Code rood voor degradant: 'Als wij de club niet gezond krijgen, houdt het op'

    Code rood voor degradant: 'Als wij de club niet gezond krijgen, houdt het op'

    donderdag 21 juni 2018 om 00:02

    Het is niet uitgesloten dat binnen afzienbare tijd het doek valt voor Roda JC. Een groep regionale ondernemers houdt serieus rekening met dat scenario.

    De zogeheten G7 wil volgens Voetbal International binnen enkele weken beoordelen of het voortbestaan van Roda JC zinvol is. Na de recente degradatie is de financiële situatie nóg penibeler geworden. Investeerder Aleksei Koroatev hielp een handje door twee miljoen vrij te geven in ruil voor twintig procent van de aandelen. Nu willen de ondernemers reorganiseren, saneren en een nieuw fundament leggen, schrijft VI.

    "Zodat de club straks met de middelen van Korotaev, die nog altijd een meerderheidsbelang beoogt, weer opgebouwd kan worden", verklaart Carel Bouckaert, directeur van VDL Nedcar en woordvoerder van de G7. "Zo ver is het nog lang niet. Als wij de club in deze eerste fase niet gezond krijgen, houdt het op. Vreselijk voor de regio, maar zonder goede basis hebben alle plannen geen zin. Veel partijen moeten nu meewerken."

    Plaats een reactie

    elmagico070 +20424
    donderdag 21 juni 2018 om 00:12
    Is het zo erg gesteld met Roda dat het voortbestaan in het geding komt. Best heftig voor de supporters en de mensen die Roda een warm hart toedragen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    donderdag 21 juni 2018 om 00:38
    Natuurlijk niet. Is gewoon een jankverhaal wat bij Twente ook gewerkt heeft destijds. Dit is gewoon ongegeneerd bedelen om geld.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 21 juni 2018 om 08:30
    Er moet gesaneerd worden, op de huidige voet verder gaan betekent een faillissement. Het zijn gewoon waarheden.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5169
    donderdag 21 juni 2018 om 09:51
    Dan kunnen jullie toch gewoon naar Fortuna of desnoods naar MVV gaan. De draagkrachtige figuren in de Regio Parkstad als Harm Wiertz, Harry Laeven, Paul Berden en Henkie Stienstra zien de club liever kapot gaan. Die Ronald en Myrjam Hendriks doen er ook weinig voor om in de geest van Nol de club te redden. Maar dat begrijp ik dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 21 juni 2018 om 10:02
    Ga jij 'gewoon' bij Feyenoord kijken als Ajax kapot zou gaan?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5169
    donderdag 21 juni 2018 om 11:07
    Nee, dan blijf ik gewoon bij AZ.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    donderdag 21 juni 2018 om 11:53
    Een Roda supporter naar Sittard, een Heerenv een supporter naar Leeuwarden, Een Vitesse supporter naar Nijmegen... Ja vast. Buiten dat het rivalen zijn bestaat er ook nog zoiets als clubliefde!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5169
    donderdag 21 juni 2018 om 20:50
    Ik wist dat wel hoor. Er lopen bij Roda JC stumpers rond met sjaaltjes waarop staat 110% Anti Fortuna.

    Hahaha...dat is toch geweldig. Volwassen mannen die met zo'n sjaal lopen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    donderdag 21 juni 2018 om 00:56
    die clubs daar hangen al jaren op het randje
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4326
    donderdag 21 juni 2018 om 00:57
    Niet alleen met Roda is het zo slecht gesteld er zijn meerdere clubs waarmee het net zo slecht mee gaat alleen zwijgen ze daar over. Word tijd voor de snoeischaar waardoor je minder maar wel gezonde clubs krijgt. Nu is het zoveel mogelijk pappen en nathouden tot dat het te laat is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 01:30
    Alleen Roda & Fortuna en beide zijn afhankelijk van hun investeerders.

    https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/licenties/26664/categorie-indeling-drie-clubs-promoveren-naar-categorie-2
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 21 juni 2018 om 08:33
    Vitesse, Utrecht, ADO etc. zijn/waren evengoed structureel afhankelijk van investeerders, en dan heb ik het niet over potentie maar over hoe de clubs nu in elkaar zitten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 10:27
    Alleen zijn wij nooit in de problemen gekomen goos.

    Jullie en Fortuna zitten in de problemen.Jullie bungelen waarschijnlijk aan een zijde draadje. Wij hebben dat nooit gehad. Als jullie investeerder nu niet dokt dan is de kans groot dat jullie club niet meer bestaat en verdwijnt. Ik kan je vertellen en dat is niet rot bedoeld. Wij zullen nooit ophouden met bestaan, de stad is te groot evenals de club.


    Het is geen aanval op jullie Roda, hieronder schreef ik al dat Roda moet blijven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 21 juni 2018 om 11:01
    Fortuna's toekomst bungelt niet aan een zijden draadje, en als bij ons gewoon structureel fatsoenlijk langetermijnbeleid wordt gevoerd weet ik zeker dat Roda bestaansrecht heeft, ín de eredivisie.
    Ik heb vorig jaar trouwens wel degelijk uitspraken gehoord van als de Chinees niet lapt, dat er problemen waren met de salarisverplichtingen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 11:50
    Wij hebben nooit aan een zijde draadje gehangen. We hebben zelfs sinds vorig jaar een eigen vermogen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 11:21
    Lees even bericht hiervoor.voor Gun de club kocht waren we zo goed als Failliet maar door de manier hoe hij het heeft aangepakt zijn we al 2 jaar uit de zorgen door goed beleidt.dit seizoen begroting van tussen de 6 en 8 miljoen dat behoorlijk is voor promovendus.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 11:47
    Dat klopt ook denk ik wel maar de KNVB deelt jullie wel in categorie 1 in. Ik vind het ook al apart om eerlijk te zijn.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 14:53
    Raar want op de website en in de krant cat 2 voor 2de jaar op rij
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 16:33
    Ja dat is dan wel heel gek. Dit artikel is ook de laatste artikel van de KNVB omtrent de indeling.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 19:03
    https://www.fortunasittard.nl/nieuws/fortuna-sittard-wederom-ingedeeld-in-categorie-2
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 19:06
    Dat is een recent artikel ja. Maar hoe komt de KNVB erbij dan? Zou net zo goed een fout van die amateurs kunnen zijn natuurlijk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 19:16
    Ik heb jou link naar club gestuurd en gevraagd wat het nu is. Maar verschillende kranten schreven ook cat.2. Maar KNVB maakt toch nooit fouten ;) haha ik weet dat alle
    Skyboxen inmiddels zijn verkocht en groot deel van de seizoenskaarten.daarnaast hebben veel oude sponsoren verlengt en zijn er een deel nieuwe bij. Ik persoonlijk zou het trouwens jammer vinden mocht roda verdwijnen met hun historie en achterban
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 19:25
    Ik neem het dan van jou aan gozah. De KNVB zijn de grootste amateurs die er zijn te vinden. Goed nieuws om te horen over het andere groengeel.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 20:31
    Ja groengeel gaat dit jaar de mode worden.was begroot op 6 miljoen maar ik heb vernomen uit beteouwbare bron dat dat waarschijnlijk opgeschroeft gaat worden naar 8. Onze Turk wil gewoon stabiele middemoter worden in de eredivisie maar wel zonder piespas rustig opbouwen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 20:41
    Ik gun het onze groengele broeders van harte! ;-)
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 21 juni 2018 om 19:41
    volgens mij info is fortuna zo goed als gezond tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 19:52
    Dat heb ik ook vernomen maar ik deel alleen een link van de KNVB die aangeeft dat het om categorie 1 gaat.

    FSCeara........die vertelde het ook al en liet het zien op de clubsite.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 11:24
    Ik mag hopen dat het bij jullie op orde komt. Gezien de historie van de club alleen al.daarnaast hebben jullie 1 van de mooiste stadions in nederland. Het is gewoon door jaren wanbeleid dat jullie nu zo hangen. Hetzelfde wat wij in het verleden hebben gehad
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4326
    donderdag 21 juni 2018 om 11:38
    De enigste club die volledig onafhankelijk is van iedereen is Ajax en dat zeg ik niet met trots maar uit bezorgdheid over hoe het verder moet met het NL profvoetbal. Bij elke jaarvergadering van de KNVB is het weer navelstaren geblazen omdat geen enkele club zijn verantwoording durft te nemen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 21 juni 2018 om 19:40
    ja en die zijn nu gezond en halen niet speler na speler die niets presteren en dat doet roda wel de laatste tijd.
    maar ik hoop voor roda dat het in orde komt met de club.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 19:43]
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 21 juni 2018 om 20:54
    Zelfde discussie als we gisteren hadden. Trouwens zo ontzettend veel nieuwe spelers hadden we afgelopen seizoen ook weer niet.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 11:19
    Fortuna heeft een eigenaar die los opereert van de investeerders.die heeft de club 2 jaar geleden gekocht en heeft de juiste weg ingeslagen, financieel en sportief.daar zit wel een groot verschil als het hebben van investeerders.een beetje zelfde setup als bij jullie in Den Haag
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 11:49
    Dat is zondemeer waar ja, dat maakt ook wel een verschil.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 14:55
    Zonder binding met de club maakt alleen geld geen verschil.Gun is bij ons zeer betrokken en geeft daarnaast workshops football business mamagment voor FIFA. Is beste wat bij oms de laatste jaren is gebeure dat hij is gekomen.toffe vent en zeer betrokken met de club.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 16:33
    Ben ik met je eens. Maar weet jij waarom de KNVB jullie in categorie 1 indeelt?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8388
    donderdag 21 juni 2018 om 19:00
    Zoals ik al zei, volgens de clubsite en lokale kranten zijn we in 2 ingedeelt. Wat jij zegt is nieuw voor mij.heb nog keer op de site van de club gekeken en staat toch echt 2
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 19:04
    Het is niet wat ik zeg, ik heb er een link bijgedaan van de KNVB goos. Ik hoop sowieso dat jij gelijk hebt.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    donderdag 21 juni 2018 om 12:10
    Utrecht haar gaten zijn natuurlijk ook jaren gericht door van Seumeren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 12:48
    Klopt, maar Utrecht is afhankelijk van een investeerder en is niet afhankelijk van meerdere partijen. Buiten dat is van Seumeren ook nog eens Utrecht in hart en nieren.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 21 juni 2018 om 19:45
    dat is niet helemaal waar v.seumeren trekt de kar al een tijdje niet meer alleen ,dat doet hij met nog 7 investeerders.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 21 juni 2018 om 19:49
    dat klopt toen vseumeren bij utrecht kwam waren er tekorten van soms wel 10 miljoen per jaar waar hij garant voor heeft gestaan.
    maar door het beleid wat gevoerd is zijn de tekorten weggewerkt en worden er zwarte cijfers geschreven.
    ook steekt vseumeren er al twee jaar geen prive geld meer in omdat hij vind dat de club zijn eigen riem moet ophouden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:55
    Wees gerust zo'n gemis zal het niet zijn en supporters lopen dan weer over naar almania aachen .🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    NvC +3306
    donderdag 21 juni 2018 om 00:15
    Pfff wist niet dat het zo erg was met Roda. Hoop dat het niet zo ver komt, zou zonder zijn.
    Vind ik leuk
    PRICE +32012
    donderdag 21 juni 2018 om 00:18
    Zwaar weer voor RODA,dangerous gevaar.
    Onvoorstelbaar dat een prominente eredivisie club zo afglijdt.
    Een samenwerking met andere clubs werkt niet, want dat botst maar de regio Limburgse betaald voetbal clubs hebben het moeilijk. Triest voor de club,triest voorcde regio met zijn supporters. Hopelijk komt er toch een structurele oplossing.
    En uit naar Roda moet weer een zware wedstrijd worden dat er weer staat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 00:18]
    Vind ik leuk
    Foebele +53682
    donderdag 21 juni 2018 om 00:27
    Dan moet Fortuna maar het plekje van Roda in de eredivisie gaan innemen...
    Vind ik leuk
    Sloepie +10
    donderdag 21 juni 2018 om 07:51
    Waarmee met Hofland, laat me niet lachen die sukkel
    Vind ik leuk
    denman21 +25
    donderdag 21 juni 2018 om 09:42
    Bij fortuna gaat de beerput ook nog wel open. Want wat die turk doet klopt ook niet. Via via gehoord dat die portugezen ook weer.....jawel via via betaald worden etc etc. Geloof me bij fortuna daar klopt ook geen fluit can
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    donderdag 21 juni 2018 om 12:13
    Maar "via via" kan zoveel gezegd worden en vaak onbetrouwbaar. Fake nieuws lijkt echt maar is ook nep. Als men kwaad wil is "via via nieuws" vaak nieuws met weinig waarheidsgehalte.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 13:20
    @den man
    Fortuna heeft door een slim truukje 8 miljoen euro schuld geparkeerd in een bv.
    Dankzij Roda hebben ze nog steeds een licentie, roda hweft hen goedkoop spelers geleend maar dankbaarheid zal je niet krijgen van hen.
    Maar karma is een bitch.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9077
    donderdag 21 juni 2018 om 00:37
    Bel even met Redbull zoekt mischien nog wel een club 😉
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27093
    donderdag 21 juni 2018 om 07:07
    Het mag hier niet geloof ik.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9077
    donderdag 21 juni 2018 om 07:20
    Jaa dat weet ik niet meer zo precies ik hoorde ook zo een vaag iets maar weet niet of het wel klopten zo niet proberen is het altijd waard toch ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27093
    donderdag 21 juni 2018 om 07:21
    RB C Roosendaal leek me altijd wel een leuke optie.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9077
    donderdag 21 juni 2018 om 07:28
    Hahaha zooo dat is lang geleden dat ik naam gehoord heb die zou ik het ook wel gunnen 😂
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5531
    donderdag 21 juni 2018 om 08:25
    Roda Ballenjongens Kerkrade. Opzich voor red Bull wel interessant want ze hebben Max Verstappen natuurlijk ook.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27093
    donderdag 21 juni 2018 om 08:31
    De kop schrijft zichzelf.
    Red Bull redt Roda.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5531
    donderdag 21 juni 2018 om 00:37
    In ieder geval kennis genoeg die ondernemers. Jammer dat die Stienstra niet wilt investeren, die heeft me toch een pak geld.

    Maargoed zou het liefst een gezond Roda weer willen zien. Hoop dat dat kan gebeuren zonder dat t doek valt. Als rodafan weet je t ook niet meer tegenwoordig, sportief leek t beter te gaan en beter beleid, toch degradatie. Vorige week positief nieuws omtrent korotaev/deze investeerders, nu weer dit bericht. Maargoed gelukkig zijn we wel wat gewend.

    Maarja als Roda ophoudt met bestaan wat voor nut heb ik dan nog als Rodapaus.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    donderdag 21 juni 2018 om 00:39
    FC Limburgpaus?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5531
    donderdag 21 juni 2018 om 00:45
    Nee dan ga ik wel met pensioen. Ben ik eindelijk van dat rot celibaat af.

    Maargoed vraag het me af hoe erg het daadwerkelijk is, als Roda een tijd structureel Jupiler League zou spelen dan lijkt het me toch nog een grote club voor die begrippen
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1842
    donderdag 21 juni 2018 om 00:44
    Gaat niet gebeuren hoor. Korotaev gaat toch niet nog es 2 mln erin stoppen als ze het niet gaan redden? Gewoon net als Twente: "we kunnen onze verplichtingen niet meer voldoen anders gaan we failliet", gaan huur en aflossingsverplichtingen vanzelf omlaag.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 21 juni 2018 om 08:44
    Het klinkt cru, ook gezien het verleden, maar Roda heeft zo'n prominente plaats binnen de Parkstad dat de gemeentes de club niet zomaar kunnen laten stikken. Er staat nu een stadion waar de gemeente nog wat aan terugverdient, als het doek valt helemaal niks meer én een belangrijke speler in de maatschappij gaat dan verloren, als je kijkt naar wat voor belangrijke rol Roda vervult in de regio. Nogmaals het is eigenlijk heel fout, maar de gemeente is óók afhankelijk van Roda.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 17:57
    Kunnen ze geen vergunning aanvragen voor een overdekte circus de tent staat er al 😃😃😃😃
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    donderdag 21 juni 2018 om 18:15
    Je kunt veel zeggen maar qua architectuur is het een van de meest speciale (en wat mij betreft mooiste) stadions van Nederland.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1842
    dinsdag 26 juni 2018 om 10:44
    Dat ben ik volledig met je eens. Prachtig stadion. Schitterend zelfs. Helaas ook de bron van veel (financiële) ellende omdat de heren bedenkers iets te megalomaan waren en ze Roda met een veel te grote broek hebben opgezadeld, maar dat doet aan de schoonheid niets af.
    Vind ik leuk
    Foebele +53682
    donderdag 21 juni 2018 om 00:48
    Sterkte in deze taaie tijd, hoop dat Roda er bovenop komt, maar het is natuurlijk al jaren aanmodderen, het moet nu eindelijk eens goed op orde gebracht worden en een gezond fundament met goede filosofie neergezet worden.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3198
    donderdag 21 juni 2018 om 07:49
    @Rodapaus

    Jouw laatste zin kan ik heel goed begrijpen.
    Mij als Twente fan werd ook wel eens gevraagt of ik voor Heracles zou zijn als Twente zou omvallen.
    Nou, ik zal never nooit voor een andere club zijn.
    Kan wel sympathieën krijgen maar nooit supporter worden.
    Nee, dan heb ik buiten Oranje om geen reden meer om het voetbal intensief te volgen.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5531
    donderdag 21 juni 2018 om 08:38
    Nee denk het niet, mocht je supporter willen worden dan moet dat echt groeien. Ik heb ook wel sympathieën voor andere clubs maar komt ook omdat ik niet in Limburg woon. Zou voor mij een stuk makkelijker zijn om hier naar een club te gaan maar je mist gewoon de binding ermee.
    Vind ik leuk
    Foebele +53682
    donderdag 21 juni 2018 om 00:44
    Telegraaf meldt dat Ajax rond is met Tadic!!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    donderdag 21 juni 2018 om 00:47
    Dat is lekker gaan slapen zeg. Zou je bijna het bijtekenen van Lamprou voor vergeven..
    Vind ik leuk
    Foebele +53682
    donderdag 21 juni 2018 om 00:50
    Haha ja dat vond ik toch niet echt geweldig nieuws, al is het ook wel weer beter dan een jeugdkeeper die 0 ervaring heeft en ook niet goed genoeg is.

    Het is natuurlijk nog allemaal niet officieel, maar dit zou ik een hele mooie aankoop vinden.

    En 17,1 miljoen wordt er gezegd, nou dan hebben we Tadic voor Kluivert en nog 4 ton over gehouden ook als Kluivert voor minimaal 17,5 verkocht is, als bonussen en doorverkoop erbij zouden komen kan het alleen maar meer worden als de geruchten kloppen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    donderdag 21 juni 2018 om 00:54
    Alleen het salaris van Tadic kun je natuurlijk niet gaan vergelijken.
    En Tadic moet er gelijk staan en beslissend zijn. Kluivert had iets meer krediet na een slechte wedstrijd.
    We gaan het zien. Volgens de Telegraaf was Magallan er ook allang geweest..
    Maar ik had dit bericht niet willen missen.
    Vind ik leuk
    Foebele +53682
    donderdag 21 juni 2018 om 00:59
    Tadic kan er gelijk staan, Kluivert kon het slechts af en toe. En had je Kluivert willen behouden dan had je ook een hoog salaris moeten betalen, dan dus liever Tadic.

    We zijn sowieso te jong en onervaren, deze jongen heeft internationale en PL ervaring.
    Vind ik leuk
    Foebele +53682
    donderdag 21 juni 2018 om 00:58
    Er werd trouwens gezegd dat hij voor Ziyech moest komen, dus zouden ze in Labyad dan de linksbuiten zien en in Tadic de nummer 10?

    Zoiets:

    Onana
    Kristensen De Ligt Magallan Tagliafico
    Donny Tadic Frenkie
    Neres Dolberg Labyad

    Schaduw elftal
    van Leer
    Orejuela Schuurs Wober ?
    Schone Siem Mazraoui
    Cerny Huntelaar Bande
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 05:38
    Lekker relevant onder een Roda artikel!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88864
    donderdag 21 juni 2018 om 01:25
    Dat zou echt triest zijn. Roda mag niet verdwijnen.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4924
    donderdag 21 juni 2018 om 03:26
    Welkom DUSAN TADIC 🔥🔥🔥🔥
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:37
    In een eerdere topic hebt ik dit al aangegeven. Toen kwam nog een Rodafan heel stoer doen.

    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:55
    Als je nu met zoon mededeling komt vind je nooit meer een investering want wie investeert in een club die niet te redden is
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1318
    donderdag 21 juni 2018 om 07:01
    Het komt vast wel goed
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:09
    En terecht. Al moet het met deze achterban toch mogelijk zijn een financieel gezonde club neer te zetten?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29368
    donderdag 21 juni 2018 om 07:14
    Zou jammer zijn.

    Hopelijk komen ze er weer bovenop.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:33
    Hier kan je de naam van iedere club invullen. Het zou doodzonde zijn dat een club met trouwe supporters verdwijnt omdat er gewoonweg te weinig geld is. Het gaat echter niet om doodzonde maar om de realiteit. Geld maakt het voetbal kapot en dan vooral de verdeling van geld binnen het betaalde voetbal. DE UEFA/FIFA zijn hier de grote motoren. Zij zien alleen het belang van enkele voetballanden en voetbalclubs. Daar moet volgens hen het geld naar toe en de rest mag verrekken.
    Vind ik leuk
    Johnnie +456
    donderdag 21 juni 2018 om 08:15
    Het is niet best gesteld met roda, al jaren niet. Bij roda is de laatste jaren zichtbaar geworden, wat op 80% van het Nederlandse voetbal betrekking heeft.
    Altijd geleeft als gerenommeerd handelshuis in de tijd van hendrix, waardoor tekorten werden aangevuld door transfers of hendrix zelf.
    Vervolgens valt deze man weg en vind men geen vervanger. Het handelshuis is geen handelshuis meer en vind alleen, puur uit goodwill, een goedheiligman(frits schrouff) die als fervent fan de tekorten wel wil dichten.
    Nu is de tijd aangebroken dat er niemand is die deze taak zomaar op zich neemt, al denk ik wel dat korotaev deze rol gaat en wol krijgen. Dan komt meteen het voortbestaan in het gedrang lijkt het. Althans als ambitieuze club.
    Roda gaat niet vallen, daar ben ik overtuigd van. Daar zou dit een te raar moment voor zijn, net na de overname en de betrokkenheid van de g7 zoals hierboven geschreven. Zelf denk ik dat dit onder anderen gedaan wordt om de verwachtingen te temperen. Want we zullen in eerste instantie wel door moeten gaan als een uitgeklede versie van wat wij ooit waren.
    Maar waar is de situatie anders? Als heracles het niet meer weet op te brengen om altijd successen te boeken op de transfermarkt, als vitesse niet meer in private handen zouden zijn, als Utrecht en nec geen miljardair meer achter zich zouden hebben.... Het is het verhaal van het Nederlandse voetbal.
    Leefbaarheid onderzoeken is prima, die is er zeker. Roda heeft een grote achterban. Wat misschien niet helemaal vertaald is geworden op de tribunes door het dramatische beleid van de laatste jaren. Maar turn je dat om, dan is roda een ploeg met een achterban als die van groningen en Heerenveen, om maar wat te noemen. Leefbaar is roda dus zeer zeker. Leefbaarheid, betekend goed beleid. Laat dat vanaf nu ingezet worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:35
    Ik meen dat het hier over de financiële situatie ging van Roda JC ging i.p.v. over Tadic en Ajax. Ik zie hier Ajax opstellingen voorbij komen in een Roda JC artikel. Open dan een artikel over Tadic daar past het wèl in.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:48
    De vraag is gewoon , wat voegt Roda nog toe hier in Limburg ?
    Antwoord is vrij simpel, totaal niks
    De goede jaren zijn al een tijd voorbij, een goede scout die geld oplevert is er allang niet meer, en het voetbal is te triest om aan te kijken.
    Al die schreeuwers die tegen een fusie zijn (waren) zijn hartelijk bedankt voor het uithollen van mooi voetbal in deze provincie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Code rood voor degradant: 'Als wij de club niet gezond krijgen, houdt het op'