'Je kunt aanstelling Van Bommel vergelijken met aanstelling van De Boer bij Ajax'

    'Je kunt aanstelling Van Bommel vergelijken met aanstelling van De Boer bij Ajax'

    vrijdag 22 juni 2018 om 23:03

    Willy van de Kerkhof is tevreden met de aanstelling van Mark van Bommel als hoofdtrainer bij PSV. Van Bommel volgt Phillip Cocu op, die na vijf seizoenen vertrekt naar de Turkse topclub Fenerbahçe.

    Van de Kerkhof, PSV-icoon, vertelt aan Omroep Brabant dat het hem niet uitmaakt dat Van Bommel geen ervaring heeft als hoofdtrainer. Hij was hiervoor trainer van PSV O19.

    "Mark is een type die heel opportunistisch voetbalt vanuit een gesloten verdediging. Wat mij betreft is zijn gebrek aan ervaring als hoofdcoach geen probleem", zegt Van de Kerkhof. "Je kunt het vergelijken met de aanstelling van Frank de Boer bij Ajax destijds. Hij gaat er fris en fruitig in."

    Cocu werd drie keer kampioen met PSV, maar toch was niet iedere supporter blij met de trainer. Dat had te maken met het spel van de Eindhovenaren, dat onder zijn leiding niet altijd even goed was. Van de Kerkhof snapt die kritiek, maar benadrukt wel wat Cocu gepresteerd heeft bij PSV. "Hij verdient alle egards."

    "Het is een hele toegewijde trainer, een beetje gesloten. Cocu was succesvol, maar het kon beter. Ondanks het landskampioenschap hebben we niets gepresteerd in Europa en zijn we uit de beker gegooid. Met Van Bommel krijgen we een trainer met een heel ander charisma."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    vrijdag 22 juni 2018 om 23:07
    Charisma op z'n Helmonds uit spreken als skarisma. Wel een bietje moeilijk woord ;) "Opportunistisch" hebben ze ook niet van zichzelf, maar inhoudelijk mankeert er niets aan. Mark Van Bommel is de ideale coach voor PSV.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:31
    De naam past heel goed bij PSV maar om te roepen dat het de ideale trainer is voor PSV gaat mij te ver. Het is gebasseerd om niets, die ene jaartje PSV -19 is niet bepaald een rijk cv.

    Hoe dan ook, Cocu had ook niet (veel) meer ervaring.

    Cocu bleek de ideale trainer voor PSV te zijn. Ook met minder individuele kwaliteiten wist hij er een team van te maken en resultaat te boeken.

    Door het vertrek van onder meer Marcel Brands zal ons transferbeleid er anders uitzien.

    Dat hoeft niet perse slecht te zijn maargoed, eerst maar eens zien waar het heengaat!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:35
    Mark Van Bommel, in alles, type Nico Kovacs. Ik zie het wel zitten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 23:37]
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:43
    We zullen het zien!

    Nico Kovac schrijf je zonder de "s" btw... op de c hoort dan officieel nog een kleine v'tje zegma
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:45
    Ik heb duidelijk te weinig oog voor details, maar we hebben het over dezelfde Nico (hoop ik).
    Vind ik leuk
    Spiegel +8215
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:21
    Als we op de verbetertoer gaan:
    Die ene jaartje?
    Vind ik leuk
    035 +3659
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:06
    Scherp.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12756
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:08
    Ze roepen altijd dat Sjaak Swart dement is de PSV'ers, wanneer ik zo naar die foto kijk lijkt die linker wel een demente vent, die vergeet zijn tandjes dagelijks te poetsen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:14
    ik ben alweer vergeten wat jouw punt is.
    Vind ik leuk
    buddha +7687
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:24
    als ajacied lekker psv iconen voor lul willen zetten schijnt in de mode te zijn. anders om trouwens ook;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:27

    De kerkhofjes hebben wel gevoel voor humor, dus dat zal wel meevallen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7487
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:40
    Sjaaakiee, die ouwe brompot ook!
    Vind ik leuk
    JustH +10591
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:37
    Misschien een reactie op alle walgelijke opmerkingen over Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    Richard020 +12756
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:43
    Jij snapt het! Het hypocriete volk wat het leuk vind om Sjaak Swart iedere keer tot het bot toe te beledigen, zijn nu gepikeerd wanneer je iets zegt over de Kerkhofjes, beetje raar toch?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:17
    Valt wel mee met de gepikeerden. Punt niet gemaakt volgens mij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:19
    Overigens vind ik ook wel dat Sjaak niet zo afgezeken hoeft te worden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8215
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:24
    Ja maar mama : hij begon!

    Als je je stoort aan het feit dat het de ene kant op gebeurd, ga je het zelf maar de andere kant op doen?

    Zulke gasten gewoon negeren en zelf het goede voorbeeld geven.

    Van een hij begon, nee hij begon wedstrijdje heeft niemand wordt niemand wijzer...
    Vind ik leuk
    Richard020 +12756
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:53
    Mama leeft niet meer!
    Vind ik leuk
    Spiegel +8215
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:03
    Dat spijt me dan voor je, maar je snapt mijn punt toch?

    Je bent zelf degene in dit topic die Ajax (Sjaak Swart) erbij haalt en vervolgens ga je het een ander verwijten.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +1998
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:52
    Vervolgens raak jij gepikeerd over dat men bot doet tegen Sjaak, en kom jij met eenzelfde opmerking richting De Kerkhofjes. Wie is dan hypocriet hier?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:19
    Sjaak heeft ook het hele jaar met een jaloerse blik naar PSV gekeken.
    Alleen maar kritiek en commentaar. De Kerkhofjes hemen zelden het woord Ajax in de mond en kijken kritisch naar hun eigen club. Dat is nog al een verschil.
    Vind ik leuk
    Verratti +1709
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:16
    Sjaak Swart poetst wel z'n tanden (of laat het doen) en is mogelijk vol bij zinnen, maar is zo bedrijfsblind dat er geen zinnig woord uitkomt. En hij heeft vele volgers. Wat is erger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:23
    Sjaak wordt op 3 juli tachtig jaar. De man heeft echt wel wat betekend voor het Nederlandse voetbal.

    Probeer eens met wat meer respect te reageren.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8215
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:32
    Serieus? Lees hierboven? Ze (een paar Ajacieden) beginnen in dit topic zelf over Sjaak Swart om vervolgens te sneren naar de gebroeders.

    Niet jij hoor gelijkspelletje, maar ik lees regelmatig dat psvers Calimero’s zijn maar dan lees ik, en ik kopieer en plak nu uit reacties van jouw mede Ajacieden:
    EERSTE AJAX REACTIE VAN Deze topic van Richard 020:
    “Ze roepen hier wel eens dat Sjaak Swart dement is de PSV’ers, wanneer ik zo naar de foto kijk lijkt die linker wel dement, vergeet dagelijks zijn tandjes te poetsen!”

    Maar dan moet de PSV’er hier, op een PSV topic, respect hebben voor een Ajax held? Er moet sowieso respect zijn natuurlijk, voor een ieder! maar laten we het niet omdraaien.

    Bewijst wel dat er net als bij PSV ook genoeg Calimero’s rondlopen in de hoofdstad. Want later had hij nog een reactie in de trend van: ja maar juffrouw hij begon!
    Vind ik leuk
    035 +3659
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:13
    In jouw eerdere reactie had jij het over negeren........

    Soms lijk je een lachspiegel, maar ik ben het in grote lijnen wel met jou eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:53
    Nee de Kerkhofjes komt altijd wat zinnigs uit. Die hebben ook een PSV bril op.
    Vind ik leuk
    MichPSV +4866
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:24
    Ik kan vaak lachen om je reacties maar dit vind ik smaakeloos.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12756
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:45
    Het ziet er bij die vent ook smakeloos uit, dat zie jij zelf toch ook wel?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:26
    ‘Die vergeet zijn tandjes dagelijks te poetsen’ echt een waardeloze opmerking. Misschien gebruik deze man op leeftijd wel medicijnen waardoor ze gebit slechter word. Beetje kinderachtig. :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80791
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:45
    Eens, dat hij meedoet aan dat kinderachtige gedoe zegt veel over hem. Netjes van jou om hem daarop aan te spreken. Respect!
    Vind ik leuk
    Richard020 +12756
    zaterdag 23 juni 2018 om 01:13
    Hahaha de opvolger van moeder Teresa heeft gesproken!
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:35
    Sjaak Swart is ook dement!

    Niets aan gelogen, dus...
    Vind ik leuk
    JustH +10591
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:38
    Zo dement zal jij zijn!
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:41
    En waar heb jij last van?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:44
    Ik heb last van jou, Den Dwaas.

    Met je "Sjaak Swart is ook dement".

    Jij bent een hele domme jongen. En je bent een lul.
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:13
    Gelukkig ben jij zo'n slimme gast!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:19
    Je had ook kunnen reageren door te zeggen dat je inderdaad niet hoort te spotten met dementie. Maar die kans heb je nog steeds.
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:51
    Bedankt voor de gelegenheid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:57
    Jij zult ermee moeten leven.
    Vind ik leuk
    JustH +10591
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:46
    Waar ik last van heb Daas, is van schorem, die absoluut niet weten wat ze zeggen.
    Die op hun pik getrapt zijn, als mensen dat over dat schorem hun vader zeggen! Daar heb ik eigenlijk wel last van,
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 06:49]
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:19
    Dan moet je hulp zoeken.
    Vind ik leuk
    JustH +10591
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:46
    Nee doe jij dat maar, dan zijn er meer mee geholpen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:02
    Ik mag hopen voor jou dat je op die leeftijd net zo dement bent. De beste man speelt nog ieder weekend voetbal
    Vind ik leuk
    Iggy +2993
    zaterdag 23 juni 2018 om 01:02
    Aldus Den Dwaas.
    Vind ik leuk
    Den Daats +4248
    zaterdag 23 juni 2018 om 02:09
    De schijnheiligen vinden elkaar weer eens blindelings en dat alles voor een paar likes!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80791
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:43
    Kinderachtig om eraan mee te doen zeg. Hoe oud ben je nou man?
    Vind ik leuk
    MichPSV +4866
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:13
    Van Bommel wordt een succes Coach!.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:14
    Ik weet wat de Kerkhofjes verwachten van trainer. Maar 3 maal kampioen worden en eenmaal bij de laatste 16 van het Europese elitetoernooi de CL weten te bereiken, is een prima resultaat. En dan tel ik de Beker en JC schaal nog maar even niet mee. Cocu verdient meer ctedits!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 02:03
    Idd omdat hij ook Europees veel succes heeft behaald....
    Was hij toen als trainer ook geen hulp nodig van ene Hiddink?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:40
    Keesie de Pyromaan, hoelang is het geleden dat Ajax de laatste 16 van de CL haalde? Cocu werd in zijn eerste jaar ondersteund door Hiddink. Had Ajax M. keizer ook maar wat meer ondersteuning geboden. Dan had hij het wellicht wat langer viol gehouden. Maar Ajax liet Keizer aan zijn lot over en gaf hem een messteek in zijn rug afgelopen december. Tsja......
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:36
    Zeker Zelf bedacht? Oja je kan niet anders dan trollen en Schelden. Nou 1/8 finale.... En jaar daarop in de CL geen poot aan de grond gehad. 1 punt gehaald. Ajax heeft dat jaar de eer. Gered door de EL finale te spelen.
    PSV heeft Nederland veel punten gekost, zodat we directe plaatsing voor Europees voetbal kwijt zijn.
    Ajax heeft voor Nederland de meeste punten gepakt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:44
    Gefeliciteerd daarmee!
    Vind ik leuk
    Thilo +2849
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:14
    Of aanstelling Keizer
    Vind ik leuk
    Kuip +5648
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:20
    Van Bommel met de Boer vergelijken is appels met peren vergelijken. De Boer heeft niets bijzonders gepresteerd. Ik heb de hand van de trainer nooit kunnen ontdekken. Toptrainers drukken hun stempel op de speelwijze.
    Op de een of andere manier heb ik een goed gevoel over van Bommel. Ik denk dat hij de juiste man is voor PSV. Nog mooier zou het zijn wanneer z’n schoonvader de assistent wordt.
    Vind ik leuk
    JustH +10591
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:39
    4 x kampioen, wat een slechte trainer.
    Voetbal was iets beter dan wat Cocu liet zien dit jaar.
    Vind ik leuk
    Kuip +5648
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:35
    In die seizoenen was iedere willekeurige trainer kampioen met Ajax geworden. De enige concurrent was PSV dat er helemaal niks van bakte. Bovendien was het voetbal schandalig slecht en Europees was het helemaal dramatisch.
    Vind ik leuk
    JustH +10591
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:28
    Mooi, wat jij wil.
    Het is wel een feit dat je kampioen wordt omdat je beter bent dan de rest. Maar dat ligt dit keer dan maar niet 4 x aan de trainer.
    Welterusten!
    Vind ik leuk
    John040 +1256
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:27
    Nee de Boer speelde ook.eindeloos de bal rond achterin dat zal van Bommel niet zo snel doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:55
    Nee, van Bommel heeft schoffelen, provoceren en geniepigheid hoog in het vaandel staan.

