'NAC biedt tonnen plus eigen speler op VVV-'kroonjuweel': club wil 900.000 euro'

    'NAC biedt tonnen plus eigen speler op VVV-'kroonjuweel': club wil 900.000 euro'

    zaterdag 23 juni 2018 om 10:44

    NAC Breda is met VVV-Venlo in onderhandeling over een transfer van Vito van Crooij. Dat meldt dagblad BN DeStem. Van Crooij moet een van de 'steraankopen' worden van NAC, schrijft de krant.

    NAC heeft er veel voor over om de vleugelaanvaller, die door de krant 'kroonjuweel' wordt genoemd, van VVV naar het Rat Verlegh Stadion te halen. De club wil een flinke som geld neerleggen om zijn contract af te kopen plus een eigen speler in de deal betrekken.

    BN/De Stem meldt op basis van 'goed ingevoerde bronnen' dat NAC-directeur Hans Smulders een bod van rond de 350.000 euro heeft neergelegd bij VVV voor Van Crooij. Daar krijgt de club Giovanni Korte bij, die bij NAC nog een contract tot 2019 heeft.

    VVV wil Van Crooij niet zomaar laten gaan en denkt naar verluidt aan een bedrag van 900.000 euro. Detail: het contract van Van Crooij loopt komende zomer af, waarna hij gratis op te halen is. NAC hoopt de prijs van VVV naar beneden te halen door Korte in de deal te betrekken.

    Van Crooij was het afgelopen seizoen van de uitblinkers aan de zijde van VVV. In 31 competitiewedstrijden maakte hij vijf goals en leverde hij zes assists af. Hij heeft inmiddels bijna 150 wedstrijden in het betaalde voetbal achter zijn naam staan, zo zocht BN/De Stem uit.

