'Geen excuses' voor Ajax: 'Als het moet, wordt Tagliafico's vakantie aangepast'

    'Geen excuses' voor Ajax: 'Als het moet, wordt Tagliafico's vakantie aangepast'

    woensdag 20 juni 2018 om 18:06

    Ajax dreigt in de problemen te komen wanneer linksback Nicolas Tagliafico met Argentinië ver komt tijdens het WK. De finale in Moskou staat gepland voor 15 juli, maar de Amsterdammers moeten op 24 of 25 juli alweer aan de bak.

    Ajax rekent op Tagliafico tijdens de dubbele ontmoeting met Sturm Graz, vertelt Ajax-watcher Freek Jansen aan Voetbal International. "Ik ga er wel gewoon vanuit dat hij erbij is. Dan zal zijn vakantie wel aangepast worden. Tagliafico zal tijdens de kwalificatiewedstrijden meedoen, maar wellicht later in het seizoen vrijaf krijgen." De Amsterdammers willen volgens Jansen 'geen excuses' hebben voor het eventueel mislopen van Europees voetbal. "Ze willen er meteen staan en als het moet, worden daar vakanties voor aangepast."

    Ajax heeft in 2010 al een vergelijkbare maatregel genomen: Luis Suárez werd toen met Uruguay vierde op het WK en moest alweer snel ingezet worden tijdens de voorrondes van de Champions League. De overige WK-gangers lijken geen status aparte te krijgen. Hakim Ziyech en Marokko hebben de poulefase niet overleefd; Lasse Schöne en Kasper Dolberg zullen ook niet ver komen op het WK, verwacht Jansen. "Denemarken gaat niet de finale of de halve finale halen. Schöne en Dolberg zijn waarschijnlijk voor 1 juli uitgevoetbald."

    Poll

    Overleeft Ajax de tweede voorronde?

    (7778 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foebele +48362
    woensdag 20 juni 2018 om 18:09
    Ik heb Argentinie als winnaar voorspelt, zou voor Ajax inderdaad niet heel handig zijn.
    Vind ik leuk
    Cazzy +1249
    woensdag 20 juni 2018 om 18:12
    Dont worry, Artgentinie gaat niet winnen :).
    Vind ik leuk
    Foebele +48362
    woensdag 20 juni 2018 om 18:39
    Jawel, op z'n Portugees, nooit goed spelen, zelden winnen en toch de beker mee naar huis nemen. Messi moet toch ook een keer een prijs pakken met Argentinie?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:05
    Hij heeft al 3 Copa América's
    Vind ik leuk
    Foebele +48362
    woensdag 20 juni 2018 om 20:07
    Is niet te vergelijken met EK of WK. Ze spelen soms om het jaar die Copa en in Europa spelen veel meer goede landen dus is een EK winnen moeilijker.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:09
    Das wel waar, maar toch wint Argentinië niet
    Vind ik leuk
    Foebele +48362
    woensdag 20 juni 2018 om 20:17
    Hoe kom je er trouwens bij dat hij 3 Copa's gewonnen heeft? Hij is 3x tweede geworden en heeft dus ook die helemaal niet eens gewonnen! Beter kijken op wikipedia!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:10
    Mijn fout idd, maar alsnog gaat Argentinië niks worden ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:43
    Ik gun het Messi wel. De rest kan mij niet bekoren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:07
    GELUKIG!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 18:13
    Ook irritant dat daar zo weinig tijd tussen zit.
    Alsof fifa en uefa elkaars schema niet kennen
    Vind ik leuk
    yuuup +8646
    woensdag 20 juni 2018 om 18:17
    De kalender is gewoon vol. Niets aan te doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 18:20
    Nou, we zouden de eikel die de play offs heeft verzonnen een goede schop onder z'n hol kunnen geven.

    Toegegeven, het lost het niet op, maar het zou wel verdiend zijn
    Vind ik leuk
    John M. +4206
    woensdag 20 juni 2018 om 20:16
    Bovendien krijgen de clubs die spelers moeten afstaan een flinke bom duiten als tegemoetkoming.
    Vind ik leuk
    yuuup +8646
    donderdag 21 juni 2018 om 00:49
    En hoeveel spelers die op het WK actief zijn spelen er voorrondes? Bijna niet dus geen enkel probleem. Moet Ajax maar kampioen worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:19
    ja in dat opzicht kan Sturm Graz in het voordeel zijn , dus het slaat gewoon nergens op
    de FIFA en de UEFA kennen echt wel elkaars schema , maar bij deze 2 organisatie's telt alleen het geld dat ze kunnen verdienen
    die zijn helemaal niet geinteresseerd in de spelers of de clubs
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 18:21
    Ja, maar op dit soort momenten wordt dat wel heel pijnlijk duidelijk
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:33
    stel dat Argentinië en Denemarken de kwartfinale zouden halen , dan zijn er 3 spelers pas op 6 juli of later uitgevoetbald
    dan kun je het als UEFA toch niet maken om een voorronde CL te plannen op 24/25 juli
    ik snap ook eerlijk gezegd niet dat clubs dit pikken , maar zolang de echte grote clubs hier geen last van hebben , word er door niemand niks van gezegd
    zelfde als voor de supporters , die voorrondes vallen midden in de vakantie , dus het is mogelijk dat je dan 1 of 2 wedstrijden gaat missen
    ik heb een paar jaar geleden aan mijn vriendin voorgesteld om onze vakantie in Waregem door te brengen , omdat PSV tegen Zulte Waregem moest spelen voor de voorronde CL
    helaas ging ze er niet in mee , flauw he ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 18:34
    Haha, de trut.
    Hopelijk loten jullie dit jaar een betere vakantiebestemming :p

    En ik geloof dat de grote clubs de uefa goed in de nekklem hebben.
    Die dreigen gewoon een soort NBA achtige competitie op te richten en dan heeft de uefa pech
    Vind ik leuk
    Jozef +32946
    woensdag 20 juni 2018 om 20:15
    Ze is niet wijs. Zeg dat maar.

    Hoe kun je vakantie in Waregem nou afslaan?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:19
    ja die mokkels van tegenwoordig zijn nergens tevreden meer mee
    kun je naar het Las Vegas van Belgie en dan wil je niet
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +800
    woensdag 20 juni 2018 om 20:31
    Maat we hebben het hier over een paar potjes voetbal extra spelen, niet over 365 dagen per jaar stenen tassen.
    Kom op zeg miljoenen verdienen en klagen dat het wel erg zwaar is allemaal.
    Maar wanneer er een Engelse club met een zak geld komt en ze week in week uit 2a3 keer moeten spelen kan het ineens wel.
    Mietjes zijn het !!!
    Vind ik leuk
    piet potlood +1985
    woensdag 20 juni 2018 om 18:31
    net zoals het nergens op slaat dat het wel of niet kwalificeren van ajax afhangt van het meedoen van Tagliatella
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:35
    nee maar als je wat verder nadenkt als dat jou potloodje lang is , zou je weten dat Schöne en Dolberg ook mee doen aan het WK
    en je moet als club toch gewoon in de mogelijkheid zijn om je beste spelers op te stellen ofniet
    de club betaald hun salaris volgens mij , niet de FIFA of UEFA
    Vind ik leuk
    piet potlood +1985
    woensdag 20 juni 2018 om 19:54
    ik heb nu ff wat langer nagedacht en kom tot de conclusie dat ajax simpelweg niets te zoeken heeft in de CL. Dus geef die spelers gewoon hun vakantie.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:57
    weer een opmerking van hoog niveau , van iemand met 1 hersencel
    en voordat jij gaat denken dat ik wakker lig van die domme opmerking
    ik ben voor PSV , weltruste .......
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:39
    Types zoals jij kunnen we missen als kiespijn
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:54
    voor types zoals jij moeten ze de doodstraf invoeren , met mij als beul ....
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 22:03
    Stumpert
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13190
    woensdag 20 juni 2018 om 18:32
    Natuurlijk kennen die elkaars schema. Maar ze gaan er gewoon niet vanuit dat spelers die wereldkampioen worden spelen bij clubs die 3 voorrondes moeten spelen voor Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 18:36
    Maar zelfs zonder finale worden de vakanties vrij kort.
    Younes had vorig jaar ook geen vakantie. Stel je voor dat die het WK had moeten spelen, dan weer een week vrij en een jaar voetballen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13190
    woensdag 20 juni 2018 om 18:38
    Younes kwam zelf eerder terug vanwege Nouri. Anders had hij gewoon recht op 3 weken gehad. Volgens mij is dat tenminste de richtlijn, 3 weken.
    Dan laat je Tagliofico terug komen voor de Europese wedstrijden en stuur je hem toch lekker in september, begin van de competitie, op vakantie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 18:48
    Oh ja, hij kwam wel eerder terug.
    3 weken vind ik trouwens alsnog kort.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 22:05
    Tagliafico heeft schijt aan ajax.. die gaat daar niet me akkoord
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:00
    Dan moet je als club geen (potentiele) internationals halen. Gezeur om niks! Als je zulke spelers haalt weet je dat dit kan gebeuren en dien je dat als club te accepteren. Dat het niet uitkomt is dan jammer. Dan had je een gelijkwaardige stand-in er bij moeten halen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 19:19
    Ik vind ook niet dat het nu veranderd moet worden speciaal voor Ajax.

    Alleen vind ik dat je als voetbalbond best rekening mag houden met de mensen die het geld voor je verdienen.

    En ik neem aan dat er meer (potentiele) internationals spelen bij clubs die voorrondes moeten spelen, want dat zijn voornamelijk clubs die hoog eindigen in hun competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:46
    die voorrondes zijn altijd zo vroeg , en het kan nog ooit een keer voorkomen dat Oranje zich een keertje plaatst voor een eindtoernooi
    of zouden tegen die tijd alle internationals bij Barca,Real , United ,City en Bayern voetballen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13190
    woensdag 20 juni 2018 om 18:51
    Het gaat om het behalen van de finale. Bij alleen plaatsing is er geen probleem. De poulewedstrijden en weer terug.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:57
    als je tot de kwartfinale komt dan ben je pas op 6 of 7 juli uitgevoetbald , dan zitten er dus 18 of 19 dagen tussen tot de eerste kwalificatie wedstrijden , dan word het dus een heel korte vakantie na een lang seizoen ,
    Vind ik leuk
    JustH +11039
    woensdag 20 juni 2018 om 18:37
    Schandalig die planning.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 19:02
    Grote clubs spelen geen voorrondes
    En waarom zou de UEFA zich druk maken over de kleintjes
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 19:20
    Dat is zo. Grote clubs hebben ook grotere selecties dus mochten ze 5e worden hebben ze alsnog een goed team.

    Eigenlijk zouden alle kleine clubs de uefa moeten gijzelen. Die hebben met z'n allen toch wel evenveel inbreng als de grote clubs? :p
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:29
    Ik heb geen idee hoe de verhoudingen in Europa nu liggen.
    Nog niet zo lang geleden had Nederland met 2 clubs een enorme invloed in Europa.
    Zowel PSV als Ajax waren lid van de G12 (de latere G14 en G18) de Europese elite.
    Ik heb het idee dat in de tijd van v.Praag - v.Herik en v.Raaij dit het Nederlandse voetbal niet overkomen zou zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    woensdag 20 juni 2018 om 20:32
    Dat zou kunnen, maar als zij nu de baas zouden zijn hadden ze ook niks te zeggen.
    Toen zij er zaten ging het ook een stuk beter.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +800
    woensdag 20 juni 2018 om 18:14
    Argentinie als winaar?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 22:06
    Wat is een winaar?
    Vind ik leuk
    Nikos85 +993
    woensdag 20 juni 2018 om 18:28
    Ik denk dat Argentinië morgen uitgevoetbalt is die kroaten hebben een aardig team Argentinië was overduidelijk geen team dat breekt ze op. Alle ballen op messi is niet de oplossing.
    Vind ik leuk
    Enden +3072
    woensdag 20 juni 2018 om 18:44
    Als hij die flow gewoon lekker meeneemt in de groep.
    Doet lekker mee en is al op niveau.
    Krijgt later zijn vakantie.
    Vind ik leuk
    420 +1620
    woensdag 20 juni 2018 om 19:25
    Maar als Argentinië ver komt dan is er altijd een kans dat Tagliafico dan niet eens meer voor Ajax gaat spelen en vertrekt.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 20:36
    Zoveel verstand heb jij van voetbal komen nog niet bij laatste 4
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10410
    woensdag 20 juni 2018 om 22:16
    Ik heb ook Argentinië als wereldkampioen voorspelt maar kom op zeg, Ajax heeft geld zat om versterking te halen al was het alleen maar om de voorrondes CL door te komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:46
    Met die instelling ben je snel failliet.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13190
    woensdag 20 juni 2018 om 18:10
    Joh wat maken we ons druk over de linksback positie op zo'n heuglijke dag dat Lamprou heeft bijgetekend.
    Vind ik leuk
    PRICE +18635
    woensdag 20 juni 2018 om 18:15
    Zoals Argentinië speelde was erg teleurstellend,maar kan zomaar de volgende wedstrijd beter zijn,dat ze wel ver komen. Ajax MOET,CL halen daar kun je aan spelers geen concessies doen betreft vakantie,gaat om veelste veel geld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    Mari +5596
    woensdag 20 juni 2018 om 18:13
    Lang, heel lang geleden had Denemarken zich niet geplaatst voor het EK.
    Een land viel af. (of werd uitgesloten). De Denen hadden geen voorbereiding gehad.
    Wie werd Europees kampioen.
    Juist.

