AZ shopt bij PSV en legt nieuwe assistent-trainer voor drie jaar vast

    AZ shopt bij PSV en legt nieuwe assistent-trainer voor drie jaar vast

    vrijdag 22 juni 2018 om 12:34

    Pascal Jansen is vrijdag aangesteld als de nieuwe assistent-trainer van AZ. Dat heeft de Alkmaarse club bekendgemaakt via de eigen website.

    De 45-jarige Jansen tekent in Alkmaar een contract tot medio 2021. Hij komt over van PSV, waar hij werkzaam was als Hoofd Jeugdopleiding. Bij de Eindhovenaren werkte hij ook als trainer van Jong PSV en onder 19. "Er waren recent wat ontwikkelingen bij de club en toen kwamen Robert Eenhoorn en Huiberts bij mij uit. Daar ben ik heel blij mee. Ik denk dat ik qua persoon en manier van denken over voetballen goed bij de club pas", aldus Jansen op het digitale huis.

    Volgens directeur voetbalzaken past Jansen goed bij AZ. "Hij heeft ruime ervaring in de voetballerij. Hij gaf aan dat hij terug wilde naar het trainingsveld. Door het vertrek van Echteld kwam er een plekje vrij. Zodoende zijn wij eruit gekomen en wij zijn blij dat het nu rond is."

    Plaats een reactie

    El Cazador +4796
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:50
    Goed bezig daar in Alkmaar!!!
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:00
    Dat zijn jou woorden.Echteld is een groot verlies voor de club.Die lag namelijk heel goed bij de spelersgroep.Daarnaast is de houdbaarheidsdatum van Brom al overschreden.Met een beschikbare Bosz,de Boer en Van Gaal had Az iets moeten proberen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:13
    Dat mensen vertrekken is bijna niet tegen te houden.
    Het lukt jullie nu wel weer om een hele degelijke vervanger voor Landzaat te vinden.
    Je zegt dat de houdbaarheidsdatum is verstreken, maar AZ had toch een prima seizoen?

    De Boer speelt geen leuk voetbal en die andere twee lijken me onhaalbaar.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:21
    Het seizoen was niet zo best hoor.Az moet tegen de top 3 veel meer brengen.De bekerfinale was 1 deceptie met dank aan Brom en zijn slechte tactiek.Brom ligt ook niet zo best bij de spelers hoor.Dat is een publieksgeheim.De jonkies kunnen niks zeggen,maar een Vlaar bijvoorbeeld ziet Brom ook liever gaan.Ik zei niet dat deze trainers haalbaar zijn,maar Az had het wel moeten proberen.Wat zie jij liever,leuk voetbal en niks winnen of resultaten?Doe mij het laatste maar een keer voor de verandering.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:29
    Tegen de top 3 was het niet best.
    En AZ heeft ook wel de 4e selectie. Dus dan is het inderdaad misschien niet zo briljant.

    Ik ben voor Ajax. Dus ik zeg mooi voetbal en niks winnen :p
    Nee oke, daar heb je ook wel een punt. Die beker hadden jullie ook best kunnen pakken.

    Toch ben ik van alle Nederlandse clubs het meest enthousiast over het beleid bij AZ.
    Ook als het met horten en stoten gaat, jullie gaan gewoon vooruit
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:32
    Dankjewel,het beleid is ook gewoon goed.Geniet ik ook van,maar als de mogelijkheden er zijn om te verbeteren moet je het wel durven.Denk je echt dat Az nog had verlengt met Brom,als ze de beslissing tot einde seizoen hadden uitgesteld?Zeer zeker niet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:38
    Dat ben ik met je eens. Je moet niet tevreden zijn, dat gaat ten koste van ambitie.

    Dat durf ik niet te zeggen. Voor mijn gevoel hebben ze wel vertrouwen in Brom.
    Ik vind het ook geen slechte trainer.
    Voor mijn gevoel maakt hij ook weinig fouten. Maar daar zul jij beter op hebben gelet.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:43
    Ik kan inderdaad een waslijst aan fouten opnoemen.Dat heb ik hier ook al meerdere keren gedaan hoor.Het is ook geen slechte trainer,maar Az is zijn maximale niveau gewoon ontstegen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:45
    Haha, sorry die lijsten heb ik gemist.
    Dat zou ook goed kunnen. AZ groeit vrij snel.
    Wie zou je liever hebben gezien? (Behalve Bosz, Van Gaal of De Boer)
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:53
    Assistent Slot zou zeker een optie zijn,die bepaald nu al grotendeels.Ten Cate,zou voor onze jonge spelers ook heel goed zijn.Andries Jonker,wordt vaak onderschat maar die heeft een geweldige voetbal visie.Heb ik er al zes genoemd,zou toch moeten kunnen.Daarnaast is Az in staat om het salaris van een top coach te betalen dmv een zak tekengeld.En een topcoach betaald zichzelf terug, omdat hij spelers beter maakt waardoor hun marktwaarde stijgt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:17
    Slot en Jonker vind ik lastig om te beoordelen.
    Ten Cate zou goed zijn.

    Topcoaches betalen zich inderdaad terug.
    Jullie hebben ook hele goede coaches gehad voor AZ. Van Gaal, Advocaat, Koeman zijn allemaal grote namen.
    Vind ik leuk
    Old Star +6963
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:00
    V d Bron. Tja zucht. Ik wordt er toch echt al een paar jaar niet vrolijk van. Wint ie dan is alles hosanna en loopt ie met een stijve in de rondte en als we verliezen is t een neuroot. Ik begreep niet goed waar om zijn contract al zo vroeg verlengd werd.
    Intern zou Arne Slot het herl mooi over kunnen nemen. Doe heeft er een hele goede kijk op en licht ook prima in de groep.
    Extern zou ik zelf hebben gedacht aan Van Marwijk, wellicht na dit wk. Bosz had ik persoonlijk graag gezien.
    De Boer zou kunnen. Zeker op resultaat gebied, maar dan zal ie er meer spel vreugde in moeten brengen als in zijn Ajax tijd.
    V Gaal lijkt me niet meer realistisch.
    Henk ten Cate is ook weer in den lande. Hij wil meer tijd met zijn moeder besteden, maar wellicht kan dat ook met een functie in Alkmaar. Er zijn opties genoeg iig.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:43
    Kaazelien noemde Jonker ook nog.
    Ik geloof dat ik Vd Brom iets te hoog heb aangeslagen.
    Jullie lijken allebei geen fan en jullie zijn realistisch.
    Nou heeft AZ sowieso de afgelopen periode vrij veel grote namen gehad als trainer.
    Dus misschien inderdaad toch ook een goed idee om daar weer naartoe te gaan.
    Slot vind ik moeilijk in te schatten, al hoor ik wel vaak positieve dingen
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:47
    Anders neemt ie zijn moeder maar mee in de dug-out.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:33
    AZ heeft altijd geinvesteerd in trainers Co Adriaanse, Dick Advocaat, Willem van Hanegem, Marco van Basten, Ronald Koeman en Louis van Gaal om er maar even een paar te noemen.

    Dus waarom niet?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:44
    Wat stom zeg. Daarvan had ik er nog 3 over het hoofd gezien. Ja, je hebt helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:55
    Als we heel lang terug gaan zijn zelfs Chelsea adviseur Piet de Visser en wijlen Hans Kraaij sr. nog coach geweest.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:43
    Haha, ja, maar dat gaat me wel echt wat ver :p
    Dat vind ik niet meer beleid van de afgelopen periode :p
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:07
    Feit blijft dat AZ veel trainers van naam heeft gehad.
    De laatste jaren investeert AZ 3 miljoen per seizoen in de jeugd. Dat is bijna 15% van de begroting. Een goed beleid is het halve werk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:56
    Jullie jeugd doet het ook heel leuk.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4796
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:21
    heeft Brom überhaupt nog wat te zeggen daar, staat volgens mij er alleen nog na een wedstrijd het praatje te doen!!
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:29
    Precies,en dat lijkt ook nergens op,met dat zenuwachtige gewiebel en die rode vlekken overal.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1030
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:53
    Jij bent wel een echte kaaskijker. Brom heeft alleen maar goede resultaten neergezet, en zeker het afgelopen jaar was gewoon een enorme verbetering en een goed resultaat gezien het feit dat ze de 6e begroting van de Eredivisie hebben. Hoe je dan kan concluderen dat hij zijn houdbaarheidsdatum heeft overschreden is raadselachtig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:56
    Jou verwachtingspatroon ligt gewoon lager dan de mijne.Dat geeft niet hoor,ik ben gewoon van mening dat er veel meer uit deze spelersgroep valt te halen dan dat Brom doet.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1030
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:17
    Dan is jouw verwachtingspatroon vrees ik niet realistisch. M.u.z van Jahanbahksh hebben de top 3 gewoon op bijna elke positie betere spelers. AZ heeft talenten, maar die zijn er nog lang niet. Bizot is geen Zoet of Onana, Hatzidiakos is geen De Ligt, Svenson is goed maar geen Arias en zelfs geen Veltman, Midtsjo is goed maar geen Van Ginkel, Til is geen Ziyech, en Koopmeiners geen Vilhena of zelfs geen Schone.
    Idrissi is geen Lozano, Kluivert of Bergwijn en Weghorst is nog geeneens een Luuk de Jong en al helemaal geen Huntelaar of Van Persie.

    Feyenoord, Ajax en PSV hebben gewoon op elke linie betere en meer ervaren spelers, dus als je je daar desondanks toch tussen kan nestelen die je het gewoon heel erg goed.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:51
    De top 3 heeft idd betere spelers.Dus hebben wij een coach nodig die een hecht collectief smeed en aantoonbaar spelers beter maakt.Brom kan beide niet brengen op het huidige Az niveau.Van Gaal won in 95 de Cl met vrijwel alleen jeugd,vanwege boven genoemde punten.Dus wij zoeken een coach die zorgt dat onze spelers ook top 3 kwaliteit worden.Stilstand is achteruitgang.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1030
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:11
    Dat is een vreemde vergelijking. Van Gaal had inderdaad jonge spelers, maar wel talenten van wereldniveau die later niet voor niets allemaal bij clubs als Barcelona, Manchester, AC Milan en Juventus terecht zijn gekomen: Van der Sar, de Boertjes, Reiziger, Davids, Overmars, Rijkaard, Seedorf,Kluivert, George, Litmanen en Kanu: Hij had een heel team van absoluut toptalent tot zijn beschikking. 10 klassen beter dan bijna alles wat er nu op de Nederlandse velden loopt

    AZ heeft nog geen enkele speler met dat soort potentie in de basis (misschien Stengs of Boadu)
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:10
    Jij hebt er gewoon een andere kijk op als ik,en dat is je goed recht.Ik denk namelijk dat van Gaal dat talent er heeft uitgetrokken.Waarom zouden die talenten dan zoveel beter zijn?Behoudens een Messi,Maradonna,Cruijf,Beckenbauer en pele enz,enz kun je ruwe diamanten slijpen tot iets moois.En dat kan Brom niet.We gaan het meemaken.Persoonlijk,denk ik dat Brom de kerst niet gaat halen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:53
    Dat is natuurlijk onzin. Je zet AZ neer als een paar randdebielen. AZ eindigde 8 punten achter het superieure Ajax en 5 punten voor Feyenoord. Die sukkel bij AZ in de spits had net zoveel goals als Huntelaar en van Persie samen en de helft meer dan Luuk de Jong. En dat allemaal met een fractie van de begroting van de "Top 3".



    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:02
    Jammer,dat je me zo inschat.Ik probeer altijd alles eruit te trekken in het leven wat erin zit.Az,kan veel beter,en dat weet jij ook wel volgens mij.Ik merk wel dat iedereen gelukkig wordt als Az volgend seizoen 4e,5e of 6e eindigd.Ik niet,simpelweg omdat er dan niet alles uitgehaald word.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:38
    AZ presteerde zo goed omdat er geen loodzware Europese duels waren tussen de competitiewedstrijden door.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:53
    Boss,zo goed?De weg naar de bekerfinale ging toch gewoon kut?De finale zelf? Tegen de top 3 in de comp zero punten.Dat zijn negen wedstrijden van de 34.Mis ik nou iets?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:01
    Van de resterende 28 duels ging er slechts 1 verloren. Het was toch geen kutseizoen? Die bekerfinale was een ramp. Maar dat kwam ook door die 5-3-2 opstelling. Wat heb ik me toen lopen ergeren.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:16
    Niet kut,maar ook niet top.Ook dat was Brom he die 5-3-2.Schandalig was het.Heb ik nog last van.Met een grote persoonlijkheid langs de lijn kan het nog steeds gebeuren dat we de titel stiekem pakken.Sorrie,maar daar ligt mijn overtuiging.Geloof en zelfvertrouwen,dat hebben we nodig.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:22
    Maar Boss,ik ben een zeikwijf.En die willen altijd meer.Omdat jij ook zo begaan bent blijf ik je lief vinden.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4311
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:03
    Ahhhh...lief. Hebben we nu VP-verkering, Lientje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:54
    Mocht vd brom werkelijk afvallen heb je Arne slot als (tijdelijke) vervanger.. daarnaast nu een extra assistent met ruime kennis en ervaring. AZ heeft dit gewoon prima gedaan en kan bij hoge nood rustig verder kijken zonder direct een paniekoplossing door te drukken.

    Maar goed, staf dan nagenoeg weer compleet. Nu de spelers nog! Wanneer kan de eerste echte versterking verwacht worden??
    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:00
    ja,daar wacht ik ook op.
    Vind ik leuk
    PRICE +18632
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:58
    Zwakke broeder die Pascal Jansen,zwakke handeswijze
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24103
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:55
    Waarom ligt vp de hele tijd plat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:01
    Omdat ze niet zitten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:02
    De succestrainers van PSV zijn erg gewild in binnen- en buitenland.
    Vind ik leuk
    pos +7885
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:03
    We trekken dat hele Ajax en PSV leeg. Het zal ze leren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22840
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:13
    Haha
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:28
    Hij liet Jong-PSV niet bijzonder spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ shopt bij PSV en legt nieuwe assistent-trainer voor drie jaar vast