Fraaie transfer voor voormalig Cambuur-speler naar Engelse club van Ruiter

    Fraaie transfer voor voormalig Cambuur-speler naar Engelse club van Ruiter

    donderdag 21 juni 2018 om 22:15

    Alim Özturk heeft een fraaie transfer naar Sunderland afgedwongen. De 25-jarige geboren Alkmaarder tekende donderdag een tweejarig contract bij de club van doelman Robbin Ruiter.

    Özturk speelde onder meer in de jeugd van FC Groningen, maar beleefde zijn doorbraak bij SC Cambuur. De centrale verdediger kwam vervolgens via Trabzonspor en Heart of Midlothian begin 2017 bij Boluspor terecht. Daar maakte de voormalig Turkse jeugdinternational de voorbije twee seizoenen regelmatig zijn opwachting, maar hij liep deze zomer uit zijn contract.

    Özturk is nu dus opgepikt door Sunderland, dat komend seizoen actief is in de League One. Hij kent manager Jack Ross nog van hun gezamenlijke periode bij Hearts, waar de mandekker de aanvoerdersband droeg. "Hij moet zijn volle potentie nog benutten. Wij geven hem hier de kans om dat te bereiken", zegt Ross op de clubsite. "Hij is een heel goede speler en is comfortabel aan de bal."

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18368
    donderdag 21 juni 2018 om 22:30
    Dat Sunderland is ook wel diep gezonken zeg.. league one..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 22:31
    Hoef je niet zoveel voor te doen, 2 keer achter elkaar degraderen en je bent er al! ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 22:33
    Ja inderdaad dat had Robin Ruiter ook nooit gedacht, die dacht ik kom bij een club die kans maakt op Premier league voetbal en dan zit je ineens in de League 1.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +764
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:26
    En ook de league one is een leuke competitie in Engeland.
    Vind ik leuk
    Big Nibba +413
    donderdag 21 juni 2018 om 22:30
    Ik dacht Sunderland, toch wel een leuke club die meestal in de Premier League speelt. Toen herinnerde ik weer dat ze nu League One spelen...

    Ruiter speelde daar ook niet echt goed trouwens.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 22:35]
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:09
    Prachtig voor die jongen, die kwam zo snel door bij Cambuur dat je de naam al bijna weer vergeet, hij vertrok meteen naar Turkije of zo, maar knap dat hij zich daar weer aan ontworsteld heeft hoor. Voor de meeste Nederlanders is Turkije een land om af te bouwen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fraaie transfer voor voormalig Cambuur-speler naar Engelse club van Ruiter