PEC lijft middenvelder van FC Twente in: Zijn zeer verguld met zijn komst

    PEC lijft middenvelder van FC Twente in: "Zijn zeer verguld met zijn komst"

    woensdag 20 juni 2018 om 15:32

    Jarni Koorman maakt de overstap van FC Twente naar PEC Zwolle. De eredivisionist bevestigt de transfer van de jonge middenvelder woensdagmiddag via de officiële kanalen. 

    De negentienjarige Koorman heeft in Zwolle voor twee jaar getekend. "Jarni is afkomstig vanuit de voetbalacademie van FC Twente en als club zijn we zeer verguld met zijn komst naar Zwolle. In Enschede heeft hij de afgelopen seizoenen een goede ontwikkeling doorgemaakt", laat technisch directeur Gerard Nijkamp weten op de website van PEC. "Dat is ons niet onopgemerkt gebleven. Hier gaat hij in ieder geval de eerste drie weken van de voorbereiding meetrainen met de hoofdselectie."

    Koorman ziet PEC Zwolle als 'een stap voorwaarts'. "Als geboren en getogen Zwollenaar ben ik heel trots dat ik nu voor deze speciale club mag uitkomen. Tijdens de voorbereiding krijg ik de kans om te laten zien wat ik in mij heb. Daar ga ik natuurlijk vol voor. Maandag 25 juni is de eerste training. Die datum heb ik alvast met rood omcirkeld."

    Plaats een reactie

    twentegoal +506
    woensdag 20 juni 2018 om 15:36
    Nooit van gehoord 🙈
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    woensdag 20 juni 2018 om 15:49
    Lijkt me ook sterk dat je die vele tientallen spelers die bij Twente spelen/onder contract staan allemaal kent.
    Vind ik leuk
    Eanske +4558
    woensdag 20 juni 2018 om 16:25
    Inderdaad. Ik vraag me wel af of wij nu ook zo ontzettend hard moeten gaan janken omdat er een speler naar PEC gaat, zoals die Zwollenaren altijd zo goed kunnen als er eentje met een PEC achtergrond naar Enschede verhuist. Twijfel, twijfel. Laat maar. Dat lage niveau zullen we zelfs in de JL niet aantikken.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +372
    woensdag 20 juni 2018 om 18:23
    Het verschil was altijd dat een van onze top spelers vertrok naar Twente. Kunnen we nu niet echt stellen.
    Vind ik leuk
    038power +138
    woensdag 20 juni 2018 om 18:48
    Namli daar hadden jullie ook nog nooit van gehoord.Uit het elftal van Twente dat gedegradeert is,zijn enkele goed voor de ED.De rest is ondermaats.Laat Nijkamp en het scoutingsapparaat van Zwolle maar schuiven,straks staat er echt wel een eredivisiewaardige ploeg.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3794
    woensdag 20 juni 2018 om 15:58
    Een grote stap vooruit!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    donderdag 21 juni 2018 om 08:08
    alleen qua spelen in Eredivisie.... niet qua supporters/stadion/veld/salaris

