PSV komt met bevestiging: Cocu naar Fenerbahçe, Van Bommel opvolger

    PSV komt met bevestiging: Cocu naar Fenerbahçe, Van Bommel opvolger

    De kogel is door de kerk: Phillip Cocu verlaat PSV voor Fenerbahçe. Dat bevestigt de Eindhovense club vrijdag via de officiële kanalen. Mark van Bommel is zijn opvolger.

    Van Bommel (41) begint aan zijn eerste klus als hoofdtrainer en ondertekent een driejarig contract in Eindhoven. Hij is de opvolger van Cocu, die naar Fenerbahçe vertrekt. "Het ging allemaal heel snel, maar we zijn goed voorbereid", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands op de clubsite over het vertrek van Cocu.

    "We weten dat wanneer je succesvolle mensen als Phillip in huis hebt, het kan gebeuren dat zij met een mededeling als deze komen. Daarom zijn we al twee jaar geleden een traject met Mark aangevangen. Hij is er klaar voor", aldus Gerbrands.

    Van Bommel is momenteel in Rusland, waar hij als assistent-bondscoach van Australië deelneemt aan het WK. Direct na de laatste wedstrijd keert de oud-middenvelder van onder meer PSV, FC Barcelona en Bayern München terug naar Eindhoven om aan zijn nieuwe baan te beginnen.

    Als Australië nog actief is op het WK als PSV woensdag aan de voorbereiding begint, zal zijn absentie intern worden opgevangen. Jürgen Dirkx, zijn assistent bij PSV O19 en ook lid van de staf bij Australië, wordt de rechterhand van Van Bommel. Chris van der Weerden vertrekt in het kielzog van Cocu naar Fenerbahçe.

    Plaats een reactie

    Wazzupp +640
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:34
    Eindelijk!!
    Doei heh
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26932
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:12
    Philip, namens alle psv-supporters wil ik je ontzettend bedanken voor je jaren als speler en trainer bij PSV! 6 prijzen in vijf jaar, ondanks dat het spel niet altijd even mooi was, wist je ploeg vaak resultaat te behalen! Een topprestatie waar wij je dankbaar voor zijn! Veel plezier en succes onder het regime van Erdogan!

    Mooi dat we met Mark een opvolger hebben die goed ligt bij supporters, als speler een geboren leider was, en alles over had voor de overwinning. Hopelijk zien we dat ook in hem terug als trainer. Met iets mooier voetbal hopelijk ;)
    Vind ik leuk
    MeAgain +6507
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:53
    En nog meer prijzen en successen in Europa.

    Verder niks aan toe te voegen ;)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25250
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:11
    Cocu Out is veel te respectloos VP....Cocu gaat voor een nieuwe uitdaging en bedankt voor alles ! ...update...Kop inmiddels gewijzigd door VP, waarvoor dank
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:34
    Had dit niet verwacht... Turkije en ook nog eens in deze tijd.

    Maar succes cocu...
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:34
    Yessssss
    Vind ik leuk
    harryp +993
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:35
    Lekker cashen Philip.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:35
    Liever dit dan Bosz
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:06
    Vanuit een Ajax supporter of Feyenoord fan een logische gedachte.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:06
    Ja, ik ga dingen niet bekijken vanuit PSV perspectief.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26932
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:13
    Jammer dat je dan diep moet graven om te bekijken hoe prijzen er ook alweer uit zien ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:55
    Als ik een prijs wil zien kijk ik wel op m'n ticket
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26932
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:22
    Je seizoenskaart? Ja die zijn duur bij onze topclubs tegenwoordig :-(
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:30
    Maar ja, je krijgt er natuurlijk wel schitterend voetbal voor terug.
    Van Bommel lijkt me ook een type voor sierlijk voetbal :p
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:12
    Ik verwacht dat Van Bommel van PSV een bikkelploeg maakt, een vleugje techniek en een hoop mentaliteit en PSV is klaar voor Europa.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:48
    Ik verwacht dat hij heel weinig ervaring heeft.
    En dat hij daardoor moeite heeft met de ploeg zo laten voetballen als hij zou willen.
    Ik denk dat het niks wordt en dat gun ik "ons Mark" ook van harte.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:05
    Dus de wens is weer eens de vader van de gedachte?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:12
    Dat is volgens mij nooit zo bij mij.

    De Boer, Gio en Cocu hebben hun teams allemaal slechts zelden goed laten voetballen.
    Vandaar dat ik niet bijzonder veel verwacht van Van Bommel
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:43
    Ieder toch zijn eigen kans gunnen #Keizerout. Van Bommel is van het knokkerskarakter, de anderen die jij noemt van de elegantie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:48
    Ik gun iedereen zijn kans, alleen op een logische plek.
    Ik vind het vreemd dat je je moet bewijzen als trainer om bij pakweg Utrecht of Heerenveen moet werken, maar als je bij een topclub moet werken zijn 50+ interlands genoeg.
    Profvoetballer en trainer zijn gewoon verschillende beroepen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:13
    Hier ben ik het wel met je eens, maar dat heeft dan ook niet met gunnen te maken, maar meer met (het ontbreken van?) gevoel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:19
    Ja dat klopt.
    Ik vind Van Bommel alleen een van de minst sportieve spelers die ik ooit mee heb gemaakt.
    Daarom lukt het me niet om hem sportief succes te wensen
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:14
    Welkom mark!! Welkom bij de grootste en beste club van nederland op dit moment!!
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:52
    Hij liep er al rond Pipo.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:06
    Ik ben Mark niet. Waarom reageer je?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:29
    Het verval is ingezet, wederom aan de start met een matige selectie met matige opvolgers, een onervaren trainer, van Ginkel weg wat het ergste gemis wordt en Lozano out...…..verder nog een paar jongens weg en laat het prijs loos tijdperk van PSV beginnen. Brands weg en Cocu ik ga er eens lekker voor zitten, hier kan het gepruts van Ten Haq niet tegenop. Let the game begin!!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 14:30]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13942
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:59
    En toen werd je wakker.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:26
    Nee deze droom gaat een seizoen of 3 a 4 of zelfs 5 duren
    Vind ik leuk
    Butsbal +15269
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:34
    Dat hoop jij echt he ? Hahaha.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:27
    Nou was het maar hopen, ik zie het somber in voor PSV, nu Marc eindelijk de kans heeft de knip te openen gaat PSV niet meer aanhaken...….
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7076
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:31
    Van Brabant bedoel je. PSV is nog niet eens half zo groot als Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:43
    Beste kan, want winnen de laatste jaren het meest, maar Ajax is in alles toch echt wel groter.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:28
    De vier jaar ervoor Ajax, en iets zegt me dat de 7 vette jaren voor ons Joden is aangebroken
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:08
    had Bosz ook een prima keus gevonden. Wel mooi dat PSV het "intern" opvangt
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:09
    Ik niet. Was je gegarandeerd 2e geworden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:54
    Dat is wel zo. Bosz wordt altijd tweede. Met Heracles en Vitesse ook he?
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:28
    Hij heeft ondanks alle lovende kritieken nog nooit een clubprijs gewonnen op het hoogste niveau, dat is een feit. Maccabi (2e), Ajax (2e), EL finale (2e). En de rest was of een lagere klassering, of op een lager niveau.

    Had het woord 'hooguit' moeten toevoegen in mijn vorige posting, dacht dat een goed verstaander het wel zou pakken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:51
    Ja, dus wat je zegt is dat hij in anderhalf jaar geen prijs heeft gepakt en een EL finale heeft gehaald.
    Dramatische cijfers inderdaad.

    De redenering "hij is nog geen kampioen geworden, dus hij wordt nooit kampioen" is een van de domste die er zijn.
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:58
    Neem alles eens niet zo serieus man, je zit hier op VP. Niet op de site van het NRC of in Het Lagerhuis.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:04
    Denk gewoon na voordat je iets zegt.
    Alsof je alleen na zou moeten of kunnen denken bij NRC of Lagerhuis.
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:17
    Ja baas.

    *Zucht*
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:21
    Cool man.
    Hoeft niet hoor. Alleen wees dan niet verbaasd dat mensen zeggen dat je onzin praat.
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:24
    Ga je iedereen zo belerend te lijf hier op VP?
    Misschien is dit niet jouw slag forum en pas je elders beter. Zomaar een tip.