    Plaats een reactie

    ThomDH070 +918
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:45
    uitstekend voetballertje met veel potentie, kan wel een iets hoger niveau dan Nac aan denk ik
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:46
    Vind 900.000 erg veel. Vitesse kocht Linssen voor 950.000 maar die vind ik toch al stappen verder. Dit is een leuke speler maar niet voor dit geld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:22
    9 ton is zeker veel, maar wat er geboden wordt zal altijd minder zijn dan de eindprijs en wat er gevraagd wordt meer dan ze weten dat ze gaan krijgen. Korte zelf heeft ook zeker nog restwaarde. Ik gok 500k met Korte of 750k zonder Korte
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
    Linssen heeft toch 1 miljoen gekost zonder bonussen. Staat ook zo op transfermarkt.nl
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9683
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:48
    Kroonjuweel van 9 ton?
    Vind ik leuk
    Quareck +7174
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:50
    Slim van nac, ze weten dat hij volgend jaar voor iedereen gratis is. Ze bieden een relatief laag bedrag en hopen er volgend jaar of een jaar later een paar miljoen op te verdienen
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:26
    En jij denkt dat als hij volgend jaar gratis is naar NAC zal gaan? Dacht het niet.
    Vind ik leuk
    Quareck +7174
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:33
    Nee daarom willen ze hem nu halen! Bedankt voor het verduidelijken van mijn punt
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4721
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:56
    Waarom zou hij een stap terug zetten?
    Vind ik leuk
    geelzwart +83
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:07
    Dit is sarcastisch neem ik aan?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4721
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:17
    Pardon?
    Vind ik leuk
    Jafio +1789
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:10
    Nac is natuurlijk een grotere club met een mooie achterban. Stein wilde ook graag naar Nac en dat is niet voor niks. 350.000 is voor Nac een groot bedrag en zeker gezien het feit dat Crooij nog maar een seizoen onder contract staat en dan gratis de deur uitloopt.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1236
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:20
    Het zegt wel genoeg dat naccers telkens hun eigen club moeten verkopen hier he? Jullie vinden jezelf geweldig als supporters etc. Maar het valt allemaal reuze mee
    Vind ik leuk
    Jafio +1789
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:33
    De aantallen zeggen genoeg en ik snap dat het zuur is.
    Dag kruikje
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1236
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:14
    Die bierdrinkers? Jippie de flippie. Werd er geen alcohol verkocht dan waren het duizenden minder. Denken jullie nou echt dat wanneer er geen bier is er mensen naar nac gaan?
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:23
    klinkt logisch. Een seizoenkaart kopen om een biertje te drinken. Geen kroegen in Breda?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:27
    Jawel maar zuipen en voetbal is altijd leuker
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:54
    Roodwitblauw. Kom een x een wedstrijd kijken dan proef je de sfeer pannekoek. Of kijk je liever naar superman
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1236
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:07
    Ik was er 15 april, hoofdtribune. Er was weinig sfeer, vooral t uitvak hoorde je goed. Flensje
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4721
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:18
    In Breda zal NAC vast een grote club zijn
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22071
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:03
    De club wil een flinke som geld neerleggen om zijn contract af te kopen en hebben we het over 350k? Ok da's een flinke som ook zeg-:)
    Vind ik leuk
    Ricklek +1852
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:41
    Ben jij je uberhaupt van bewus hoe normale clubs bieden?? Dat ajax psv en feyenoord nou veel geld hebben doordat ze er hoog op staan in het buitenland. Vitesse koopt ook spelers in tonnen en dat is al een grote club in nederland waarom zou nac dan meer kunnen bieden...
    Vind ik leuk
    Jur74 +8951
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:12
    En wil Korte dat wel?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:45
    Wil VVV wel?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8951
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:46
    Dat is ook nog de vraag.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 15:46]
    Vind ik leuk
    Dunneke +183
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:16
    Goede speler maar 9 ton is wel erg overdreven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:46
    Laat ook zien dat VVV hem niet kwijt wilt.
    Hele voorhoede is weg bij ons helaas.
    Hij hoeft niet weg, en als hij gaat dan maar de hoofdprijs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:18
    Kroonjuweel haha.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1027
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:19
    speler van de club ,basis speler , Nac Breda is geen stap omhoog !. zou nog eerder voor fcTwente kiezen divisie lager
    Vind ik leuk
    Breda83 +2163
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:53
    We zullen het zien. NAC vorig seizoen begonnen met de 1 na jongste selectie in Europa, met amper eredivisie ervaring in de benen. Dit jaar zijn alle eigen spelers een jaar verder in ontwikkeling en ervarener. Met van Anholt is het startschot gegeven om ook wat meer ervaring te halen, en er zit nog een hoop aan te komen dus persoonlijk verwacht ik dat NAC zich gaat melden voor plek 10-12. Heeft VVV al nieuwe spelers gehaald? Die zullen toch ook onderhand moeten gaan vernieuwen, toch een wat oudere selectie die echt niet meer beter gaan worden. Denk dat voor een jongen als van Crooij NAC wel degelijk een stap omhoog is. NAC zet met hulp van City zwaar in op spelersontwikkeling. De nieuwste technieken en apparatuur wordt gebruikt om spelers beter te maken. Tel daarbij op een uitverkocht huis elke wedstrijd met 19.000 man, echt gras, en wekelijks buitenlandse scouts op de tribune maakt dat voor zo’n jongen een overstap naar NAC zou betekenen dat hij over een jaar of 2 in een hele mooie buitenlandse competitie terecht kan komen. Eerder dan wanneer hij bij VVV zou blijven.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:13
    Snap hem niet zo goed. Leg eens uit dan?
    Vind ik leuk
    StefW +43
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:43
    Waarom neemt VP altijd alles klakkeloos over van BNDESTEM, die verspreiden zo vaak onterechte geruchten.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1259
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:45
    Noem eens een krant op die dat niet doet, daar leven ze van tijdens de transferperiode
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:10
    Domme keus. Je gaat eerder een stap achteruit.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2163
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:46
    Leg eens uit?
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:12
    Kan hij niet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:48
    Ja want jij bent snugger
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:59
    Goeie uitleg!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:48
    Op basis van vorig seizoen
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:00
    Vorig seizoen is nac boven vvv geeindigd.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:19
    Mja dat zegt ook niet al te veel. Vvv speelde aantrekkelijker voetbal.
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:42
    Dan verschillen we van mening. Vind met 9 man voor de goal hangen niet echt aantrekkelijk. Maar we gaan het komend seizoen zien.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26561
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:47
    Interessante speler. 900K is wel wat veel. VVV geeft aan deze jongen te willen behouden en dat is hun goed recht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:48
    Precies, hij hoeft niet weg.
    Maar eerlijk? Ik vind het niet erg als hij Venlo achter zich laat.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1937
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:17
    Nac gaat lekker om een stabiele eredivisie club te worden... En ik vind dat super ook al ben ik geen fan van ze maar die sfeer en dat zaterdagavondje breda 👍👍
    Vind ik leuk
    wil +1114
    zondag 24 juni 2018 om 10:41
    Van Croy gaat waarschijnlijk naar PEC Zwolle.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:34
    Korte erbij, waarom niet?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws