Ajax lijdt 'behoorlijk verlies': 'Daar kan het geld voor Kluivert niet tegenop'

    Ajax lijdt 'behoorlijk verlies': 'Daar kan het geld voor Kluivert niet tegenop'

    vrijdag 22 juni 2018 om 19:39

    Voormalig Ajax-teammanager David Endt heeft zijn twijfels bij de transfer van Justin Kluivert. De vleugelaanvaller verruilt Ajax definitief voor AS Roma, dat ruim zeventien miljoen euro voor de eenmalig Oranje-international op tafel legt.

    "Mijn eerste reactie is dat het voor Ajax een behoorlijk verlies is", vertelt Endt aan Ajax Showtime. De Amsterdammers raken volgens de voormalig teammanager en sportschrijver een speler met 'veel mogelijkheden en kwaliteit' kwijt. "Daar kan het geld niet tegenop. De hoogte daarvan is relatief, zeker wanneer je het niet nodig hebt."

    Endt gelooft niet dat Kluivert te vroeg uit Nederland vertrekt en niets te zoeken heeft in Italië. "Roma heeft een directeur spelersbeleid, Monchi, die bij Sevilla zijn inzicht heeft bewezen. Als een man van dat kaliber zo'n speler wil, dan betekent dat dat hij in je gelooft. Misschien niet voor de allerkortste termijn, maar op een iets langere termijn wel", denkt de oud-teammanager, die denkt dat Kluivert kan slagen in de Serie A. "Hij ziet er licht en kwetsbaar uit. Dat eerste is hij misschien ook wel, maar hij is niet zo kwetsbaar."

    Lees ook: Kluivert definitief naar Italië: Ajax meldt definitief akkoord met AS Roma

    Poll

    Gaat Kluivert slagen bij Roma?

    (22853 stemmen)

    Plaats een reactie

    Aal +20381
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:41
    Kluivert wil je kwijt... dus pure winst!
    Vind ik leuk
    Rodajc +11089
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:52
    Ik geloof niet dat Ajax per saldo iets verliest. Je kunt hier genoeg kwaliteit voor terughalen dat er wél meteen staat en constant presteert, gewoon een goede transfer voor Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:14
    Nee maar je stopt tijd en energie in die jongen. En hij leek een publiekslieveling te worden. Vindt het daarom echt gek en vreemd dat hij deze route kiest. Daarbij kreeg hij speeltijd en bleef hij staan ook als hij slecht speelde. Gewoon een sukkel die te veel naar raiola heeft geluisterd. Denk wel dat hij gaat spelen 17 mil is niet niks ook niet voor roma.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11089
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:29
    Tijd en energie is op deze manier ruimschoots vergoed lijkt me. Hij heeft het gewoon zelf verknald.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:32
    Wie zegt dat hij niet voor meer weg zou gaan? Ons zou vermaken? Of prijzen voor zijn club en stad zou binnen slepen.

    En Ajax lijdt niet op voor de verkoop we zijn niet die Ukrainse voetbal school.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11089
    zondag 24 juni 2018 om 11:03
    Hij zei dat, toen hij zich zo besloot op te stellen tegen Ajax.
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:52
    Verknald? Wat bedoel je daarmee.
    Hij gaat naar een veel leukere competitie, Inter, AC Milaan, Juventus, Napoli etc. Lijkt me beter en leuker voor een voetballer dan FC Emmen of zoiets. Plus hij is voor zijn leven financieel onafhankelijk. Ik geef hem helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11089
    zondag 24 juni 2018 om 11:06
    Ik bedoel daarmee dat hij zelf zijn situatie bij Ajax heeft verknald, dat zeg ik toch gewoon.
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    zondag 24 juni 2018 om 12:58
    Ja maar waarom verknald, hij heeft een betere baas en een betere competitie gevonden. Hij heeft het niet verknald maar zich verbetert. Dat ze hier roepen dat hij fout zit snap ik niet, want we hadden allemaal hetzelfde gedaan.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11089
    zondag 24 juni 2018 om 13:03
    Als je ook maar een greintje loyaliteit in je hebt zitten pak je het anders dan Kluivert aan. Verder heiligt het resultaat niet de middelen, hij heeft deze transfer gemaakt vanwege de hype om hem heen en niet puur op basis van prestaties.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1226
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:48
    misschien omdat die jongens veel meer kunnen verdienen en evt cl kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:53
    Snap ik maar hij kuste zn shirtje als geen ander.. wat zeg tongzoende het logo haha

    Maar vindt echt dat nl clubs nu gewoon moeten zeggen je bent het verplicht tegen over ons om niet met onze kennis vroeg weg te lopen. Zag gisteren die VVD daar zitten bij de NOS en dat is een voetbal liefhebber. Als mensen zoals hij het wettelijk mogelijk maken om contractueel dit vast te leggen. Kijk wij hebben nu mazzel maar bij Feyenoord en PSV ook zijn er een hoop gratis weg gelopen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1226
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:01
    clubliefde is voor supporters een speler is altijd verliefd geweest of geworden op de club waar hij op dat moment speelt tot hij weer vertrekt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:42
    Niet als een speler zich ander half seizoen zo uit liet...
    Vind ik leuk
    Teamgeest +945
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:06
    Publiekslieveling,.. Laat me niet lachen hij is alleen voor het geld bij Ajax geweest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:51
    Tadic is welkom, die is nu ook weer lekker bezig. Dit was ingecalculeerd, mino is zijn zaakwaarneemster. Die Italian bitch
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:42
    Meneer Endt het is goed zo!!
    Vind ik leuk
    Nashua +6549
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:11
    Precies, uitstekend verwoord
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +964
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:34
    Er zit een beetje wrok bij die man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:42
    Die kerel lult ook maar een endt weg.
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:42
    Endt, Spaan, Mos zodra ik die namen lees, stop ik met lezen
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:16
    Endt luister ik graag naar als het over de serie a gaat. Veruit de grootste Italië kenner in Nederland... die andere twee skip ik ook altijd.
    Vind ik leuk
    buddha +7697
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:18
    dat heb ik met de meeste ajax berichten ;)
    Vind ik leuk
    Mari +5526
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:24
    haha, al ben ik voor Ajax. Het is en blijft leuk.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23719
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:42
    Geen verlies. Zijn naam zegt alles.

    Ze hebben er vast nog 10 zoals hem rond lopen in de jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:43
    Ja daar heb je al de eerste topic na het "einde van de Kluivert-soap". En deze had ik niet eens voorzien. Ik voorspel dat er nog zeven volgen, de komende 48 uur.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4750
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:49
    Waterreus, Van Hooijdonk, Aad "zieligerd" de Mos, Derksen, Kieft, Pa Kluivert, Spaan en weet ik veel wie doen er ook nog eens een plasje over
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:01
    En Frank de Boer en Ronald de Boer en Arie Haan en Derk Boerrigter en Justins (binnenkort voormalige) kapper en zijn dochter met wie Justin zo vaak kon dollen.

    En Sjaak Swart die zich nog kan herinneren dat hij een keer een netje sinaasappels voor de toen nog piepjonge Justin ging kopen in de avondwinkel.

    En de (binnenkort voormalige) buren van Justin die hem ondanks alles zo'n gewone jongen vonden die zelfs een keer de clicko's aan de straat heeft gezet.

    En de jeugdtrainer met het grote Ajax-hart die zal bevestigen dat Justin ondanks alles ook een groot Ajax-hart heeft met heel veel DNA erin en dat Justin en Ajax voor eeuwig met elkaar verbonden zijn.

    En Frenkie de Jong die keigeinige anekdotes gaat ophalen over Justin bij de jeugd, in vijf opeenvolgende topics.
    Vind ik leuk
    Old Star +6942
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:08
    Zo weinig mensen maar? Ik denk het nog veel meer uitgemolken kan worden...
    Je vergeet sowieso zijn papagaai, zijn schoonouders, zijn moeder, alle exen van zijn moeder, zijn broertjes, de bezorger van zijn boodschappen, the special one, van Gaal etc etc.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:08
    Ja ik was nog niet klaar maar de absolute kraker SERVIE ZWITSERLAND is begonnen!!!!
    Vind ik leuk
    Old Star +6942
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:10
    Oei dan zat je al in blessure tijd zie ik.
    Vind ik leuk
    2cents +49520
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:44
    Kluivert had nooit bijgetekend, dus het was of dit of in de winter voor de helft of volgende zomer gratis.

    Dan is nu of van de winter om het even. Gratis is echt not done.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18388
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:44
    Ga ff een bus bestellen David.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12878
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:48
    Dat kon hij niet. Moest niet voor niets weg.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18388
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:06
    Precies mijn punt 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:45
    Meneer Endt begint een beetje een zure oude man te worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:47
    Eens! Net zoals die Ronald de Boer, ook zo zuur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:50
    Bij De Boertjes zit het denk ik ook wel een beetje in hun DNA.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:53
    Wat heeft die er nou mee te maken? Maar eens, ook die is zuur
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:55
    Hij is aan zijn Endt
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:48
    Oproerkraaier die kluivert die wil je wel kwijt. Dus geen verlies . En ik geloof dat hij het ook niet red.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +512
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:39
    Goed voor de tegenstanders in de dug out krijgen die tenminste geen rood meer .
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:49
    Een speler van niks
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:52
    Nou nou groot verlies!? Béétje dimmen zeg !
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:53
    Endt zoekt de publiciteit wel vaak recentelijk, komt er een boek van hem uit? Kluivert heeft enkele zeer fraaie goals gemaakt, mooie technische acties en passeerbewegingen en punten opgeleverd voor Ajax. Is niet verkocht ivm gebrek aan kwaliteit, maar ivm de soap die hijzelf op heeft gezet. Heeft zichzelf onmogelijk gemaakt bij Ajax om over 15 jaar weer glorieus terug te keren en af te bouwen.
    Vind ik leuk
    Siemjo +216
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:55
    Wat heb je aan een speler die het ene moment het logo op zijn shirt kust en vervolgens af gaat geven op Ajax. Voor een speler die nog een contract heeft voor 1 jaar en niet bij wil tekenen heeft men een goede prijs ontvangen. Kluivert is na 1 jaar in Ajax 1 niet zalig makend. Dus fijn laten gaan.
    Vind ik leuk
    Foebele +47823
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:58
    We hebben deze man al aan het woord gehoord en het boeit niet wat hij zegt, want overal druipt de rancune richting Ajax er vanaf.

    We gaan die jongen alles behalve missen, want hij was net als al zijn voorgangers slechts incidenteel van een hoog niveau, we hebben behoefte aan spelers die het wel wekelijks laten zien en als ze niet uitblinken op z'n minst een 6 a 7 halen qua niveau.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:10
    Helemaal mee eens Foebele. Deze jongen huichelt de kusjes op verschillende clublogo’s aan elkaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:58
    He he.waar is het feestje?
    Vind ik leuk
    Utca030 +7973
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:59
    Die maakt AS ROMA kampioen.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +1677
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:06
    Het had een hele mooie speler bij Ajax kunnen worden met evenveel aanzien als zijn vader heeft. Helaas heeft Justin voor het geld gekozen en niet om zijn opleiding te voltooien, ondanks dat zijn vader hem heeft aangeraden nog zeker een seizoen bij Ajax te blijven.
    Justin denkt zeker dat hij er al is, ik hoop het voor hem en Ajax en dat er nog flink wat bonussen overgemaakt zullen worden.
    Verder hoeft hij wat mij betreft nooit meer terug te komen als hij op deze manier z'n club in de steek laat. Blijkbaar heeft Justin geen Ajax-clubhart.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7230
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:26
    Kluivert scoort gewoon een middelmatig rendement, niet slecht en niet heel
    goed, dit op basis van wedstrijden in de ED.
    Op basis waarvan je dan mag verwachten dat zo'n 19 jarige jongen met een "zwak fysiek" het in een "echte" competitie beter gaat doen is mij een raadsel.
    Op basis van de feiten geef ik hem geen schijn van kans.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 20:27]
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:29
    Die Snavel word je zo langzamerhand ook niet goed van. Hij heeft zelden meer een goed woord voor Ajax over die zuurpruim. Over de mogelijke komst van Tadic (eerst in Ajax shirt zien dan geloven) was hij ook alweer aan het piepen...

    Als je van het geld dat je voor Kluivert krijgt Tadic haalt doe je het fantastisch. Al zetten we Labyad op de positie van Kluivertje, veel slechter kan het niet zijn. En geloof zelfs dat we er dan op vooruit gaan.

    Los daarvan hoop ik voor ons Vaderlands voetbal dat Justin het fantastisch gaat doen. Ik mis hem in ieder geval niet bij Ajax.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 20:30]
    Vind ik leuk
    pico323 +5164
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:37
    stoppen nu met die geldwolf. hoop op vele jaren banken voor hem. wat een walgelijk mens is die Kluivert.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:41
    Ben er nu wel klaar, gaat te vroeg weg, verknalt z'n carrière en spekt alleen Raiola en z'n eigen portemonnee maar dat is meteen de laatste keer.
    Vind ik leuk
    Siemjo +216
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:08
    Wordt een speelbal van Raiola. Gaat na 1 of 2 seizoenen op de bank weer naar de volgende club.
    Vind ik leuk
    Basschot +1812
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:43
    Iemand die van de 34 wedstrijden misschien 4 keer leuk voetbalt en dan tegen Roda en NAC etc.. Een zwaar verlies?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:40
    Die zien we nooit meer terug!
    Vind ik leuk
    Gerro +5454
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:43
    David we zijn een puber kwijt geraakt die slechts een handjevol aardige wedstrijden heeft gespeeld en het finacieel te hoog in zijn bol heeft. We krijgen er voor terug Tadic een ervaren klasbak die graag voor AJAX komt voetballen en Ajax verder brengt en die snotneus.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22054
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:09
    Prima vergoeding voor Kluivert. En nu door. Kluivert zien we met hangende pootjes wel weer terugkomen in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    reinmark +11
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:01
    Daar zijn we vanaf. Sukkel die Kluivert, speel je bij de beste club van de wereld wat heb je dan te zoeken in Rome.
    Echt niet te geloven.
    Vind ik leuk
    Cookee +8851
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:13
    Joh, elke buitenspeler in Nederland heeft evenveel input gehad als Kluivert, hij wordt weer op typisch Ajax-manier gehyped, hij is een one-trick pony. Hij zal veel moeten leren hij is te lang onzichtbaar in de wedstrijd, maar misschien is het wel goed weg te zijn bij Ajax, hij zal nu op de tenen moeten lopen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:21
    Te vroeg, te overmoedig, te weinig constant, te hoog in de bol...
    Vind ik leuk