'Als ze bij Ajax vragen welke clubs je aanspreken, dan is het al snel Heerenveen'

    'Als ze bij Ajax vragen welke clubs je aanspreken, dan is het al snel Heerenveen'

    woensdag 20 juni 2018 om 23:20

    Jan Olde Riekerink is blij dat hij op 55-jarige leeftijd eindelijk begint aan zijn eerste klus als hoofdtrainer in de Eredivisie. Bij Ajax mijmerde hij al over een toekomstige overstap naar sc Heerenveen.

    Het was de ambitie van Olde Riekerink, die werkte in onder meer Portugal, Turkije en China, om in de Eredivisie aan de slag te gaan. "Ik heb dat wel als een gemis ervaren, ja", antwoordt hij in gesprek met Voetbal International. "Daarom is dit iets waarbij ik een heel blij gevoel heb."

    "Als je bij Ajax zit en ze vragen je: Welke Nederlandse clubs spreken je nog meer aan?, dan is dat al snel Heerenveen", vervolgt de nieuwe trainer van Heerenveen. "Het zijn clubs die dicht bij elkaar liggen. Bovendien is Heerenveen een club met traditie en historie, specifieke kenmerken, veel publiek. Dus voor een trainer is dit een geweldige club om te werken."

    "Dat vond ik al voordat Heerenveen me belde. Als je de top-drie niet in ogenschouw neemt en een lijstje maakt van Eredivisie-clubs waar je zou willen werken, dan staat Heerenveen bij veel trainers hoog op de lijst", besluit Olde Riekerink.

    Poll

    Gaat Heerenveen zich onder Olde Riekerink in de top-zes nestelen?

    (1049 stemmen)

    Plaats een reactie

    VAKKIE-L +1025
    woensdag 20 juni 2018 om 23:28
    Bovendien is Heerenveen een club met traditie en historie...grappenmaker is hij zeker wel. Welke traditie en historie dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:43
    “Volkslied”
    Vind ik leuk
    The Rock +1848
    woensdag 20 juni 2018 om 23:48
    Fries volkslied en pompebleren
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:31
    Pompeblêden.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    donderdag 21 juni 2018 om 06:46
    Volksliedbleren
    Vind ik leuk
    Feansters +35
    donderdag 21 juni 2018 om 07:54
    Welke traditie en historie? Heerenveen bestaat bijna 100 jaar. In die tijd is de club voor velen uitgegroeid tot dé club van Friesland spelend in het bekende blauw-witte shirt met rode pompebleden. In de vijftiger jaren speelde Heerenveen al voor veel publiek om het landelijk kampioenschap. Onder Abe werden er legendarische wedstrijden gespeeld, zoals een 6-5 tegen Ajax. Na een mindere periode krabbelde de club onder Riemer van der Velde weer op en begon men het Friese volkslied voor ieder duel te spelen (ipv alleen voor hele speciale wedstrijden). De club zat weer in de lift en wist zelfs Champions League te behalen. In deze succesvolle periode, tot op heden, heeft Heerenveen bovendien vele toespitsen weten op te leiden. Dat allemaal bij elkaar opgeteld mag je toch best wel een beetje traditie en historie noemen?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:29
    Ja, want dan train je Galatasaray en dan kun je niet wachten om in het Abe Lenstra-stadion te gaan werken.

    Zou er één Heerenveensupporter dit slikken als zoete koek?
    Vind ik leuk
    popiejopie +2690
    woensdag 20 juni 2018 om 23:29
    Slechter dan Streppel kan bijna niet. Dat ze ooit met hem in zee zijn gegaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:30
    Het schijnt zelfs dat deze Jan Olde Riekerink vroeger als kind al onder een dekbed vol pompeblêden sliep.
    Vind ik leuk
    Mo +11692
    woensdag 20 juni 2018 om 23:30
    Ik denk dat ze veel eerder Vitesse en met name AZ zullen noemen
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 23:32
    Vitesse? AZ snap ik dan wel
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +335
    woensdag 20 juni 2018 om 23:59
    Omdat we in Russische handen zijn?
    Lopen juist veel mensen met een verleden in het eerste rond bij Vitesse en veel mensen, frasertje uitgezonderd, zijn daar positief over. Alleen de bestuurlijke mensen/functies zijn buiten Arnhemse mensen. Beeld is snel gecreëerd...
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:24
    Nou het gaat meer om de uitspraak en de reactie hierboven. Ik zou niet waarom k als fan van Ajax, Vitesse zou noemen. Heeft weinig te maken met Russen. Als ik aan Vitesse denk kom ik altijd op het mooie Europese avontuur waar Werder Bremen werd uitgeschakeld!
    Vind ik leuk
    14forever +8591
    woensdag 20 juni 2018 om 23:56
    Vitesse zeer.zeker niet.en ja.Heerenveen staat hoog op het lijstje.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    woensdag 20 juni 2018 om 23:34
    Laat het dan maar aan ons zien Jan.
    Wordt hij de nieuwe Foppe???
    Zoals Foppe is er nl geen ander.
    Vind ik leuk
    jave +1549
    woensdag 20 juni 2018 om 23:39
    Dacht ik al; heb met beide totaal niks..
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:05
    "clubs die dicht bij elkaar liggen"

    Potverdomme loop dat stuk maar eens dan....
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 00:55
    Er is groot verschil...
    Ajax jat uit jeugd opleidingen heerenveel het tegen overgestelde
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 00:55]
    Vind ik leuk
    Ozpo +494
    donderdag 21 juni 2018 om 07:27
    Neem aam dat je een grapje maakt. Zo niet dan mag je ff uitleggen wat je bedoelt met “tegen overgestelde”
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:56
    Ps reactie hier boven
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 02:06
    Ik denk beter gaat scoren in de komende competitie seizoen 2018-2019 voor sc Heerenveen! We zien wel waar de bal rolt! Succes Jan Olde Riekerink met je mannen!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 05:26
    Hopelijk kan hij hveen weer terugbrengen naar de tijd dat de thuiswedstrijden een schier onneembare vesting waren voor de bezoekers,
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 05:27]
    Vind ik leuk
    FCE1925 +212
    donderdag 21 juni 2018 om 06:37
    JOR is binnen 2 seizoenen weer vertrokken. Is geen goede hoofdtrainer, is meer één voor de beloften of jeugd.
    Vind ik leuk
    orion73 +1480
    donderdag 21 juni 2018 om 07:56
    Welke traditie behalve het shirt?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 10:14
    Vraag ik me ook af, maar men heeft 't hier over volkslied en Pompeblêden:D
    Vind ik leuk
    orion73 +1480
    donderdag 21 juni 2018 om 14:46
    Ohja dat volkslied wat gespeeld terwijl er nagenoeg geen Fries speelt.
    Vind ik leuk
    Pol Ploog +21
    donderdag 21 juni 2018 om 08:30
    Wat ze in iedergeval wel gemeen hebben zijn het zelfde soort fans. Succes supporters
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:26
    Volgens mij is dat niet zo bij Heerenveen hoor?
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    donderdag 21 juni 2018 om 09:12
    Slijm slijm, wat een gelul man.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws