Drenthe duikt zéér verrassend op bij Sparta: Daar durf ik wel over te bluffen

    Drenthe duikt zéér verrassend op bij Sparta: "Daar durf ik wel over te bluffen"

    vrijdag 22 juni 2018 om 14:04

    Verrassend nieuws uit Rotterdam: Royston Drenthe gaat meetrainen bij Sparta. De oud-speler van onder meer Feyenoord, Real Madrid, Everton en het Nederlands elftal gaat wellicht zijn rentree maken in het betaald voetbal.

    Drenthe traint in de voorbereiding op het nieuwe seizoen mee met Sparta, zo bevestigt de Jupiler League-club vrijdag uit het niets. "Dat is zeker een verrassing", erkent Drenthe in gesprek met Sparta TV. "Zelf wist ik natuurlijk al een paar weken dat het eraan zat te komen."

    Sparta-trainer Henk Fraser en technisch directeur Henk van Stee hebben Drenthe overtuigd. "Ik heb een enorm goede band met deze twee toppers. Ik ben open minded. We zijn gaan zitten en hebben tegen elkaar gezegd: laten we kijken of we wat moois voor elkaar kunnen betekenen. Het moet een win-win-situatie voor beide kanten zijn."

    Drenthe weet nog niet of hij daadwerkelijk een contract krijgt op Het Kasteel. "Ik ben niet meer die jongen die een mannetje passeert. Dat houdt op een gegeven moment op door slijtage en leeftijd. Maar dat er kwaliteiten zijn, daar durf ik wel over te bluffen."

    "Het is aan de trainer om te beslissen of ik hier kan blijven. Laten we kijken of er een klik is. Is die er niet, dan even goede vrienden", aldus Drenthe. "Het moet gewoon blijken. Ik ben hier voor de trainer en voor mezelf en dan zien we wel waar het schip strandt."

    Plaats een reactie

    SP-AR-TA +1254
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:06
    Ben je gedegradeerd door toedoen van Emmen komt Drenthe meetrainen...

    Zonder grappen, mits fit is hij wel een aanwinst want voetballen kan hij wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 14:07]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13190
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:08
    Alleen al de extra aandacht die je krijgt nu is aantrekkelijk voor een (nieuwe) sponsor.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1254
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:16
    Precies, toevallig heeft een nieuwe hoofdsponsor vandaag getekend voor 3 jaar inclusief sponsoring op het shirt. Dus die zullen wel blij zijn als Drenthe viral gaat.
    Vind ik leuk
    La Luz +290
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:20
    Jammer dat het logo niet zo mooi is op het shirt, maar fijn dat het rond is.
    Vind ik leuk
    JustH +11039
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:37
    Wat is zijn leeftijd ?
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1254
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:41
    31 geloof ik
    Vind ik leuk
    JustH +11039
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:51
    Dank je wel
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:52
    Nou moet de provincie Drenthe jullie gaan sponsoren.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13190
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:07
    Broer! Broer! Wat doe je nu?

    Ik heb medelijden met Fräser.
    Vind ik leuk
    Quaresma +4913
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:29
    Ik ook, afgelopen jaar kwam hij al bij Xerxes in de 2e klasse te kort.
    Vind ik leuk
    bits +5121
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:08
    Sterkte Spartanen onder ons.. Alsof degradatie nog niet erg genoeg was.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14645
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:08
    Moet je maar Sparta-fan zijn: eerst met 1-3 verliezen van FC Emmen, volgend seizoen Jupiler League, en dan is je eerste versterking deze zomer Royston Drenthe
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3047
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:08
    Had 'm eerder bij Emmen verwacht.
    Vind ik leuk
    MichPSV +4906
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:10
    De ene kroket ruilt de ander in.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4796
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:10
    Begrijp Fräser wel, die zoekt naar het sterkst mogelijke team om snel terug te keren in de ED. Valt Royston na de proefperiode af dan heeft het niks gekost en hebben mede spelers wellicht wat opgestoken van hem.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10725
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:11
    Zou toch mooi zijn als Drenthe fit is en gewoon weer gaat voetballen?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8460
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:13
    Bij deze tekent sparta het nog wel gezzellig en lang genieten te vinden en nog lang te verblijven in de JPL😂
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24103
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:13
    Dit zou leuk zijn!

    Mits fit sowieso een aanwinst.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:17
    Gezellig in de kantine rappen na de wedstrijd, als voetballer heb je er geen enkele kut aan
    Vind ik leuk
    RtdDub +9580
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:24
    Niet geschoten is altijd mis.
    Vind ik leuk
    FvD1969 +9
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:39
    Ik ben hier voor de trainer en mijzelf. Dat geeft de burger moed 🖕🏻
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7458
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:57
    Goed lezen......en ook voor mezelf het moet een win win situatie worden
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:53
    Hij oogt in ieder geval fitter dan toen hij in Abu Dhabi speelde.

    Vraag me dan alleen af welke positie hij gaat invullen. Wie weet... die speciale klik met Fräser kan misschien iets leuks laten bloeien.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3895
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:54
    Hij praat tegenwoordig een stuk rustiger waardoor deze jongen te verstaan is.
    Wellicht dat hij een stuk beter in het leven staat en heeft Sparta er noig een goede speler aan.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6179
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:04
    Gaat hij een rap over de Jupiler Leage maken dan?
    Vind ik leuk
    kwartje50 +377
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:09
    'flamboyant' icoon, super dat zoon speler waarschijnlijk actief wil zijn in jupiler league, maakt de competitie weer stuk interessanter om naar te kijken , interviews
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +644
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:20
    Heeft mijn sympathie,deze jongen.Alleen betaald voetbal zit er niet meer in,ben ik bang voor.....
    Vind ik leuk
    Foebele +48362
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:34
    Hoezo? Raf heeft ook nog steeds een contract in Denenmarken.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +644
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:42
    Ja,en vind je dat een aanwinst voor het betaalde voetbal dan??
    Veel respect voor VDV,(mooie voetballer,mooie carriere) maar zal het op JL-niveau nog moeilijk krijgen,vermoed ik....puur conditioneel en qua snelheid van het spel dan he! Want inzicht verlies je niet.
    Vind ik leuk
    Foebele +48362
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:33
    Misschien kan hij een rap versie maken van de Sparta mars? Om de club weer een beetje cool te maken voor de jeugd enzo...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:48
    Nu vd Meyde nog
    Vind ik leuk
    Utca030 +8107
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:01
    Zou maar is een kilo of 30 afvallen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Drenthe duikt zéér verrassend op bij Sparta: "Daar durf ik wel over te bluffen"