'Ajax belde FC Groningen op om informatie in te winnen voor miljoenendeal'

    'Ajax belde FC Groningen op om informatie in te winnen voor miljoenendeal'

    vrijdag 22 juni 2018 om 22:51

    Ajax heeft bij FC Groningen geïnformeerd naar Dusan Tadic. De Amsterdammers wilden weten wat de ervaringen van de club zijn met de Servische middenvelder van Southampton.

    Dat meldt Groningen-watcher van RTV Noord Elwin Baas. Ajax is druk bezig om Tadic naar Amsterdam te halen en heeft Groningen opgebeld om naar hun ervaringen met de Serviër te vragen.

    Het tekent de goede relatie die Ajax en Groningen onderhouden, zegt Baas op de website van zijn werkgever RTV Noord. Tadic komt ter sprake als het over Mateo Cassierra gaat, die net als Deyovaisio Zeefuik de transfer maakt naar Groningen. Cassierra doet dat op huurbasis, Zeefuik definitief. "Er is gewoon een hele goede band tussen beide clubs. Ajax heeft bijvoorbeeld met Groningen gebeld om te informeren naar hun ervaring met oud FC-speler Dusan Tadic."

    Tadic speelde twee seizoenen lang voor Groningen, waarna hij werd weggekocht door FC Twente. Na twee seizoenen in Enschede maakte hij de miljoenentransfer naar Southampton, waar hij inmiddels vier jaar achter de rug heeft. In het contract van Tadic staat een vastgestelde afkoopsom van zeventien miljoen euro.

    Plaats een reactie

    Boompje85 +139
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:57
    Nu Kluivert voorbij is krijgen we elke dag Tadic
    Vind ik leuk
    chicken +10058
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:00
    Heerlijk toch? Weer eens wat anders.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:01
    Eindstand.. Hij komt niet.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16745
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:05
    Jij bent zeker het zonnetje in huis?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:06
    Begrijp me niet verkeerd ik hoop dat die komt maar hoe reëel is het?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16745
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:14
    Best wel reëel denk ik
    Vind ik leuk
    Jur74 +6857
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:18
    Nog niks getekend en hij speelt als een beest dit al, kan dus zomaar een andere club tussen gaan zitten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:23
    Ik betwijfel het. We zullen zien.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8192
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:34
    Nou ja, als hij tegen Brazilië nog een keer goed knalt en weer een van de betere is, komt er misschien wel een ploeg die hem ook Europees voetbal en 4 miljoen per jaar kan bieden...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22054
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:37
    Hij speelt geweldig momenteel en dat zal vast ook andere clubs opvallen.. realistische opvatting.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2249
    zaterdag 23 juni 2018 om 03:50
    Laten we hopen dat ie na het WK niet uitgeblust is...
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2847
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:30
    Tadic zegt toch zelf dat hij z'n handtekening wil zetten bij Ajax. Maar je kunt maar met één ding tegelijk bezig zijn, en op dat moment is dat het WK.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 06:32]
    Vind ik leuk
    Pimman +1422
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:19
    Ja of heb je liever iedere dag iets over bijvoorbeeld Jens Toornstra of Michiel Kramer? ;)
    Vind ik leuk
    Boompje85 +139
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:22
    Nee absoluut niet.. Hoop ook dat hij komt, maar zolang het WK nog aan de gang is moeten we het doen met geruchten en speculaties.. En de kans is er ook dat er andere clubs mee aan de haal gaan, is in het verleden wel gebleken! Het was gewoon eens lekker geweest als er out of the blue een headline stond met: "Tadic voor 4 jaar bij Ajax getekend, speler gekeurd en meldt zich meteen na WK."
    Vind ik leuk
    Pimman +1422
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:16
    Ja mee eens,herkenbaar!
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:52
    Wil jij het dan alleen over HUISJE, boompje beestje hebben.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:18
    Heeft kluivert al een rijbewijs ?
    Vind ik leuk
    Pimman +1422
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:17
    Ja voor een bromfiets..
    Vind ik leuk
    stratumseind +138675
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:59
    Hebben ze weer video banden opgevraagd?
    Vind ik leuk
    Eendracht +12919
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:01
    Nee, is een tip van vd Vaart...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:03
    Bande op videobanden
    Vind ik leuk
    Sigma +1760
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:03
    Einde van dit liedje is bekend....het is fake nieuws...om de supporters zoet te houden....wij krijgen te horen over enkele weken het is Ajax niet gelukt om hem te halen omdat er een ander club ermee vandoor is gegaan....

    En wij supporters worden blij gemaakt met een SANAGOL type voetballer...waar de directie laaiend enthousiast over is...
    Vind ik leuk
    Farmer +10114
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:21
    Sanagol?
    Klinkt als een nieuw soort antidepressiva....
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:22
    Je bedoelt Yaya Sanogo?:p
    Vind ik leuk
    Jahike +91
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:03
    Snap ik niet. Veldmate zit toch in Amsterdam?

    Maar het valt wel op dat Groningen en Ajax beste vriendjes zijn geworden de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:07
    Nou hoop het niet. Samen spelen samen (punten ) delen... liever dat aiax wint
    Vind ik leuk
    Farmer +10114
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:22
    Je zegt het zelf al waarom:

    Veldmate!
    Vind ik leuk
    2cents +49518
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:05
    Nijland juichte die transfer natuurlijk toe, want dat levert Groningen weer geld op...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:11
    gaat meer naar de tukkers
    Vind ik leuk
    Farmer +10114
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:23
    Boeit ons dat!

    Laat die tukkers er ook maar een grijpstuiver bijkrijgen... Hopelijk verkwanselt het bestuur dat niet en.... naja :P

    Kunnen we vólgend seizoen weer lekker op die tukkers afgeven in de Eredivisie. (Vinden ze vast niet erg)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
    Dat is onjuist, FC Groningen vangt €60.000,- meer dan FC Twente aldus RTV Noord
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:10
    Wat een kul, Tadic gehaald door Veldmate bij Groningen dus die weet wel wat die haalt
    Vind ik leuk
    Farmer +10114
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:23
    Denk ik ook...beetje interessant-doenerij...(Tussen alle saaie en hopeloze WK-wedstrijden door, blijkt het nog altijd komkommertijd te zijn, helaas.)
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:25
    Triest om bij Groningen informatie te vragen zo wel vertrouwen hebben ze in zichzelf dat noemt zich een grote club
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:48
    Wat een rare comment..
    Vind ik leuk
    JustH +10685
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:56
    Raar he, als je 17 miljoen gaat betalen, om informatie op te vragen over de persoon.
    Vind ik leuk
    hassel +584
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:01
    Verdient 2,7 miljoen per jaar of zo. Op basis waarvan gaat 020 dat betalen? En wat doet dat met de verhoudingen binnen de selectie?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    zaterdag 23 juni 2018 om 02:03
    Onzin, Henk Veltmate is nu in dienst van Ajax. Hij heeft destijds Tadic naar Groningen gehaald
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:17
    Hoezo amateuristisch ! Hansie zal wel wat anekdotes hebben hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:06
    Wat fijn dat Ajax blij mag zijn met de transfersom die Roma voor mij betaalt, althans zo wordt Justin geciteerd. Die blijdschap deel ik helemaal, maar om de reden dat we van deze zichzelf overschattende, onruststokende, eigenwijs kwalletje zijn verlost. In korte tijd is Justin veranderd van een leuke tiener, die af en toe aardig kan voetballen, in een misselijk makende arrogante tiener.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    Jatoch +35