    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    woensdag 20 juni 2018 om 16:04
    helaas 1 van onze grootste talenten....
    Vind ik leuk
    Peany +443
    woensdag 20 juni 2018 om 16:12
    Nog nooit van gehoord, is het werkelijk wat? Of was je sarcastisch??
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    donderdag 21 juni 2018 om 08:04
    ik weet dat ze hem intern als 1 van de grootste talenten zagen.. nou zegt dat overigens niet veel meer bij de huidige jeugdopleiding :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    redknap +1099
    woensdag 20 juni 2018 om 20:40
    ken die vent niet.
    Vind ik leuk
    mazu +1894
    woensdag 20 juni 2018 om 15:40
    Geweldige aankoop Nijkamp, nu komt het goed!!😣
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    woensdag 20 juni 2018 om 16:11
    Dit is een van de drie jeugdspelers die transfervrij zijn overgestapt. Hij zal wel aansluiten bij het 2e.
    Vind ik leuk
    Aihlre +216
    woensdag 20 juni 2018 om 15:43
    Langzaam beginnen we de contouren van een team te zien dat om een EL ticket kan meespelen. Had eerst nog twijfels maar gelukkig zijn die (tot nu toe) ongegrond gebleken...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    woensdag 20 juni 2018 om 16:05
    een club als PEC moet dat ook niet als doelstelling hebben, probeer maar gewoon lekker in de middenmoot te eindigen dan al een topseizoen, hoewel met clubs als De Graafschap, Fortuna en Emmen enzo worden jullie nu natuurlijk wel steeds groter he dat is waar
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 15:45
    Zonde weer een speler weg
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    woensdag 20 juni 2018 om 17:07
    Speelde toch niet bij jullie misschien mogen jullie wel blij zijn dat i weg is... Ik ken hem niet.. Is het wat dan?
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    woensdag 20 juni 2018 om 15:47
    Kampioeneuhhhhhh
    Vind ik leuk
    Aalstars +143
    woensdag 20 juni 2018 om 16:03
    Ach, toen Namli, sandler en Thomas kwamen riep ook iedereen te (droef) toeteren dat het niks was. Laten we Nijkamp het voordeel vd twijfel geven en pas na 5 tot 10 wedstrijden be/ver-oordelen...
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    woensdag 20 juni 2018 om 16:24
    Nijkamp doet nog slimmer alsof hij weer flink in de knip heeft getast en een versterking heeft gehaald. Jarni is zoon van voormalig jeugdtrainer bij PEC Marco Koorman en overbodig in Twente, simpelweg omdat hij daar geen contract krijgt. Alsof die Ted van Leeuwen een sukkel is!!!! Papa's beginnen dan in hun ,,netwerkje'' te bellen en in de telefoon staat natuurlijk Nijkamp, met als toevoeging ,,gratis''. Deze jongen heeft nog geen enkele wedstrijd gespeeld in een A-selectie, ondanks z'n 19 jaar. Dus, geweldige ,,aankoop'', maar typisch een ,,gratis'' Nijkampje. Goed voor wederom de breedte, geen versterking op eredivisieniveau. Goed bezig PEC! In de categorie ,,opgehaald'' bij Twente net als de broertjes Reijnders, waarvan Tijjani inmiddels alweer ,,gratis'' is vertrokken naar AZ en inmiddels is toegevoegd aan de A-selectie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 16:55
    Afdankertje van FC Twente. Is Nijkamp toch mooi die Ted van Leeuwen te snel af, tenminste dat denkt hij. Stelt niets voor deze gast!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    donderdag 21 juni 2018 om 08:05
    je zit er weer eens na... bij Twente balen ze flink van dit vertrek... goede zet van PEC
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    donderdag 21 juni 2018 om 09:54
    Spreekt je uit. Je bedoelt... naast? Valt mee hoor, Jarni komt niet in aanmerking. FCT zou wel gek zijn, ze hebben net 15 spelers waarvan 3 keepers en een zwaar geblesseerde selectiespeler. Bewuste keuze dus van Van Leeuwen, die is niet op z'n achterhoofd gevallen en ziet geen enkele versterking in Koorman, zelfs niet op eerstedivisieniveau. Ik heb de relatie Papa Koorman versus Nijkamp al uitgelegd. Ons-kent-ons-transfer oftewel een vriendendienstje met een neo-contractje. Deze jongen kan er niet zoveel van, net als z'n broer die ook bij PEC heeft gespeeld en altijd in de jeugdopleiding bleef door papa, Nijkamp en Bekking! Nu geen eens basisspeler bij SVI, dus! Waar haal jij die ,,goede zet'' dan weg? Als gebruikelijk een wederom totaal ongefundeerde reactie om maar een mening te geven. Een kinderhand is gouw gevuld zal ik maar weer zeggen. En nu maar ,,stoer'' doen alsof die Nijkamp FCT heeft afgetroefd. Lachen toch!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    donderdag 21 juni 2018 om 10:26
    ik weet dat ze intern bij Twente er flink van balen... dat lijkt me meer gefundeerd dan het verhaal van jou
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    donderdag 21 juni 2018 om 12:07
    Je weet helemaal niets. Roeptoeter!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    donderdag 21 juni 2018 om 12:08
    beetje respect voor de profcoach he
    Vind ik leuk
    El Cazador +6126
    woensdag 20 juni 2018 om 16:46
    Staat Peter Bosz zijn tweeling broer hier op de foto, tenminste dat dacht ik in eerste instantie
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    woensdag 20 juni 2018 om 17:04
    Ben benieuwd of het wat is
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 17:15
    Nauwelijks gespeeld,kreeg geen nieuw contract.
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    woensdag 20 juni 2018 om 20:00
    Afgelopen seizoen 16 wedstrijden, valt dus wel mee. Maar jong FC Twente stapt uit de derde divisie zaterdag, dus er zal wel halve selectie weggaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws