoeveel spelers heeft jou club wel niet gehaald de laatste jaren en hoeveel van die spelers hebben daadwerkelijk wat betekend voor roda dat zijn er echt maar heel weinig en voor dat geld had je ook goed kunnen scouten en 5 goede spelers kunnen halen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 21:05]
    Vind ik leuk
    Rodajc +10887
    woensdag 20 juni 2018 om 23:20
    Dat bedoel ik juist. Van Seumeren heeft gezorgd voor de juiste mensen op de juiste plaats, en ook jij moet toegeven dat dat heel lang zoeken was want tot 5 jaar geleden was Utrecht, ondanks het geld dat er toen al in werd gepompt, niet meer dan een middenmoter. En juist daar zit het verschil, Utrecht kon daarmee doorgaan tot het wél goedging en andere clubs zoals de mijne haakten daar af en betalen daar nu de prijs voor. Hetzelfde geldt voor NEC en NAC, waar de 4 clubs 10 jaar geleden nog gelijk waren zijn er nu grote verschillen. Zonder van Seumeren zat Utrecht nu in grote problemen en had er fors gesaneerd moeten worden, je praat heel makkelijk over goed scouten terwijl dat geld kost. Utrecht had dat door van Seumeren en heeft het nu structureel door zijn investeringen, mijn club heeft dat niet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    donderdag 21 juni 2018 om 22:18
    als er bij een club gesaneerd is is het utrecht wel die het jaren lang met voornamelijk transfervrije spelers moest doen want frans dekte alleen de tekorten maar was ook niet te beroerd om af en toe een buitenkans te halen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 22:18]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1730
    woensdag 20 juni 2018 om 15:03
    Je lult uit je nek man, kijk eens bij Vitesse hoeveel er juist in de jeugd geïnvesteerd wordt.
    Bestrijdt niet dat we heel intensief met Chelsea samenwerken dan wel aan hen vast zitten, boejuh trouwens.

    Maar lul niet zo dom over onze jeugdopleiding samen met Ajax Feyenoord PSV en AZ Hoogste ranking!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:32
    Utrecht heeft ook hoogste ranking.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1730
    woensdag 20 juni 2018 om 17:16
    Ja en.......
    Lees gaat toch om strekking vh verhaal!
    Van Seumeren roept iets maar gaat nergens over.
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 18:35
    Maar geen Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1206
    woensdag 20 juni 2018 om 19:47
    oh maar utrecht heeft dezelfde ranking hoor je lult dus uit je teen
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272
    woensdag 20 juni 2018 om 18:05
    Wordt tijd voor strengere regelgeving. Maar ook clubs hebben verantwoordelijkheid om goed beleid te voeren. Clubs als NAC en Vitesse hebben hun ziel verkocht en zijn er trots op ook.
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 18:35
    Wat is de ziel van een club volgens jou?
    Vind ik leuk
    Dicky +17106
    woensdag 20 juni 2018 om 18:28
    Iedereen die een speler huurt zet die speler in de etalage. Een samenwerkingsverband is een manier om goedkoop toch aan kwaliteit te komen. Heb je dat niet nodig, dan is dat prima. Maar roepen dat andere clubs een etalage zijn terwijl jezelf ook gewoon spelers huurt is een beetje flauw van deze man. Bovendien zou ik als club liever spelers als Traorre, Van Aanholt, Mount in de etalage hebben dan een Klich, Zivkovic, of Koch.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7729
    woensdag 20 juni 2018 om 19:03
    Vertel het ze maar, Fraans!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 05:41
    En Vitesse heeft gisteren weer een 16-jarige van ADO jeugd gecontracteerd. Zo gaat het toch.

    Als je dit geforceerd met regels aan banden wil leggen, jaag je ze nog meer naar het buitenland
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:40
    Ik zag dit al aankomen toen ik een jongetje van 14 was.( ben nu 54 ) Toe6n al zag je dat spelers werden weggekocht door rijkere clubs. Vandaag de dag vind ik voetbal nog steeds een mooie sport om naar te kijken.
    Maar de spanning is er wel af. De rijke clubs kopen de beste spelers waardoor je nauwelijks of geen kans meer maakt om landskampioen en of Europees voetbal te spelen. Voetbal draait alleen nog maar om geld. De spelers kan ik het niet kwalijk nemen, maar zoals ik al vermelde, de spanning is er wel af.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "We zijn bij FC Utrecht ook al een paar keer benaderd. Ik wil het niet"