    Die zal niet snel de bal achterin eindeloos rondspelen. Misschien nog even spugen als de scheids het niet ziet?
    Vind ik leuk
    John040 +1256
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:58
    Als dat zo was zat hij allang in de directie bij Ajax daar zijn het allemaal achter de ellebogen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:07
    Cocu, de Boer en van Bronckhorst hebben een soort innerlijke beschaving die ze sympathiek maakt.

    En die heeft van Bommel niet.
    Vind ik leuk
    Kuip +5648
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:37
    Daarom zijn die drie ook zeer zwakke trainers. Ze missen alles om een toptrainer te zijn. Het voetbal onder die drie is niet om aan te zien en in Europees verband is het duidelijk dat ze niks extra’s kunnen brengen.
    Vind ik leuk
    John040 +1256
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:23
    Nou die hebben de Boertjes nooit gekend hoor.Hoe zijn de Boertjes ook alweer vertrokken bij Ajax?????En Van Bommel is meer persoon en man dan de hele direktie en staf van Ajax want daar kennen ze geen "woord is woord en een man een man. Kijk naar de affaires Bergkamp Keizer Bosz Nouri . Allemaal netjes gedaan zeker. Nee Van Bommel is echt beter dan welke Ajaxiet ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:56
    Want van Bommel adoreerde de Italiaanse speelstijl... Ik ben benieuwd of hij dit als trainer ook gaat doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:28
    Mark van Bommel hangt de Eindhovense School van profylactisch catenaccio aan, hetgeen een meer dan gedurfde variant is op de afvallende ruit waarvan looplijnen beelden oproepen van de Gordiaanse Knoop.

    Dat excerpt uit het 'ad verbatim' woordverslag van de duidende broeders is jammerlijk onderbelicht gebleven in deze berichtgeving.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1045
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:29
    Dat zeker!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:33
    De 35ste pres. en een inwoner uit Dalfsen vragen om een comeback van BV.
    Vind ik leuk
    John040 +1256
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:01
    Ach ja Ajax probeerde aanvallend mooi te voetballen laatste 4 jaar en prijzen te pakken. Beide hopeloos gefaald. Alleen onder Bosz speelde ze bij vlagen goed voetbal maar helaas geen prijs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:34
    Wellicht dat in het voorbijgaan het ironische aspect van mijn hyperbole statement onderbelicht is gebleven.

    Profylactische catenaccio is overigens ook een understatement en cri de coeur.

    Wat is er immers aantrekkelijk aan het voetbal van de door jou er dwangmatig met de haren bij gesleepte 'benchmark'. Vanwaar de kwalificatie 'mooi'?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    John040 +1256
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:25
    Ga een preek in de kerk geven daar verstaan ze je ook niet. Maar jij weet alles precies al van Van Bommel ????Dan weet je toch ook dat kampioen worden geen eis is dit seizoen maar EU CL halen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:29
    Hoop doet leven bij de gebroeders van der Kerkhof. En ze zouden in dit geval weleens gelijk kunnen hebben. Van Bommel was als speler al veel bezig met coaching. Benieuwd hoe hij het gaat doen!
    Vind ik leuk
    Eddepet +28
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:45
    Van Bommel net als Frank de Boer nu 4x achter elkaar kampioen van NL.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1426
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:55
    Deze kneuzen van de muppetshow hebben ook weer wat te papagaaien , dom volk
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:59
    Papagaaien? Dom volk? Mamagaaien zijn een stuk slimmer :):):):):):)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:01
    Daar hebben we Statler en Waldorf van de muppetshow weer...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7383
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:15
    Ik vind altijd kenmerkend hoe Mark staat te kijken wanneer Nigel de Jong die Spanjool splijt. Die heeft overigens een 18+ ranking gekregen. Alsof hij dat elke dag ziet. Geen schrikreactie, hij knippert nog niet met zijn ogen. Hij vond dat volstrekt normaal.
    Vind ik leuk
    Foebele +47594
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:25
    Tja, ik snap dat je de vergelijking met de Boer trekt en niet met Blind, maar beiden hebben toch zo ongeveer het zelfde pad bewandeld toen ze coach werden van Ajax.

    Kortom, geen enkele garantie dat van Bommel een nieuwe De Boer is, misschien gaat hij wel net zo af als Blind...
    Vind ik leuk
    Hansi H +109
    zaterdag 23 juni 2018 om 01:12
    Van Bommel heeft al veel kunnen leren van Van Marwijk.
    Op wk geweest met Australie.
    Gekwalificeerd met Saoudi Arabie.
    Wat nog meer....

    ... Maasbracht.... mijn oom woont daar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 02:05
    Hehe.... Eindelijk een PSV-er die zegt dat PSV niets gepresenteerd heeft in Europa onder Cocu.
    Duurde ff.... Maar in de eredivisie wel...?

    Was Cocu op een bepaald moment niet de kluts kwijt? Ene Hiddink kwam hem helpen.... Idd is een topper....
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:32
    Vind jij zelf ook dat PSV niets gepresenteerd heeft Kees?
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2842
    zaterdag 23 juni 2018 om 06:24
    Juist, Cocu is een vogelverschrikker en Van Bommel heeft een minachtige rotkop, die overal werd gehaat als speler. Dat is het verschil...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:24
    Grapje##Hup PSV en ik trek de WC door en spoel ik het schoon met AJAX WC eend. Vind het feyn want ik bid niet richting mekka maar naar Noord.Ik ben neutraal want ik houd niet van Ere maar houd van een Chruyff 433 divisie soms van een v Gaal 532 missie maar houd het meest van een Mourinho 4231 formatie.amen

    Bron:prof voetbal paus
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7383
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:41
    Een echte winnaar onzen Mark
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:09
    Van Bommel en van Marwijk als duo zie ik het wel zitten voor PSV.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:26
    Zou ik anders niet zo tevreden mee zijn als je vergeleken wordt met een trainer die veilig voor de status quo koos, en vastgeroest bleef zitten in zijn opstellingen als "de tien", "de zes", "de twee", terwijl heel Europa om hem heen hem met nieuwe opstellingen en nieuwe manieren van spelen links en rechts inhaalde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Je kunt aanstelling Van Bommel vergelijken met aanstelling van De Boer bij Ajax'