    Leve Schone!
    Als je voor Denemarken bent krijg je een ijsje!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13190
    woensdag 20 juni 2018 om 18:15
    Ik heb al beloofd om voor Iran te zijn..
    Vind ik leuk
    Mari +5596
    woensdag 20 juni 2018 om 18:15
    damned
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11301
    woensdag 20 juni 2018 om 18:23
    Is 2e keus ook goed?
    Vind ik leuk
    Mari +5596
    woensdag 20 juni 2018 om 18:24
    ok.ok als het niet anders kan
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18511
    woensdag 20 juni 2018 om 18:52
    Joegoslavie.
    Vind ik leuk
    Kuip +5829
    woensdag 20 juni 2018 om 18:14
    In ieder geval heeft Sjaak Swart deze vakantie doorgetraind. Dus die is in ieder geval fit over vier weken.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1138
    woensdag 20 juni 2018 om 21:22
    Sjakie zit in het vat. Dan verzuurt ie niet verder.
    Vind ik leuk
    John040 +1313
    woensdag 20 juni 2018 om 18:22
    Nou ik geef ze 50%kans als er een goede spits bij komt met opa Huntelaar en man van glas Dolberg niet mee.Bandé is ook niks. Dus wie moet er scoren???
    Vind ik leuk
    Mari +5596
    woensdag 20 juni 2018 om 19:54
    Precies.
    Huntelaar is goed na de 70ste minuut.
    Er moet een scorende spits komen
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +231
    woensdag 20 juni 2018 om 18:28
    Gewoon terughalen of anders de argentijnse bond aanklagen. Ajax is veel belangrijker en dat weet Tagliafico ook wel. Tagliafico is het bezit van Ajax en dat is zijn werkgever en daar hoort hij gewoon naar te luisteren.
    Vind ik leuk
    Dussss +36
    woensdag 20 juni 2018 om 18:46
    Dat is tenminste de voc mentaliteit! Balkenende zal trots op je zijn...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18511
    woensdag 20 juni 2018 om 18:41
    Aldus een Ajax watcher die even denkt te bepalen hoe het gaat werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 18:57
    Wees niet bang dit Argentinië gaat echt de finale niet halen. Eerstvolgende echte tegenstander maakt er gehakt van. Leuke voetballers maar heel matig team
    Vind ik leuk
    !thijs! +0
    woensdag 20 juni 2018 om 18:57
    Krijgen er goed voor betaalt
    Vind ik leuk
    RedNas +2968
    woensdag 20 juni 2018 om 18:58
    Prima principe om die vakantie aan te passen, maar het zou zomaar kunnen dat Denemarken morgenavond al door is en Argentinië in de problemen zit, dus laat die aannames over het wk verloop nog maar even zitten.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    woensdag 20 juni 2018 om 19:03
    Gegeven het spel van Argentinie in de eerste wedstrijd, hoeft Ajax zich geen zorgen te maken. Eerst zien of ze een potje winnen op dit WK.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4796
    woensdag 20 juni 2018 om 19:54
    hoeveel wedstrijden speelt die Messi wel niet per jaar??
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 22:08
    100
    Vind ik leuk
    Downvalley +141
    woensdag 20 juni 2018 om 20:35
    Tja nog maar 1 echte linksback.......misschien zou het verstandig zijn om daar nog iets te halen.
    Want ik vind Wober in iedergeval geen echte back, meer links centraal.
    Maar hoe Ten Hag al zei "in elke linie behalve de keepers zullen we een versterking halen.
    Laten we hopen voor de voorronde van de Champions League!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Geen excuses' voor Ajax: 'Als het moet, wordt Tagliafico's vakantie aangepast'