    Daar hou ik het bij. Prettig weekend verder.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:27
    Alleen als ze domme shit roepen en vervolgens doen alsof dat de bedoeling is.

    Ik vermaak me prima op dit forum. Toch bedankt voor de tip.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30277
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:53
    Ik had Bosz een veel betere keuze gevonden.
    Hoofdtrainers intern doorschuiven is volgens mij bijna nooit een goed idee
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:11
    Bosz bij PSV en Ten Hag bij Ajax. Dan zaten we pas echt in een soort van omgekeerde wereld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:10
    Iemand die dit zegt heeft geen voetbal verstand. Dit is een grote fout van psv , Peter bosz + assistent van Bommel was een betere oplossing geweest. Een sprong in de diepte is dit voor van Bommel. PSV’ers kennende vragen jullie om het ontslag einde van het seizoen
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:12
    heeft niks met PSVers te maken, ik zie bij andere clubs erger voorbij komen over trainers waarvan ik het niet begrijp...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26932
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:16
    Volgens mij is je wens de vader van de gedachte, want Bommel ligt heel goed bij ons supporters, net zoals cocu. En hij krijgt de tijd om het elftal weer naar zn hand te zetten, net zoals cocu dat nodig had.

    En net zoals Keizer dat nodig had en Ten Hag dat nodig heeft. Gun trainers een eerlijke kans.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:08
    Zo werkt de markt helaas niet , het gaat allemaal om presteren. Tijd geven is geen garantie voor verbetering
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26932
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:22
    Nee geen garantie. Maar snel iedere coach weer ontslaan of laten vertrekken is wel garantie voor onrust en chaos in je organisatie.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:20
    Dus geen tijd geven is pas een garantie voor verbetering? Als je de consequenties van je uitspraken overdenkt, komt er geen logica meer uit Jeffrey. Geeft niet jongen, maar houdt ons er niet aan alsjeblieft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:32
    Je kijk vast vaak ziggo dat je zo’n mooie ziggo uitspraak meedeelt. Geluksfactor moet ook aanwezig zijn , frank de boer is alleen geslaagd bij Ajax omdat psv zo slecht was de afgelopen jaar toen de boer kampioen werd. Geen goede spelers , geen mooi voetbal niks was aanwezig bij Ajax. Ook van Bommel zal dus geluk moeten hebben . Maar aangezien Ajax tadic o.a. Haalt zal van Bommel niet verder komen dan de 2e plek
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:46
    Ajax, noch PSV, noch enige andere club heeft het alleenrecht op welke geluksfactor dan ook. Het gaat vaak om de vorm van de dag, welk internationaal programma er nog speelt voor Nederlandse clubs en vooral: wie maakt de meeste goals. Niet slechts de ene factor, maar alle factoren spelen door elkaar heen. Feit is dat elke club in de eredivisie kan winnen van alle anderen, dat blijkt elke jaargang te kloppen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:51
    Ik heb geen Ziggo, ik kijk geen Ziggo, dus ben jij vooringenomen. Bovendien blijkt ook dat je zelf niet weet wat een Ziggo-uitspraak is, dus helaas gaat je bijdrage niet op voor de hoofdprijs, noch voor welke prijs dan ook.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:32
    Maak er maar 5 wedstrijden van, niet in de CL en slecht beginnen en die warme douche word ineens ijs en ijskoud
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:41
    Weet iemand of er bij transfers van trainers ook geldsommen gemoeid, of is dit peanuts in vergelijking met spelers? Ben oprecht benieuwd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:04
    PSV wilde 5 miljoen van Fenerbahce als afkoopsom als ik me niet vergis. Na onderhandelen zal dat misschien iets minder zijn geworden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:06
    Soms wel en soms valt het tegen, Ajax kreeg vorig seizoen 5 miljoen voor Bosz van Dortmund, PSV laat Cocu sowieso niet voor niks vertrekken, lijkt mij.
    Vind ik leuk
    jvh93 +165
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:59
    Geen van Marwijk dus??
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26932
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:20
    Logisch dat ze dat nog niet bekend maken. Zou hij de ozzies nu tijdens het wk tot reactie kunnen leiden. Een assistent is een ander verhaal
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:00
    Het tekent de club PSV dat ze van Bommel nu voor de groep gooien. Iemand uit de eigen gelederen, zelf opgeleid tot trainer, groot persoonlijkheid en een winnaar. Grote klasse.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:34
    Je bedoelt die zeurende zeikerd met de vallende ziekte?
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:12
    Het is ook niet mijn favoriete speler of club maar heb wel enorm veel respect voor zijn carriere en wat hij gedaan heeft voor het Nederlands elftal. Hadden we nu maar een type van Bommel.
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:01
    Nou het hoge woord is eruit! Succes Phillip en succes ook Mark
    Vind ik leuk
    Cappie +7384
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:06
    Toch jammer. Een echte PSV'er. Als voetballer al geweldig en als trainer, ondanks diverse zware kritiekmomenten, toch genoeg gewonnen. Zijn laatste seizoen was misschien wel zijn beste, tactisch echt geweldig gebruik gemaakt van de kwaliteiten die de selectie had. Als hij dat bij andere clubs ook kan doen dan kan deze tussenstap naar Fenerbahce wel eens een hele korte worden. Maar dan dus positief omdat er dan snel een nog grotere club komt voor hem. Het ga je goed Phillip!!
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:10
    Eens, ik heb ook een dubbel gevoel, ja Cocu heeft er echt alles uitgehaald en zich na vorige jaar toch goed herpakt. echter het spel stelde mij wel een beetje teleur en daar is dan ook winst te behalen.
    Al met Al hebben we met Cocu een prachtige periode gekend
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:16
    Cocu heeft ontzettend veel kijk op het spelletje.. Als voetballen was het al een geweldenaar qua tactiek!
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:17
    Hij heeft zeker hey laatste seizoen optimaal gepresteerd.

    Fenerbahçe wordt echter andere koek. Daar krijg je niet, zoals bij PSV, de luxe dat je een jaar heel slecht presteert om daarna te oogsten.

    Financieel is er wel veel meer mogelijk dus dat kan hem op weg helpen. Maar hij zal van begin af aan moeten presteren.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31889
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:07
    Leuk om mark van bommel als trainer te zien. Veel succes.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:09
    Houdoe en bedankt!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171615
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:09
    Bommel Baas ok mooi
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19620
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:13
    Leuk!
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1582
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:14
    Mooi voor Bommel, succes gewenst. En opa Van Marwijk?
    Vind ik leuk
    Ealanta +164
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:16
    Gefeliciteerd PSVers, denk dat het mooi is als een clubman zoals Van Bommel weer bij PSV is.

    Ben benieuwd hoe die het gaat doen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:48
    Minimaal een tussenjaar en het jaar erna tweede...…...en weg
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2260
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:12
    Een half jaar dan weg daar met volle zakken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:20
    Beter een ervaren trainer neerzetten met van bommel als assistent.maar goed we zulllen zien
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5801
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:12
    Bedankt held!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:36
    Toch te dom voor woorden, al die domme opmerkingen over Turken komen me mijn neus uit. Als er een slag mensen gewoon tussen ons rendeert zijn het Turken wel. Ze werken hard, zijn respectvol en aardig ik kots op die domme racisten die iedereen beledigen en ervoor zorgen dat er problemen onder onze bevolking ontstaat. Ik ken heel veel buitenlanders en ik zal je zeggen, van hun vriendschap en opstelling kunnen een hoop koude kille ongastvrije niet hulpvaardige Nederlanders nog wat leren. En als je bijvoorbeeld eens niet opgelicht wilt worden met je auto ga dan naar een Turkse garage
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2034
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:57
    Mooi, hoop dat t niks gaag worden met die kneus bommel
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9491
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:47
    Yes , hoe geweldig is dit zeg ! Wij zijn de kampioen BOMMEL THA BOMB !
    Philip bedankt Jonguh en tot in de toekomst bij de mooiste en gekste van het land
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 16:47]
    Vind ik leuk
    Askotta +9